foki píše:na to zadna pojistka krom havarijka neni a pokud to auto neni pojistene havarijne tak nic nedostanes .
Mě teda v Fordu Carent v Brně tvrdili, že na tohle pojistka JE. A hned ve víc variantách - buď kryje celé území nebo přesně danou testovací trasu - kterou jsem si taky dle instrukcí prodejce projel. Je to podobné jako u autopůjčoven.
Kupovat auto bez zkušební jízdy je blbost a kdo to tak dělá, tak si může leda tak zavařit na pozdější problémy. To samozřejmě může i se zkušební jízdou i návštěvou servisu (u Fordu se ten úkon jmenuje prohlídka před koupí), ale těmito dvěma věcmi nebezpečí minimalizuje zřejmé věci pozná ihned. Zkušební jízda je služba prodejce NE závazek kupujícího.
Osobně jsem před koupí auta navštívil víc bazarů nebo prodejců Ford. U 4 z nich jsem si auto projel.
1. V AutoIN v Pardubicích jsem se byl v podstatě jen podívat cestou okolo. Byla to má první návštěva u Focusů a prodejci bylo jasné, že u něj auto ten den nekoupím (sdělil jsem mu, že jsem na začátku a že se teprve rozkoukávám jaká je nabídka). Rozhodoval jsem se mezi 1.6 16V a něčím silnějším. Prodejce mi sám ochotně nabídl, ať si motor vyzkouším (těchhle 1.6 tam měli asi 10 a dostal jsem dokonce na výběr, kterým chci jet - vybral jsem samozřejmě to nejbližší bráně

) - bylo to v podstatě něco na ten způsob, jako když si člověk udělá zkušební jízdu před objednávkou nového auta.
2. Ford Carent v Brně - tady už byl můj zájem konkrétnější. Vybíral jsem v podstatě ze 4 aut a jedno bylo tady. Opět jsem se nijak netajil tím, že je možné, že nakonec vyberu jiného kandidáta - ale že se mi auto líbí. Tady taky nebyl problém, prodejce opět sám jízdu nabídnul a dal mi také výše uvedené informace o tom, jak to chodí.
3. PromotionCars v Brně. To jsem ještě nevěděl, že to jsou podvodníci. Auto byla 1.6 TDCI 80 kW s deklarovanými 74tkm. To, že to má víc než 150tkm jsem zjistil až později z fordzóny. Ale kromě viditelných věcí se jich pár ukázalo i při zkušební jízdě. Při jízdě něco klepalo, šla špatně řadit trojka (dle sdělení prodejce to měl asi někdo ve městě a hodně řadil 2-3-2-3..

), tlumiče mi při přejezdu nerovností už taky nepřipadaly moc OK a řízení šlo dle mého názoru tíž než by muselo.. Tohle byl typický příklad zkušební jízdy, při které jsem zjistil, že něco není v pořádku. Bez ní to auto zas tak špatně nevypadalo a moc bych toho nepoznal. Jinak prodejce docela neochotný - pravda, přišel jsem asi 15 minut před zavíračkou a on na jízdu kývnul - ale pak jsem musel celou cestu poslouchat že jsem měl přijít jindy a co všechno kvůli mě odpoledne nestihne atd.. Kecy.... Já mám oficiální pracovní dobu od 7 do 15 (většinou jsem ale v práci dýl) a když mi někdo zavolá a něco potřebuje ve 4 nebo v 5, tak si můžu v duchu myslet co chci, ale zákazníkovi - pokud je to v mých možnostech - vyhovím.
4. Auto Voko v Praze. Tady jsem měl auto předběžně zarezervované. Byl to největší favorit, takže o nemožnosti zkušební jízdy nemohla být vůbec řeč. Kdyby mi byla odmítnuta, tak bych auto prostě nekoupil. Ale opět mi byla ochotně nabídnuta. Kousek řídil prodejce, pak jsme se vyměnili. Vše bylo dle mě v pořádku, prodejce mi sdělil, že auto bylo lehce ťuklé na levej zadek. Následovala prohlídka u Ford AMB Praha, kde jsem nechal auto prověřit a kde mi i potvrdili, že oprava byla, ale že nešlo o nic velkého a že to vypadá kvalitně provedené a s originálními díly. Když jsem se tam zmínil, kde oprava proběhla, tak servis znali - nakupuje od nich origo díly.
Samozřejmě, mohl jsem něco přehlédnout, ale zkušební jízda a servis to riziko snižují. Ve všech 4 případech jsem neměl u sebe víc než nějaké 3000 Kč. Platbu za zakoupené auto jsem prováděl převodem z účtu. Nikdo po mě nemůže chtít, abych na prohlídku auta (notabene k nějakým podvodníkům, které na první pohled nepoznám) nosil nějaké velké sumy peněz. Nevím, jestli vypadám až tak důvěryhodně (je mi 30), ale nikde nebyl problém. Dát někomu peníze na stůl a následně se pak třeba dozvědět, že auto nebylo jeho a jen mě vypekl bych rozhodně nechtěl.
Tak a teď se po mě můžete svézt, že já jsem nekupoval ST nebo RS. Ale jakej je v tom rozdíl? Že to má silnější motor? No a co. Když to někde škrábnu, tak škoda bude stejná jestli je to RS nebo 1.4. Pokud při normálním zacházení odejde motor, tak jenom dobře - asi nebyl úplně v pořádku a takové auto bych nekoupil. S půjčeným autem jedu samozřejmě o to víc opatrně - opatrněji než s vlastním. Já jsem kupoval auto cca za 270 000 Kč. Pokud bych kupoval auto za půl mega, půjdu na to možná ještě důkladněji. A pokud prodejce nemá na tyhle případy pojistku, tak je to prostě jeho risk a na jeho triko. Vezmu příklad - pojedu zkušební jízdu, někdo za mnou nedobrzdí, bude to ze 100pro jeho vina a já budu mít povinnost si auto ať chci nebo nechci vzít?? Na to by asi nikdo nepřistoupil.
Tak a tímto končím své OT a jsem připraven nést následky v podobě inzultací kolegů majitelů i prodejců

. Omlouvám se, za dlouhý příspěvek, který patří do jiného tématu - ale poslední 2 stránky tohoto tématu mě k tomu dokopaly. Je to ale jen můj názor.
Mimochodem,
tady je stránka informací o prohlídce auta před koupí a zkušební jízdě od Auto-Plus (ojeté auta pod patronátem VW group). Začíná odstavcem "Zkušební jízda je důležitou součástí prohlídky vozu, o jehož koupi uvažujete. Pokud vám ji prodávající nechce pod jakoukoliv záminkou umožnit, mělo by to pro vás být jasným signálem, že s autem není něco v pořádku." ale i zbytek je zajímavý.