FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od bajeluk » 21.02.2014 00:18

Mám dotaz zejména na benzínové diagnostikáře, ideálně s LPG praxí. Omlouvám se za dlouhý příspěvek.

Anamnéza:
* celkem vysoká spotřeba 8.6 l / 100 km (při 115 kmh)
* vysoké adaptace řídicí jednotky (viz obr. 1)
* netáhne kolem 3000 otáček, jak bych si představoval
* do zahařátí (cca první 2 min) zvuk skoro jak TDDi (po zahřátí subjektivně vše OK)
* vysoké volnoběžné otáčky (dle diagnostiky cca 840 RPM, otáčkoměr ukazuje 750)
* na dně plastového sacího potrubí jsem našel asi 3mm hladinu oleje - je to normální?

V prosinci jsem koupil FF1 1.8i (combi) s LPG Prins, r.v. 2004, s tím, že mi předchozí majitel říkal, že to bere lehce přes 10 l plynu / 100 km. Říkám si: kurnik, to to musí drtit furt na plný plyn, to musí jít níž. Jenomže ono nejde.

Mé měření: LPG dlouhodobě 10.4 l / 100 km (při 115-120 km/h dálnice + 20 % město), zkoušel jsem jednu celou nádrž benzín 8.6 l / 100 km (v podstatě také 115 km/h dálnice + 20 % město). Dále se mi zdá, že to v kopcích nejede tak, jak by 85 kW mohlo táhnout: např. kdo znáte "paceřák" mezi Libercem a Turnovem, tak tam to na 5ku spadne ze 120-125 na 110 km/h.

Minulý týden jsem vyčistil klapku, rozebral a trochu promazal snímač škrť. klapky, načetl adaptace a ty byly celkem vysoké (viz obrázek 1), smazal adaptace a pak ujel 150 km na benzín. Přišlo mi, že auto trošičku ožilo, přišla mi o fous lepší akcelerace a reakce na plyn. Adaptace po 150 km byly jiné (viz obrázek 2), ale taky vysoké. Pak jsem ujel dalších cca 200 km na LPG a adaptace se přiblížily původním (obr. 3). Auto je subjektivně na benzín zase zdechlejší, na LPG jede podobně jako na začátku.

Nějaké tipy, co zkusit? Proč plyn rozhazuje adaptace benzínu?

Dokreslení motoru: 202.000 km na tachometru (podle mě to sedí), z toho 170.000 km s LPG Prins (montováno 2006 ve Fordu v Německu). Ve 180.000 km přebroušená hlava a podpálené ventily (dle info předchozího majitele). Nedávno nový vzduchový filtr. Podle mě si necucá nikde žádný falešný vzduch. Váha vzduchu čistá. Svíčky a kabely nezmámo jak staré. Výfuk zřejmě komplet původní. Podtlakové hadice z klikovky OK. Otáčky při přeřazování jen nepatřně vylítnou (o cca 200 rpm), pak rovnou spadnou na cca 1100 rpm, při zastavení 800 rpm.

Přikládám obrazové přílohy.

Adaptace před prvním resetem (Obr. 1)
adaptace_pred-resetem.png
Adaptace po 150 km na benzín (Obr. 2)
adaptace_po-resetu_150km-jen-benzin.png
Adaptace po dalších 200 km na LPG (Obr. 3)
adaptace_02.png
Emise na benzín včera. Volnoběh mimo rozsah 600-800 v knížečce. (Obr. 4)
emise.jpg
Budíky po několika minutách stání na volnoběh nebo trochu vyšších otáčkách -- neukazuje to moc teplý vzduch?! -- venku bylo cca 2 stupne (Obr. 5)
budiky_01.png
Lambdy na LPG. Nejdřív cca 2100 ot. -- druhá lambda divně (?) pulzuje, pak volnoběh 800 ot. -- druhá lambda spadlá dole (Obr. 6)
lambdy_03_lpg_800rpm.png
Lambdy na benzin. Nejdřív cca 2100 ot. -- druhá lambda divně (?) pulzuje, pak volnoběh 800 ot. -- druhá lambda vylezlá nahoře (Obr. 7 a 8)
lambdy_06_n95_2000rpm.png
lambdy_05_n95_800rpm.png
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od Fofan » 21.02.2014 11:00

Ty adaptace fakt vypadaj jak kdyby si to prisavalo bokem,ale pokud to mas skontrolovany.Lambdy me neprijdou tak spatny,zadni se chova vzdycky jinak,ta kmitat nebude jak predni to by bylo spatne.Co je tam za plyn?nemuze to tady u nas negdo seridit?autogas nebo podobne?jak to zacne zlobit a je tam plyn tak to se tezko hledaj chyby jinde :-?
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od Fofan » 21.02.2014 11:03

Ta teplota je ale na tom hodne spatne,pokud mas spravne nastavenej budik ve fordiagu tak by mohl byt ten MAF vazne spatnej
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od bajeluk » 24.02.2014 10:41

Čau, dneska jenom krátce update.

V pátek mi p. Čáp. přehrál IDS-kem řídicí jednotku ("SW version" se však nezměnila, stále KQAH2B1), tedy opět smazány adaptace, a vyměnil svíčky za origo 1493001. Olej v sání je prý OK z odvětrání klikovky. Auto je opět o poznání živější a lépe táhne -- důvod podle mě z 90 % jen a právě smazání adaptací zkažených provozem na LPG.

Teď o víkendu jsem ujel na benzín s plým autem (5 lidí + kufr) 400 km po D1 (125-140 kmh) a podle dotankování skončil s 8.5 l / 100 km. To vzhledem k nákladu a rychlosti tipuju sražení spotřeby o cca 0.5 l dolů, což je fajn, reaguje pěkně na plyn.

Ad chyby:
Vyšší teplota nasávaného vzduchu asi byla tím, že to stálo na místě a sálo z ohřátého motoru. Ráno teplota seděla: 2 stupně. Při jízdě to ukazovalo cca 20 stupňů.

Adaptace ale snad ještě vyšší než původně :/
adaptace_poR2_450km-benzin.png
ale druhá lambda, zdá se, se nějak uklidnila.
lambdy_poR2_2000rpm.png
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od stano. » 24.02.2014 13:33

Ta spotreba sa mi zda nejaka privysoka. Pokym nemas 16" 205 pneu a box na streche, malo by to byt aspon o 0.5l menej. Tou cesto si sa vratil naspat na start, alebo to bolo z bodu A do bodu B? Nie je bod B vo vyssej nadmorskej vyske?

Uživatelský avatar
Nonid
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5279
Registrován: 05.12.2012 21:07
Bydliště: Práááha - Vyšehrad!

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od Nonid » 24.02.2014 14:41

Ta spotreba je docela vysoka, ja mam na plzensky se vsema tema jejima kopcema pri dvou lidech(140-160kmh) spotrebu 7,8... Pri nakladu s hmotnosti peti lidi mam cca 8,0 s temahle rychlostma. Pokud bych jel pomalejs, tipuju tak o 0,5l min. Mereny teda na zimnich 185/65 R14 :dih:
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od Fofan » 24.02.2014 15:45

Tak snad nejezdis na Snezku a zpatky ne?:grin: jasne ze bude spotreba vetsi kdyz to obohacuje tolik - viz adaptace
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od bajeluk » 24.02.2014 16:57

Hmm, dobra, dik, dali jste mi motivaci dal. To vite, ze bych si pral, aby to slo niz. Klicova otazka vsak zni: jak to udelat?

Ty vysoke adaptace bych taky tipoval, ze s tim maj co do cineni: kdyz bych se dostal pri 3000 rpm o 7% zpatky, tak jsme na nejakych 8.5 * 0.93 = 7.9. Adaptace jsou ale dusledek neceho... :irre: Zkusim sehnat jiny MAF. Dalsi tipy?

Muze ty adaptace udelat i "stara" lambda?

@stano: cesta byla tam a zpatky: Praha - Brno - Praha, zimni plech + 195/60/R15, na strese nic. Prvni dotankovani v Brne dalo 8.2, druhy v Praze uz 8.8, 8.5 je tedy prumer :/
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od stano. » 24.02.2014 17:41

To je vela veru. Mne to zerie 7.5l/100km za obdobnych podmienok.
Nemas upravene sanie, volnobezny ventil, klapku otocenu?

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od Fofan » 25.02.2014 07:31

Tohle vsechno mam na 2.0 a spotrebu mam stejnou neli nizsi a lambda je tam porad puvodni,coz nechapu zivotnost lambdy snad takova neni :grin: neprisava to u trisek toho lpg?jsou urcite navrtany ve svodech sani,zkusil bych to jeste projit,ta vaha by tam snad dedala vetsi neplechu kdyby byla ko. Jak je na tom palivovej a vzduchovej filtr?
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
Fofan
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1180
Registrován: 27.01.2013 07:31

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od Fofan » 25.02.2014 07:33

Jo vzduchac psals ze je vlastne menenej :-)
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec
Obrázek

Uživatelský avatar
petulak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5658
Registrován: 06.02.2010 15:45
Bydliště: Liberec

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od petulak » 25.02.2014 09:18

Snímač klapky, čistil jsi?
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od bajeluk » 25.02.2014 09:19

Zadny upravy krome LPG tam nejsou. Klapka (podle fotek ostatnich) je standard, prohlubni smerem dolu, nahore zlomena rovina. Jen neni stribrna, ale uz jen bilo-hneda. Po resetu jednotky to drzi volnobeh pri jizde nesmyslne vysoko (nekdy i 1600 rpm), ale uz si to pomalu seda zas na tech 1100 rpm. Volnobezny ventil jsem venku nemel, ale az na predchozi vetu mi prijde, ze funguje (da se treba jezdit na jednicku na volnobeh).

Filtr vzduchovy je novy, presne tak, palivovy neznamo jak stary, ale ty adaptace byly hodne podobny i kdyz se jezdilo temer jen na LPG. V tom LPG ty filtry budu menit, ale nevim, jestli to muze mit nejaky zasadni vliv. MAF je podle grafu videt, ze dava celkem "neco rozumnyho" (svetle modre cary).

Ty LPG trysky, no, vida, zrovna vcera vecer me to taky napadlo. Dobra, to zkusim. V Etzoldovi jsem cetl, ze se ma kolem podezrelych mist sani namazat benzin a kdyz se na chvili zvednou otacky, tak si to prisava. Zajimava metoda, jen aby me neblafnul motor! :|

Otazka: Kolik ma mit papirove 1.8i volnobezny otacky?! Mate nekdo cele emisni limity pro 1.8i v CR?
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od bajeluk » 25.02.2014 09:23

Snimac klapky jsem mel rozebrany a bylo tam na te draze takovy bily mazivo, tak jsem ho jen tak trochu porozhybal a mazivo dal bliz kontaktum. Vic jsem do toho radsi nesahal. Podle grafu TPS ve ForDiagu reaguje uplne okamzite podle stlaceni plynu, takze snimaci bych veril temer urcite.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: FF1 1.8i s LPG - Spotřeba, divné lambdy, méně výkonu :(

Příspěvek od stano. » 25.02.2014 09:41

bajeluk píše:Po resetu jednotky to drzi volnobeh pri jizde nesmyslne vysoko (nekdy i 1600 rpm), ale uz si to pomalu seda zas na tech 1100 rpm. Volnobezny ventil jsem venku nemel, ale az na predchozi vetu mi prijde, ze funguje (da se treba jezdit na jednicku na volnobeh).
Na 90% ti to prisava niekde vzduch a/alebo sa prilepuje volnobezny a nezatvara ho ako ma.

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti