Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Zdar,
predem se omlouvam jestli se to uz nekde resilo, kdyztak poprosim sloucit, ale funkci hledat jsem vyuzil a nenasel... ale k problemu.
Auto mam na LPG (viz podpis), nedavno jsem si rekl ze ta ctvrtka nadrze benzinu se tam solicha uz dlouho (cca 2 mesice) a rozhodl jsem se to vyjet. A tady jsem zjistil prvni problem.
Motor tahne jen do cca 4700 otacek, tam zacne lehce pocukavat, a linearne ztracet vykon az do cca 5200, kde uz si muzu skakat po plynu jak chci a vic to nejde (max je tusim 6500, do 6000 jsem se driv normalne dostaval).
Dneska to vyvrcholilo tim ze motor ve 130 na D8 proste zdechnul, na plyn nereagoval, ale kontrolka se jestli jsem si dobre vsiml nerozsvitila. Po zajeti ke krajnici a chvili uvazovani jak moc jsem v pr***li jsem to zkusil natocit, a kupodivu po chvili premlouvani (snaha byla ale jakoby tam neslo dost benzinu) nakonec naskocil a dovezl me do prace.
Jelikoz sebou vozim Bluetooth OBD dongl a v telefonu mam Torque, bleskova kontrola pameti zavad ukazala chybu p0400 - Chyba EGR ventilu, coz mi prislo divny, protoze kvuli EGR ventilu se prece nezastavi motor...
Kazda rada dobra, pristi tejden se objednavam do servisu na vymenu oleje atd, tak jim reknu at se na to rovnou kouknou, ale rad bych mel nejakou bojovou pripravu nez se tam vydam...
predem se omlouvam jestli se to uz nekde resilo, kdyztak poprosim sloucit, ale funkci hledat jsem vyuzil a nenasel... ale k problemu.
Auto mam na LPG (viz podpis), nedavno jsem si rekl ze ta ctvrtka nadrze benzinu se tam solicha uz dlouho (cca 2 mesice) a rozhodl jsem se to vyjet. A tady jsem zjistil prvni problem.
Motor tahne jen do cca 4700 otacek, tam zacne lehce pocukavat, a linearne ztracet vykon az do cca 5200, kde uz si muzu skakat po plynu jak chci a vic to nejde (max je tusim 6500, do 6000 jsem se driv normalne dostaval).
Dneska to vyvrcholilo tim ze motor ve 130 na D8 proste zdechnul, na plyn nereagoval, ale kontrolka se jestli jsem si dobre vsiml nerozsvitila. Po zajeti ke krajnici a chvili uvazovani jak moc jsem v pr***li jsem to zkusil natocit, a kupodivu po chvili premlouvani (snaha byla ale jakoby tam neslo dost benzinu) nakonec naskocil a dovezl me do prace.
Jelikoz sebou vozim Bluetooth OBD dongl a v telefonu mam Torque, bleskova kontrola pameti zavad ukazala chybu p0400 - Chyba EGR ventilu, coz mi prislo divny, protoze kvuli EGR ventilu se prece nezastavi motor...
Kazda rada dobra, pristi tejden se objednavam do servisu na vymenu oleje atd, tak jim reknu at se na to rovnou kouknou, ale rad bych mel nejakou bojovou pripravu nez se tam vydam...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
EGR ventil s tim nema nic spolecnyho. Bud je problem s palivovym filtrem, anebo je problem s palivovym cerpadlem, rado si pricpava saci sito na kosi cerpadla. Pohledej na foru, urcite to tu bude, minimalne ode mne
Jestli to bude s plnou (minimalne polovicni) nadrzi delat stejne, tak je to palivak. Jestli to zazrakem prejde, tak je to cerpadlo (staci pouze vycistit, vymena je zbytecna, nebo jezdit s plnou nadrzi). Testuj POUZE na dalnici...130km/h a vyse, tam se to ukaze. Na okresce se to projevit nemusi.

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- Prazan
- Nováček
- Příspěvky: 62
- Registrován: 21.03.2013 12:15
- Bydliště: Praha 9
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Já tedy auto, který chcípalo po otevření EGR ventilu, zažil. Po otevření ventilu šel můj někdejší Opel Vectra B (1.6 benzín) do nouzového režimu a následně prostě zhasnul motor - klidně ve vysoké rychlosti na dálnici. V paměti závad byla chyba EGR ventilu. Pomohlo vyčištění EGR, který jsem následně zaslepil.
byl: Ford Focus II kombi r.v. 2006 - 1.8L Duratec HE
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
je: Toyota Avensis Verso 2.0i
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Mam silny podezreni, ze pri plyn. pedalu na podlaze je EGR zavrenej. Ale ruku do ohne za to nedam 

je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 04.04.2014 11:33
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
jasně, ale pokud je vadnej/zasranej tak se nemusí zavírat, nebo naopak může otevřít tehdy kdy nemá.
Já to měl sice na TDCi ale problém podobnej. Po zaslepení EGR jede jak raketa.
Já to měl sice na TDCi ale problém podobnej. Po zaslepení EGR jede jak raketa.

- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Hm, dneska to odmítlo naskočit úplně, ale jelikož zelího rada se mi zdála rozumná, sebral jsem kanystr a jel pro pár litrů benzínu... Po dolití cca 5 litrů chytlo na druhý natočení, takže počítám ze zasviněný sítko nebo čerpadlo... Nádrž musí ven tak jako tak, takže v servisu řeknu ať to vyndaj a vypucujou...
Dík chlapi
Dík chlapi
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Ano, nadrz musi ven
Uzil jsem si s tim svoje 


je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Drobny update - vyreseno vymenou palivaku, dle mechose byl uz dost zajetej.
Nicmene, pred 3ma dny se mi rozsvitila kontrolka motoru - chyba 0400 - EGR. Odvoz do servisu, vymontovani a test EGR - vysledek - EGR kaput. Takze vcera vymeneno, jsem cca o desitku chudsi.
Akorat mam jinej problem - pri nastartovani studenyho motoru strasne zasmrdi do kabiny benzin. U teplyho startu to nedela... Ze by mistri v servisu nekde zlomili pri vymene EGR nejakou hadicku?
Edit - az pojedu k plynarnikovi na dlasi kontrolu, budu pro nej mit par slov ktery si rozhodne za ramecek neda. Privodni hadici benzinu svazal plastovym tenkym stahovakem s privodni hadici plynu, a ten stahovak tu hadicku casem proriz... V pondeli jdu zas do servisu, ach jo, jesteze mechanik ma pochopeni kdyz mu zoufali klienti volaj v sobotu...
Nicmene, pred 3ma dny se mi rozsvitila kontrolka motoru - chyba 0400 - EGR. Odvoz do servisu, vymontovani a test EGR - vysledek - EGR kaput. Takze vcera vymeneno, jsem cca o desitku chudsi.
Akorat mam jinej problem - pri nastartovani studenyho motoru strasne zasmrdi do kabiny benzin. U teplyho startu to nedela... Ze by mistri v servisu nekde zlomili pri vymene EGR nejakou hadicku?
Edit - az pojedu k plynarnikovi na dlasi kontrolu, budu pro nej mit par slov ktery si rozhodne za ramecek neda. Privodni hadici benzinu svazal plastovym tenkym stahovakem s privodni hadici plynu, a ten stahovak tu hadicku casem proriz... V pondeli jdu zas do servisu, ach jo, jesteze mechanik ma pochopeni kdyz mu zoufali klienti volaj v sobotu...
-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Tos to daval do plynu asi nejak cerstve ne? Pac jestli ne, tak vsechny predchozi rady s nadrzi beru zpet
Jo drcpasky, to je metla lidstva.
EGR je u dvoulitru myslim nejak napul elektrickej a i podtlakovej. Cistit to jde, ale koupit novej taky neni krok vedle, cisteni neni vsespasitelny. Na kazdej pad je to drahy jak prase, na to ze to autu jeste navic skodi a vlastne se jedna ve vysledku jen o kontrolku motoru.
Tomu palivaku moc neverim, ale vzhledem k tomu, ze mas plyn, tak uz te to trapit nebude. A nejezdi na rezervu, at se cerpadlo v nadrzi dobre chladi.
A u toho plynu pozor na experimenty se svickama a kabelama, ale o tom tu toho je stohy napsano.

Jo drcpasky, to je metla lidstva.
EGR je u dvoulitru myslim nejak napul elektrickej a i podtlakovej. Cistit to jde, ale koupit novej taky neni krok vedle, cisteni neni vsespasitelny. Na kazdej pad je to drahy jak prase, na to ze to autu jeste navic skodi a vlastne se jedna ve vysledku jen o kontrolku motoru.
Tomu palivaku moc neverim, ale vzhledem k tomu, ze mas plyn, tak uz te to trapit nebude. A nejezdi na rezervu, at se cerpadlo v nadrzi dobre chladi.
A u toho plynu pozor na experimenty se svickama a kabelama, ale o tom tu toho je stohy napsano.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
- corwin_x007
- Nováček
- Příspěvky: 107
- Registrován: 12.02.2013 15:58
- Bydliště: Slany
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Jj, to me potesili uz v servisu, protoze kdyz jsem byl menit svicky, automaticky objednali Motocraft s tim, ze tam nic jinyho nedavaj, pac to pak dela akorat bordel. Tak jsem rad ze tam nejaky zkusenosti jsou 
Navic si rikam - 60000 km jsem akorat jezdil a tankoval a krome bezny udrzby (olej svicky gumy apod) do toho nedal ani korunu, takze ma nejakou tu mouchu ma narok.
Neodpustim si drobne rypnuti do VW - narozdil od meho svagrika s TDI (joo pane, to jsou drzaky), kterej za 40000 uz menil motor (umrel na klice), turbo (houkalo a zralo olej) a ted ho ceka neco s palivovym cerpadlem...

Navic si rikam - 60000 km jsem akorat jezdil a tankoval a krome bezny udrzby (olej svicky gumy apod) do toho nedal ani korunu, takze ma nejakou tu mouchu ma narok.
Neodpustim si drobne rypnuti do VW - narozdil od meho svagrika s TDI (joo pane, to jsou drzaky), kterej za 40000 uz menil motor (umrel na klice), turbo (houkalo a zralo olej) a ted ho ceka neco s palivovym cerpadlem...

-
- Zkušený
- Příspěvky: 1001
- Registrován: 08.01.2011 14:59
Re: Duratec 2.0, ztrata vykonu nad 5000 otacek, zdechnuti motoru
Beres to za spravnej konec. Poladis par veci a pak uz bude auto jen slouzit a jeste ho navic budes znat a vedet co a jak.corwin_x007 píše:takze na nejakou tu mouchu ma narok.
je: Ford Mondeo kombi, 2.5 V6, 2004, zlata metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
byl: Ford Mondeo kombi, 1.8 SCi, 2004, modra ink metaliza
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host