
V praxi u benzínového auta prakticky nejde šlápnout vedle. Ve focusu (1.6 benzín) jsem měl 43Ah, byla to originílní baterie, auto jsem koupil 7-leté, tak byla asi ještě z továrny. Měnil jsem ji jen pro jistotu a dosloužila v jiném autě. Novou jsem dal Banner 55Ah, stála asi 1400. Víc než 60Ah nemá smysl do benzínu dávat, ale pokud se tam vejde větší, ničemu to nevadí. (Ty pověry, že se nebude správně dobíjet kvůli slabému alternátoru, jsou jenom pověry. Podobně, že kvůli tomu shoří startér, to je taky nesmysl. Ten shoří, když bude řidič blbec a bude s ním točit deset minut v kuse.)
U dieselů se dává vyšší kapacita kvůli vyššímu startovacímu proudu (a kvůli žhavení a náročnějším startům v mrazech), minimum je 60Ah, cokoliv většího opět neuškodí. Za normálních podmínek by tam vyhověla i 40Ah, ale dlouhodobě asi ne, protože baterie bude stárnout a v zimě dostane zabrat.
Nešlo by podobné shrnutí dát do prvního příspěvku a upravit název vlákna?
p.s. Pokud jde o značku, je tu doporučovaná Varta (Blue nebo Silver), já jsem dal Banner (Power Bull), neuděláš chybu ani s originál Ford / Motorcraft, ale ta bude dost drahá (ve Fordu určitě). Dobrá značka je Exide.
A kde koupit, to si rozhodni sám. Autobaterii koupíš i na benzínce, nějakou prodejnu autodílů určitě poblíž najdeš a když ne, eshop ti ji pošle, kam budeš chtít.