Baterie / autobaterie / nabijecka
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: Baterie
vyvinutá v USA cca před 25lety, pro vojenská vozidla. " máká" i hlavou dolů.
měl jsem je kdysi v jednom autojeřábu.
měl jsem je kdysi v jednom autojeřábu.
FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1851
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie
Ono by to nemělo mít "tekutý" elektrolyt, ale vsáknutý. Pracuje to i při průstřelu. Do auta to moc smysl nedává. Používá se to do lodí (třeba).
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Ono je to fajn. Ako technologia. Len je to drahe. Tie vyhody sa v beznom aute ako startovacia bateria nevyuziju. A nase auta nemaju prisposobene nabijanie pre take baterie. Takze drahej baterii este skracuje zivotnost.
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
Je to baterie do extrémních podmínek, má velký startovací proud i v mrazu. Samozřejmě, pro pražáka je to zbytečnej luxus.
A proč by to mělo mít jiné nabíjení než ostatní olověné baterie? Viz katalog:
https://www.baterieonline.cz/fotky4541/ ... axxima.pdf
A proč by to mělo mít jiné nabíjení než ostatní olověné baterie? Viz katalog:
https://www.baterieonline.cz/fotky4541/ ... axxima.pdf
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
AGM by nemali byt trvalo prebijane na 14.4V, ako nabijaju Fordy. A zaroven pri prehriati nad 50°C by nemali byt nabijane vobec. Co pod kapotou, v lete, v kolone nie je problem dosiahnut. Navyse ak je bateria este prehrievana nabijanim. Zaroven AGM maju vyssiu nachylnost k plynovaniu, co je este zhorsovane uvedenymi podmienkami.
(Aj preto vela vyrobcov zavedenim start-stop presunulo baterie spod kapoty do kufra alebo ich presunuli na chladnejsie miesto)
Niektore lepsie nabijacky maju z tohto dovodu mod pre AGM baterie.
V porovnani s klasickymi zaliatymi bateriami rychlejsie degraduju. A vysoky startovaci prud u AGM plati v idealnych podmienkach.
Podla mna radsej menit castejsie klasicky oloveno-vapnikovu ako kupovat 3x drahsiu AGM.
(Aj preto vela vyrobcov zavedenim start-stop presunulo baterie spod kapoty do kufra alebo ich presunuli na chladnejsie miesto)
Niektore lepsie nabijacky maju z tohto dovodu mod pre AGM baterie.
V porovnani s klasickymi zaliatymi bateriami rychlejsie degraduju. A vysoky startovaci prud u AGM plati v idealnych podmienkach.
Podla mna radsej menit castejsie klasicky oloveno-vapnikovu ako kupovat 3x drahsiu AGM.
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Baterie
Na zeleném jsem psal o svém pocitu v tom smyslu že když mě auto nabíjí kolem 14,1-2V (altík má 105A) když zapnu více spotřebičů tak se nastartování dobíjí delší dobu -tot OK
Ale měl jsem baterku 52Ah Vartu a teĎ mám exide 47Ah (origoš je myslím kolem 43Ah) proč dávali do aut takovou kapacitu? Aby se rychleji dobila? Hodně lidí píše že zimou malá kapacita strácí víc a na start zbyde taky míŇ.
Eddie mi napsal že je jedno jak velkou kapacitu má baterie -co vezmu tak musím vrátit .
A já žil v pocitu že čím větší kapacita a pokud baterku ve městě logicky víc vybíjím než nabíjím tak dobití trvá delší dobu i při delších jízdách .Na jednu stranu větší kapacita vydrží víc startů ale na druhou hůř nebo déle se dobijí - je to tak? Nedělal pro to Ford kompromis že tam dával takové baterie (není to i výbavou? Trend) aby se dobíjeli snadněji ale aby stačili točit i v zimě?
Hodně lidí právě pro to řeší velikost baterie pro provoz více méně formou spekulace.
Ale měl jsem baterku 52Ah Vartu a teĎ mám exide 47Ah (origoš je myslím kolem 43Ah) proč dávali do aut takovou kapacitu? Aby se rychleji dobila? Hodně lidí píše že zimou malá kapacita strácí víc a na start zbyde taky míŇ.
Eddie mi napsal že je jedno jak velkou kapacitu má baterie -co vezmu tak musím vrátit .
A já žil v pocitu že čím větší kapacita a pokud baterku ve městě logicky víc vybíjím než nabíjím tak dobití trvá delší dobu i při delších jízdách .Na jednu stranu větší kapacita vydrží víc startů ale na druhou hůř nebo déle se dobijí - je to tak? Nedělal pro to Ford kompromis že tam dával takové baterie (není to i výbavou? Trend) aby se dobíjeli snadněji ale aby stačili točit i v zimě?
Hodně lidí právě pro to řeší velikost baterie pro provoz více méně formou spekulace.
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- pkadecka
- Test driver
- Příspěvky: 4765
- Registrován: 18.08.2009 12:39
- Bydliště: Kostelec nad Labem
Re: Baterie
Proč? Protože tam stačí. Benzínová 1.6 se startuje snadno. Diesly mají větší kompresi, navíc v mrazu startujou hůř, takže s ním musíš dýl točit, proto se do nich dávaj větší kapacity. Další věc je, že větší kapacita znamená větší startovací proud.
A proč si lidi kupujou větší baterii než tam byla původně? Protože na to maj a rozdíl ceny není tak velký.
A proč si lidi kupujou větší baterii než tam byla původně? Protože na to maj a rozdíl ceny není tak velký.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6861
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Baterie
Trochu to poupravim. U ropaka je potreba "zatrepat" motorem a rychle, protoze pomale otaceni v zime je na dve veci. Proto se davaji z
s vetsi kapacitou a i vetsim okamzitym proudem. V podstate kdyz to nechytne hned, tak i kdyz baterka toci, tak uz to nechytne, benzin v pohode. Tohle plati u starsich ropaku, vysokotlake vstrikovani jsem nemel, ale myslim ze je to to same.
s vetsi kapacitou a i vetsim okamzitym proudem. V podstate kdyz to nechytne hned, tak i kdyz baterka toci, tak uz to nechytne, benzin v pohode. Tohle plati u starsich ropaku, vysokotlake vstrikovani jsem nemel, ale myslim ze je to to same.
Naposledy upravil(a) Karel2 dne 14.11.2017 18:40, celkem upraveno 1 x.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Baterie
O tom povidate o horke novince tohoto roku, svitkovou exide jsme meli uz na š105.
Jinak co bych dal za to mit na motorce obycejnou aku co vydrzela vse.l a hlavne 6 let..
Rounovky agm vydrzi kulovy, kupuji kazdy 3 roky novou. Je draha, citliva na vsechno.
Jediny co umi je rekuperace plynovani zpet na elektrolyt. Takze nema hadicku pod motorku. A maka ina lezato. Jezdite v aute casto po zadnim?
Vy nad tim smejdem predrazenym slintate? Kupte radeji neco deckam
Jinak co bych dal za to mit na motorce obycejnou aku co vydrzela vse.l a hlavne 6 let..
Rounovky agm vydrzi kulovy, kupuji kazdy 3 roky novou. Je draha, citliva na vsechno.
Jediny co umi je rekuperace plynovani zpet na elektrolyt. Takze nema hadicku pod motorku. A maka ina lezato. Jezdite v aute casto po zadnim?
Vy nad tim smejdem predrazenym slintate? Kupte radeji neco deckam

FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5658
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Baterie
Já měl z výroby v 1.6D bat. 60Ah 590A silver calcium a to 10let.
Co se týče startů u CR, start je na brnk i u polomrtvé baterky (10.9V)
Všechny konfigurátory mě nutili do 72/74Ah. Nakonec mám 72Ah 720A a to hlavně proto, že auto 5-20dní stojí a pak ujedu hodně km a tím ji doplním po okraj.
Kdybych jezdil denně koupil bych 60Ah, znovu.
Jinak, těch 720A vs. můj motor? Na startér bych mohl jezdit po praze jak to s tím cvičí.
590A - bohatě stačilo.
Co se týče startů u CR, start je na brnk i u polomrtvé baterky (10.9V)

Všechny konfigurátory mě nutili do 72/74Ah. Nakonec mám 72Ah 720A a to hlavně proto, že auto 5-20dní stojí a pak ujedu hodně km a tím ji doplním po okraj.
Kdybych jezdil denně koupil bych 60Ah, znovu.
Jinak, těch 720A vs. můj motor? Na startér bych mohl jezdit po praze jak to s tím cvičí.
590A - bohatě stačilo.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13493
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Baterie
Btw. tie stovky amper su skratovy prud. Nie startovaci. Urcuje ho vnutorny odpor (ESR) clankov baterie.
Kedze starter ma tiez svoj vnutorny odpor a pri takychto prudoch aj privodne silove kable, spoje, ocka maju nezanedbatelny odpor, startovaci prud je ovela nizsi. Na benzinovych atmosferach okolo 70A.
Na dizlaku este start predchadza zhavenie, co tiez cucne z kapacity.
Kedze starter ma tiez svoj vnutorny odpor a pri takychto prudoch aj privodne silove kable, spoje, ocka maju nezanedbatelny odpor, startovaci prud je ovela nizsi. Na benzinovych atmosferach okolo 70A.
Na dizlaku este start predchadza zhavenie, co tiez cucne z kapacity.
-
- Test driver
- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie
Na to jsi přišel jak?
Jenom baterka v mé mašině má startovací proud 270A , s těma 70A by to nezacvaklo ani pastorek. Co pak nějaký nafťák, tam to je přes 500A. Jen škoda 120 brala 400A.
Jenom baterka v mé mašině má startovací proud 270A , s těma 70A by to nezacvaklo ani pastorek. Co pak nějaký nafťák, tam to je přes 500A. Jen škoda 120 brala 400A.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- Jurawood
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 27.07.2016 10:25
- Bydliště: Brno
Re: Baterie
To je maximální proud při proudové špičce - první milisekunda rozběhu startéru, potom proud klesá někam k 100-120A, jak píše Stano 70A, to u teplého motoru klidně.
FoFo, 2009, duratec-he 2.0. LPG BRC
- Stehnak
- Test driver
- Příspěvky: 2231
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Modřice@JM@CZ
Presne tak. Startery maji nominalni vykon kolem 1 kiloWatty (pro benziny min, pro naftaky vic, pro I4 min, pro V8 nebo W16 vic). Na netu je na to bakalarka/diplomka z VUTBR. Deleno 12 Voltama je maximalni startovaci proud ktery si starter z baterky veme pokud s motorem otoci.
Amperu z baterky do starteru tece presne tolik, kolik je potreba pro otoceni motorem. Pokud je motor prohraty staci min, pokud je -20 tak vic.
Neberu tu milisekundovou spicku kdy se starter netoci.
Amperu z baterky do starteru tece presne tolik, kolik je potreba pro otoceni motorem. Pokud je motor prohraty staci min, pokud je -20 tak vic.
Neberu tu milisekundovou spicku kdy se starter netoci.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Ford Mondeo ST 220 2006 / Nissan Leaf 24 kWh 2012 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti