Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 16.06.2019 13:09

Dobře, ale jedna věc jsou konkrétní fakta a druhá, že se to rozbije. Já bych náročnější žene z příspěvku výše koupil zaručeně turbo, klidně v dieselu. Nebo jí mám nechat třeba deset let jezdit v tom, v čem se s rodinou necítí a každý rok ji chlácholit tím, že se to nerozbije?
Vždyť ty motory jsou tu s námi už dlouho a žádný průser to rozhodně není. 1.5EB z dnešního pohledu mezi downsizing asi fakt nepatří. Ale dřív by se tomu všichni smáli.
Karel2 píše:Dovolim si otazku, proc stara, starsi auta ziskavaji na cene, protoze maji vetsinou linou atmosferu? Proc se davaji do lepsiho stavu, jak kdyz vyjela s automobilky a to maji i velke turbo.
Sběratelství mám rád. Rád bych měl doma sbírku kdysi dobrých aut. Ale vytahování např. škodovek po xx letech z kopřiv, garážová renovace a pak prodej za 100 tisíc? To vážně nemusím, jezdit se s tím nedá. A která skupina u nás převládá, je jasné.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Karel2
Test driver
Test driver
Příspěvky: 6889
Registrován: 10.09.2011 09:51
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Karel2 » 16.06.2019 13:54

No ja bych ji spis koupil auto s automatem. Druha moznost je naucit ji radit, i pri 200 konich je to snad dobra vec. Kdysi segra kratce po ziskani ridicaku znala jen 3 rychlosti(takovych dnes je) a od te doby si z ni delam srandu, jestli uz umi pocitat aspon do 5. :mrgreen: Kdyz jsme u tech skodovek, takova 130RS, je uz z meho pohledu hodne zajimavej objekt k renovaci a klidne i v garazovych podminkach, ale slovem renovace myslim uvedeni do minimalne 100% stavu. Treba nastrik origo barvou(ci co nejcic podobnou) se ceni vic, jak dnesni moderni barvy. To same motor, co nejblize originalu, zadne tuningove upravy, jen tovarni.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 16.06.2019 14:22

Tady nejde o převodovku nebo řazení. Co děláš ty, když chceš předjet kamion v naloženém autě? Dvě stě metrů za ním už taháš trojku k omezovači a modlíš se, aby nic nevyjelo. A to nemáš velké vybavené auto. Plus další věci jako zapnutá klima, kopec, protivítr, velká široká kola a co já vím ještě. To ti fakt nebude nikdo zvědavý na "ono se to nerozbije" a "musíš umět řadit"..
Napadlo mě, že se zmíní 130RS, ale tu jsem opravdu nemyslel 8)
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 16.06.2019 16:26

JJ, každý potřebuje být závodník a musí mít rezervu výkonu aspoň 200 koní+ forsáž.
Pokud neumíš jezdit hlavou, tak Tě turbo nezachrání.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

ballu
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4915
Registrován: 28.01.2009 22:46
Bydliště: Zlín

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od ballu » 16.06.2019 16:49

Taky se mě zdá, že jsme jezdili za náklaďákem. Teprve po zavedení turba jsme ty náklaďáky konečně začali předjíždět , a doprava se okamžitě zrychlila.
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 16.06.2019 16:57

Jde spíš o krouťák (200Nm+ v dobrém rozsahu neznamená závodní auto).
Když ho nemáš, tak ti při předjíždění ani hlava nepomůže. Ta ti maximálně řekne, ten motor na to nemá, nepředjížděj. Ale já se bavím o náročnějších ženách :palec_nahoru:
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 16.06.2019 17:46

Těch, co si vyšukají obrovské suv a myslí si, že jim patří silnice? :mrgreen:

Jsem rád, že nemám tu náročnou ženu. V práci jezdí služební fóbii v naftěturbotříhrnek a pokaždé ráda sedá do té líné atmosféry, co máme doma. Pochvaluje si, jak je to auto kultivovanější a jízdy s ním příjemnější.

Jo já vím, nejezdila s ekobuřtem, tak nemůže posuzovat. :wink:
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 16.06.2019 18:16

To je diskuze.. :D
Auto, které trochu jede, je hned závoďák. Řidičky, které chtějí mít nějakou výkonovou rezervu, jsou vyšukávačky obrovských SUV...
Ať si každý jezdí v čem chce, na co má a pokud se v něčem jezdí líp, není potřeba to brát osobně. Obzvlášť pokud to nevyužiji.
Ford Focus ST 2014

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 16.06.2019 21:02

to IvanSt - tady je to marné někomu něco vyvracet , když si třeba o 1,0 EB tak maximálně četl a nikdy ji neřídil :wink: a ještě když 1,0 EB srovnává s 2,0 atms. :lol: . 1,0 EB hravě schová do kapsy 1,6 atms :lol: a proto vlastně vznikl motor 1,0EB a né ,aby se porovnával s 2,0 .
A jak pořád píšu ,zkuste srovnávat např. 1,5 EB /1,6 EB downsizing s 2,0 atms. :lol: ale to se vám taky nehodí ,že :lol: :lol: tak pak už zbude jen srovnávat 1,0 EB s 2,0 atms. :lol: aby jste si mohli honit ego :lol:
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.06.2019 21:08

IvanSt píše:Jde spíš o krouťák (200Nm+ v dobrém rozsahu neznamená závodní auto).
Když ho nemáš, tak ti při předjíždění ani hlava nepomůže. Ta ti maximálně řekne, ten motor na to nemá, nepředjížděj. Ale já se bavím o náročnějších ženách :palec_nahoru:
Omyl...jde o vykon... a taky jak je poskladana převodovka. Ty eco převody vam ten kroutak na kolech pekne zabiji. A jestli je nekdo liny podradit a tlemi se tu, ze s atmosferou se podrazuje na 3, pak je mi ho lito... i to podrazeni je ridicska radost...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.06.2019 21:12

Wolf78 píše:to IvanSt - tady je to marné někomu něco vyvracet , když si třeba o 1,0 EB tak maximálně četl a nikdy ji neřídil :wink: a ještě když 1,0 EB srovnává s 2,0 atms. :lol: . 1,0 EB hravě schová do kapsy 1,6 atms :lol: a proto vlastně vznikl motor 1,0EB a né ,aby se porovnával s 2,0 .
A jak pořád píšu ,zkuste srovnávat např. 1,5 EB /1,6 EB downsizing s 2,0 atms. :lol: ale to se vám taky nehodí ,že :lol: :lol: tak pak už zbude jen srovnávat 1,0 EB s 2,0 atms. :lol: aby jste si mohli honit ego :lol:
Ja jsem v 1.0EB jel jeste v dobe kdy jsem mel 1.8 se stejnym vykonem 92kW. Fakt jsem si z toho na zadek nesedel, zvuk a projev bida a nejake popojizdeni ve meste katastrofa. V normalnim rezimu to jede hezky, to jo.
Klidne muzeme porovnavat 2.0i s 1.6EB, ja netvrdim, ze 2.0 jede lepe...ale jede porad. Muj styl je presne takový, co TB s primym vstrikem nemaji rady. Pro me to bylo rozhodnuti zdraveho rozumu... a to jsem se ptal i ve Fordu. Na kratke trasy EB proste ne.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
miki21
Test driver
Test driver
Příspěvky: 13492
Registrován: 01.04.2009 18:21
Bydliště: Třinec

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od miki21 » 16.06.2019 21:19

Tak třeba s ecobuřtem 1,0(92kw) jsem najezdil loni cca 600 km a vždy jsem se těšil do svého starého stokoňového dědečka.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.

Uživatelský avatar
Wolf78
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 623
Registrován: 27.10.2012 10:01
Bydliště: Mladá

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Wolf78 » 16.06.2019 21:26

miki21 píše:vždy jsem se těšil do svého starého stokoňového dědečka.
Co ti taky jiného zbylo , když si 1,0 EB musel vrátit , nebo se pletu ??
Je - Ford Focus III ST-Line 134kW mk3,5
- Ford Fiesta 1,5 EB ST mk8 147kW
- Ford Fusion 1,4 59kW

Byl - Ford Fiesta 1,0 EB Titanium mk8
- Ford Ka TITANIUM - 51kW
- Ford C-Max 1,8TDCi -92kW
- Ford Focus I 1,8-16v -85 kW
- Ford Fiesta XR2i 1,6-8v-76kW

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 16.06.2019 21:57

To byl asi rad... stejne jako ja. Jede to jen tam, kde to soudruzi naprogramovali. Ta atmosfera je aspon čitelná a kultivovana. Stejne jako kdyz v praci jedu s tdi. Dole tahne krasne, ale kdyz clovek potřebuje, tak zacne polevovat. Aspon jezdi za 5.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4979
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 16.06.2019 22:23

Kuci vy tak krásně kecáte,že tomu snad i věříte.Atmosféra 1,6 nejede líp než 1,0 EB tečka.Je to nesmysl a lžete si do kapsy.1,0 EB 92 kw bych klidně srovnával se starým dvoulitrem.Já mám 1,6 atmo a nic jinýho než turbo už nechci.Kdo tvrdí něco jinýho tak kecá.Vždycky když sednu z turba do mýho,připadám si jako bych šel pěšky.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti