LPG - montáže a zkušenosti sem...

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
jisol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 23.12.2008 01:43
Bydliště: Třebíč

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od jisol » 11.01.2013 19:39

Jezdím na 6 kapek a už mám natočeno 60tis. km.
MONDEO 2.0 TDCi 2011

miro fox
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 20.04.2010 00:19

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od miro fox » 11.01.2013 20:11

Mne to vo Zvolene nastavili na 7-8 Kvapiek,zatial mam najazdene 10 tis.Km,a zatial som spokojny.Mozno keby to ,teraz v zime skor prepinalo.Teraz musim prejst okolo 1,5-2km...
Bol: FF 2005 1,6 TDci 80KW ,Teraz Ford Focus II FL 1.8 Flexi Fuel 2008

Uživatelský avatar
sitalik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 21.08.2012 09:05
Bydliště: České Budějovice

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od sitalik » 12.01.2013 00:05

a ja uz mam 20tis.km bez kapek a funguje to taky ;)

Uživatelský avatar
jisol
Nováček
Nováček
Příspěvky: 155
Registrován: 23.12.2008 01:43
Bydliště: Třebíč

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od jisol » 12.01.2013 17:44

No vidíte, a taky to jde.
MONDEO 2.0 TDCi 2011

Jerryk2
Nováček
Nováček
Příspěvky: 41
Registrován: 21.07.2010 08:49

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Jerryk2 » 16.01.2013 11:17

Přimazávání, směs dle doporučení a po 40tis.km ventily v háji, a to byly v toleranci, a auto šlo do světa. Lpg ve fordu nikdy více. Nejhorší, že to nejde štelovat, ty misky na ventilové vůle jsou dílo.
Ford navíc šidí co se dá. :palec_dolu: 8)
FFI 1,6 16V, hatchback, Lpg+elektr.FL, profi údržba

Klvys
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2561
Registrován: 20.01.2011 18:14
Bydliště: Opatovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Klvys » 16.01.2013 16:05

Cos měl za motor kolik kw?!a jaky rok vyroby?!

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 16.01.2013 18:46

Jerryk2 píše:Přimazávání, směs dle doporučení a po 40tis.km ventily v háji, a to byly v toleranci, a auto šlo do světa. Lpg ve fordu nikdy více. Nejhorší, že to nejde štelovat, ty misky na ventilové vůle jsou dílo.
Ford navíc šidí co se dá. :palec_dolu: 8)
to by me zajimalo co chteli za opravu kdyz si ho poslal pryc ... dyt je to oprava za par tisic, ktere celkem rychle usetris.
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

milan26
Junior
Junior
Příspěvky: 457
Registrován: 03.12.2011 15:34

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od milan26 » 17.01.2013 11:29

Já mam ted díky LPG z auta naftu, nebo aspoň to vydává podobnej zvuk :blee: Takže dalśí reklmace, jen co pomine taková zima a HL PROPAN MICHLE už nikdy :!: :puke_r: Díky bohu, že tu přestavbu už mam půl roku splacenou :nazdravi:

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od 321910336 » 17.01.2013 16:43

milan26: klepou ti vstřikovače? mě taky a prý je to normální a navíc je to u focusu hodně blízko interiéru, slyším to jenom na volnoběh a vevnitř, stačí otevřít dveře a už to přehluší zvuky z venku
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Mira
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2616
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Třebichovice
Kontaktovat uživatele:

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od Mira » 17.01.2013 22:21

milan26: pokud je zvýšená hlučnost LPG vstřikovačů, tak je potřeba je nechat vyčistit :idea: budou zanesený sajrajtem a tím pádem vyklepaná taková malá gumička ve vstřikovači, která je pravděpodobně v některém z nich poškozená a klepe kov na kov ... dřív nebo později vstřikovač odejde. raději zajet do servisu hned :idea: toto bude způsobeno pravděpodobně nečistým plynem, ne servisem. jo a nezanedbat prevenci je taky důležité ...

řešil jsem to v říjnu nebo listopadu taky - to jsem měl najeto cca 45tis. na LPG. závadu LPG vstřikovače diagnostikovali řízeným odpojením jednotlivých vstřiků (byl jsem u toho) a hned věděl kterej to je ... :idea: nechal jsem si pročistit samozřejmě všechny, u 2 vyměnil i tu gumičku

pokud se jedná o opravdu mírné cvakání - "cvrlikání", tak to jsou samozřejmě LPG vstřikovače a má to tak být.
Byl: FFI 11/2002 Galerie Byl: FFII 12/2008 LPG Galerie - prodán s 340tis. km na tachu
Je FFIII 9/2017 Galeriea opět jedeme na LPG

Uživatelský avatar
el_Barto
Junior
Junior
Příspěvky: 412
Registrován: 17.01.2010 19:21

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od el_Barto » 18.01.2013 09:33

a nebo si jde poridit membranove vstrikovace misto pistkovych, ty by nemely mit tenhle problem ...
FF 2009/2010 combi 1,6 74kW @ LPG Frozen white ... pracant
Ford Sierra 2,0 DOHC CLX@GHIA 91/92 (original) ... mazlik

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od honza_ » 23.01.2013 10:03

Zdar, protože jsem odtud nasosal nějaká moudra před montáží LPG Elpigaz, mám pocit, že bych se měl podělit o první dojmy - s provozem po cca 7000 km:

- spotřeba - cca 9 l/100 km LPG + něco málo přes 1 l/100 km benzínu (přístřik v otáčkách nad 2800 rpm). Většina benzínu je nicméně spotřebována na starty, nikoliv na přístřik ve vysokých otáčkách. FL nemám. Mám slabej a neurčitej pocit, jakoby bylo LPG méně citlivý na styl jízdy - žere to pořád stejně hodně ať jede pirát nebo jeptiška.

- jak to jede? Hůř než na benzín. Myslím (ale jistej si nejsem), že bych poznal i bez kontrolek na přepínači, jestli to jede na benzín nebo na LPG. Každopádně když např. do táhlého kopce motor na LPG skomírá a už už by bylo třeba řadit, při přepnutí na benzín drží otáčky i nadále - v takovém režimu je rozdíl mezi LPG a benzínem silně patrný. Rozdíl LPG/benzín u mého 74kW motoru by mohl nepoznat jen někdo, kdo jezdí s velice lehkou nohou a v životě by nedal plyn na podlahu.

- montáž proběhla u Coubala. Po cca 2000 km jsem tam byl na prohlídce s tím, že to hodně žere
(přes 10 l paliva /100 km se mi zdá na 74 kW 16V dost). Údajně na ten titul trochu ochudili směs, ale na výkonu ani na spotřebě to není znát. Montáž proběhla OK, pouze mi sdělili, že nejsou schopni (ochotni?) kontrolovat vůle na ventilech.

- poruchy/závady zatím žádné.

- kvalita plynu: neberu po stodolách a zapadlých cisterničkách, ale jinak jdu po ceně (což nemusí znamenat divné značky čerpaček - např. jinak drahá Shellka na Jižní spojce (PHA) má široko daleko laciný plyn). Bral jsem i v Německu, v chodu motoru/výkonu v závislosti na různých pumpách zatím nevidím rozdíl.

- jiné: na Androida existuje komunitní aplikace pumpdroid. Zdarma, jednoduchá a uživatelsky přátelská. My uživatelé zjišťujeme a aktualizujeme ceny PHM v ČR na jednotlivých čerpačkách. Čím více aktivních uživatelů, tím lepší data o cenách - mj. samozřejmě i LPG.

Na závěr prosba o radu. Skončila mi záruka a chystám se na prohlídky přestat jezdit do autorizovaného servisu. Nemáte tip v Praze na dobrého servisáka - fachmana kterej focusům rozumí a neopravuje stylem - "připojit kabel - vyměnit celej motor"? Zároveň aby byl schopnej kontrolovat ty ventily (nevím jestli se měří nějak "pravítkem" nebo se kontroluje tlak na válcích či co). - Díky
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

Uživatelský avatar
VH123
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1214
Registrován: 09.04.2009 09:37
Bydliště: Lovosice

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od VH123 » 23.01.2013 11:11

Ventily si klidně můžeš zkontrolovat sám, stačí spárové měrky, které koupíš do kilečka. Postup je i s fotkama na zeleném fóru, linkovat ho odtud nebudu. Sundáš dekl ventilů, zatáhneš ručky, necháš nějaký vyšší rychlostní stupeň (míň se nadřeš při protáčení motoru), vyšpalkuješ zadní kola, zvedneš jedno přední kolo aby se s ním dalo ručně točit, točíš a postupně když je vačka nosem nahoru změříš kolik zbývá mezi vačkou a podložkou. Zavedl jsem si v telefonu tabulku, do které si píšu všechny výfukové a sací zleva doprava, protože i když je vůle v toleranci, je dobrý vědět jestli příště naměřím zas stejně. Zkouknul jsem to před montáží LPG a pak jsem si řekl ať to změřej při rozvodech, když už je dekl dole.
Jsem rád že nejsem sám co jak blbec furt klofe ceny PHM do Pumpdroida. Chce to trochu plánování kdy a kde tankovat, ale 2 Kč už jsou rozdíl přes 10% a to mi sakra stojí za tu trochu přemejšlení.
Co se týče servisu, nemůžu sloužit, jsemť z daleka. Ale kamarád z Mělníka si docela pochvaloval servis Rafia v Líbeznici. Teď jsem jim mrknul na web a přestěhovali se do Holešovic.
Vojta
__________________
Ford Focus 1.6 16V 74 kW TrendoGhia 2003 LPG Stag 4 Rust In Pieces
Ford Capri Mk2 2.3 V6 X-pack 1977
Mazda 5 CW 2.5 2012

honza_
Nováček
Nováček
Příspěvky: 44
Registrován: 04.10.2010 20:28

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od honza_ » 23.01.2013 12:59

Díky za tip. Pls co je zelené fórum?
FF 2010 16V. LPG elpigaz, přístřik benzínu, bez flashlube

Uživatelský avatar
sitalik
Nováček
Nováček
Příspěvky: 111
Registrován: 21.08.2012 09:05
Bydliště: České Budějovice

Re: LPG - výrobce AC

Příspěvek od sitalik » 23.01.2013 18:05

@honza_: uz jsem to tu asi jednou psal, ale to ze spotreba neni citliva na jizdni rezim, muze znamenat nedostatecne obohaceni na vnejsi krivce(tzn.pedal plynu na podlaze). I by to nasvedcovalo snizenemu vykonu pri provozu na LPG, kdy na chudou smes to jede sice usporneji ale mene. Pri tvem nastaveni s privstrikem benzinu se to takhle na dalku spatne diagnostikuje, ale byl bych opatrny. On ten levny provoz na LPG svadi k tomu, ze na to clovek vic slape, ale ne vzdy se to vyplati, motor tu chudou smes dlouho snaset nebude.
To ochuzeni co ti provedly po 2000km nemusi mit zadny vliv, jestlize to udelali v celem rozsahu mapy v LPG ridici jednotce, protoze to po par kilometrech zkorigovala RJ motoru zpet dlouhodobyma korekcema.
Spotreba nad 10l/100km paliva neni nic nerealnyho i s 1,6kou, kdyz tomu clovek vic slape na krk a treba jezdi hodne mestsky nebo dalnicni rezim. Dalsi vec, jak tu spotrebu vyhodnocujes, palubni pocitac hodne keca, obzvlaste s LPG.

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů