Precti si co napsal Eidž: o stranku drive, na moji reakci zimni aditivum celorocnememento píše:A nemalo by to byt takto: do letnej nafty letne aditivum, do zimnej nafty zimne aditivum?
Minula zima bola dost tepla, aj v januari (lednu) bolo +10. A vcera (september/zari) rano niekde aj mraz...
Ale palivo a aditiva by mali byt kompatibilne.
Extra nafta a aditiva - zkušenosti, testy
- Slid
- Pokročilý

- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
- Karel2
- Test driver

- Příspěvky: 6894
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
No ja daval roky zimni VIF( vylucuje vodu z nafty) a neresil jsem letni-zimni. Ten VIF leju uz od 90 let, kdy to byl original z Rakouska. A nekde jsem tu myslim psal, ze tu zimni naftu z letni udelal.
Skladoval jsem dlouhodobe v kanystrech a i v mrazu. No a nedalo me to a udelal jsem pokus , 2 plastove kanystry jsem dal do tepla a pak do jednoho VIF, asi po 2-3 dnech v mrazu(-10-15C) jsem sel porovnavat. S VIFEM pruzracna a cista nafta s parafinem, takovy med se tam zacal delat. Tot ma zkusenost z letni naftou ala JZD. No a pokracuju s VIFEM i v benzinu. Spotreba a hlucnost sla dolu, ted i s benzinem od Benziny. Kazdy je strujcem sveho stesti(nestesti) a muze si vse odzkouset, ja mel tehdy komurkac a ten neni tak haklivej na naftu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
memento
- Pokročilý

- Příspěvky: 716
- Registrován: 24.12.2012 08:01
- Bydliště: Greater Bratislava
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
To sa mu lahko pise, ked vlastni cely koncern!Slid píše:Precti si co napsal Eidž: o stranku drive, na moji reakci zimni aditivum celorocnememento píše:A nemalo by to byt takto...?
Inak nevidim tam odpoved na moj nazor. Potvrdzuje, ze 2 druhy su opodstatnene.
Este skusim zmenit formulaciu otazky: Na jar v marci aj na jesen v oktobri je +15 stupnov (brezen, rijen). Ale v marci pridam zimny VIF a v oktobri letny - podla toho ako su zasobene cerpacky.
focus combi 2009 1.8 TDCi titanium
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
skusenosti s S 1000 MB, Ziguli 2101, S Favorit, Ford Escort, S Fabia, R Megane, S Octavia
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Od roku 2010 do roku 2013 jsem provozoval FFI TDCi common rail s najetými 250 tis. km. Kouřivost po startu takto starého dieselu prostě je, s Vervou nebyla (Maxxmotion dtto.)
Zkoušel jsem aditiva (samozřejmě to nejlepší, takže VIF) a Verva byla lepší.
Pak přišla konkurence Vervy (Maxxmotion) a chvilku jsme se radovali, protože přece když je konkurence na trhu, tak získá zákazník. Realita byla taková, že dřív byla Verva dražší o 1 Kč na 1 l oproti TOP Q (aditivovaná nafta Benziny, ale cetanové číslo 51) a s příchodem Maxxmotion se Verva pošoupla na 1,30 Kč na 1 l dráž oproti TOP Q.
Pocitově (hlučnost, kouřivost, starty) se u mě nejlíp chovala Verva. Na Maxxmotion jsem měl potíže s teplými starty (kdo hledá, najde vlákno). Inu opotřebení čerpadla se asi už začínalo hlásit.
Ke konci jsem jezdil i na základní kvalitní naftu (Makro, Globus, tj. Unipetrol) a spotřeba šla asi o 0,3 - 0, 5 l nahoru a na hlučnost dieselu si člověk zvykl. Nejvíc to bylo slyšet při volnoběhu. Na Vervu to předlo jak benzíňák.
Když jsem u koncernu 2,0 TDI PD zkoušel Vervu, tak jsem ani po dvou nádržích nezjistil rozdíl. Chro-chro studené starty (fakt charakteristický zvuk) jak na Vervu, tak na základní naftu. Spotřeba pořád stejná. Spíš citlivá na těžkou nohu, než na palivo.
K otázce - zimní VIF má navíc látky, které zabraňují shlukování molekul parafínu a tím podporují nižší teplotu filtrovatelnosti.
Proč zimní VIF nepoužívat celoročně? Inu, ty přísady, které zabraňují shlukování parafínu, musíte spálit ve válci, stejně jako všechno co nalejete do nádrže. A jelikož byl výrobce VIFu férový a myslel i na svůj obrat, tak udělal letní a zimní variantu. Osobně tam cítím tak 80 ku 20 váhu marketingu, byť je tam i ten fakt, že spálit to musíte, tj. usazeniny, které jen rostou.

Zkoušel jsem aditiva (samozřejmě to nejlepší, takže VIF) a Verva byla lepší.
Pak přišla konkurence Vervy (Maxxmotion) a chvilku jsme se radovali, protože přece když je konkurence na trhu, tak získá zákazník. Realita byla taková, že dřív byla Verva dražší o 1 Kč na 1 l oproti TOP Q (aditivovaná nafta Benziny, ale cetanové číslo 51) a s příchodem Maxxmotion se Verva pošoupla na 1,30 Kč na 1 l dráž oproti TOP Q.
Pocitově (hlučnost, kouřivost, starty) se u mě nejlíp chovala Verva. Na Maxxmotion jsem měl potíže s teplými starty (kdo hledá, najde vlákno). Inu opotřebení čerpadla se asi už začínalo hlásit.
Ke konci jsem jezdil i na základní kvalitní naftu (Makro, Globus, tj. Unipetrol) a spotřeba šla asi o 0,3 - 0, 5 l nahoru a na hlučnost dieselu si člověk zvykl. Nejvíc to bylo slyšet při volnoběhu. Na Vervu to předlo jak benzíňák.
Když jsem u koncernu 2,0 TDI PD zkoušel Vervu, tak jsem ani po dvou nádržích nezjistil rozdíl. Chro-chro studené starty (fakt charakteristický zvuk) jak na Vervu, tak na základní naftu. Spotřeba pořád stejná. Spíš citlivá na těžkou nohu, než na palivo.
K otázce - zimní VIF má navíc látky, které zabraňují shlukování molekul parafínu a tím podporují nižší teplotu filtrovatelnosti.
Proč zimní VIF nepoužívat celoročně? Inu, ty přísady, které zabraňují shlukování parafínu, musíte spálit ve válci, stejně jako všechno co nalejete do nádrže. A jelikož byl výrobce VIFu férový a myslel i na svůj obrat, tak udělal letní a zimní variantu. Osobně tam cítím tak 80 ku 20 váhu marketingu, byť je tam i ten fakt, že spálit to musíte, tj. usazeniny, které jen rostou.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Sobull
- Zkušený

- Příspěvky: 1393
- Registrován: 24.08.2009 18:09
- Bydliště: Polička
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Já samozřejmě nechci zpochybňovat ničí diagnostický schopnosti, ale zajímalo by mě, na kolik je to ovlivněný tím, že člověk ví, co jde tankovat a má "načteno", co mu to s motorem udělá. Zkoušeli jste někdy někomu říct ať vám natankuje aniž byste věděli co a pak porovnávat?
Já sem jezdil na kde co včetně vervy i maxmotionu s aditivama bez aditiv a přiznám se, že poznám v podstatě prdlajs. To samý jak tu někteří pozorují změny chování podle oleje. Jezdil jsem 5w30, 5w40, když sem auto koupil podle štítku tam byl 0w30 a nic, pořád stejný.
Ale klidně je možný, že akorát já jsem hovado bez citu (i moja to říká)

Já sem jezdil na kde co včetně vervy i maxmotionu s aditivama bez aditiv a přiznám se, že poznám v podstatě prdlajs. To samý jak tu někteří pozorují změny chování podle oleje. Jezdil jsem 5w30, 5w40, když sem auto koupil podle štítku tam byl 0w30 a nic, pořád stejný.
Ale klidně je možný, že akorát já jsem hovado bez citu (i moja to říká)
FFII kombi 2,0TDCI, 2006
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13595
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Ja davam VIF do benzinu. Neviem hodnotit pokles spotreby, ani zazracne zvysenie vykonu. Na kvalitu benzinu mam jednoduchy test na kopceku v areali, kde byvam. Tam na dvojke su nizke otacky a po zosliapnuti plynu vidim, co ten motor robi. A kedze tadial jazdim neustale, poznam to tam veeelmi dobre.
Vysledok:
Najvacsia zmena bol prechod od Shellu na Agip, bez dolievania dalsich aditiv. Teraz to uz asi platit nebude (nebol som na Agipe dlho), kedze ich kupil MOL. Doliatie VIF do OMV benzinu znamenalo malinky rozdiel.
Ako som pisal, nemam konzistentne trate, styly jazdy, naklad, pocasie, vietor, atd. Takze spotrebu neviem hodnotit.
Vysledok:
Najvacsia zmena bol prechod od Shellu na Agip, bez dolievania dalsich aditiv. Teraz to uz asi platit nebude (nebol som na Agipe dlho), kedze ich kupil MOL. Doliatie VIF do OMV benzinu znamenalo malinky rozdiel.
Ako som pisal, nemam konzistentne trate, styly jazdy, naklad, pocasie, vietor, atd. Takze spotrebu neviem hodnotit.
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Adetivum do paliva
Hodne ve zkratce asi takhle. Auto, ktery je v poradku, zadna aditiva nepotrebuje. Auto, ktery v poradku neni, uz aditiva nezachrani, nebo je to jen docasne. Pouzivani aditiv muze byt z velke casti placebo efekt. Moc bych na to neveril. Asi nejvetsi smysl muze mit proti zamrzani nafty v zime. Jinak nejaky cistici pripravky at uz pro naftu nebo benzin jsou IMHO k nicemu...mooozna pro tu naftu. U benzinovych aut si nevzpominam, ze bych cetl, jak nekdo leje aditivum a ten motor ma najednou klidnejsi chod, polovicni spotrebu a dvojnasobny vykon 
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
Eidž
- Test driver

- Příspěvky: 2224
- Registrován: 20.02.2010 09:39
- Bydliště: Hradec Králové/Pardubice
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
Sobull: ano, hlučnost je velmi subjektivní. Když jsem z FFI přešel do Seatu Altea, tak jsem slyšel úžasný ticho, oproti fíku. A když jsem přešel o OIII, tak ještě větší ticho. Jenže to ticho slyšíš jen prvních pár jízd, pak si zvykneš.
Naštěstí kouřivost je jiné kafe. Když po nastartování máš za sebou bubáka, kterého vidíš i v zrcátku, a pak s Vervo bubáka nevidíš, tak to asi něco do sebe má.
Ad AGIP - i na začátku listopadu natankovaná nafta, deci odlitá do skleničky, tak ani -15C žádný parafin. Odprodej Slovákům jsem oplakal. O řetězec míň, kde bez obav tankovat.
Naštěstí kouřivost je jiné kafe. Když po nastartování máš za sebou bubáka, kterého vidíš i v zrcátku, a pak s Vervo bubáka nevidíš, tak to asi něco do sebe má.
Ad AGIP - i na začátku listopadu natankovaná nafta, deci odlitá do skleničky, tak ani -15C žádný parafin. Odprodej Slovákům jsem oplakal. O řetězec míň, kde bez obav tankovat.
Seat Altea XL-prodáno
Ford Focus kombi, 1,8 TDCi, 85 kW, Ghia(+tempomat,+DRL), RV 05/2002-prodáno
Honda Jazz, 1,4 GD1 61 kW, automat(+DRL), RV 03/2003
Škoda Forman 135, LPG, 43 kW, GLX, RV 12/1992, model 1993-prodáno
- Nonid
- Test driver

- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Re: Aditivum do paliva
Staci si precist ten topic ''extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy''... Aditiva se pouzivaj k nasyceni smesi a lepsi mazivosti, timpadem dochazi k lepsimu chodu motoru. Pokud jsou spravne pouzity, maj za nasledek lehounce nizsi spotrebu(lepsi spalovani, hladsi chod), rychlejsi nastup do otacek a jsou o neco tissi. Tusim, ze test vyhrala aktualne Verva100, coz je vlastne benzin s VIFem. U naftaku je to vicemene podobny.
Asi bych to sloucil, co na to moderatori?
Asi bych to sloucil, co na to moderatori?
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13595
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: extra nafta,aditiva,co vy na to?skusenosti, testy
MOL je Madarsky.
-
zeli
- Zkušený

- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Aditivum do paliva
Ja nevim, nejak mi aditivum pro lepsi mazivost evokuje to, ze ta mazivost bude zaplacena treba tim, ze se ta mazava slozka bude zapejkat ve vstrikach. Pak se to zacne vyhanet tim, ze se koupi zase jina vodicka, ktera ma mit cistici efekt a ktera zacne rozpoustet tyhle veci a taky dalsi bordel v palivovy soustave a IMHO bude mazivost naopak snizovat. Kdyz se to s tim "rozpoustedlem" prezene, tak to mozna vstriky vycisti a pocitove se motor zacne projevovat lepe, ale za chvili se treba neco pridre. Nebo diky tomu, ze se to tak dobre procistilo vzniknou naopak nekde nejaky nezadouci vule.
Jestli se aditivama prodlouzi zivostnost palivove soustavy v nejlepsim pripade o ctvrtinu, tak bych rekl, ze to je az az. A nedelam si iluze, ze to naopak zivostnost muze i zkratit, zvlast pri nevhodnem pouzivani. Ono se to samozrejme neprojevi hned.
Ale chapu, ze tonouci se stebla chyta, a kdybych mel ropaka, co ma svy nejlepsi vykony za sebou, tak bych to zkusil taky...zazracnou vodicku za par korun a treba by to docasne bylo skutecne lepsi a spokojene bych si mnul ruce
Jestli se aditivama prodlouzi zivostnost palivove soustavy v nejlepsim pripade o ctvrtinu, tak bych rekl, ze to je az az. A nedelam si iluze, ze to naopak zivostnost muze i zkratit, zvlast pri nevhodnem pouzivani. Ono se to samozrejme neprojevi hned.
Ale chapu, ze tonouci se stebla chyta, a kdybych mel ropaka, co ma svy nejlepsi vykony za sebou, tak bych to zkusil taky...zazracnou vodicku za par korun a treba by to docasne bylo skutecne lepsi a spokojene bych si mnul ruce
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- lucky.jack
- Test driver

- Příspěvky: 8464
- Registrován: 12.03.2011 21:18
- Bydliště: v Hradci Královým
Re: Aditivum do paliva
To že nafta prodávaná v ČR má nižší kvalitu je známý fakt. A to hlavně co se týče mazivosti , obsahu síry atd atd. Tudíž nový motor skutečně aditiva nepotřebuje, ale určitě mu dobře zvolena aditiva můžou pomocí v kondici a případně vydrží komponentů palivového systemu(vstřikovace, cerpadlo). Právě z důvodu mazací složky obsažené v aditivu.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Aditivum do paliva
Luky to jsi zaspal dobu asi nafta se vyrábí stejná po celé evropě dle stejné normy, ta určuje jak mazivost,obsah síry,cetanové číslo atd.
Spíš bych řekl ,že jsme byli mistři v podvádění a pančování paliva.
A ta proklínaná biosložka zajištujě perfektní mazivost naftě pokud tam není musí se nafta aditivovat.
Spíš bych řekl ,že jsme byli mistři v podvádění a pančování paliva.
A ta proklínaná biosložka zajištujě perfektní mazivost naftě pokud tam není musí se nafta aditivovat.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- djdekl
- Test driver

- Příspěvky: 4038
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Aditivum do paliva
Jenze ty normy jsou z roku 123 a tolerance hodnot obrovsky 
- tomason
- Test driver

- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Aditivum do paliva
To na tom nic nemění ,rozdíl mezi prémiovou naftou a naftou plnící jen normu z doby krále klacka bude všude v Evropě stejná.
Je to tak ,že vozy plnící euro IV a V by měli jezdit na naftu, která má alepoň 55 CČ takže prémiovou naftu,nebo si aditivovat vlastním aditivem.
Je to tak ,že vozy plnící euro IV a V by měli jezdit na naftu, která má alepoň 55 CČ takže prémiovou naftu,nebo si aditivovat vlastním aditivem.
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

