Životnost motoru 1.6 tdci 80 kW

Zamčeno
Uživatelský avatar
P1azer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 09.02.2015 14:15
Bydliště: Brno

Životnost motoru 1.6 tdci 80 kW

Příspěvek od P1azer » 12.02.2015 12:43

Dobrý den,
už podle mých příspěvků je patrné, že jsem nováček. Do teď jsem jezdil ve 14 let staré felícii a nijak nové auto neřešil. Naskytla se mi ale možnost podědit Focuse II 1.6 tdci od tchána (přeci jen pro rodinku bezpečnější auto). Jde ale o to, že auto má najeto už 370tis. km (většinou dálky po ČR - obchoďák). Loni bylo měněno turbo, nový alternátor a dalších pár věcí. Do začátku by určitě přišla jedna z největších investicí a to výměna vstřikovačů (+ samozřejmě nové rozvody).
Chtěl bych se zeptat na Váš názor, jestli do takového auto investovat nebo se na to raději vykašlat a motor je už za svou reálnou životností? Nebo jestli třeba sehnat repasované/demontované vstřiky a prostě jezdit, dokud to půjde?

Díky za všechny názory a připomínky.
PS: Zkoušel jsem hledat téma, do kterého bych to vložil, ale moc jsem na nic nenarazil (třeba z fóra o Android telefonech jsem zvyklej, že je přišpendlené jedno téma s názvem "obecně", např. by bylo 1.6 tdci obecné téma, kde by se kumulovali podobné dotazy bez nutnosti zakládat nový topic)
Ford Focus II 1.6TDCi ghia kombi r.v. 2007 80kW, DPF:off, EGR:on
Škoda felicia LXi

Uživatelský avatar
Slid
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 858
Registrován: 27.07.2011 16:33
Bydliště: Praha / Semily
Kontaktovat uživatele:

Re: Životnost motoru 1.6tdci 80 kW

Příspěvek od Slid » 12.02.2015 13:05

Nevim jak to je presne u 1.6 tdci, ale vseobecne pokud o auto bylo vseobecne starano, neni problem ani velkych km. Ja koupil mondeo tdci jako 5 let stare a 300tis nakrouceno a jeste s dpf. Jezdeno 99% dalnice 60tis km za rok, serviska, zarucnich oprav 11.atd jasna historie. S autem jsem najel dalsich 99 500km a mimo egru a spotrebnich beznych veci jede smele dale. Za 500km ma 400 000km najeto, ocekavam po nedeli :D. Takze ja se velkych km vubec nebojim, ale zalezi jak bylo o auto starano. Co me ceka uvidi cas, bylo za dobrou cenu ze znamosti a stale se vse zda byt ok, spotreba do 6L nafty, tak si ho necham dokud bude jezdit :D prodavat ho nehodlam, protoze s takovou porci km je v CR neprodejne :D a stacet na 150tis nebudu :D v cervenci jdeme zase na technickou tak jsem zvedav na kourivost, naposled byla 0,02. :wink:
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto

krizo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 13.04.2012 23:30

Re: Životnost motoru 1.6 tdci 80 kW

Příspěvek od krizo » 12.02.2015 13:41

Podľa môjho názoru u auta s takýmto nájazdom je dôležité zistiť jeho aktuálny stav. Niečo si vieš zistiť sám /stav karosérie, riadenie, záber spojky, chod motora, rozjazd, dymivosť, brzdy, funkcie el. zariadení a podobne/ a auto nechať prehliadnuť v servise /bez tohto aby si hneď na úvod uviedol koľko to má najazdené/. Potom z toho vyvodiť záver. 370 tis. je dosť, no na bežné jazdenie po okolí by ešte ohlo poslúžiť, ak bolo kvalitne a pravidelne servisované.

Uživatelský avatar
P1azer
Nováček
Nováček
Příspěvky: 21
Registrován: 09.02.2015 14:15
Bydliště: Brno

Re: Životnost motoru 1.6 tdci 80 kW

Příspěvek od P1azer » 12.02.2015 13:59

DPF je už nějaký ten pátek zdemontovaný, EGR funkční (moc se, přiznám se, v těch názvech nevyznám, nebo spíš v těch součástkách, které se pod nimi skrývají... přeci jenom přechod z felicie, kde jsem si všechno dělal sám, je to trošku skok do jiného světa, takže se začínám spíš rozkoukávat). Jinak o motor byla staráno řekl bych standardně. Takže olej a filtry měněny v pravidelných 15tis. intervalech, pak spíš podle toho, co si auto řeklo. Je pravda, že tchán není žádnej leštičkář, takže spíš jezdí a když je nějaká porucha, tak s tím jede do servisu. Špatný vstřiky diagnostikovali už loni při výměně turba, ale ještě s tím pořád jezdí (občas mu to padalo do nouzáku). Takže ty půjdou nejspíš všechny hned od startu. Proto mě zajímají názory ostatních, jestli mi ta investice za to stojí, abych za půl roky nesháněl komplet nový blok motoru (což mi samozřejmě nikdo nezaručí, že to třeba tak nedopadne). Jasně, že si auto nechám nejdřív proklepnout, abych věděl, jaká ta vstupní investice bude, ale myslím, že se reálně vyšplhá na nějakých 30tis Kč. Já ročně najedu aktuálně 15tis. (soukromě), samozřejmě, pokud budu mít větší a lepší auto, tak to vidím na reálných 20tis. za rok.

Tak zase si říkám, že zadarmo je to škoda nevzít, ale na druhou stranu, ty provozní (servisní) náklady krapet narostou.

krizo: No některé věci už vím, brzdy OK, spojka už zabírá nahoře, takže je to asi taky otázka času, přední tlumiče jsou taky nedávno dělaný, zadní by šly časem taky na výměnu.. ale to jsou spíš spotřební věci. Je to ve výbavě ghia a pokud vím, tak uvnitř veškerá elektronika funguje (jen to chce nechat vyčistit a naplnit klimu), a alternator s baterkou jsou taky zánovní. Tchán auto kupoval s najetýma 130tis. km v roce 2010, tuším. Nevím, jak kladné s tím má kdo zkušenosti, ale objednám si pro rychlou domáci diagnostiku modul z číny - např. ZDE, zbytek nechám na servisech.
Ford Focus II 1.6TDCi ghia kombi r.v. 2007 80kW, DPF:off, EGR:on
Škoda felicia LXi

Uživatelský avatar
lucky.jack
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8461
Registrován: 12.03.2011 21:18
Bydliště: v Hradci Královým

Re: Životnost motoru 1.6 tdci 80 kW

Příspěvek od lucky.jack » 12.02.2015 20:41

O tomhle je v téhle sekci tolik, že další téma je úplně zbytečný.

Další informace v této http://www.ford-focus.cz/forum/viewforum.php?f=13 sekci.
Focus III combi, 10/2011, 1.6 Ti-VCT 105 poníků

>Galerie< - Focus II combi 10/2007 Collection(mezifacelift), 1.6 TDCi 66 kW/214Nm - chip 81kW/245Nm

Zamčeno

Zpět na „Focus - naftové 2004 - 2011“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot] a 2 hosti