Atmosféra vs. downsizing motory
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To moje dvoulitrove mondeo ma vic kW nez Ty IQ. To jsem poznal hned.
Motory maji sve kW a jejich prubeh. Je uplne jedno, jestli je to turbo nebo ne. A rozhodne to neni jedine kriterium pro pouzitelnost a ridicskou privetivost a uz vubec ne vhodnost pro konkretniho ridice.
25% je utopie. To by 1.6 EB musel jezdit za 6.
Motory maji sve kW a jejich prubeh. Je uplne jedno, jestli je to turbo nebo ne. A rozhodne to neni jedine kriterium pro pouzitelnost a ridicskou privetivost a uz vubec ne vhodnost pro konkretniho ridice.
25% je utopie. To by 1.6 EB musel jezdit za 6.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .
- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Mondeo znám a nenapsal jsem to ve zlém, tak nevím, proč mě urážíš.
Pokud srovnáme to staré s dvoulitrem a novější s 1.6EB, tak má turbo o více jak 10% lepší spotřebu. Ale novější mondeo je těžší než to staré a 1.6EB je mnohem výkonnější motor.
Když srovnáš Focuse, starý 2L a nový 1.0EB, kde mají ty auta velice podobnou dynamiku, máš to už těch 25%
Pokud srovnáme to staré s dvoulitrem a novější s 1.6EB, tak má turbo o více jak 10% lepší spotřebu. Ale novější mondeo je těžší než to staré a 1.6EB je mnohem výkonnější motor.
Když srovnáš Focuse, starý 2L a nový 1.0EB, kde mají ty auta velice podobnou dynamiku, máš to už těch 25%

Ford Focus ST 2014
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Promin, ale porad cist dokola, jak atmosfericky motor je utlumeny a ja to mam poznat, je to proste pitomost, on ma jen jinou charakteristiku. Na stejnou dynamiku musi byt atmo vetsi a zere vic, to tu nikdo nerozporuje, byt 25% je blbost, tech 10% je asi realnych. U focuse to taky nebude 25%. Ma ale vyhody, ktere mohou byt pro ridice dulezitejsi nez to, ze netahne odspodu. A mozne zavady - podivej se, co je tu prispevku o svolavackach, ko motorech apod.,to fakt nikdy nebyvalo.
S 1.0eb ve focusu mk3 jsem jel a rozhodne bych nerekl, ze je živější nez moje auto. To jsem si rekl treba u znameho 1.9TDi 77kW vs moje predesla 1.8ka a pri porovnavani obou aut jsme byli oba překvapení, ze s tou pocitove linou atmoskou mu ujedu, kdy se mi zachce.
S 1.0eb ve focusu mk3 jsem jel a rozhodne bych nerekl, ze je živější nez moje auto. To jsem si rekl treba u znameho 1.9TDi 77kW vs moje predesla 1.8ka a pri porovnavani obou aut jsme byli oba překvapení, ze s tou pocitove linou atmoskou mu ujedu, kdy se mi zachce.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- jarod72pm
- Test driver
- Příspěvky: 2217
- Registrován: 18.05.2012 21:51
- Bydliště: Otrokovice
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Možná mám jenom blbý pocit nebo paniku, ale mohu srovnávat pouze 1.0EB a mou 1.6 Ti-VCT pro jízdu s naloženým autem na delší trasu to hodnotím jako plně srovnatelné i co do spotřeby a "tahu". Je mi jasné že když jedu sám to turbo umí ve městě pohnout líp s autem jak ta 1.6 která má na můj vkus 1 a 2 trochu přiškrcenou. Jenže sem tam čtu že ty oturbené motory mají problémy (což u 1.6 tak maximálně olej) v výdrží a docela mám dilema co si za pár let budu vůbec pořizovat? Jezdím fakt couračky po městě někdy po 3 někdy po 5 km a nejsem si jistý jestli to turbo a celkově tříhrnek vydrží na delší dobu . Tohle by mě teda zajímalo pokud neseženu atmošku tak co s turbem dělají krátké trasy . Po 10-13 letech ve městě/okrese nahrkat 100000 jestli to nebude konečná pro ten motor? 
Já vím není to o Fordu ale i tak zajímavé čtení (aspoň teda pro mě)
http://dfens-cz.com/trihrnek-s-foukacko ... tsi-85-kw/

Já vím není to o Fordu ale i tak zajímavé čtení (aspoň teda pro mě)
http://dfens-cz.com/trihrnek-s-foukacko ... tsi-85-kw/
Kia Carens 2014 1.6 GDI 99kW Exclusive +winter packet +bufík
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
Ford Focus 2006 1.6 Ti-VCT Kombi Trend Plus - prodáno 24.8.2020
Byl - Opel Astra Kombi 1.4 16V
Byl - Škoda Forman 1.3i
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Já se těm 25% blížím. Rozdíl ve spotřebě skoro dva litry oproti staré 1.6. Ta jezdila na LPG, takže o něco vyšší spotřeba, ale zase auto bylo lehčí a klimu jsem zapínal minimálně + motor má teď vyšší výkon a dálnice jezdím rychleji.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5802
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Takové věci tady přece psát nemůžeš. 

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9505
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory

Když porovnám svůj FF3 combi 1.0EB 92kw vs FF2 combi 1.8i 92kw, tak 1.8 jezdí okolo 8l/100km a 1.0 jezdí okolo 6l/100km
Takže podle mě řeči typu, že atmosféra má stejnou spotřebu, mi přijdou mimo

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ja jsem jel s 1.0 eb do 7. S 2.0 mam prumer 7.6 a dalky se daji o pullitr lepe - v ramci dovolenych rychlosti. Kazdy ale jezdi jinak, nekdo muze mit asi rozdil vetsi
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 981
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tohle tema je asi nejvetsi hovno co tady kdy bylo. Kazdy obhajuje to svoje, atmosfera vs turbo atd. A sklouzava to k resenei spotreby, ktera ma asi svoje vlakno jinde. Sorry ale resit spotrebu kdyz kupuji auto ? Neni lepsi celorocni litacka na MHD ? Mel jsem atmosferu, ted mam turbo a nezajima me, jestli jezdim za 7,5L nebo 6,3L. A kdyz ma nekdo jiny motor, mam mu pokazde rikat, ze ma hloupost a chvalit to sve ?
Mas co se ti libi, ja take a timto debata konci.
Mas co se ti libi, ja take a timto debata konci.
FFIII kombi 1.5 110kW
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Vůbec bych o spotřebě nepsal kdyby se neobjevovali argumenty, že turbo žere stejně, nebo víc. Koupil jsem si, na co mám peníze, zároveň to byl základní motor, tak ani nebyla jiná možnost a připlácet si sto tisíc za stejně dynamickou atmosféru v mazdě 3 se mi fakt nechtělo. Obavy ze spolehlivosti nemám. Objemově jsem skoro na tom na čem jsem byl, motor točí ve všech režimech méně otáček a nepodtáčím ho. Jestli se někdo v noci budí a přemýšlí, co si koupí, tak je to jeho věc. Všichni chtějí velké atmosféry, ale kde ty auta jsou? Kdo je kupoval když se prodávaly?
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5802
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Opatrně, ať tomu hřebíčku neurazíš hlavičku. Protože většina zatvrzelých zastánců atmosfér si tu atmosféru novou nekoupili, a nekoupili by si ji ani teď, kdyby ta možnost byla (ona je u Mazdy, ale i tak tu vidím jen nářky).
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Stanley_vy....a proč ty a jiní máš/máte potřebu se k tomu pořád vyjadřovat - tím, že napadáš zastánce druhé strany? Projev nadhled, povznes se nad to, nech jiným svůj názor a postoj - ty už jsi se vyjádřil xkrát a jiným to do mozku setjně nevtlučeš. Sleduju Vás celou dobu a říkám si proč pořád MUSÍ svůj postoj rvát druhým
Tebe odhaduji na vyšší sociální místo ve společnosti, ale za jakou cenu....
Samozřejmě ,,bavte,, se dál kluci.

Tebe odhaduji na vyšší sociální místo ve společnosti, ale za jakou cenu....
Samozřejmě ,,bavte,, se dál kluci.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9505
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tome mě štve, že tady napíšeš nějaký objektivní názor a stejně to je špatně, protože zastánci atmosfér si melou pořád tu svojí... a kecy že jeli jednou ecoboostem atd.... člověku to chvilku trvá, než se sžije s autem 

-
- Test driver
- Příspěvky: 4975
- Registrován: 16.10.2009 19:27
- Bydliště: střední čechy
- Kontaktovat uživatele:
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nejeli,jinak by na to měli jinej názor.
Byl Focus II kombi 2011 1,6 16v

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019

Je VW Golf VII ME 1,0 TSI 2019
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Rozumnej člověk ví výhody a nevýhody tb/atm/td/el/hybrid
Rozumnej člověk ví v jakém autě se výhody či nevýhody zůročí náklaďák/autobus/měst.auto/pickup/mpv/suv.
Rozumnej člověk ví co potřebuje
Rozumnej člověk ví jak se k onomu pohonu a celkově autu chovat, aby svoji investici nepohřbil během krátké doby.
Rozumnej člověk sdělí svůj názor 1x, 2x max 3x - víc netřeba - chyba je pak na druhé straně.
Rozumnej člověk ví v jakém autě se výhody či nevýhody zůročí náklaďák/autobus/měst.auto/pickup/mpv/suv.
Rozumnej člověk ví co potřebuje
Rozumnej člověk ví jak se k onomu pohonu a celkově autu chovat, aby svoji investici nepohřbil během krátké doby.
Rozumnej člověk sdělí svůj názor 1x, 2x max 3x - víc netřeba - chyba je pak na druhé straně.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Google [Bot] a 1 host