Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2017 13:53
Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Zdravím,
no, přečetl jsem tu toho opravdu dost, možná bych našel simultánní spojitost se svým problémem, ale nejsem si tím tolik jist, proto se ospravedlňuji a zakládám toto téma.
Vozidlo: Focus 2008 1.8 I Duratec HE 16v 92 kw (stav tach cca 120 000)
Mám jistou neplechu, co se týče výkonu. Při nezahřátém motoru a celkově i nižší teplotě, vozidlo krásně nabírá na otáčkách a táhne vlastně takřka už jen při sešlápnutí pedálu na polovinu, je to cítit v ukotvení se do sedadel. Problém nastává, když jedu už delší trasu, vypozoroval jsem to při vyšších venkovních teplotách obecně, k přehřívání by snad asi nemělo docházet, to jsem nijak nezaznamenal, vytrácí se akcelerace, obecně je potřeba sešlápnout až na podlahu, a slyším jakoby takový dunivý ton, a neochotu se dostat do otáček, někdy i po podřazení, tah zkrátka není tak znatelný. Typoval bych to na váhu vzduchu, nebo jestli se zpětně nějak nedostávají plyny do sání-klapky, nedusí se to, řídící jednotka, lambda a pod..., vozidlo jsem měl dvakrát na diagnostice, evidentně vše v pořádku dle posouzení, nezaznamenán žádný problém... SW ve vozidle teda původní, to jsem nijak nezkoumal.
Nemá někdo třeba podobnou zkušenost, problém, nemohl by mi poradit, co a jak ?
PS: Takřka vše "spotřební" měněno (olej, filtry, svíčky, řemeny, rozvody taktéž kontrolovány, v pořádku, řetěz i napínáky ok, vzducháč mám od simoty, od vstupu sání, jsem to všechno prolezl, až do škrtící klapky, tu celou vyčistil, pak dál už se může nacházet problém...., no a zase od vlnovce směrem až na "konec" auta vyměněn celý výfuk, už to bylo potřeba) - no a stále to přetrvává. Jinak přidávám při tankování VIF aditivum už přibližně 500-1000 km, změny v tomto ohledu taktéž žádné.
Předem děkuji za rady.
no, přečetl jsem tu toho opravdu dost, možná bych našel simultánní spojitost se svým problémem, ale nejsem si tím tolik jist, proto se ospravedlňuji a zakládám toto téma.
Vozidlo: Focus 2008 1.8 I Duratec HE 16v 92 kw (stav tach cca 120 000)
Mám jistou neplechu, co se týče výkonu. Při nezahřátém motoru a celkově i nižší teplotě, vozidlo krásně nabírá na otáčkách a táhne vlastně takřka už jen při sešlápnutí pedálu na polovinu, je to cítit v ukotvení se do sedadel. Problém nastává, když jedu už delší trasu, vypozoroval jsem to při vyšších venkovních teplotách obecně, k přehřívání by snad asi nemělo docházet, to jsem nijak nezaznamenal, vytrácí se akcelerace, obecně je potřeba sešlápnout až na podlahu, a slyším jakoby takový dunivý ton, a neochotu se dostat do otáček, někdy i po podřazení, tah zkrátka není tak znatelný. Typoval bych to na váhu vzduchu, nebo jestli se zpětně nějak nedostávají plyny do sání-klapky, nedusí se to, řídící jednotka, lambda a pod..., vozidlo jsem měl dvakrát na diagnostice, evidentně vše v pořádku dle posouzení, nezaznamenán žádný problém... SW ve vozidle teda původní, to jsem nijak nezkoumal.
Nemá někdo třeba podobnou zkušenost, problém, nemohl by mi poradit, co a jak ?
PS: Takřka vše "spotřební" měněno (olej, filtry, svíčky, řemeny, rozvody taktéž kontrolovány, v pořádku, řetěz i napínáky ok, vzducháč mám od simoty, od vstupu sání, jsem to všechno prolezl, až do škrtící klapky, tu celou vyčistil, pak dál už se může nacházet problém...., no a zase od vlnovce směrem až na "konec" auta vyměněn celý výfuk, už to bylo potřeba) - no a stále to přetrvává. Jinak přidávám při tankování VIF aditivum už přibližně 500-1000 km, změny v tomto ohledu taktéž žádné.
Předem děkuji za rady.
Naposledy upravil(a) QuetzX dne 09.07.2017 12:08, celkem upraveno 1 x.
- MagnaWoX
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 15.02.2012 18:11
- Bydliště: Jihlava
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Mám úplně ten stejný problém s 2.0. Jsem zvědavý jestli někdo poradí.
Ford C-Max 2.0i 2008
Bylo - Ford Focus 1.6 16v 74kw 1999 GHIA
Bylo - Ford Focus 1.6 16v 74kw 1999 GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2017 13:53
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Tak to asi vypadá na chronický problém u těchto motorizací. No nic, nezbyde mi, než to dát, co bude čas, zase někam jinam do servisu, třeba někdo na něco přijde nakonec. Ráno kolikrát to sešlápnu skoro jen z lehka, a letí to, že to dá z nuly na sto snad za 8 vteřin, v dusnu, nebo po delší jízdě 20-50 km, takového výkonu nedosáhnu ani po sešlápnutí pedálu až na podlahu, musím podřadit a vytoči to kolikrát na 5 tis. otáček a stejně nedosáhnu podobné akcelerace. Při cestě kolem 50 km přibližně v zimě, je to daleko lepší, výkon takřka konstatntí. -26 a autu to nedělalo takřka žádný problém, startovalo, baterka v pohodě, a spíše mi přijde, že ta 35 st. tepla tou dávají daleko větší zápřah... Třeba to ale bude ta váha vzduchu, nebo nahrát aktual. sw do systému.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.06.2011 14:16
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Mám sice mondeo 2001, ale motorizace je až na drobnosti stejná (mám 2l). Mám stejný poznatek. Když je cca kolem 15 stupňů a ideálně ještě vlhko, jede tak nějak lehce. Když je horko a obzvlášť po delší jízdě, mám pocit, že je to zdechlina.. U mě jsem to přisuzoval stáří a vyššímu nájezdu (253tis.), navíc lpg.. V zimě jsem dělal hlavu a pár ventilů. Výfuk už taky docela duní, je původní kromě vlnovce, ten jsem nechal měnit cca 2 roky zpět. Tak jsem to přisuzoval i tomu výfuku, který už asi není v nej kondici. A vidím, že nejsem sám 

Mondeo 2001 2.0i lpg
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2017 13:53
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Takže přeci jen někdo další
. No, porovnatelné to určitě je, i když se jedná o starší vozidlo, ale jak sem psal, tak v tomto problému opravdu hraje roli počasí. Dnes po práci opět, teplota (dle palub. počítače) as nějakých 20 st. +/-, dusno ani tak není, a stačí sešlápnout zlehka, a i do kopce, co jezdím stejnou trasu, a auto akceleruje fantasticky. Výfuk mám měněný nedávno vlastně celý až po vlnovec, zlepšení takřka žádné tzn. tedy "revitalizace" vozidla žádná z hlediska poznatelného výkonu. Ještě mě tak napadlo, jestli za to nemůže katalyzátor, osobně to typuju opravdu na nějaké mísení zpětně se vracejících plynů s nasávajícím se vzduchem, co se motor víc zahřeje, podkládám si tuto teorii teda tím, že i co sem kompletně čistil škrt. klapku, tak zase po cca měsíci, když jsem lezl do sání a koukal na ni, tak opět kolem dokola otvoru klapky, se už tvořili černé usazeniny.... No a analogicky bych se do stejně "zasviněného stavu," takže opravdu hodně, jako když ji někdo nastříkal zevnitř černou barvou, dostal přibližně během půl roku, a můžu to drhnout zase nanovo.

- Ondrej1
- Junior
- Příspěvky: 276
- Registrován: 08.02.2010 11:27
- Bydliště: Praha
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Máte v tom teplejším počasí zapnutou klimatizaci? Případně jak se to chová bez zapnuté klimatizace.
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.06.2011 14:16
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Moje přibližovadlo už hezkých pár let neklimuje.. 

Mondeo 2001 2.0i lpg
- MagnaWoX
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 15.02.2012 18:11
- Bydliště: Jihlava
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
S klimou i bez klimy je to stejný. Katalyzátorem to nebude, mám nový a žádná změna.
Co zkusit odpojit EGR?
Co zkusit odpojit EGR?
Ford C-Max 2.0i 2008
Bylo - Ford Focus 1.6 16v 74kw 1999 GHIA
Bylo - Ford Focus 1.6 16v 74kw 1999 GHIA
-
- Nováček
- Příspěvky: 3
- Registrován: 06.06.2011 14:16
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
S odpojeným EGRem jsem párkrát jezdit zkoušel. Vliv to mělo (aspoň pocitově) spíše na ochotu jít do otáček a zmizelo to typické pocukávání kolem 2000ot. Ale nezkoušel jsem to dlouhodobě, tak nemám srovnání. Je fakt, že lépe by to jezdit mohlo. Ale nechce se mi do toho, ptž za chvíli se rozsvítí "kuře" a otázka, jestli to nemá dlouhodobě moc negativní vliv na složení směsi, aby nebyla třeba moc chudá.. nevím.
Mondeo 2001 2.0i lpg
-
- Nováček
- Příspěvky: 11
- Registrován: 29.04.2017 13:53
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Přesně tak, klima na to vliv nemá, to jsem taktéž zkoušel, dále i deaktivované esp (prostě už cokoliv, co mě napadalo). Spojka, další věc, ta neprokluzuje, převodovkou to snad být nemůže. Otáčky při přeřazení nepadají, viz. zde vlákno někde, kde se popisoval nedostatečný přenos kroutícího momentu na kola při delší jízdě, když je zahřátá. No a dál nevím, no a jestli i nový katalyzátor nepomohl..., egr ventil jsem nezkoušel... Takže teda asi ta váha vzduchu/termostat ? VIF aditivum na to pocitově zlepšením taktéž rozdíl neklade, a to by bylo znatelné po delší dobu ježdění.
Ještě mě tak napadlo, neví někdo, kde přesně se nachází u této motorizace v motoru ten EGR ventil ? Zkusim vyčistit, popřípadně rozebrat a zaslepit.
EDIT: Tak už jsem ho nalezl, napadlo mě, zkusit odpojit konektor, nicméně přes ventil samotný stejně budou plyny se vracet i tak a byla by potřeba jej zalepit ? Zkusil jsem jízdu, v pohodě, bez chyb. kontrolky na palubovce, kdo ví, jestli to něco přinese, spíš potřeba to zkusit projet na trase 30-50 km +/-, co mi klesal ten výkon.
EDIT2: Tak si povídávám sám se sebou, ale to nevadí
, i tak dobrý. No, "kuře se rozsvítilo samozřejmě," ale ničemu to nevadí, asi to pak jen vyřešit před stk, nechat smáznout, rozdíly jsem nijak nepoznal s jízdou s odpojeným konektorem, znovu jsem to tedy zapojil, ono to stejně asi i opdojený propouští zpátky. Co jsem si ale všiml, tak za škrt. klapkou, co už je vstupní otvor do motoru, je kovová trubka - takže to bude určitě ten přívod od egr, kudy to pak prudí zpátky, taky je to pěkně od toho zasviněný, klapka se zasírá takřka po 2-3 měsících ježdění (cca 1500 km za tu dobu), jak to tam proudí, takže černý je to festovně, stejně jako, co jsem si posvítil do motoru, tak i tam, takže opravdu paráda, ať žije ekologie....
. Za těch devět let stáří auta, tomu pěkně zatopilo a udělalo vnitřní fasádu... Na odpojení ventilu se prakticky nedostanu, drží sice na dvou šroubech, ale je to tak nedostupně řešený, že to neoddělám, musel bych odcvakat ze záchytů několik hadic chlazení, svazků kabelů od elektriky, pravděpodobně i celý filtr box.... Jinak nevím, jak ho ucpat, nejlíp vytvořit ten plíšek bez otvorů, jenže to musím celý vydělat ven. Myslím, že by to snad ale mohla už být trefa do černýho, ten egr ventil s tím problémem tohoto tématu, jelikož příznaky přesně sedí na popis funkce. A vzhledem k okolní teplotě, když je parno, a je přisáván ještě k tomu teplejší vzduch, a mísí se to s teplými výpary, to pak bude dělat tuto neplechu.
EDIT3: No, jinak pro odstranění kontrolky "kuřete" na displayi není ani potřeba diag., odpojil jsem baterku na cca hod, vyresetoval tedy takřka vše, co tím možné tak učinit je, a po zapojení svítila dál, ale jakmile sem najezdil pár km, zhasla po dalším nastartování. Jinak byla možnost jet s autem delší trasu cca 70 km na jedno nastartování, jediný, co už mě napadlo, právě v rámci celkovýho resetu po odpojední baterky,"zajet" si řídící jednotku líp na výkon, a vytáčel jsem motor po zahřátí (řazení cca min od 3500-5500 max otáček, a někdy udržování rychlosti na vyšším rozsahu bez přeřazení na další stupeň.), a auto mi už tak lenivý nepřišlo, jako dřív, ale zase je pravda, že nebylo kdovíjaký dusno so-ne.
EDIT4:
Nakonec jsem se na egr ventil stejně nedostal, i přes oddělaný filtr box, blokuje přístup k poslednímu šroubu hadice od chlazení, a tu odpojovat určitě nechci, je to na primární okruh, kdo ví, kolik z toho vyteče kapaliny, je v jedný části pevně připojená jakoby k takovýmu plastovýmu přidělanýmu rámu, a tam je svorka. Jediný, co mě ale ještě napadlo, co by mohlo pokles výkonu způsobovat, kompletně překopat odvětrání klikovky, jak se zde už taky někde řešilo, je to opravdu debilně vedeno hadicí až do filtr boxu, kde se sbírá olej do tý molitanový houbičky. Je jasný, že jakmile z toho jdou horký výpary a mísí se to se vzduchem nasávaným, bude to taky omezovat reakci na plyn. Objednal jsem oddechový filtr simota, nasadím ho přímo na trubici od klikový skříně, tu hadici odendám pryč úplně.
EDIT5: Takže oddych. filtr je nasazený přímo na koncovce vývodu z krytu skříně klikovky, hadici jsem odendal pryč celou, a musím říct, že po zahřátí je to opravdu znát, jel jsem tedy zatím jen trasu 30 km, ale dříve vím, že i takřka po kratší trase, jakmile byl motor a olej zahřátý, už reakce na plyn klesala. Lépe se dostává do otáček, to jsem vypozoroval takřka ihned, a ve vyšších otáčkách je motor méně hlučnější, to ale připisuji i výměně oleje, uvidím, jak se to bude projevovat dále, každopádně si sání alespon oddechlo od jednoho "kurvítka," zpětně se přisávajících výparů oleje, mísících se vzduchem, když už se na egr nedostanu. Před stk to třeba zase vrátím na tu chvíli zpět, kdyby náhodou, abych prošel přes emise.
Ještě mě tak napadlo, neví někdo, kde přesně se nachází u této motorizace v motoru ten EGR ventil ? Zkusim vyčistit, popřípadně rozebrat a zaslepit.
EDIT: Tak už jsem ho nalezl, napadlo mě, zkusit odpojit konektor, nicméně přes ventil samotný stejně budou plyny se vracet i tak a byla by potřeba jej zalepit ? Zkusil jsem jízdu, v pohodě, bez chyb. kontrolky na palubovce, kdo ví, jestli to něco přinese, spíš potřeba to zkusit projet na trase 30-50 km +/-, co mi klesal ten výkon.
EDIT2: Tak si povídávám sám se sebou, ale to nevadí


EDIT3: No, jinak pro odstranění kontrolky "kuřete" na displayi není ani potřeba diag., odpojil jsem baterku na cca hod, vyresetoval tedy takřka vše, co tím možné tak učinit je, a po zapojení svítila dál, ale jakmile sem najezdil pár km, zhasla po dalším nastartování. Jinak byla možnost jet s autem delší trasu cca 70 km na jedno nastartování, jediný, co už mě napadlo, právě v rámci celkovýho resetu po odpojední baterky,"zajet" si řídící jednotku líp na výkon, a vytáčel jsem motor po zahřátí (řazení cca min od 3500-5500 max otáček, a někdy udržování rychlosti na vyšším rozsahu bez přeřazení na další stupeň.), a auto mi už tak lenivý nepřišlo, jako dřív, ale zase je pravda, že nebylo kdovíjaký dusno so-ne.
EDIT4:

EDIT5: Takže oddych. filtr je nasazený přímo na koncovce vývodu z krytu skříně klikovky, hadici jsem odendal pryč celou, a musím říct, že po zahřátí je to opravdu znát, jel jsem tedy zatím jen trasu 30 km, ale dříve vím, že i takřka po kratší trase, jakmile byl motor a olej zahřátý, už reakce na plyn klesala. Lépe se dostává do otáček, to jsem vypozoroval takřka ihned, a ve vyšších otáčkách je motor méně hlučnější, to ale připisuji i výměně oleje, uvidím, jak se to bude projevovat dále, každopádně si sání alespon oddechlo od jednoho "kurvítka," zpětně se přisávajících výparů oleje, mísících se vzduchem, když už se na egr nedostanu. Před stk to třeba zase vrátím na tu chvíli zpět, kdyby náhodou, abych prošel přes emise.
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 29.08.2018 16:30
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Zdravím, mám podobný problém se svým Focusem mk2 po Fl, 1.8i 92kw qqdb. No jak je venku teplo (15+) a zahřátej motor tak přibližně od 2,5 do 3tis otáček to cuká a jakoby nechce jet, za studena to neďelá ani když je venku hic a když je venku chladno tak to nedělá ani za ohřátýho motoru..
Měněný jsou svíčky, cívky, oleje a filtry Měním každých 10tis km, klapka čistá.
Měněný jsou svíčky, cívky, oleje a filtry Měním každých 10tis km, klapka čistá.
Je: Ford Focus MK3 1.6 EcoBoost 2011
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008
Byl: Ford Focus Mk2.5 1.8 Duratec 2008
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Kde a co tankujes?
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 23
- Registrován: 29.08.2018 16:30
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
Benzín?
Na benzině, natural 95 


- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3106
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
No mě něco podobného dělá totiž auto taky (kolem 2800 otacek pod plným plynem vahava akcelerace, pocukavani) - pokud natankuju N95 u Benziny. EuroOil a TankONO v pohodě.
A VIF na to nema vliv, ten prilevam (téměř) vždy, nezávisle na tom, kde tankuju.
Vysvětluju si to tak, ze u Benziny tankuju drazsi, ale zato horsi benzin
A VIF na to nema vliv, ten prilevam (téměř) vždy, nezávisle na tom, kde tankuju.
Vysvětluju si to tak, ze u Benziny tankuju drazsi, ale zato horsi benzin

Naposledy upravil(a) jenikHK dne 06.05.2019 05:48, celkem upraveno 1 x.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- Sagic
- Zkušený
- Příspěvky: 1129
- Registrován: 18.06.2012 11:59
- Bydliště: Náchodsko
Re: Podivné "sbírání" výkonu po zahřátí, delší jízdě.
To jakoze ma Ono lepsi benzin nez Benzina? Ale to snad ne
Nerikam ze ono nejak sidi benzin ale rika se ze to je zcela obycejny benzin bez kapicky prisad pro jakekoliv zlepseni. Naproti tomu N95 u benziny je aditivovany a Benzina ma kontrakt s Vifem takze to aditivuji tim.

Je:
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Ford Focus III 1.6 Ecoboost 110KW
https://www.ford-focus.cz/forum/viewtopi ... 46&t=46977
Byl:
Ford Focus 2/2006 1.6 TDCi 80 KW s DPF
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti