Atmosféra vs. downsizing motory

Moderátor:phofy
Odpovědět
Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 07.09.2019 18:44

To moje dvoulitrove mondeo ma vic kW nez Ty IQ. To jsem poznal hned.
Motory maji sve kW a jejich prubeh. Je uplne jedno, jestli je to turbo nebo ne. A rozhodne to neni jedine kriterium pro pouzitelnost a ridicskou privetivost a uz vubec ne vhodnost pro konkretniho ridice.
25% je utopie. To by 1.6 EB musel jezdit za 6.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
IvanSt
.
.
Příspěvky: 304
Registrován: 16.07.2017 18:01

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od IvanSt » 07.09.2019 21:32

Mondeo znám a nenapsal jsem to ve zlém, tak nevím, proč mě urážíš.

Pokud srovnáme to staré s dvoulitrem a novější s 1.6EB, tak má turbo o více jak 10% lepší spotřebu. Ale novější mondeo je těžší než to staré a 1.6EB je mnohem výkonnější motor.

Když srovnáš Focuse, starý 2L a nový 1.0EB, kde mají ty auta velice podobnou dynamiku, máš to už těch 25% :nazdravi:
Ford Focus ST 2014

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.09.2019 06:40

Promin, ale porad cist dokola, jak atmosfericky motor je utlumeny a ja to mam poznat, je to proste pitomost, on ma jen jinou charakteristiku. Na stejnou dynamiku musi byt atmo vetsi a zere vic, to tu nikdo nerozporuje, byt 25% je blbost, tech 10% je asi realnych. U focuse to taky nebude 25%. Ma ale vyhody, ktere mohou byt pro ridice dulezitejsi nez to, ze netahne odspodu. A mozne zavady - podivej se, co je tu prispevku o svolavackach, ko motorech apod.,to fakt nikdy nebyvalo.
S 1.0eb ve focusu mk3 jsem jel a rozhodne bych nerekl, ze je živější nez moje auto. To jsem si rekl treba u znameho 1.9TDi 77kW vs moje predesla 1.8ka a pri porovnavani obou aut jsme byli oba překvapení, ze s tou pocitove linou atmoskou mu ujedu, kdy se mi zachce.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

Uživatelský avatar
jarod72pm
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2217
Registrován: 18.05.2012 21:51
Bydliště: Otrokovice

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od jarod72pm » 08.09.2019 08:30

Možná mám jenom blbý pocit nebo paniku, ale mohu srovnávat pouze 1.0EB a mou 1.6 Ti-VCT pro jízdu s naloženým autem na delší trasu to hodnotím jako plně srovnatelné i co do spotřeby a "tahu". Je mi jasné že když jedu sám to turbo umí ve městě pohnout líp s autem jak ta 1.6 která má na můj vkus 1 a 2 trochu přiškrcenou. Jenže sem tam čtu že ty oturbené motory mají problémy (což u 1.6 tak maximálně olej) v výdrží a docela mám dilema co si za pár let budu vůbec pořizovat? Jezdím fakt couračky po městě někdy po 3 někdy po 5 km a nejsem si jistý jestli to turbo a celkově tříhrnek vydrží na delší dobu . Tohle by mě teda zajímalo pokud neseženu atmošku tak co s turbem dělají krátké trasy . Po 10-13 letech ve městě/okrese nahrkat 100000 jestli to nebude konečná pro ten motor? :nixw:

Já vím není to o Fordu ale i tak zajímavé čtení (aspoň teda pro mě)
http://dfens-cz.com/trihrnek-s-foukacko ... tsi-85-kw/
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 08.09.2019 10:59

Já se těm 25% blížím. Rozdíl ve spotřebě skoro dva litry oproti staré 1.6. Ta jezdila na LPG, takže o něco vyšší spotřeba, ale zase auto bylo lehčí a klimu jsem zapínal minimálně + motor má teď vyšší výkon a dálnice jezdím rychleji.
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG


Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9505
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 08.09.2019 13:38

:mrgreen:

Když porovnám svůj FF3 combi 1.0EB 92kw vs FF2 combi 1.8i 92kw, tak 1.8 jezdí okolo 8l/100km a 1.0 jezdí okolo 6l/100km

Takže podle mě řeči typu, že atmosféra má stejnou spotřebu, mi přijdou mimo :bebng:

Ma.rt
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2867
Registrován: 25.04.2008 19:25
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Ma.rt » 08.09.2019 14:01

Ja jsem jel s 1.0 eb do 7. S 2.0 mam prumer 7.6 a dalky se daji o pullitr lepe - v ramci dovolenych rychlosti. Kazdy ale jezdi jinak, nekdo muze mit asi rozdil vetsi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down

Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001

maverick
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 981
Registrován: 02.02.2008 03:18

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od maverick » 08.09.2019 14:18

Tohle tema je asi nejvetsi hovno co tady kdy bylo. Kazdy obhajuje to svoje, atmosfera vs turbo atd. A sklouzava to k resenei spotreby, ktera ma asi svoje vlakno jinde. Sorry ale resit spotrebu kdyz kupuji auto ? Neni lepsi celorocni litacka na MHD ? Mel jsem atmosferu, ted mam turbo a nezajima me, jestli jezdim za 7,5L nebo 6,3L. A kdyz ma nekdo jiny motor, mam mu pokazde rikat, ze ma hloupost a chvalit to sve ?
Mas co se ti libi, ja take a timto debata konci.
FFIII kombi 1.5 110kW

Uživatelský avatar
321910336
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1071
Registrován: 20.01.2012 23:10
Bydliště: Přerov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od 321910336 » 08.09.2019 14:49

Vůbec bych o spotřebě nepsal kdyby se neobjevovali argumenty, že turbo žere stejně, nebo víc. Koupil jsem si, na co mám peníze, zároveň to byl základní motor, tak ani nebyla jiná možnost a připlácet si sto tisíc za stejně dynamickou atmosféru v mazdě 3 se mi fakt nechtělo. Obavy ze spolehlivosti nemám. Objemově jsem skoro na tom na čem jsem byl, motor točí ve všech režimech méně otáček a nepodtáčím ho. Jestli se někdo v noci budí a přemýšlí, co si koupí, tak je to jeho věc. Všichni chtějí velké atmosféry, ale kde ty auta jsou? Kdo je kupoval když se prodávaly?
Ford Focus 2018 1.0 92 kw Titanium Obrázek
Ford Focus 2007 1.6 74 kW Trend LPG

Uživatelský avatar
Stanley_vy
Člen klubu
Člen klubu
Příspěvky: 5802
Registrován: 06.03.2011 23:29
Bydliště: Vyškov

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od Stanley_vy » 08.09.2019 15:04

Opatrně, ať tomu hřebíčku neurazíš hlavičku. Protože většina zatvrzelých zastánců atmosfér si tu atmosféru novou nekoupili, a nekoupili by si ji ani teď, kdyby ta možnost byla (ona je u Mazdy, ale i tak tu vidím jen nářky).

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 08.09.2019 15:16

Stanley_vy....a proč ty a jiní máš/máte potřebu se k tomu pořád vyjadřovat - tím, že napadáš zastánce druhé strany? Projev nadhled, povznes se nad to, nech jiným svůj názor a postoj - ty už jsi se vyjádřil xkrát a jiným to do mozku setjně nevtlučeš. Sleduju Vás celou dobu a říkám si proč pořád MUSÍ svůj postoj rvát druhým :nixw:
Tebe odhaduji na vyšší sociální místo ve společnosti, ale za jakou cenu....

Samozřejmě ,,bavte,, se dál kluci.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
phofy
Moderátor
Moderátor
Příspěvky: 9505
Registrován: 23.07.2011 11:32
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od phofy » 08.09.2019 15:23

Tome mě štve, že tady napíšeš nějaký objektivní názor a stejně to je špatně, protože zastánci atmosfér si melou pořád tu svojí... a kecy že jeli jednou ecoboostem atd.... člověku to chvilku trvá, než se sžije s autem 8)

fofok
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4975
Registrován: 16.10.2009 19:27
Bydliště: střední čechy
Kontaktovat uživatele:

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od fofok » 08.09.2019 15:25

Nejeli,jinak by na to měli jinej názor.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v
Obrázek
Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Uživatelský avatar
TomFocus
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8239
Registrován: 12.05.2013 17:06
Bydliště: Praha

Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Příspěvek od TomFocus » 08.09.2019 15:31

Rozumnej člověk ví výhody a nevýhody tb/atm/td/el/hybrid
Rozumnej člověk ví v jakém autě se výhody či nevýhody zůročí náklaďák/autobus/měst.auto/pickup/mpv/suv.
Rozumnej člověk ví co potřebuje
Rozumnej člověk ví jak se k onomu pohonu a celkově autu chovat, aby svoji investici nepohřbil během krátké doby.
Rozumnej člověk sdělí svůj názor 1x, 2x max 3x - víc netřeba - chyba je pak na druhé straně.
FF II meziFL performance1600D upgrade +++ Color blue
Galerie
Obrázek
Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Google [Bot] a 1 host