nepletes , stano zamrznul u mk1.Jardak píše:Jenže u FF 2 se s opětovnou montáží řemene asi nepočítá a při demontáži se řežou...podle forda. Doufám, že si to nepletu s jiným motorem....
![]()
Nemá to klasickou napínací kladku, ale řemen je napnutej pouze svoji pružností.
Alternátor
- foki
- Admin

- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
stano.
- Člen klubu

- Příspěvky: 13595
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Alternátor
Ja som jasne napisal, ze AK je to ako na mk1, z ktoreho ten motor vychadza
Nie ze to tak je.
-
petr.sramek
- Nováček

- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Tak baterku jsem dobil, byla přes noc mimo auto, když jsem ji dával do auta, měla přes 12,7V.
(v nejlepší kondici ale asi už nebude, neboť po prvním startu a následném vypnutí motoru už dávala jen 12,2V...)
Po startu začal alternátor dobíjet na 14,8V , tak jsem si říkal, že by mohlo být po problému, ale kontrolka svítila dál. Po ujetí téměř 10 km jsem měřil znovu a naměřil jsem 15,3V...
Tj. ještě zbývá zkusit novou baterii, ale spíš se asi zaměřit na ten regulátor a kabely k němu...
P.
(v nejlepší kondici ale asi už nebude, neboť po prvním startu a následném vypnutí motoru už dávala jen 12,2V...)
Po startu začal alternátor dobíjet na 14,8V , tak jsem si říkal, že by mohlo být po problému, ale kontrolka svítila dál. Po ujetí téměř 10 km jsem měřil znovu a naměřil jsem 15,3V...
Tj. ještě zbývá zkusit novou baterii, ale spíš se asi zaměřit na ten regulátor a kabely k němu...
P.
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
-
petr.sramek
- Nováček

- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Ahoj všem,
chystám se objednat nový regulátor od firmy Metzger, předtím, než vyndám alternátor, jsem se chtěl zeptat, zda někdo nevíte, zda pro výměnu regulátoru budu potřebovat pájet nějaké kontakty, nebo zda je to řešeno pouze spojeními šroub/konektor/zácvak?
Nevíte případně o nějakém použitelném videu na internetu?
Předem díky za pomoc
Petr
chystám se objednat nový regulátor od firmy Metzger, předtím, než vyndám alternátor, jsem se chtěl zeptat, zda někdo nevíte, zda pro výměnu regulátoru budu potřebovat pájet nějaké kontakty, nebo zda je to řešeno pouze spojeními šroub/konektor/zácvak?
Nevíte případně o nějakém použitelném videu na internetu?
Předem díky za pomoc
Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- foki
- Admin

- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
tenhle pribeh me bavi , za tyden tu bude regulator vymenen sviti to dal jsem v koncich 
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
petr.sramek
- Nováček

- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Ahoj všem,
tak mne foki svými posměšky vybudil k akci.
Proměřil jsem červený kabel, který vede od regulátoru a ejhle, naměřil jsem napětí 10V, když baterie měla 12,5V... (oproti výše uvedenému návodu mne pouze překvapilo, že napětí bylo na červeném kabelu, vedoucí do konektoru regulátoru 1 a nikoliv 3...)
Přestřihl jsem tedy červený vodič a spojil regulátor pomocí pomocného kabelu s kladným polem baterie, abych na regulátor dostal napětí na baterii. (přemostění)
Nastartoval jsem, změřil napětí na baterii a ejhle, bylo tam konstantně 14,18V!
Kontrolka na palubovce zhasla.
-> díky foki, ověřeno, že alternátor i regulátor jsou v pořádku, je chyba někde v okruhu vodiče referenčního napětí! ( a to mi 2 autoelektrikáři v ČB tvrdili, že je v háji regulátor a že se musí vyměnit....)
Nyní k dotazu (abych nemusel odstraňovat izolaci z celého kabelového svazku směrem k pojistkové skříni: na forech jsem si přečetl, že kabel referenčního napětí vede do pojistkové skříně.
Vede kabel do hlavní pojistkové skříně v interieru auta, či do vedlejší pojistkové skříně pod kapotou?
O jakou se jedná pojistku?
Předem díky za Vaše rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
tak mne foki svými posměšky vybudil k akci.
Proměřil jsem červený kabel, který vede od regulátoru a ejhle, naměřil jsem napětí 10V, když baterie měla 12,5V... (oproti výše uvedenému návodu mne pouze překvapilo, že napětí bylo na červeném kabelu, vedoucí do konektoru regulátoru 1 a nikoliv 3...)
Přestřihl jsem tedy červený vodič a spojil regulátor pomocí pomocného kabelu s kladným polem baterie, abych na regulátor dostal napětí na baterii. (přemostění)
Nastartoval jsem, změřil napětí na baterii a ejhle, bylo tam konstantně 14,18V!
Kontrolka na palubovce zhasla.
-> díky foki, ověřeno, že alternátor i regulátor jsou v pořádku, je chyba někde v okruhu vodiče referenčního napětí! ( a to mi 2 autoelektrikáři v ČB tvrdili, že je v háji regulátor a že se musí vyměnit....)
Nyní k dotazu (abych nemusel odstraňovat izolaci z celého kabelového svazku směrem k pojistkové skříni: na forech jsem si přečetl, že kabel referenčního napětí vede do pojistkové skříně.
Vede kabel do hlavní pojistkové skříně v interieru auta, či do vedlejší pojistkové skříně pod kapotou?
O jakou se jedná pojistku?
Předem díky za Vaše rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- foki
- Admin

- Příspěvky: 19257
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
neni zac ,a nebyly to posmesky ale ďenni realita s kterou se setkavam kdy nkdo neco opravuje ale ďefakto o tom nic nevi a jde to ze servisu do servisu a jen plati a timto jsem ti usetril penize , cerveny vede na konektor co je v pojistkovce a muze byt prosoupany nekde nad prevodovkou
Odpovědi lehké - 100,- Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
Odpovědi, při kterých
se musí myslet - 240,- Kč
Vážné odpovědi - 340,- Kč
Odpovědi na hloupé
a zbytečné otázky - 400,- Kč
specialní sazba :
otázka, na kterou jsem už dříve odpověděl - 500 Kč
-
petr.sramek
- Nováček

- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Tak po několikahodinové bitvě problém vyřešen 
Doufal jsem, že by pokles napětí mohl být třeba zoxidovanými kontakty na pojistce, což se nevyplnilo, tak jsem proměřením červeného kabelu mezi pojistkovkou a regulátorem na několika místech identifikoval špatný úsek. Nejhorší práce pak byla, rozebrat v těžce přístupném místě mezi větrákem a blokem motoru kabelový svazek, vadný kus kabelu vyměnit a pak zase kabel zaizolovat, u toho jsem si pěkně zanadával... zkušený mechanik by asi buď celý kabelový svazek vyndal, nebo odstrojil některé součásti, ale do toho jsem se vskutku pouštět nechtěl... nyní mám především obavy, zda jsem manipulací s kabelovým svazkem moc nenamáhal jiné kabely a nezačne zachvíli svítit něco jiného...
Každopádně díky všem za rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
Doufal jsem, že by pokles napětí mohl být třeba zoxidovanými kontakty na pojistce, což se nevyplnilo, tak jsem proměřením červeného kabelu mezi pojistkovkou a regulátorem na několika místech identifikoval špatný úsek. Nejhorší práce pak byla, rozebrat v těžce přístupném místě mezi větrákem a blokem motoru kabelový svazek, vadný kus kabelu vyměnit a pak zase kabel zaizolovat, u toho jsem si pěkně zanadával... zkušený mechanik by asi buď celý kabelový svazek vyndal, nebo odstrojil některé součásti, ale do toho jsem se vskutku pouštět nechtěl... nyní mám především obavy, zda jsem manipulací s kabelovým svazkem moc nenamáhal jiné kabely a nezačne zachvíli svítit něco jiného...
Každopádně díky všem za rady a ještě jednou díky fokimu!
Petr
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- Slid
- Pokročilý

- Příspěvky: 858
- Registrován: 27.07.2011 16:33
- Bydliště: Praha / Semily
- Kontaktovat uživatele:
Re: Alternátor
Dobrá práce fakt smekám, já bych byl přesvědčen že je vadný regulátor, než pouze kabel 
Mondeo, 2.0 TDCi 85kW, combi, r.v. 12/2006, EURO 4 + DPF, Futura X, Webasto
-
petr.sramek
- Nováček

- Příspěvky: 13
- Registrován: 16.04.2015 21:57
Re: Alternátor
Zajímavé bylo,že jsem čekal,že kabel bude mechanicky poskozenej a měděná vlákna ukroucena.Ale místo toho byla na trech místech nabubrela izolace, ale bez vnějšího porušení.po rozriznuti izolace v daném místě se pouze vysypal zelený prášek,tj. zkorodovana med...všude okolo ale byl kabel v pořádku...nechápu,jak mohl kabel zkorodovat bez viditelneho porušení izolace ...
Ford Focus 1.6 TI-VCT, 2005 kombi
- spanel
- Pokročilý

- Příspěvky: 915
- Registrován: 02.09.2009 17:32
- Nonid
- Test driver

- Příspěvky: 5279
- Registrován: 05.12.2012 21:07
- Bydliště: Práááha - Vyšehrad!
Mohly tam bejt mikroskopicky trhliny v izolaci
Vsechna cest zes to nasel!
Ford Focus ST170, 2002, 5dv, Panther Black, 2016-
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
Bylo:
Peugeot 205 1.4, bažiňák
Ford Focus 1.6 16V, hatchback, aquamarine blue
Ford Focus 1.8 16V, 2003, 5dv, Černá Panther, 2013-2017
- wilder01
- Junior

- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Alternátor
Zdravim,
Podla priznakov (kvilenie umerne zvysovaniu otacok a vystup na OBD zasuvke 11,2V + vybitie baterky z 12,5 na 12,4 za 5 minut behu motora) mam zly alternator.
Otazka znie: v aute je origo Denso 120A. Mozem dat Denso 150A? Podla môjho laického usudku je to max prud, ktory dokaze vyrobit, takze by to mohlo byt. Mimochodom, mam 1,6 TDCi 80 kW a nie je mi jasne preco tam bol 120A ked mam vyhrievanie sedadiel, oboch skiel a to su zruti.
Podla priznakov (kvilenie umerne zvysovaniu otacok a vystup na OBD zasuvke 11,2V + vybitie baterky z 12,5 na 12,4 za 5 minut behu motora) mam zly alternator.
Otazka znie: v aute je origo Denso 120A. Mozem dat Denso 150A? Podla môjho laického usudku je to max prud, ktory dokaze vyrobit, takze by to mohlo byt. Mimochodom, mam 1,6 TDCi 80 kW a nie je mi jasne preco tam bol 120A ked mam vyhrievanie sedadiel, oboch skiel a to su zruti.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

- pkadecka
- Test driver

- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Alternátor
Podle poklesu napětí z 12,5 na 12,4V soudíš na vadný alternátor? Rozdíl 0,1V je chyba spíš měření než nějaký příznak závady.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- wilder01
- Junior

- Příspěvky: 491
- Registrován: 07.06.2009 22:24
- Bydliště: Trnava
Re: Alternátor
Na alternator sudim komplet vsetko dokopy. Hlavne to, ze predtým som videl cez Torque napatie cez 13V pri beziacom motore a teraz pod 11,4.
Ford Focus Turnier 2, 1.6 Tdci 80 kW DPF
Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Moj strieborny sip: https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 97&t=16058
Fiat Punto 188 1,2 8V 44kW

Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host

