Baterie / autobaterie / nabijecka

Chcete s něčím poradit nebo se podělit o radu s ostatními?
Moderátor:foki
Odpovědět
Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 28.03.2018 18:55

Hodnoty co jsem psal je spise nabijeci napeti, pokud das nohu z plynu, leti napeti nahoru a do rekneme 3-5s tam je 15,1V,pokid opet (staci trochu) pridas plyn, leti napetu na 12,1V pozdeji 12,2V.Cili ja bych to popsal takhle, pokud mas nohu na plynu, byt jen trochu, de stava z baterie (radio, svicky, ridici jedbotky, ventilator topeni v tomhle pocasi,...). Pokud zacnes brzdit motorem, stoupne napeti na 15,1V a zacne se ladovat energie do baterie.

Pokud by si zvysil odber nad urcitou hranici, chytra krabicka to vyhodnoti jako vyssi odber, co uz nebude brat z baterie a sepne nabijeni i pri noze na plynu (to vim teoreticky, jelikoz se o tom vsude pise, sam sem nezkousel)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 28.03.2018 19:39

Ak sa vybije bateria na tych 12,2V, musi sa auto napajat z alternatora. Nechces mi hadam tvrdit, ze pri 3 hodinovej jazde po dialnici (motor pod zatazou) je po cely cas auto napajane z baterie.

Uživatelský avatar
Anduril
Test driver
Test driver
Příspěvky: 5099
Registrován: 07.11.2009 16:56
Bydliště: Ostrava

Re: Baterie

Příspěvek od Anduril » 28.03.2018 19:41

Mne se baterie se zapojenou krabickou dostane i na 11,6V.
Jak jsem vyndal pojistku, tak se nabiji a ma po jizde aktualne 12,4V. Za jizdy se aktualne napeti pohybuje mezi 14-14,7V.
Je: Ford Focus IV Active X 1.5 EcoBoost 110kW Metallic (galerie)
Byl: Ford Focus III Titanium 1.6 EcoBoost 134kW Colorado (galerie)
Byl: Ford Focus II Trend X 1.6 74kW Avalon (galerie)

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 28.03.2018 20:11

stano - obavam se, ze kdyz je na meraku 12,2V, tak se alternator nepouziva, ale jede se z baterie - aspon tak o otm pisi i ve svete motoru potzmo clanek na auto.cz - nabi se pouze pri brzdeni motorem, dokud neklesne napeti pod urcitou uroven - viz potvrzeni od Anduril...

Ale overit by to slo pouze tak, ze se do okruhu zapoji ampermetr...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 28.03.2018 21:23

Nesuhlasim. Tak dlho a pri vacsom odbere to baterka neda. Vysvetlenie som pisal, nebudem sa opakovat.

vladka1
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 652
Registrován: 09.01.2013 21:02

Re: Baterie

Příspěvek od vladka1 » 28.03.2018 21:29

Podle popisu při nižším odběru "pod plynem" jede jen z baterky a začne jí nabíjet až při poklesu napětí pod 12V. Při vyšším odběru nabíjí i pod plynem...
Super ekokurvítko, kvůli pár litrům paliva to dojebe baterku do dvou let - stačí dojet domu s 12,1V a týden nechat stát...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 28.03.2018 21:45

stano - jsk sem psal, kdyz zvysis odber - vyhrivani sedacek, vyhrovani okna - okamzine se sepne nabijeni.... to uz z baterky nezdime...
Pridam kousek z clanku z http://www.auto.cz (odkaz na clanek co sem sem uz daval: http://www.auto.cz/proc-stop-start-nici ... ora-113291)

"Zatímco u starších aut se mohl řidič spolehnout, že celou dobu jízdy dobíjejí baterii, co můžou, a že po delší jízdě je nabitá na maximum, u dnešních aut nikdy nevíte, co je napadne. Můžete jet z Prahy do Brna a zpět, a pokud posledních 25 km nebudete brzdit motorem, bude baterka po jízdě skoro vybitá. A když pak třeba měsíc nikam nepojedete, naroste v ní zmíněná sulfatace."

Cili podle tve teorie by se baterka nemela vybijet, pouze by ji auto melo dobijet (popripade udrzovat na 12,2V a nedobijet ani nevybijet pri slapani na plyn) a zbytek potrebne stavy brat z altiku - pak je ale nesmysl, aby si prijel s vybitou baterii - jenze 12,2V je proste vybita baterie....

Tak jako tak ta vymozenost nic neusetri - max 10,- Kc / mesic a akorat nici baterii (minimalne tim, ze po jizde budes mit napeti na baterii 12,1V-12,2V coz je zalotne malo (na starty to staci u modernich baterii, ale sulfatace vesele frci
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 28.03.2018 22:01

Ano, 12,2V je vybita. Vypinat auto aj s 12,5V je malo. Ano, sulfatacia veselo bezi. Aj s tym ostatnym suhlasim.

S cim nesuhlasim je to, ze na 12,2V je "vypnuty" alternator a cele auto bezi z baterie. Ja som presvedceny, ze je len znizene budenie. Nespotrebovava sa energia na nabijanie baterie, ale iba na napajanie auta (ak uz bateria je vybita na taku uroven).
Schvalne si spravim voltmeter a vyskusam na dlhsej ceste. Ak bude drzat povedzme hodinu napatie okolo 12,2V, nie je mozne, aby cele auto bezalo z baterie. Len svetla zozeru 140W (11,5A). Plus elektricke servo, pristrojovka, motor (vysokotlakove vstreky maju relativne vysoku spotrebu), atd.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 28.03.2018 22:33

OK, du dat do auta pojistku zpet, at se kurvitko do zitra adaptuje. Zitra jedu opet 1,5km do prace a pak mam naplanovanou cestu 100km do Mostu + 110km zpet domu, tak to jeste otestuju...
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

LH
Junior
Junior
Příspěvky: 276
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: CZ

Re: Baterie

Příspěvek od LH » 28.03.2018 22:59

Auto, které si nechá klesnout napětí na baterii na 12,2V je dle mého (konzervativního) názoru divné a baterii tímto neprospívá a to ať už jede celé z baterie, nebo (a to pravděpodobněji) jen reguluje buzení alternátoru tak, aby na výstupu alternátoru bylo nižší napětí. Můj názor tedy je, tu pojistku vyndat a nechal baterii dobíjet léty ověřeným (konzervativním) způsobem. :wink:
Ford Focus MK3 hatchback Titan. 1.6 EcoBoost 110kW

Uživatelský avatar
bembek
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 179
Registrován: 08.05.2014 17:06
Bydliště: KE

Baterie

Příspěvek od bembek » 28.03.2018 23:01

stano. píše:
bembek píše:
stano. píše:BMS maju iba auta so Start/Stop a EFBateriou? Ci vsetky FF3, aj s klasickou "mokrou" olovenou bateriou?
Všetky ff3 a dočítal som sa, že vraj všetky fordy od roku 2011.
Pytal som sa kvoli tomuto: http://www.focusfanatics.com/forum/mk3- ... reset.html
Tam totizto pisu:
Only cars (Ford) with Start/Stop System have a EFB battery (Enhanced Flooded Battery) and a BMS.
All others (old Ford's) have normal lead-acid batteries in it. Lead batteries do not have a BMS.
Ale mozem potvrdit, ze na mojom Cmaxe bez start-stop mam tiez toto kurvitko. Staci zasvietit k - polu baterie a hladat toto:
BMS.jpg
Prekvapilo ma, ze F22 ma az 15A.

Idem vyrobit voltmeter do zapalovaca a vyskumat to.


A pisu tam aj:
For a reset of the BMS:
1. Switch on ignition (do not start engine)
2. Switch on dipped beam
3. Press 5x the rear fog light button (do not switch 5x on and off the rear fog light)
4. Press 3x hazard lights button (do not switch 3x on and off hazard lights)
5. Then the battery symbol in the speedometer should flash 3x quickly.
If it does not flash immediately, wait 20 seconds.
Skusal to niekto?
Áno, aj takto sa dá bez diagnostiky resetnúť BMS. Takto som to robil ja.
Focus III, 2,0TDCi, 103 kW, Titanium

stano.
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 13538
Registrován: 18.07.2011 19:55

Re: Baterie

Příspěvek od stano. » 28.03.2018 23:09

Taketo spravanie je nicenie baterie. Ci uz sa budi alternator na 12,2V alebo nie, tak nizke napatie zasulfatuje a znici bateriu. A hlavne, ako sme spominali, ked s takym napatim vypnes motor, este svietia svetla pokym vylozis auto (nebodaj mas zapnute Comming home lights), a potom auto stoji tyzden v garazi, tak baterka fakt po 2-3 rokoch je na odpis.
Vam tie drahe EPB baterky (podla mna) viac dodrbalo toto "inteligentne" dobijanie ako start/stop.

Vypnut, odpojit, deaktivovat, znicit. Dalsie eko-kurvitko :blee:

Lahkobezny olej mi motor neznicil. Ale nebyt ozivovania a dobijania baterky, asi by som ju musel uz vymenit. Toto nici auto (bateriu) urcite.

Uživatelský avatar
ACEMajky
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1576
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Liberecko
Kontaktovat uživatele:

Re: Baterie

Příspěvek od ACEMajky » 29.03.2018 00:52

A jeste jeden dotaz, pokud mam po vyndani pojistky napeti 15,1V to baterii nebude vadit? Pocitam ze to bude treba prvnich 30-50km,pak to klesne, ale i tak...
Baterku mam dobitou nabijeckou, tak ted zvazuju co otestovat. Zdali 2x110km s kurvitkem, nebo 2x110km bez kurvitka (vyndana pojistka), nebo 110km s kurvitkem a xestou domu vyndat pojistku na 110km (abych si nezapomel vzit kleste...)
ACEMajky
Ford Mondeo Kombi 1,5EB Titanium, white - r.v.2018
Ford Focus RS 2,3 EcoBoost, white frozen

Minulost:
Ford Escort Combi 1.8TD (66kW) Ghia, black panther - r.v. 1997
Ford Mondeo Kombi 2,2TDCi (114kW) Titanium X, black panther - r.v.2006

CHiP
Nováček
Nováček
Příspěvky: 151
Registrován: 19.10.2016 10:26

Re: Baterie

Příspěvek od CHiP » 29.03.2018 07:54

ACEMajky píše:Cili podle tve teorie by se baterka nemela vybijet, pouze by ji auto melo dobijet (popripade udrzovat na 12,2V a nedobijet ani nevybijet pri slapani na plyn) a zbytek potrebne stavy brat z altiku - pak je ale nesmysl, aby si prijel s vybitou baterii - jenze 12,2V je proste vybita baterie....

Tak jako tak ta vymozenost nic neusetri - max 10,- Kc / mesic a akorat nici baterii (minimalne tim, ze po jizde budes mit napeti na baterii 12,1V-12,2V coz je zalotne malo (na starty to staci u modernich baterii, ale sulfatace vesele frci
Já si myslím, že zase tak horké to nebude a trošku mi to tu přijde jako zbytečná histerie... před každým studeným startem mi z baterky běží Webasto (cca 20 minut). S autem jsem za rok a dva měsíce najel cca 22 tisíc km a to se autem zase tak často nevozím, protože do práce jezdím na kole nebo pěšky :D .
Baterii jsem ani jednou od koupě vozu nepřipojil na nabíječku. Pravděpodobně je ve voze ještě původní baterka z výroby a výsledek - auto stále normálně startuje, Webasto topí a auto jezdí :mrgreen:
Nevýhodu "kurvítka" jsem zaznamenal akorát v zimě, když byly sračky na silnici a díky napětí 12,0V (údaj odečtený z Convers+) v palubní síti mi ostřikovače nedostříkly ani do poloviny čelního skla. Ale stačilo dát nohu z plynu, napětí vyskočilo na 14,7V a ostřikovače krásně dostříkly na celé sklo... a takhle jsem jel asi 50km a pak to začalo dobíjet po zbytek cesty 13,4V :mrgreen:
Mondeo kombi MK IV, 2012, 2.2TDCi 147kW, Titanium+Webasto+Winter packet (od 2016)
Fabia I, 2004, 1,4 16V 55kW, Elegance+ESP+AUTOMAT (od 2018)
Fabia I, 2005, 1,2HTP 47kW, holobyt (od 2021)
Scania G450, 2022, 331kW, Opticruise + retardér (od 2022)

Uživatelský avatar
ZaQik
Admin
Admin
Příspěvky: 24747
Registrován: 30.05.2010 17:33
Bydliště: exit 82 na D0

Re: Baterie

Příspěvek od ZaQik » 29.03.2018 08:24

CHiP - Ty mas mondeo mk4, tam to dobijeni jeste neni tak "promakane" ... prislo to az v dalsi genereci a v FF3
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.

Odpovědět

Zpět na „Rady, nápady a dotazy“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti