Wizzy008 píše:
Z mých zkušeností a "reverzního inženýrství" musím potvrdit jednu věc, a to, že klapky jsou ve výchozím stavu otevřené a řídí se jejich zavírání.
Ano.
Wizzy008 píše:. Na volnoběh jsou normálně otevřené a při stání na místě, tedy točení naprázdno se při zvýšení otáček zavřou.
Ne, je to naopak.
Výchozí stav: v sání není žádný podtlak,klapky jsou otevřené - motor je vypnutý.
Start: motor se roztáčí,škrtící klapka je zavřená,v sání okamžitě vzniká podtlak,ovládací ventil zavře vířivé klapky.
Volnoběh,mírná akcelerace-klidná jízda: škrtící klapka je zavřená,nebo jen mírně otevřená takže v sání je natolik velký podtlak,že klapky jsou pořád zavřené.
Prudká akcelerace: škrtící klapka se otevře,okamžitě mizí v sání veškerý podtlak - ihned se otevřou vířivé klapky,motor jde do otáček,..klapky jsou otevřené.
Motor v otáčkách "ostrá jízda": škrtící klapka je otevřená natolik,že není v sání žádný,nebo jen minimální podtlak - klapky jsou otevřené.
Decelerace: motor "řve" v otáčkách,škrtící klapka se zavře,okamžitě vzniká maximální podtlak,vířivky se zavřou,...otáčky padají..
nejedná se ale o nějaké proporcionání ovladání,je to spíš "vypínač",prostě otevře/zavře.
Tedy při poklidné jízdě,bez požadavku na výkon ty klapky v zavřeném stavu svou konstrukcí a umístěním způsobí turbulentní proudění v místě vstřiknutého paliva,čili lepší promíchání směsy,lepší využití paliva,nižší spotřeba a i ty připitomělé emise s vykuchanýma klapkama lepší asi fakt nebudou...
Je pak jasné,že když třeba někomu dvě klapky upadly a dvě se zasekly v lepším případě někde před ventilem,tak motor neměl "vrch" a po vykuchání mu kára najednou ožila.
Myslím,že to auto nejlépe pojede s bezvadnými vířivkami

FM 01 kombi,107kW. ...à essence