Mám nové mondeo diesel 103kW, manuální převodovka a uvažuji nad čipováním. Tato firma jako jedna z mála se mi zdá solidní, navíc má certifikát kvality TÜV. Ptám se na názory majitelů, kteří mají s chiptuningem na mondeu nějaké zkušenosti, rady a názory ke zvyšování výkonu a snížení spotřeby..
Jedná se o variantu Optimal Power s nárustem výkonu na 122 kW / 166 PS / 364 Nm z původních 103 kW / 140 PS / 320 Nm. Hlavně mě zajímá i dlouhodobý vliv na opotřebení součástí v motoru ?Abych při 120 000 km např. nedojezdil..Nejsem žádný pilot, jezdím velmi slušně podle předpisů a taky na spotřebu.Auto vůbec nikde zbytečně nehoním,ale tam kde to jde se třeba někdy svezu svižněji. Nárůst výkonu bych využíval jen při předjíždění. Děkuji moc za Vaše názory.








 . po najeti cca 5t km se mi rouzla kontrolka motoru a zaneseny DPF (predtím najeto cca 40t bez problemu ) , navic to bylo po ceste cca 1000km v kuse z chorvatska takze nepredpokladam ze by se neregeneroval . tak jsem to vymontoval udelal regeneraci a auto fungovalo az do prodeje dalsích 40t km bez problemu .
 . po najeti cca 5t km se mi rouzla kontrolka motoru a zaneseny DPF (predtím najeto cca 40t bez problemu ) , navic to bylo po ceste cca 1000km v kuse z chorvatska takze nepredpokladam ze by se neregeneroval . tak jsem to vymontoval udelal regeneraci a auto fungovalo az do prodeje dalsích 40t km bez problemu . je hodne potreba zkontrolovat, jestli funguje egr tak jak ma a nezustava pootevren, to dpf filtru neprospiva mnohem vic, nez uprava map v jednotce. Me auto ma najeto 173tis km, chip jsem provedl nekde pri 130tis a vse bez problemu. Se spotrebou je to tak, ze pokud clovek autu slape, tak samozrejme nemuze byt nizsi, kdyz se zvysuje pocet mg nafty na otacku motoru, ale drasticke to neni, nopk kdyz clovek jezdi normalne, tak se da dostat i malicko niz, nez se seriovou mapou (prikladem muze byt cesta do chorvatska na makarskou s plnym kufrem a 4 lidi na palube bez chipu 5.3, po chipu 4.8 klidna jizda kolem 130km/h). Jelikoz je to me auto a uprava softu i muj konicek, tak to dopadlo tak, ze mam dpf off, egr off, duplex z 2.2tdci S atd a jsem na odbrzdenych 138kw a vse v pohode... zatim
 je hodne potreba zkontrolovat, jestli funguje egr tak jak ma a nezustava pootevren, to dpf filtru neprospiva mnohem vic, nez uprava map v jednotce. Me auto ma najeto 173tis km, chip jsem provedl nekde pri 130tis a vse bez problemu. Se spotrebou je to tak, ze pokud clovek autu slape, tak samozrejme nemuze byt nizsi, kdyz se zvysuje pocet mg nafty na otacku motoru, ale drasticke to neni, nopk kdyz clovek jezdi normalne, tak se da dostat i malicko niz, nez se seriovou mapou (prikladem muze byt cesta do chorvatska na makarskou s plnym kufrem a 4 lidi na palube bez chipu 5.3, po chipu 4.8 klidna jizda kolem 130km/h). Jelikoz je to me auto a uprava softu i muj konicek, tak to dopadlo tak, ze mam dpf off, egr off, duplex z 2.2tdci S atd a jsem na odbrzdenych 138kw a vse v pohode... zatim 





