Volnoběh studeného motoru při dobržďování - (NE)VYŘEŠENO

Odpovědět
ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 25.09.2014 11:03

Vrátil jsem motor do továrního nastavení, tzn. odstranění dorazu z klapky a povolení šroubku na voln. ventilu, takže nepadající otáčky. Motor se chová pořád stejně blbě za studena, za tepla si nezvyšuje otáčky při zastavování, naopak, lehce se zaklepe, nechápu proč. Zkusil jsem přes ForDiag servisní test, ten se zaplým motorem, poprvý to chcíplo, diagnostika napsala chybu P1288, podruhý to nechcíplo ale docela dlouho se to převalovalo na cca 200-300 otáček, diagnostika napsala chybu, kód si nepamatuju, ale šlo o PSP senzor, tedy servo. U třetího testu jsem prostě jen zatočil volantem, a chyba serva byla pryč, diagnostika napsala jen chybu P1000, ale to mě píše u každého testu.

Pokud je tedy vadné čidlo teploty, proč to ukazuje teplotu dobře? Venku je 10 stupňů, čidlo ukazuje to samé, zahřátý motor - čidlo ukazuje 90 stupňů, atd. atd.

Zasranej krám.

Zkusím poslední co mě napadá, vyměnit to zajebaný čidlo a rovnou vyměnit i zkurvenej snímač otáček. Nevěřím že by to pomohlo, když pomůže, ozvu se, když nepomůže, budu místo opravy řešit jak se toho střepu zbavit.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13514
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od stano. » 25.09.2014 11:05

Snimac otacok nemen. Pisalo by to hned chybu.

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 30.09.2014 17:19

Dvě otázky:
1. Zahřátý motor, auto stojí, neutrál. Zapnu klimatizaci. Otáčky se na chvilku propadnou, pak se vyrovnají na hodnotu cca o 30-50 menší, než měly. Dupnu na plyn, motor vyletí třeba na 2500ot. (podle síly dupnutí) a při návratu na volnoběh zavibruje, otáčky se propadnou o asi stovku, pak se vrátí kde mají být. Je to normální? Dělá to i bez klimy, ale s klimou je to znatelnější.

2. Výměna toho zajebanýho senzoru teploty hlavy. Napadá mě jen sundat sání, je něco na co bych si měl dát pozor? Případně neměnil už jej někdo?
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
bajeluk
Nováček
Nováček
Příspěvky: 98
Registrován: 01.08.2013 18:23
Bydliště: Liberec, Praha

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od bajeluk » 30.09.2014 21:22

Odpovim na pár dotazů z historie najednou.
Zkusil jsem přes ForDiag servisní test, ten se zaplým motorem, poprvý to chcíplo, diagnostika napsala chybu P1288, podruhý to nechcíplo ale docela dlouho se to převalovalo na cca 200-300 otáček
Tenhle test si nějak sám přidává a ubírá plyn (předpokládám, že volnoběžným ventilem), ale chcípnout by to nemělo.
u zahřátého motoru při zastavování drží o cca 100ot. vyšší volnoběh, až po zastavení klesne na normální hodnotu
To je normální, dělá mi to na 1.8 též. Volnoběh mi funguje na 100 %.
Na livedatech byl k vidění budík, u kterého je napsáno něco jako "LAMBDA senzor MiliVolty", a ten za chodu motoru na volnoběh lítal po celém svém spektru, jednou ukazoval 150 (čeho?), pak 500, pak 800, pak 200... Je to ok?
To je zcela OK, je to lambda sonda, ta má kmitat mezi 150 a 900 mV na volnoběh cca jednou až dvakrát za sekundu, při jízdě pak ještě o dost rychleji. Nech si to vykreslit ve ForDiagu osciloskopem (senzor S_VEGO11).
1. (...) Dupnu na plyn, motor vyletí třeba na 2500ot. (podle síly dupnutí) a při návratu na volnoběh zavibruje, otáčky se propadnou o asi stovku, pak se vrátí kde mají být. Je to normální? Dělá to i bez klimy, ale s klimou je to znatelnější.
To normální, pokud vim, není :/
2. Výměna toho zajebanýho senzoru teploty hlavy. Napadá mě jen sundat sání, je něco na co bych si měl dát pozor? Případně neměnil už jej někdo?
Našel jsem kdysi kdesi na webu návod (je to zřejmě 6G004 zde):

Instructions

Remove the Intake Manifold in Ford Focus 2.0 Zetec 2003


1 Relieve the pressure in the fuel system and then disconnect the negative cable of the battery. Remove the air cleaner and the intake duct. Pull the accelerator cable.

2 Take out the brake booster vacuum hose from the lower portion of the intake manifold by squeezing the connecting to release it. Follow the injection wiring harness back to the multi-plug behind the power steering fluid reservoir.

3 Disconnect the plug then disconnect the wiring plug from the camshaft position sensor at the rear of the cylinder head (transmission end).

4 Pull the fuel supply and return lines from the fuel rail. Loosen and remove the manifold bolts as well as the nut at either end. Unscrew the studs from the cylinder head after the nuts are removed.

5 Make sure all connections are removed from the manifold. Take the manifold from the engine, keeping it level so that fuel does not spill from the attached fuel rail.

6 Remove the four gaskets and discard them. Clean the mating surfaces of the manifold and cylinder head. Remove any old gasket debris and carbon deposits.

Install the Intake Manifold

7 Install new gaskets on the cylinder head. Align the manifold over the gaskets.

8 Set the nuts in place by hand. Torque the nuts in sequence, working out from the center in a criss-cross pattern, to 156 inch pounds in four passes.

9 Replace, reinstall and reconnect all components in the reverse order of their removal. Reconnect the negative battery cable.

10 Start the engine and let it run for several minutes until it is warm. Check for any signs of fuel, vacuum or intake leaks.

Tips & Warnings
Use a golf tee to plug the line to prevent fuel spillage. Note the color coding on the lines.

Raise the front of the car if necessary in order to access the nut from below. Lower the car to continue working and then raise the vehicle again to reinstall the nut. Always make sure the supports are secure.

Road test the vehicle for proper operation.

Read more [1] [2]
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 01.10.2014 15:47

Díky!!! :palec_nahoru:
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 04.10.2014 09:10

Snímač stále nevyměněn, z livedat vypozorováno že motor chcípne díky zátěži (z nějakejch cca 10ti procent to vyletí až někam mezi 30-50%, pak to klekne). Dostal jsem tip na baterku, vyměněna, nepomohlo.

Napadají mě ještě tlaky na válcích a ventilové vůle, někde jsem se tu dočetl že to někomu dělalo to samý co mě, a řešení bylo v tomhle. Není tu někdo z okolí Chrudimi nebo Pardubic, kdo by se na to dokázal podívat? Nechci to zadarmo :)
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
vitr73
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3916
Registrován: 25.02.2011 20:33
Bydliště: Železný Brod
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od vitr73 » 04.10.2014 18:40

..ja bych vsadil jen a pouze na to jejich kurvitko-teda volnobezny ventil ...nechodi tak jam řj predpoklada ze by chodit mel...
Ford Focus kombi 1.8 16V zmetec -E léta páně 1999
Byl Peugeot 309 1.4 zvaný Rozbuch-budiz mu vrakoviste lehke
Byl Daihatsu Applause 1.6 16V...zlaty auto.totalni nehoda na 483tis km
Byla Mazda 323 1.6 turbo rok 1990...prodan pro poruchu turba...

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 04.10.2014 21:36

Ten jsem se pokusil vrátit do "továrního" nastavení, matku na dorazu klapky jsem odstranil (diagnostika - bez plynu stav "zavřeno"), a volnoběžný ventil povolil, funkci vyzkoušel testem ve forDiag, ten se zapnutým motorem, před mojí úpravou to házelo chybu ventilu, teď už ne. Nepadající otáčky jsem vyřešil utrhnutím (nechtěným) spojkového spínače (vítej zpátky karburátore).

Takže tu máme v podstatě tovární vůz, který si pořád myslí že je sešlápnutá spojka, jinak žádné vnější zásahy. Jak se chová volnoběh? Teplý motor drží hodnotu kolem 750ti otáček, ať zapnu co zapnu, pod 730 nejde. Pokud dupnu na brzdu a otočím volantem, zakolísá klidně i o 100 otáček. Pokud stojím v kopci a pustím brzdu, pořád drží svých 750 otáček, nepřidává si otáčky jako to dělal dřív, když jsem měl ventil utažený a doraz na klapce. Zakolísání se dá pozorovat i při návratu z otáček na volnoběh, obzvlášt při zátěži (klima, světla, větrák).

Snímač teploty nakonec asi bude ze hry, blbne až po chvíli, u studeného startu ne. Mé další tipy jsou:
- Alternátor, z nějakého důvodu prostě nestačí dobíjet, proto to kolísání
- Motor v piči, špatné tlaky, špatné ventily... To jsem se tady někde dočetl, borec měl dost podobné příznaky a něco v tomhle smyslu bylo špatně.

Začíná to bejt dost zajímavý, dochází možnosti čím by to mohlo být.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 04.10.2014 21:42

vitr73: Nelze vyloučit ventil, při zapnutí klimatizace taky motor zakolísá, otázka je zda je to ventilem, nebo klimou. Ventil byl měněný cca před rokem, značku nevím, nedělal jsem to já.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 05.10.2014 11:25

Dnes ráno jsem pořídil video z forDiag, živá data, nevyčte z toho někdo něco, prosím?
https://www.youtube.com/watch?v=WHYKD0rHd8U
Popis videa:
00:09 - 00:15 = První start, žádné spotřebiče, nic, stejně chcíplo
00:22 - 00:29 = Druhý start
00:33 = Zapnutí klimy, ventilátoru a obou výhřevů skel
00:44 = Snaha zachránit situaci sešlápnutím plynu
00:54 = Vypnutí všech spotřebičů
00:58 = Krátké dupání na brzdu
01:04 = Opět snaha zachránit plynem
01:13 = Třetí start
01:28 = Pootáčení volantem ze strany na stranu
01:34 = Opět dupání na brzdu a zachraňování plynem
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od Tomin123 » 05.10.2014 13:24

Na budikach neni buzeni volnoventilu, takze tezko neco soudit.
Dej si do grafu kreslit otacky (RPM), buzeni volno.ventilu (ISCDTY....) a TPS
U takovehleho problemu poznas z prubehu mnohem vic nez ze skakajicich rucicek.
Ale, kazdopadne bych zmeril kompresi.
Bud ten motor nema kompres, nebo je ten volnobeznak total zabordelenej. Smes bude ok.
Plus vrat ten spinac spojky. Nema cenu zakladat dalsi problem tim, ze obchazim prvni.
Z fabriky to auto chodilo ok i se spinacem, tak je blbost opravovat to tim, ze neco vyradim.
Takhle se ti to akorat zacne chovat zas nejak jinak, ale ne tak, jak by melo.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od Tomin123 » 05.10.2014 13:36

Mas jeste ten puvodni (mozna dobrej) volnoventil ?
Od te doby si opravil cidlo vody (doufam) a vymenil odsavani bloku a to ma velkej vliv na studenej volnobeh.... zkusil bych tam vratit ten puvodni ventil. Pokud ma ten novej blbou charakteristiku (a tomu bych se v dnesni dobe Cinskych sracu nedivil) ...
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 05.10.2014 14:38

Čidlo jsem neopravil, kvůli přístupu a kvůli tomu že jsem sehnal jen použité, navíc na diagnostice ukazuje teplotu správně, i když si tam přidám speciální budík pro něj. Nemůže přece posílat jiné údaje do mého notebooku a do řídící jednotky, ne?

Původní ventil dávno nemám, graf otestuju až večer, až motor pořádně prochladne.

Kompresi změřit nemohu, teda né hned, nemám pro to zařízení a nevím jak se to dělá. V nejbližších dnech se k tomu pokusim nějak dopracovat.

Ano, urvat spínač spojky je prasárna, ale daleko větší prasárna je dát na dvoulitr stejnou klapku jako na jednaosmičku a vzduch řídit tím zkurveným ventilem. Z fabriky určitě otáčky padaly, teď nepadají, byly tu o tom popsány desítky stránek, nikdo nepřišel na to jak to vrátit do stavu "z fabriky", proto obcházení problému.
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Uživatelský avatar
Tomin123
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 540
Registrován: 09.07.2009 16:02
Bydliště: Kamenné Žehrovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od Tomin123 » 06.10.2014 09:46

ViktorG píše:Nemůže přece posílat jiné údaje do mého notebooku a do řídící jednotky, ne?
To nemůže. Jen pro upřesnění, chodí to tak, že čidlo teploty hlavy/motoru je připojené k motor. jednotce. Ta to vyhodnotí a převede na stupne C. Tuto hodnotu pak používá a zároveň ji přeposílá do budíků přes SCP sběrnici. Případně navíc pak posílá i do diagnostiky.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě

ViktorG
Nováček
Nováček
Příspěvky: 87
Registrován: 21.05.2014 09:05

Re: Volnoběh studeného motoru při dobržďování

Příspěvek od ViktorG » 06.10.2014 11:12

Zítra mi přijde měřák komprese, dnes ráno jsem nahrál video oněch grafů:
https://www.youtube.com/watch?v=8Yf-eeJ ... e=youtu.be
Pokud jsem to správně pochopil, ŘJ se snaží otáčky vyrovnat buzením ventilu (žlutá čára), ale neúspěšně, takže komprese...

EDIT: Popis videa
00:08 - První start, bez zátěže, chcíplo
00:28 - Druhý start
00:42 - Zapnutí obou výhřevů a klimy
00:56 - Vypnutí všeho, záchrana plynem
01:10 - Brzdíme
01:27 - Zase brzdíme
01:43 - Opět brzda
NeumímStudenýVolnoběh kombi mk1, 2.0i r. v. 99

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host