Příspěvek
					
								od stano. » 06.07.2016 22:02
			
			
			
			
			Ja som nepovedal, ze to uvaril novy majitel. Ked bola prasknuta nadrzka a tiekla, mohol to uvarit aj predchadzajuci.
Vypinanie valcov pri prehriati mala uz 1. generacia. Ale je to ako posledna moznost, ktora nezarucuje neposkodenie motora. Navyse, neviem do akej miery to funguje BEZ chladiacej kvapaliny. Predsalen je rozdiel, ci sa tam toci prehriata voda, ked aj s bublinami (lebo vrie), alebo je medzi valcami iba plyn (voda+vodna para).
Podstatnejsie je, ze pri prasknutej nadrzke nedrzi v systeme tlak, takze voda vrie uz pri 100 stupnoch (bubliny ma v sebe skor), pricom pri natlakovanej sustave je normalny prevadzkovy stav aj cez 110 stupnov. Voda tam mohla byt, auto si nemyslelo, ze je prilis horuca (ak cidla meraju teplotu vody a nie hlavy, neviem kde ich ecoboosty maju), a pritom voda uz davno vrela. V okruhu boli bubliny, motor sa nechladil a valce s hlavou sa prehrievali. Ako prve (standardne) ruplo tesnenie. A kludne moze byt prasknuta/pokrutena hlava, donicene ventily, ich sedla a voditka, a kopu dalsich pohyblivych casti (kruzkom a valcom to tiez neprospelo).
Auto neopravovat. Bude to diera na peniaze. Dat co naskor dokopy a zbavit sa vo vykupe. Alebo vratit predajcovi, odstupit od zmluvy. Ked aj so stratou penazi. Inak si v dalsich mesiacoch/rokoch vypyta penazi este viac a strata bude vacsia.