prodleva reakce motoru
-
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 14.11.2009 18:04
prodleva reakce motoru
Ahoj všichni. Při sešlápnutí plynového pedálu se motor trochu přidusí a pak se rozjede tak jak má.Je tam asi vteřinová prodleva,ale za jízdy když přidám plyn,tak to dělá problémy. Má někdo stejné zkušenosti?
- cumel
- Nováček
- Příspěvky: 57
- Registrován: 30.12.2009 22:30
- Bydliště: Trnava
Re: prodleva reakce motoru
Čo máš za auto? Urob si podpis a potom sa pýtaj na problémy, aby Ti vedeli odpovedať.
FORD FOCUS 1.4, 16V benzín - zetec,modrá met. hatchback r.v.2000 Nemecko.



-
- Nováček
- Příspěvky: 34
- Registrován: 14.11.2009 18:04
Re: prodleva reakce motoru
Jo,já v tom fofru na to zapoměl. Je to 1.6 74 kw,r.v.98
- Lexar
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 07.12.2014 03:20
- Bydliště: Domažlice (Okres)
Re: prodleva reakce motoru
Mám stejný problém kabely by měli být v cajku svíčky mám nové BOSCH a při sešlápnutí plynu mi to ze spoda drnčí jakoby od vlnovce, ale mám tam i povolené plechy na spodku auta
Ještě jsme se na to nedostal, ale k věci nemáte někdo nějaké řešení???

- Johny181
- Junior
- Příspěvky: 418
- Registrován: 07.12.2013 22:13
- Bydliště: Klobouky u Brna
Re: prodleva reakce motoru
co vzduchový nebo palivový filtr?
FOFO 1.5 110kw
134kw Ecoboost - 2017 KOMBI TIANIUM - Modrá Deep Impact

FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold
-byl
9let sloužil bez zaváhání


FOFO 1.6 16V 74kW - 1999 SEDAN Ghia - Med. harvest gold

9let sloužil bez zaváhání

- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- Fofan
- Zkušený
- Příspěvky: 1180
- Registrován: 27.01.2013 07:31
Re: prodleva reakce motoru
Tps mozna ale pokud se po seslapnuti nejdriv pridusi? Koukl bych nejdriv opet poradne na podtlakovy hadice, odvetrani atd...
Ford Focus Mk2-07 1.6L Duratec 16V PFI (100PS) Sigma, Černá Panther (met)
Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

Ex. Ford Focus Mk1 2.0 Zetec

- gargulakj
- Junior
- Příspěvky: 467
- Registrován: 30.04.2009 17:05
- Bydliště: Valašsko
- Kontaktovat uživatele:
Re: prodleva reakce motoru
U mě to děla taky ale jen za chladna. A nový TPS nepomohl.
Focus r.v. 2002, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
Focus r.v. 2010, 1.6 benzín, 74KW
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: prodleva reakce motoru - zblazneny predstih
Za studena cuká i mně. Připojil jsem ForDiag a zjistil, že v tu chvíli, když to po přidání plynu netáhne, tak je úplně zblázněný předstih - propadá se o cca 15-20 stupňů sem tam, viz obrázky a video dole.
Zkoumám, jestli to má souvislost s dušením (poklesem otáček na cca 400 rpm) při zastavení (také za studena), viz topic Volnoběh studeného motoru při dobržďování, dnes mi to nechcípalo.
Teploty od čidel hlavy a vzduchu jsou dle reality, TPS reaguje zcela bez výpadků, volnoběh je po nastartování i prvních cca 30 s zcela OK, pak akorát na první křižovatce bývá krize. Nová lambda cca před měsícem. Mám malé výfukové ventilové vůle (cca 0.18 - 0.23 mm, má být 0.31 +/-0.04) -- mohou takhle studené rozházet předstih? A když se ventily zahřejou, prodlouží se víc než hlava, takže vůle vzroste, nebo naopak?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9D653JKrTZs[/youtube]
Zkoumám, jestli to má souvislost s dušením (poklesem otáček na cca 400 rpm) při zastavení (také za studena), viz topic Volnoběh studeného motoru při dobržďování, dnes mi to nechcípalo.
Teploty od čidel hlavy a vzduchu jsou dle reality, TPS reaguje zcela bez výpadků, volnoběh je po nastartování i prvních cca 30 s zcela OK, pak akorát na první křižovatce bývá krize. Nová lambda cca před měsícem. Mám malé výfukové ventilové vůle (cca 0.18 - 0.23 mm, má být 0.31 +/-0.04) -- mohou takhle studené rozházet předstih? A když se ventily zahřejou, prodlouží se víc než hlava, takže vůle vzroste, nebo naopak?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9D653JKrTZs[/youtube]
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: prodleva reakce motoru

Neklepe ten motor pri rozjezdu ? (nizke oktanove cislo benzinu ???)
Neni tam PID pro "KNOCK" ? Zkus pohledat, nektere motory ho maji.
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: prodleva reakce motoru
Tak dneska jsem provedl další měření. Dal jsem tam jinou cívku a jiné kabely (starší z Mondea 1.8i), ale nulová změna, chování je identické.
Tomin: Dík, podle tvého emotikonu koukám, že to asi nebude standardní stav, to jsem rád i nerad zároveň. Na 1.8 16V čidlo klepání není, dneska jsem ještě schválně projížděl všechny PIDy a všechny "knocking" jsou deaktivované. Klepání motoru úplně poznat neumím, ale zvukově při rozjezdech nedělá nic divného, takže téměř jistě "neklepe". Tedy, trochu nepříjemný zvuk se z motoru každý takt za studena ozývá, servisák říkal "patrně vyčlochtané válce"
, které se ale teplem zatáhnou a pak pak motor běží dle mého sluchu hezky.
V těch kritických cca 2-vteřinách po přidání plynu navenek motor nedělá spíš nic :/ Podle grafů je vidět, že podle plynu okamžitě adekvátně vzroste spotřeba vzduchu na MAFu, ale už téměř nerostou otáčky ani rychlost: motor svůj výkon asi spotřebovává na to, aby sám sebe brzdil. Bezva. Lehoučce to zacuká a pooomaaaloučku zrychluje, ale skutečný zátah motoru nastane až když na grafech přestane kmitat předstih. Máte představu, co všechno na autě může způsobit, že se předstih takhle rozhází? Podle čeho ten motor vlastně primárně předstih počítá? Má na to nějakou mapu? Nemůže vynechávat čidlo natočení klikovky/vačky?
Ve větší míře to přestane po cca 5 minutách provozu, ale stejně i po zahřátí to tam trochu zůstane, prakticky po každém zmáčknutí plynu motor nejdřív maličko na cca 0.5s "ubere" a pak teprv "přidá", na druhém grafu je vidět, že krátké zákmity jsou skoro na každém zmáčknutí plynu. Je tahle míra kmitání předstihu normální? Na benzín to dělá možná trošku víc než na LPG, ale prakticky to je podobné.
Tomin: jde ve ForDiagu zobrazit holý (a) signál snímače natočení vačkového hřídele, (b) signál snímače otáček?
Čidlo "ffg_cid" mi dává konstatně nulu (???) a čidlo otáček jsem našel jen "ENG_RPM", které je v grafech.
Ad stav auta:
- aktuálně natočeno cca 220.000 km, z toho cca 180.000 km na LPG (není stočený o víc než cca 40.000 km, nejspíš o nic)
- tlaky válců (za tepla, 03/2014): 12.8, 13.4, 14.1, 13.6
- odpovidající ventil-výfukové vůle (5 st. C, 11/2014): 0.17/0.23, 0.23, 0.23, 0.18/0.2 (má být 0.31 +/- 0.04),
až teď koukám, že to celkem koreluje s tlakama :/
- motor žere cca 80-120 ml oleje na 1000 km
- ve ForDiagu mi stále svítí sepnutá spojka i když na ní nestojím - je to normální?!
- od koupě 12/2013 má vysoké adaptace na volnoběh a malé otáčky; nenašel jsem falešný vzduch, ale nekontroloval jsem ventilek z klikovky
- občas mi diagnostika hlásí chubu P0460 "Fuel level Input (FLI) sensor circuit malfunction" (bez kontrolky). Čerpadlo se po klíčku ozývá tak, jak bych čekal, indikátor paliva ukazuje správně, palivový filtr měněný cca před 10.000 km. Zkusím zkontrolovat kontakty na čerpadle.
Tomin: Dík, podle tvého emotikonu koukám, že to asi nebude standardní stav, to jsem rád i nerad zároveň. Na 1.8 16V čidlo klepání není, dneska jsem ještě schválně projížděl všechny PIDy a všechny "knocking" jsou deaktivované. Klepání motoru úplně poznat neumím, ale zvukově při rozjezdech nedělá nic divného, takže téměř jistě "neklepe". Tedy, trochu nepříjemný zvuk se z motoru každý takt za studena ozývá, servisák říkal "patrně vyčlochtané válce"

V těch kritických cca 2-vteřinách po přidání plynu navenek motor nedělá spíš nic :/ Podle grafů je vidět, že podle plynu okamžitě adekvátně vzroste spotřeba vzduchu na MAFu, ale už téměř nerostou otáčky ani rychlost: motor svůj výkon asi spotřebovává na to, aby sám sebe brzdil. Bezva. Lehoučce to zacuká a pooomaaaloučku zrychluje, ale skutečný zátah motoru nastane až když na grafech přestane kmitat předstih. Máte představu, co všechno na autě může způsobit, že se předstih takhle rozhází? Podle čeho ten motor vlastně primárně předstih počítá? Má na to nějakou mapu? Nemůže vynechávat čidlo natočení klikovky/vačky?
Ve větší míře to přestane po cca 5 minutách provozu, ale stejně i po zahřátí to tam trochu zůstane, prakticky po každém zmáčknutí plynu motor nejdřív maličko na cca 0.5s "ubere" a pak teprv "přidá", na druhém grafu je vidět, že krátké zákmity jsou skoro na každém zmáčknutí plynu. Je tahle míra kmitání předstihu normální? Na benzín to dělá možná trošku víc než na LPG, ale prakticky to je podobné.
Tomin: jde ve ForDiagu zobrazit holý (a) signál snímače natočení vačkového hřídele, (b) signál snímače otáček?
Čidlo "ffg_cid" mi dává konstatně nulu (???) a čidlo otáček jsem našel jen "ENG_RPM", které je v grafech.
Ad stav auta:
- aktuálně natočeno cca 220.000 km, z toho cca 180.000 km na LPG (není stočený o víc než cca 40.000 km, nejspíš o nic)
- tlaky válců (za tepla, 03/2014): 12.8, 13.4, 14.1, 13.6
- odpovidající ventil-výfukové vůle (5 st. C, 11/2014): 0.17/0.23, 0.23, 0.23, 0.18/0.2 (má být 0.31 +/- 0.04),
až teď koukám, že to celkem koreluje s tlakama :/
- motor žere cca 80-120 ml oleje na 1000 km
- ve ForDiagu mi stále svítí sepnutá spojka i když na ní nestojím - je to normální?!
- od koupě 12/2013 má vysoké adaptace na volnoběh a malé otáčky; nenašel jsem falešný vzduch, ale nekontroloval jsem ventilek z klikovky
- občas mi diagnostika hlásí chubu P0460 "Fuel level Input (FLI) sensor circuit malfunction" (bez kontrolky). Čerpadlo se po klíčku ozývá tak, jak bych čekal, indikátor paliva ukazuje správně, palivový filtr měněný cca před 10.000 km. Zkusím zkontrolovat kontakty na čerpadle.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: prodleva reakce motoru
Snímač polohy klikovky nebo vačky.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Tomin123
- Pokročilý
- Příspěvky: 540
- Registrován: 09.07.2009 16:02
- Bydliště: Kamenné Žehrovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: prodleva reakce motoru
Vacku ani kliku real v diagnostice neuvidis. To jsou moc rychle signaly, ty jedine el. osciloskopem.
Ad cidlo klepani - jsem si rikal ze ho tam mohli dodat (mam taky 1.8 blacktopa, ale z 1999).
Pokud to nema cidlo klepani, tak ho ecu nema sanci zjistit, takze tudy cesta nevede.
Predstih se pocita z nekolika parametru. Nejprve se vezme podle otacek a zatizeni z tabulky prednastaveny z fabriky. Pak se na to toto cislo aplikuji jeste ruzne korekce podle
- teploty vody
- teploty vzduchu
- zda je/neni otevreny EGR
- prohrivani katu po startu
- ....
Mozna tim nizkym predstihem dela jen prohrivani katu/lambd.
Zkusim to sejmout na mem motoru. (mrknu i na tu brzdu, ale ja mam Mondeo '99 ...)
Ad cidlo klepani - jsem si rikal ze ho tam mohli dodat (mam taky 1.8 blacktopa, ale z 1999).
Pokud to nema cidlo klepani, tak ho ecu nema sanci zjistit, takze tudy cesta nevede.
Predstih se pocita z nekolika parametru. Nejprve se vezme podle otacek a zatizeni z tabulky prednastaveny z fabriky. Pak se na to toto cislo aplikuji jeste ruzne korekce podle
- teploty vody
- teploty vzduchu
- zda je/neni otevreny EGR
- prohrivani katu po startu
- ....
Mozna tim nizkym predstihem dela jen prohrivani katu/lambd.
Zkusim to sejmout na mem motoru. (mrknu i na tu brzdu, ale ja mam Mondeo '99 ...)
Tomin
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
Diagnostika ForDiag pro Ford motory, TDCI, CAN, ABS, Airbag, GEM, ...
Mondeo MK4 2.5T, Focus MK2 1.6 HWDA, Sierra DOHC turbo dlouho ve stavbě
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: prodleva reakce motoru
Nejrychlejší zkouška bude, vyndat svíčky a dát tam odtrh 1 mm.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- bajeluk
- Nováček
- Příspěvky: 98
- Registrován: 01.08.2013 18:23
- Bydliště: Liberec, Praha
Re: prodleva reakce motoru
Tak aspoň krátce, co jsem zkusil:
- vyndal jsem čidlo klikovky a vačky, nějaký malý signál na obyč měřáku generují
- odpojení čidla vačky generuje odpovídající DTC a zhorší reakci na plyn na volnoběh (nejdřív se propadne a pak teprve zvedne)
- u čidla vačky bych čekal silnější signál (byl cca 0.1 V)
- čidlo klikovky jsem neměřil za chodu, ale bez toho by, předpokládám, nefungoval otáčkoměr
- další zkoumání čidel nechám až na příležitostnou návštěvu osciloskopu, teď víc nevykoukám. Buď jsou OK, nebo generují jen občas nějakou chybu.
Svíčky jsem zatím nezklepával, ale to zkusím, myslím, že tam mám originál 1.3 mm (1493001)
Na zkoušku jsem zaslepil ventil odvětrávání klikovky, který je evidentně úplně vykloktaný a propouští celkem bez zábran všechno. Výsledek:
- velké snížení adaptací na volnoběh a malé zatížení (viz obrázek) - konečně jsem našel vacuum leak!
- reakce na plyn je za tepla adekvátní, vibrace volnoběhu na diagnostice nastávají především ve chvíli, kdy se za jízdy dotknu plynu (byť málo) a motor přechází z volnoběhu do záběru. To se dá docela vydržet a dost možná to dělá každýmu...?
- začal mi sáknout olej z pod deklu ventilového víka
tak jsem zaslepení zase zrušil
- zjistil jsem, že nový ventilek stojí asi 900 Kč
Nevíte o nějaké náhradě? Nic jsem nenašel.
Off topic: Měnil jsem také domek termostatu+těsnění za vrakáčový starší typ (1998-1999, původní sáknul kolem hlavy), ale teče to mnohem víc! Tak to musím teď vyřešit primárně.
- vyndal jsem čidlo klikovky a vačky, nějaký malý signál na obyč měřáku generují
- odpojení čidla vačky generuje odpovídající DTC a zhorší reakci na plyn na volnoběh (nejdřív se propadne a pak teprve zvedne)
- u čidla vačky bych čekal silnější signál (byl cca 0.1 V)
- čidlo klikovky jsem neměřil za chodu, ale bez toho by, předpokládám, nefungoval otáčkoměr
- další zkoumání čidel nechám až na příležitostnou návštěvu osciloskopu, teď víc nevykoukám. Buď jsou OK, nebo generují jen občas nějakou chybu.
Svíčky jsem zatím nezklepával, ale to zkusím, myslím, že tam mám originál 1.3 mm (1493001)
Na zkoušku jsem zaslepil ventil odvětrávání klikovky, který je evidentně úplně vykloktaný a propouští celkem bez zábran všechno. Výsledek:
- velké snížení adaptací na volnoběh a malé zatížení (viz obrázek) - konečně jsem našel vacuum leak!

- reakce na plyn je za tepla adekvátní, vibrace volnoběhu na diagnostice nastávají především ve chvíli, kdy se za jízdy dotknu plynu (byť málo) a motor přechází z volnoběhu do záběru. To se dá docela vydržet a dost možná to dělá každýmu...?
- začal mi sáknout olej z pod deklu ventilového víka

- zjistil jsem, že nový ventilek stojí asi 900 Kč


Off topic: Měnil jsem také domek termostatu+těsnění za vrakáčový starší typ (1998-1999, původní sáknul kolem hlavy), ale teče to mnohem víc! Tak to musím teď vyřešit primárně.
FF1 1.8i 16V 2004 LPG stribrna combi
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Ex: Felicia Combi 1.3 MPI, 50 kW, 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti