Cukání motoru při rychlé jízdě
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 27.09.2009 13:14
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
nie je az taky novy... 4/2006 ... Len ja ho mam 2. tyzden. Skocim zajtra na diagnostiku, hm Co uz...
FORD - feel the difference
(a dúfam, že v kladnom slova zmysle)
(a dúfam, že v kladnom slova zmysle)
- BobTDCi
- Zkušený
- Příspěvky: 1128
- Registrován: 18.02.2009 10:34
- Bydliště: NR kraj, Slovensko
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Takže?sitnan píše:nie je az taky novy... 4/2006 ... Len ja ho mam 2. tyzden. Skocim zajtra na diagnostiku, hm Co uz...
Ako si "dopadol" a hlavne kde si bol na diagnostike?
Vrav, vrav a "preháňaj"





Seat LEON II, 1.9TDI PD 105k, 06/2010´
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
Predtým: Ford Focus II Titanium kombi, 1.6TDCi 110k, 10/2005´
Predtým: Renault Mégane II sedan, 1.5dCi 82k, 2004´
Predtým: Renault Clio II, 1.5dCi 65k, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 5
- Registrován: 20.05.2009 17:38
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13.09.2009 09:43
- Bydliště: Neveklov
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Mám FFII 1,6 66KW r.v. 2007 najeto 130 000km. Auto mám zhruba dva měsíce a poslední dobou auto silně cuká. Dělá to v různých režimech jízdy (otáčkách) a nejvíce při vyšší venkovní teplotě (+10) a pomalé jízdě (ve městě, okresky). Při chladnější venkovní teplotě se to stává málo kdy. Auto je krátce po kompletní výměně všech filtrů a oleje. Na diagnostice se oběvila závada plyn. pedálu, ale nevím zda pedál nebyl odpojen při výměně pyl. filtru. Žádná kontrolka se nerosvítí a auto startuje bezproblémů.
Díky za rady.
Díky za rady.
FF2 1,6TDCI 66Kw 2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 13.09.2009 09:43
- Bydliště: Neveklov
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Tak dneska je auto na opětovný diagnostice, protože problém s cukáním stále pokračuje. Odpo. budu vědět výsledky. Nechá se nějak proměřit samotný plyn. pedál?
FF2 1,6TDCI 66Kw 2007
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Zdravím,
něco podobného se mi také stává.
Při jízdě na dálnici cca 130km/h, kde je zpomalený úsek na 90km/h (Vyškov-Brno) se mi celkem často stává, že po konci omezení rychlosti a přidání plynu nebo obnovení stavu na tempomatu se nestane skoro nic. Přidám plyn, ale nic až na celkem dosti citelné kopance v tahu motoru. Razantně při tom stoupá spotřeba paliva (až o cca 1l/100km). Po dojetí na první benzinku jsem vypl motor a o po opětovném staru bylo vše v pořádku. Stalo se mi to vždy, když po stabilní vyšší rychlosti jsem na chvíli zpomalil a pak jsem opět chtěl zrychlit (naposledy po 19-ti km zpomalení na 80km/h na nové dálnici na Ostravu).
Už jsem s touto závadou byl na diagnostice ve Fordu v Brně, kde to vyhodilo chybu DPF a turba. Tamní chlapíci s problematikou DPF nemají očividně žádné zkušenosti a tak jen hádali.
Po diskusi se udělala regenerace DPF na místě přes diagnostický počítač. Pak jakoby se reakce na plyn zjemnily. Na pokyn plynového pedálu se auto chovalo jemněji bez kopanců. Avšak tento jev se vyskytuje stále, i když ne tak často. Bojím se, aby nebyl problém jak s DPF tak s turbem.
Jen mě zaráží, že tyto problémy začaly až po plánované kontrole ve Fordu při 80 000km, kde se měnily snad všechny filtry (olej, vzduch, kabinový, palivový). Před tím tento problém vůbec nebyl.
něco podobného se mi také stává.
Při jízdě na dálnici cca 130km/h, kde je zpomalený úsek na 90km/h (Vyškov-Brno) se mi celkem často stává, že po konci omezení rychlosti a přidání plynu nebo obnovení stavu na tempomatu se nestane skoro nic. Přidám plyn, ale nic až na celkem dosti citelné kopance v tahu motoru. Razantně při tom stoupá spotřeba paliva (až o cca 1l/100km). Po dojetí na první benzinku jsem vypl motor a o po opětovném staru bylo vše v pořádku. Stalo se mi to vždy, když po stabilní vyšší rychlosti jsem na chvíli zpomalil a pak jsem opět chtěl zrychlit (naposledy po 19-ti km zpomalení na 80km/h na nové dálnici na Ostravu).
Už jsem s touto závadou byl na diagnostice ve Fordu v Brně, kde to vyhodilo chybu DPF a turba. Tamní chlapíci s problematikou DPF nemají očividně žádné zkušenosti a tak jen hádali.
Po diskusi se udělala regenerace DPF na místě přes diagnostický počítač. Pak jakoby se reakce na plyn zjemnily. Na pokyn plynového pedálu se auto chovalo jemněji bez kopanců. Avšak tento jev se vyskytuje stále, i když ne tak často. Bojím se, aby nebyl problém jak s DPF tak s turbem.
Jen mě zaráží, že tyto problémy začaly až po plánované kontrole ve Fordu při 80 000km, kde se měnily snad všechny filtry (olej, vzduch, kabinový, palivový). Před tím tento problém vůbec nebyl.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Tak cukání přestalo a místo toho se zadřelo turbo, takže sranda začíná
Auto najednou na dálnici bez tahu, rachot od motoru v otáčkách, následná odtahovka a nemilosrdný ortel...

Auto najednou na dálnici bez tahu, rachot od motoru v otáčkách, následná odtahovka a nemilosrdný ortel...
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- msmaso
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 11.02.2009 22:55
- Bydliště: chomutov
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Zdar nevím jestli odpovím přímo , ale mám takovou zkušenost.Mám c-max 2,0 tdci 2005v loni přivezen z Německa . Takže jezdím asi rok , auto chytalo bez problémů ,ale někdy při jízdě ať byla zima nebo teplo tak začalo cukat a rozsvítila se kontrolka závada motoru.Byl jsem na testu u forda a tam řekli že je špatné čidlo spínání turba nevím jestli to říkam dobře tak sorry. Cukalo to vždy nějakou dobu a pak jak když utne i ta kontrolka zhasla a zase se to opakovalo a znova a znova. To vše trvalo až do doby než mě čekala cesta Praha - Brno , jinak jsem jezdil více méně couračky.Po dálnici jsem jel mezi 130-150 km/h , ale i 190km/h to jenom chvilkově.Proč to píšu , po příjezdu domů a dalším užívání auta nevím co je jediné cuknutí a kontrolka už se nerozvítila.Myslím že pro auto není dobré jen to popojíždění ale potřebuje jak se říka vyfoukat saze .Kdybych dal na servis tak tam cpu peníze a díly a žádný efekt tím nechci říct že nepomůžou .Jenom zveřejňuji moji zkušenost možná to pomůže někomu daleká cesta a roztočenej motor.Zdravím Martin 

Ford focus C-max 2.0 TDCI Ghia
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Tak to je taky pravda. Motor občas potřebuje profouknout pavučinky. To se týká každého i benzínového motoru. Taky jsem měl jen občasné cukání, pak to přestalo na nějakou dobu. Spíš tedy chvilkové ztráty tahu/výkonu. Jedna cesta Brno - Ostrava a další jízda znamenala odchod turba do věčných lovišť a palubní počítač ani nemrkl. Každopádně bych nepodceňoval jakékoli nestandardní chování. Měl bych tedy otázku: Jak lze nejjednodušeji zkontrolovat zejména mazání turba? Vím, že kontrétně u mojeho (1,6TDCi 80KW + DPF) je v přívodu jakýsi filtr, který se velmi rád zanáší. Jenže asi je nesmysl stále kontrolovat průchodnost mazání. Ale aspoň u výměny oleje by bylo fajn to alespoň omrknout.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Být tebou tak se podívám do sacího koše a všechno se musí vyčistit, pokud máš jěště sítko musí ven u tohodle motoru sou problémy
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 35&start=0.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=15
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 35&start=0.
http://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... a&start=15
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Už jsem pročítal zdejší diskuse a musím uznat, že mi v ledasčem pomohly. Hlavně bych rád ěvděl o svém autě v rámci možností maximum. Auto mám na řešení přímo ve značkovém Fordu v Brně a zatím přístup bez závad a s ochotou. Po telefonu jsem se bavil s přijímacím technikem, kde jsme se bavili i o vyjmutí tohoto sítka a ještě jsem někde četl, že by bylo i vhodné vyměnit motorový olej s filtrem, aby se to mazalo tak jak má (aby se předešlo jakémukoli bordelu v oleji). No v pondělí se jede s vadným turbem do specializované firmy, kde řeknou zda to bude na opravu či na kompletní výměnu. Každopádně uvítám jakékoli další rady ohledně této srandy.
Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- finalgon
- Nováček
- Příspěvky: 49
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Ahoj, mě to dělá taky mám FF II 12/2006 1,6tdci, byl jsem na diagnostice a výsledek-přetlakované turbo díky špatnému ventilu řízení tlaku turba. Pak motor skočí do nouzového režimu.Tam je problém, že díky tomu často turbo zkolabuje. Ventil stojí asi 2400kč a pak je nutno znova natavit řídící jednotku a popř doplnit aditivum DPF. Po vypnutí dojde k resetu chyby a po zapnutí klíčku je zase chvíli klid.tomzan píše:Zdravím,
něco podobného se mi také stává.
Při jízdě na dálnici cca 130km/h, kde je zpomalený úsek na 90km/h (Vyškov-Brno) se mi celkem často stává, že po konci omezení rychlosti a přidání plynu nebo obnovení stavu na tempomatu se nestane skoro nic. Přidám plyn, ale nic až na celkem dosti citelné kopance v tahu motoru. Razantně při tom stoupá spotřeba paliva (až o cca 1l/100km). Po dojetí na první benzinku jsem vypl motor a o po opětovném staru bylo vše v pořádku. Stalo se mi to vždy, když po stabilní vyšší rychlosti jsem na chvíli zpomalil a pak jsem opět chtěl zrychlit (naposledy po 19-ti km zpomalení na 80km/h na nové dálnici na Ostravu).
Už jsem s touto závadou byl na diagnostice ve Fordu v Brně, kde to vyhodilo chybu DPF a turba. Tamní chlapíci s problematikou DPF nemají očividně žádné zkušenosti a tak jen hádali.
Po diskusi se udělala regenerace DPF na místě přes diagnostický počítač. Pak jakoby se reakce na plyn zjemnily. Na pokyn plynového pedálu se auto chovalo jemněji bez kopanců. Avšak tento jev se vyskytuje stále, i když ne tak často. Bojím se, aby nebyl problém jak s DPF tak s turbem.
Jen mě zaráží, že tyto problémy začaly až po plánované kontrole ve Fordu při 80 000km, kde se měnily snad všechny filtry (olej, vzduch, kabinový, palivový). Před tím tento problém vůbec nebyl.
- tomzan
- Nováček
- Příspěvky: 58
- Registrován: 10.03.2010 13:23
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Proto sbírám co nejvíc rad, abych předešel dalším problémům. Raději udělám víc opatření, jak jednu blbost zanedbat. Tady na foru jsem se dočetl, že by se mělo po výměně zadřeného turba provádět čištění motoru čistícím olejem, projet, vyměnit za normální olej a po nějaké době vyčistit vanu a síto olejového čerpadla a následně zase novej olej. O vyjmutí filtru mazání turba ani nemluvím, bo tohle se doporučuje v první řadě. Kdyby se mi rozskočilo i další turbo, pak bych asi byl už pořádně naštvanej 

Škoda Octavia II 1,9TDI 77KW, Elegance, 5/2004, původ ČR - konečně auto
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
Ford Focus II Ghia combi, 1,6TDCi 80KW, 6/2006, dovoz D - konečně pryč
Nissan Almera N15 sedan, 1,4 benzin, 1999 - prodáno
Lada VAZ 21013 sedan, 1,2 benzin, 1982 - prodáno
- zuntak
- Junior
- Příspěvky: 252
- Registrován: 25.12.2009 15:52
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Tak plynový pedál lze změřit volt metrem či ohm metrem,měl by plynule bud se zvyšovat či snižovat,nevíte někdo jestly má 2.0 tdci(duratorq)
,stejné turbo jak ty vaše 1.8 nebo 1.6
,stejné turbo jak ty vaše 1.8 nebo 1.6
- V12
- Test driver
- Příspěvky: 6102
- Registrován: 10.02.2010 22:59
- Bydliště: Soporna, SK
Re: Cukání motoru při rychlé jízdě
Zuntak :
Vyzera, ze kazde je ine, pozri
Vyzera, ze kazde je ine, pozri
Kód: Vybrat vše
http://www.turba.sk/katalog/osobne/ford-turbo.htm
DV6 nie je motor. Ale sustava nahodne umiestnenych suciastok co vrcia a trasu sa a popritom zeru naftu...
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Mondeo 2.5T Titanium SK
ZEM JE NASE IHRISKO
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host