BMS + start/stop

Martin89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: České Budějovice

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od Martin89 » 15.10.2020 17:01

Jako nabíjení bez BMS? Prostě to dobíjí furt. Ne jen při ekojízdě. Ale toho je tu psáno hafo.. Já si u v BCMI nastavil, aby auto bylo dobíjeno do 100%. Od výroby je nastaveno 80%
20200930_183312_copy_1008x567.jpg
MMK5 132kw AWD PowerShift

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1217
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od FLA » 16.10.2020 13:19

celkom pekna statistika
% заряда.jpg
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1217
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od FLA » 17.10.2020 00:33



malo by zmysel ponechať BMS aktívne a len zvýšiť % z 80 na 100%, tz baterka by sa dobíjala na 100 %?
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 17674
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od ZaQik » 17.10.2020 07:52

ne, porad by to dobijelo logikou "pri zatezi nech altik odpocinout" (takze na dalnici vybijes baterii)
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1217
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od FLA » 17.10.2020 13:46

Takze ked mam BMS, PTC el. pridavne vykurovanie a vyhrievane predne sklo, ale nemam Start/Stop system staci cez UCDS deaktvovat len tieto dva parametre?
deaktivacia BMS v AsBuilt
deaktivacia BMS v AsBuilt
zmena z 80% na 100% v DirectConfig BCM
zmena z 80% na 100% v DirectConfig BCM
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 17674
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od ZaQik » 17.10.2020 14:30

kdyz deaktivujes BMS, tak neni nic, co by ridilo omezeni na 80%
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Uživatelský avatar
kozelos
Junior
Junior
Příspěvky: 402
Registrován: 29.12.2011 00:17

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od kozelos » 17.10.2020 14:33

Martin89 píše:Jako nabíjení bez BMS? Prostě to dobíjí furt. Ne jen při ekojízdě. Ale toho je tu psáno hafo.. Já si u v BCMI nastavil, aby auto bylo dobíjeno do 100%. Od výroby je nastaveno 80%
20200930_183312_copy_1008x567.jpg
Nabíjení bez bms chápu. Snažím se pochopit rozdíl mezi agm a efb a k čemu je změna parametru baterie v bcm, když bms mam vypnutý..

Martin89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: České Budějovice

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od Martin89 » 17.10.2020 15:00

EFB je zaplavená autobaterie elektrolitem. U AGM je elektrolit fixován skleněnými vlákny. (možná to neříkám úplně přesně, ale pro představu) těch rozdílů je tam víc.
Baterie AGM se nabíjí vyšším proudem než "klasická" EFB.
Proto musíš upravit parametr.

Tady je něco málo:
https://www.blogovnik.cz/agm-a-efb-akum ... 101918.php

Těch článků je ale kopec...
MMK5 132kw AWD PowerShift

Uživatelský avatar
kozelos
Junior
Junior
Příspěvky: 402
Registrován: 29.12.2011 00:17

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od kozelos » 17.10.2020 16:21

Ja se omlouvám, asi se špatně vyjadruju.. Rozdíl mezi agm a efb jsem si samozřejmě nacet, jde mi o to, zda když jsem vypnul bms, bude ta efb v pohodě, zda ten parametr typu baterie zůstal "aktivní" a provede nějakou změnu. Nechce se mi platit za drahou baterku, jejíž výhody s vypnutym bms a startstopem stejně nevyuziju, ale zároveň bych tu efb nerad předčasně odpalil.

Martin89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 86
Registrován: 21.06.2020 17:03
Bydliště: České Budějovice

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od Martin89 » 17.10.2020 16:27

Jo takhle. No já předpokládám, že to nemá s BMS nic společného. Takže bych parametr změnil na EFB, nahodil baterku a hotovo. Osobně AGM chápu na lodích nebo uvnitř karavanu. Ale v motorovém prostoru zbytečný přepich..
MMK5 132kw AWD PowerShift

Uživatelský avatar
kozelos
Junior
Junior
Příspěvky: 402
Registrován: 29.12.2011 00:17

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od kozelos » 17.10.2020 16:55

Ok diky. Každopádně počkam do prvních mrazů, co bude, protože zatím jediný problém, který je, je asi nefunkční vyhrev čelního skla. Nízké napětí zatím nemá žádný jiný vliv, motor startuje hned atd..

Uživatelský avatar
FLA
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 1217
Registrován: 02.02.2008 04:18
Bydliště: Slovensko

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od FLA » 24.10.2020 12:53

ZaQik píše:kdyz deaktivujes BMS, tak neni nic, co by ridilo omezeni na 80%
ok, ale prídem teda o ohrev predného okna, ako čítam. nemám SS
ObrázekKuga 2.0 Tdci AWD Spirit X
predtým:
C-Max 1.6 85kW TDCi Titanium X
Focus Combi Ghia 2007 1.6L Duratec-16V Ti-VCT
Focus Combi Trend '99 1.8TDdi

Uživatelský avatar
Adow
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5995
Registrován: 20.05.2011 09:52
Bydliště: Kousek od Brna

Re: BMS + start/stop

Příspěvek od Adow » 24.10.2020 13:46

Máš jiný auto, než se tu řeší...

Odpovědět

Zpět na „karoserie - mondeo mk5“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host