Ložiska - huceni od kol
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ložiska
Nikto nevie ako na to?
viduka: Lozisko na FF 2 s nabojom sa tlaci z vonkajsej strany. Nie z vnutornej ako na FF 1 a vacsine aut, kde je este zaistene segerkou. A kedze sa tlaci zvonku, spolu s nabojom, najjednoduchsie je to tlacit prave za naboj a vnutorny kruzok loziska. Len ho nechcem znicit...
viduka: Lozisko na FF 2 s nabojom sa tlaci z vonkajsej strany. Nie z vnutornej ako na FF 1 a vacsine aut, kde je este zaistene segerkou. A kedze sa tlaci zvonku, spolu s nabojom, najjednoduchsie je to tlacit prave za naboj a vnutorny kruzok loziska. Len ho nechcem znicit...
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Ložiska
Normalne to nalisuj bud pres to osazeni na kotouc a nebo za vnitrek (tam kde se ti opira podlozka kterou stahujes polosu), pres velky orech. Jiny zpusob neni, nic neznicis. Ty naboje jsou staveny tak aby se lisovali takhle....je to stejne jako treba na Fabii II (https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... Gs&cad=rja).
Jde jen o to to lisovat bud lisem a nebo alespon ve sveraku a ne mlatit to tam kladivem.
Jde jen o to to lisovat bud lisem a nebo alespon ve sveraku a ne mlatit to tam kladivem.
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ložiska
Lozisko vymenene:
Tehlicu som zohrial na 120 stupnov na dvojplatnicke (lozisko znesie pracovnu teplotu do 110, teplotu som zmeral bezdotykovym teplomerom). Lozisko som vytiahol z mrazaku (iba -10°C). Vdaka tepelnej roztaznosti lozisko som do tehlice zasunul iba rukou
. Po vyrovani teplot lozisko neprekrocilo svoj teplotny limit. Tehlicu som nasledne chladil poprasovanim vodou (nie velmi, aby nepraskla).
Tehlicu som zohrial na 120 stupnov na dvojplatnicke (lozisko znesie pracovnu teplotu do 110, teplotu som zmeral bezdotykovym teplomerom). Lozisko som vytiahol z mrazaku (iba -10°C). Vdaka tepelnej roztaznosti lozisko som do tehlice zasunul iba rukou

-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.01.2009 11:25
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska
Otazka na pana Stana:
Idem menit prave predne lozisko druhy krat na FoFo II 2011/1, 1.6 Benzin 74kW, "Osteuropa Edition"
Prvy krat menene pri 98 tis. km, znacka FAG. Teraz ma auto 149 tis. km, min. 80% dialnicne kilometre. Postup s nahrievanim jedneho a ochladzovanim druheho do seba zapadajuceho dielu s presahom sa mi pozdava, napriek tomu ze som bol pri vymene s mechanikom a zalisovaval lozisko klasickym sposobom - na pohlad odborne.
Mozete prezradit aku znacku loziska ste kupili a namontovali?
...dakujem vopred za pripadnu odpoved
Surdo
Idem menit prave predne lozisko druhy krat na FoFo II 2011/1, 1.6 Benzin 74kW, "Osteuropa Edition"
Prvy krat menene pri 98 tis. km, znacka FAG. Teraz ma auto 149 tis. km, min. 80% dialnicne kilometre. Postup s nahrievanim jedneho a ochladzovanim druheho do seba zapadajuceho dielu s presahom sa mi pozdava, napriek tomu ze som bol pri vymene s mechanikom a zalisovaval lozisko klasickym sposobom - na pohlad odborne.
Mozete prezradit aku znacku loziska ste kupili a namontovali?
...dakujem vopred za pripadnu odpoved
Surdo
Bol: Focus I 1.8TDDi Kombi 66kW ´99 tmavo-modrý
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ložiska
Original Ford. Je to prebalene SKF.
Ked FAG vydrzal tak malo, asi to bola napodobenina alebo bolo poskodene pri lisovani...
Ked FAG vydrzal tak malo, asi to bola napodobenina alebo bolo poskodene pri lisovani...
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.01.2009 11:25
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska
Presne pred dvoma rokmi stal ten "FAG" 79,- EUR s danou. Original Ford /SKF/ stoji teraz priblizne kolko? ...ja ked som niekedy pracoval v distribucnej loziskovej spolocnosti, tak som sa stretol aj s tym, ze pod znackou SKF sa pre "auto kity" kludne objavil aj FAG. Ale boli sme distribucia pre ostatnu priemyselnu vyrobu, nie specialisti pre automobilovu distribuciu, takze neviem to zovseobecnit. Dakujem za radu.stano. píše:Original Ford. Je to prebalene SKF.
Ked FAG vydrzal tak malo, asi to bola napodobenina alebo bolo poskodene pri lisovani...
Bol: Focus I 1.8TDDi Kombi 66kW ´99 tmavo-modrý
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.01.2009 11:25
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska
Je to prosim Vas SKF VKBA 3660?stano. píše:Original Ford. Je to prebalene SKF.
Ked FAG vydrzal tak malo, asi to bola napodobenina alebo bolo poskodene pri lisovani...
Bol: Focus I 1.8TDDi Kombi 66kW ´99 tmavo-modrý
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Ložiska
Teraz stal trosku menej. Je to aj s nabojom. Kupovane na fdiely.sk, nie vo Forde.
Aky je to presne typ neviem. Cislo z loziska si nepamatam. Pozeral som len na znacku.
Ja som pod Ford loziskom na moje kupil FAG, ak si dobre pamatam. Ma cez 60t km a nechysta sa pokazit...
Aky je to presne typ neviem. Cislo z loziska si nepamatam. Pozeral som len na znacku.
Ja som pod Ford loziskom na moje kupil FAG, ak si dobre pamatam. Ma cez 60t km a nechysta sa pokazit...
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Ložiska
Co znamená klasickým způsobem? Pokud ho lisoval přes náboj, tak se nedivím, že vydrželo tak málo.surdo píše: a zalisovaval lozisko klasickym sposobom - na pohlad odborne.
Při tomto způsobu se namáhají kuličky a oběžný dráhy, který se při lisování poškodí.
Ložisko se proto musí lisovat pomocí přípravku tak, aby se lisovalo za VNĚJŠÍ kroužek ložiska.
Jako přípravek jde použít i rozříznutej brzdovej kotouč.
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.01.2009 11:25
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska
Ake su prosim vas skusenosti s firmou fdiely.sk ? Prave som dostal odpoved z autodily-cardo.cz ze na Slovesnko diely neposielaju. Potrebujem okrem lozisk kolies objednat vsetky kotuce, platnicky, prevodovku riadenia /naozaj, chybna este z vyroby, tu by som uvital skor nejaky tip na vrakovisko/, rozvody, neviem co s klimatizáciou /netesni od konca druhého roku auta, doplnam a "servisujem" 2-krat za letnu sezonu.
Pytam a zaujimam sa o tieto komercne informacie, lebo do Fordov som uz na pomery setrneho jazdenia investoval vela. Vela roznym, nazvem to slusne, neserioznym podnikatelom som prispel. Preto si myslim, ze taketo fora su na to, aby sa clovek nemusel vsetko ucit na vlastnych chybach a neskusenosti a zostal stale verny, zial uz len srdcom, znacke Ford. Som z oblasti Trencina. Dakujem.
Pytam a zaujimam sa o tieto komercne informacie, lebo do Fordov som uz na pomery setrneho jazdenia investoval vela. Vela roznym, nazvem to slusne, neserioznym podnikatelom som prispel. Preto si myslim, ze taketo fora su na to, aby sa clovek nemusel vsetko ucit na vlastnych chybach a neskusenosti a zostal stale verny, zial uz len srdcom, znacke Ford. Som z oblasti Trencina. Dakujem.
Bol: Focus I 1.8TDDi Kombi 66kW ´99 tmavo-modrý
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
-
- Nováček
- Příspěvky: 38
- Registrován: 08.04.2014 20:48
Re: Ložiska
ak si z tn, skus si spisat co potrebujes a skoc do autobenexu na zlatovskej nech ti urobia cenovu ponuku, mavaju velmi dobre ceny(vela krat mi urobili lepsie ponuky nez na eshope)
M3 1.6MZ-CD(TDCI) 80kw rv.2007
-
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Registrován: 14.01.2009 11:25
- Bydliště: Slovensko
- Kontaktovat uživatele:
Re: Ložiska
Dakujem za tip patro16, zial nebyvam trvale na Slovensku, len tam cez volne dni a sviatky prichadzam pozriet rodinu. Preto chcem vyuzit internetovy obchod. V Nemecku pytaju za vymenu loziska vo volnom servise 232,- EUR. V SK som dal minule /2014/ za ten "FAG" aj s pracou 99,- EUR. "Piercingovy ujo" ktory mal v dielni rozobrate hrdzave "anglicaky" tu pyta 49,- EUR/hod bez DPH. Samozrejme DPH musim zaplatit...
Bol: Focus I 1.8TDDi Kombi 66kW ´99 tmavo-modrý
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
Je: Focus II 1.6i Hatchback 74kW 2011 bledo-modrý
Mondeo Combi Mk4 2.0D 103kW ´12 Ink Blue
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 12.10.2008 10:07
Re: Ložiska
Dobrý den všem.
Po přečtení tohoto vlákna jsem se rozhodl napsat návod na demontáž a následnou montáž předního ložiska do Focusu II, vetšina radila, ale neporadila.
1- sundáme kolo.
2- demontujeme brzdový třmen a pověsíme ho háčkem na pružinu, ja použil fasetu.
3- sundáme brzdový kotouč.
4- povolíme šroub držící poloosu na náboji, 2 ramenným stahovákem zatlačíme na povolený šroub v poloose tak, aby byla volná. Měla by se poté volně pohybovat v náboji.
5- odpojíme kabel ABS
6- demontujeme matku na rameni řízení a vytlačíme stahovákem konus z těhlice. Pozor na poškození vnitřního šestihranu. Používá se k podržení konusu při zpětné montáži.
7- demontujeme matku z čepu spodního ramena pro otáčení kola a čep vypáčíme z těhlice, pak vykloníme těhlici směrem ven od motoru a vysuneme tisícihran poloosy. 8- teď použijeme přípravek pro demontáž ložiska, kdy se dvojitá objímka opře o těhlici, a šroub vytahuje ložisko za vnitřní kroužek ložiska. Mě to nešlo ani s dlouhou pákou, tak jsem předepnul šroub a pár ranami kladivem do šroubu stahováku jsem ložisko povolil. Pak už to šlo jako po másle. 9- vyčistíme těhlici od rzi pro montáž nového ložiska. 10- na nové ložisko dáme půlměsíce pro montáž ložiska za VNĚJŠÍ kroužek. 11- na nové ložisko a do těhlice naneseme pastu proti třecí korozi, já použil měděnou pastu.
12- nasadíme ze zadní strany těhlice lisovací kroužek s výřezem pro senzor ABS, POZOR NA POŠKOZENÍ SENZORU!!! Nasadíme ložisko s přípravkem pod úhlem 90°, a opatrně lisujeme aby se nám ložisko při lisování nevzpříčilo. Lisujeme až na doraz, ložisko musí být nalisované celé v těhlici až na osazení. 13- nasadíme tisícihran do ložiska, ale nedotahujeme šroubem.
14- nasadíme konus spodního ramene a dotáhneme. Já musel použít na přidržení imbus, protože se mi konus při dotahování protáčel, proto je dobré mít poloosu povytaženou, aby se mohl imbus nasadit na horní stranu šroubu konusu.
15- nasadíme tisícihran a dotáhneme přiloženým šroubem k náboji.
16- nasadíme konus ramena řízení a dotáhneme.
17- připojíme konektor ABS
18- nasadíme brzdový kotouč a přišroubujeme brzdový třmen.
19- pak už jenom nasadíme kolo.
20- při nastartování a rozjezdu se rozsvítila kontrolka ABS, ale po pár metrech zhasla, senzor byl odpojen, tak se musel znovu načíst.
Přikládám i foto sady pro montáž a demontáž ložiska a staré ložisko, také přikládám video použití stahováku. https://www.youtube.com/watch?v=fDAHlFLaf80
Doufám že se návod někomu hodí.
Po přečtení tohoto vlákna jsem se rozhodl napsat návod na demontáž a následnou montáž předního ložiska do Focusu II, vetšina radila, ale neporadila.
1- sundáme kolo.
2- demontujeme brzdový třmen a pověsíme ho háčkem na pružinu, ja použil fasetu.
3- sundáme brzdový kotouč.
4- povolíme šroub držící poloosu na náboji, 2 ramenným stahovákem zatlačíme na povolený šroub v poloose tak, aby byla volná. Měla by se poté volně pohybovat v náboji.
5- odpojíme kabel ABS
6- demontujeme matku na rameni řízení a vytlačíme stahovákem konus z těhlice. Pozor na poškození vnitřního šestihranu. Používá se k podržení konusu při zpětné montáži.
7- demontujeme matku z čepu spodního ramena pro otáčení kola a čep vypáčíme z těhlice, pak vykloníme těhlici směrem ven od motoru a vysuneme tisícihran poloosy. 8- teď použijeme přípravek pro demontáž ložiska, kdy se dvojitá objímka opře o těhlici, a šroub vytahuje ložisko za vnitřní kroužek ložiska. Mě to nešlo ani s dlouhou pákou, tak jsem předepnul šroub a pár ranami kladivem do šroubu stahováku jsem ložisko povolil. Pak už to šlo jako po másle. 9- vyčistíme těhlici od rzi pro montáž nového ložiska. 10- na nové ložisko dáme půlměsíce pro montáž ložiska za VNĚJŠÍ kroužek. 11- na nové ložisko a do těhlice naneseme pastu proti třecí korozi, já použil měděnou pastu.
12- nasadíme ze zadní strany těhlice lisovací kroužek s výřezem pro senzor ABS, POZOR NA POŠKOZENÍ SENZORU!!! Nasadíme ložisko s přípravkem pod úhlem 90°, a opatrně lisujeme aby se nám ložisko při lisování nevzpříčilo. Lisujeme až na doraz, ložisko musí být nalisované celé v těhlici až na osazení. 13- nasadíme tisícihran do ložiska, ale nedotahujeme šroubem.
14- nasadíme konus spodního ramene a dotáhneme. Já musel použít na přidržení imbus, protože se mi konus při dotahování protáčel, proto je dobré mít poloosu povytaženou, aby se mohl imbus nasadit na horní stranu šroubu konusu.
15- nasadíme tisícihran a dotáhneme přiloženým šroubem k náboji.
16- nasadíme konus ramena řízení a dotáhneme.
17- připojíme konektor ABS
18- nasadíme brzdový kotouč a přišroubujeme brzdový třmen.
19- pak už jenom nasadíme kolo.
20- při nastartování a rozjezdu se rozsvítila kontrolka ABS, ale po pár metrech zhasla, senzor byl odpojen, tak se musel znovu načíst.
Přikládám i foto sady pro montáž a demontáž ložiska a staré ložisko, také přikládám video použití stahováku. https://www.youtube.com/watch?v=fDAHlFLaf80
Doufám že se návod někomu hodí.
- viduka55
- Zkušený
- Příspěvky: 1985
- Registrován: 17.03.2013 13:38
- Bydliště: Plzeň
Re: Ložiska
Mel si to hodit do sekce Navody tady to zapadne a za chvili to nikdo nenajde. Jinak navod zajimavej. Ale kvuli jedny vymene lozisek bych nekupoval takovou sadu kdyz to jde i bez ni...stejne tak stahovak na cepy a podobne. Ale jinak dobry
“If everything seems under control, you're not going fast enough.”
Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

Viduka55 - Ford Focus II Duratec HE 2.0, r.v. 2006, 107 KW, GHIA - Galerie

-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 12.10.2008 10:07
Re: Ložiska
V návodech to možná bude, ale já to chtěl pro lidi kteří jdou sem na toto vlákno a tápají.
Jinak si myslím že sada stahováku, bez kterého to nenamontuješ správně, za 3 190,- je přijatelný peníz, když uvážím cenu jednoho SKF ložiska 3 500,-. A jak už tady někdo zmínil, hlavně vím jak jsem ložisko namontoval.
Jinak si myslím že sada stahováku, bez kterého to nenamontuješ správně, za 3 190,- je přijatelný peníz, když uvážím cenu jednoho SKF ložiska 3 500,-. A jak už tady někdo zmínil, hlavně vím jak jsem ložisko namontoval.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host