Toto sa navzajom vobec nevylucuje...ballu píše: Ti co zastávají praktické poznatky, že malooběmové oturbované motory nesnížily požadované emise, nebo ti, kteří si je koupili a budou prosazovat jejich výhody.
Atmosféra vs. downsizing motory
- lenzi
- Nováček

- Příspěvky: 137
- Registrován: 10.06.2018 13:17
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ford Focus Combi ST Line Magnetic Grey, 1.5 Ecoboost, 150k, 2018
Rezervné: Škoda Fabia Combi, 1.2HTP, 2008
Bolo: Škoda Felicia Combi, 1.3MPI, 1996
Rezervné: Škoda Fabia Combi, 1.2HTP, 2008
Bolo: Škoda Felicia Combi, 1.3MPI, 1996
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
IvanSt: No ze to pises zrovna Ty, ktery nedokaze pripustit, ze atmosfery sve vyhody maji a pro mnoho lidi je to stale nevhodnejsi motor. Nikdo tu neobhajuje atmosferu pro 30tkm na dalnicich, i kdyz u vetsich atmosfer je spise limit na prevodovce nez na motoru. Konec atmosfer je urednickym rozhodnutim, ne ze by nebyla poptavka. I pro automobilku byla atnosfera marketingove vyhodna nabidnout zakladni model za zajimavou cenu.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
ballu
- Test driver

- Příspěvky: 4915
- Registrován: 28.01.2009 22:46
- Bydliště: Zlín
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ono totiž spotřeba = emisemaverick píše:a muzes mi napsat, kde ho nerespektuju, hmm ?Ma.rt píše:Souhlas. Tak si priste nech hovna od cesty a respektuj nazor druhych.
jen jsem psal, ze je zbytecne resit napr spotrebu, nikomu nikde nic nevnucuju tak nevim proc jses zbytecne ofenzivni
BMW R1100 RT
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
Bývalo :
Mondeo 2,0L benzín Duratec
Escort 1.6 16V
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Marty dokážu připustit mnoho věcí. Mám doma jednu atmosféru, která má své určení a dokud bude jezdit (a doufám že dlouho bude - r.v.2007), tak ji měnit nehodlám.
Pokud se budeme bavit o větších motorech, V6 a podobně, většina má super zvuk. I taková popelnice jako Vectra 2.5l má díky V6 lepší zvuk motoru než moje ST a podobná auta.
A poslední věc, je pravda, že třeba tvůj styl jízdy by turbomotoru zrovna nesvědčil. Snažit se jezdit s hladovým motorem za co nejnižší spotřebu, to je jako kdybych se já snažil jezdit pod sedm a ono by to asi taky šlo, ale je to zhovadilost asi pro všechny motory, pro turbo dvojnásobně. Otázka je, pokud bys měl 1.5/1.6EB a jezdil normálně s nižší spotřebou než máš teď, jestli by tě to nutilo táhnout ji k pěti litrům...ale to nechme být.
Čili ano, pro specifická využití a pro menšinu lidí atmosféra není špatná. Ale to nikdo nerozporuje. Pokud se budeme bavit globálně, tak jsme u výhod skončili.
Pokud se budeme bavit o větších motorech, V6 a podobně, většina má super zvuk. I taková popelnice jako Vectra 2.5l má díky V6 lepší zvuk motoru než moje ST a podobná auta.
A poslední věc, je pravda, že třeba tvůj styl jízdy by turbomotoru zrovna nesvědčil. Snažit se jezdit s hladovým motorem za co nejnižší spotřebu, to je jako kdybych se já snažil jezdit pod sedm a ono by to asi taky šlo, ale je to zhovadilost asi pro všechny motory, pro turbo dvojnásobně. Otázka je, pokud bys měl 1.5/1.6EB a jezdil normálně s nižší spotřebou než máš teď, jestli by tě to nutilo táhnout ji k pěti litrům...ale to nechme být.
Čili ano, pro specifická využití a pro menšinu lidí atmosféra není špatná. Ale to nikdo nerozporuje. Pokud se budeme bavit globálně, tak jsme u výhod skončili.
Ford Focus ST 2014
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Ok dejme tomu:)
Az na to, ze se nesnazim jezdit za co nejnizsi spotrebu. To bych musel na ubrat jeste neco na rychlosti. Snazim se jezdit usporne s rozumem a i muj motor vi, co je červené pole v otackomeru. A i tak jsem spis ten rychlejsi na silnicich.
Az na to, ze se nesnazim jezdit za co nejnizsi spotrebu. To bych musel na ubrat jeste neco na rychlosti. Snazim se jezdit usporne s rozumem a i muj motor vi, co je červené pole v otackomeru. A i tak jsem spis ten rychlejsi na silnicich.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- vita_k
- Člen klubu

- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Atmosféra vs. downsizing motory
Já jsem to taky moc nepochopil. Možná tě špatně pochopil. Lepší obrátit listmaverick píše:a muzes mi napsat, kde ho nerespektuju, hmm ?Ma.rt píše:Souhlas. Tak si priste nech hovna od cesty a respektuj nazor druhych.
jen jsem psal, ze je zbytecne resit napr spotrebu, nikomu nikde nic nevnucuju tak nevim proc jses zbytecne ofenzivni
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
- enjoy
- Test driver

- Příspěvky: 5329
- Registrován: 05.02.2013 18:38
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Tohle téma mi pořád strašně připomínalo něco z minulosti a nevěděl jsem co.
Když jsem ještě před lety chodil na bikeforum(o kolech, ne o motorkách), tak tam se stejně ohnivě a bezvýsledně řešilo jestli je lepší celopéro nebo jen přední odpružení.
Celopéraři dělali ze zastánců hardtailů prakticky úplný blbce, že žijou v minulosti atd.. no padali tam vlastně úplně stejné argumentace jako tady, jak přes kopírák.
A jak to po mnoha letech od zavedení celopér dopadlo? Hardtailů se prodává pořád dost a pořád je dost pádných argumentů nekupovat full, když ho prostě buď nevyužiješ nebo je pro tebe přímo nevhodný, z hlediska zamýšleného používání.
A to je tady úplně totéž.
Když jsem ještě před lety chodil na bikeforum(o kolech, ne o motorkách), tak tam se stejně ohnivě a bezvýsledně řešilo jestli je lepší celopéro nebo jen přední odpružení.
Celopéraři dělali ze zastánců hardtailů prakticky úplný blbce, že žijou v minulosti atd.. no padali tam vlastně úplně stejné argumentace jako tady, jak přes kopírák.
A jak to po mnoha letech od zavedení celopér dopadlo? Hardtailů se prodává pořád dost a pořád je dost pádných argumentů nekupovat full, když ho prostě buď nevyužiješ nebo je pro tebe přímo nevhodný, z hlediska zamýšleného používání.
A to je tady úplně totéž.
Ford Mondeo MK4 Kombi 2008, 2.0i
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
Ford Ranger, 2008, 2.5 TDCi
-
maverick
- Pokročilý

- Příspěvky: 981
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
jakoze mam si hlidat spotrebu abych zachranil planetu, nebo... ?ballu píše:Ono totiž spotřeba = emise
Ma.rt to nepochopil resp nepochopil me. Ty mas atmo, ja turbo. Ty velky objem, ja mensi. Ty jezdis za 5,6litru, ja za 8,4. Je zbytecne resit proc ty za tolik a ja za tolik...hrozne indvidualni, styl jizdy atd.
To same proc maji lidi pindy, ze 1,5-tka nepojede atd...kurnik, ale mam to na couracky po meste tak nac mi je 200kW a twinturbo ???
To jen pro ilustraci, ze lidi co-to odsuzuji a pritom se staci vzit do role spotrebitele, ze tohle mu vyhovuje a tečka. Ono tady je vic temat jak si kazdy chvali to sve a potrebuje poplacat po ramenou.
Ty mas to a vyhovuje ti to, stejne jako ja, tady konci debata.
FFIII kombi 1.5 110kW
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Jo ok..ale za 5.6 fakt nejezdím
zrovna na couracky po meste bych vsadil na atmosku. S 1.5 jsem nejel, ale 1.0 je dole totalne mrtva na nejaky popojizdeni v kolonach.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
maverick
- Pokročilý

- Příspěvky: 981
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
To byl jen priklad, ale snad si uz rozumime 
FFIII kombi 1.5 110kW
- Jemar
- Zkušený

- Příspěvky: 1698
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Nepamatuji se, že bych někdy haněl přímovstřikové motory. V žádném případě nejsem jejich odpůrce. Jen jsem tu v minulosti poznamenal to, že díky administrativě k tomu byly automobilky dotlačeny a pod bičem vysokých pokut za emise vymyslely to, co vymyslely. Vzhledem ke složitosti a konstrukci těchto motorů je zřejmé, že budou více mechanicky i tepelně namáhány a tedy se dá předpokládat vyšší riziko více či méně fatálních poruch a to zvláště při nedodržení servisních prohlídek a včasných výměn oleje. To nemluvím o doporučených nízkých provozních otáčkách motoru, kdy narůstá jeho zatížení.
Na základě těchto indícií je pak daleko větší riziko při nákupu auta z druhé ruky, který je u nás daleko četnější než nákup nového auta, kdy jsou tyto problémy eliminovány. I proto se největší zastánci těchto motorů rekrutují ze skupiny uživatelů nových vozů s nejdelší zárukou, kdy se po skončení záruky auto prostě vymění. Pro ty, co kupují z druhé ruky vzrostla naděje, že si koupí něco, co nechtěli a budou muset nějaký ten zlaťák připlatit za opravy. Netvrdím, že je to pravidlo, ale riziko stouplo. Tedy pro mě, jako potencionálního zákazníka, to není úplně růžová situace. Tento stav je jediným mínusem k tomu, pořídit si Ecoboosta.
Co se týká provnávání motorů. Nikdy to nebude zcela objektivní, každý si vědomě či skrytě přihřívá svoji polívčičku. Někdo více, někdo méně.
Pro porovnání data z webu automobile-catalog.com
Duratec 2.0 - 107 kW Hatchback
Ecoboost 1.0 - 92 kW Hatchback
Ecoboost 1.5 - 110 kW Hatchback
Nechám vše bez komentáře a je na vás, posoudit jak velká je propast mezi starým a novým.
Na základě těchto indícií je pak daleko větší riziko při nákupu auta z druhé ruky, který je u nás daleko četnější než nákup nového auta, kdy jsou tyto problémy eliminovány. I proto se největší zastánci těchto motorů rekrutují ze skupiny uživatelů nových vozů s nejdelší zárukou, kdy se po skončení záruky auto prostě vymění. Pro ty, co kupují z druhé ruky vzrostla naděje, že si koupí něco, co nechtěli a budou muset nějaký ten zlaťák připlatit za opravy. Netvrdím, že je to pravidlo, ale riziko stouplo. Tedy pro mě, jako potencionálního zákazníka, to není úplně růžová situace. Tento stav je jediným mínusem k tomu, pořídit si Ecoboosta.
Co se týká provnávání motorů. Nikdy to nebude zcela objektivní, každý si vědomě či skrytě přihřívá svoji polívčičku. Někdo více, někdo méně.
Pro porovnání data z webu automobile-catalog.com
Duratec 2.0 - 107 kW Hatchback
- Hmotnost bez řidiče - 1232 kg
- Největší točivý moment - 185 Nm (4500 ot./min.)
- Maximální rychlost - 203 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h - 9,1 s
Ecoboost 1.0 - 92 kW Hatchback
- Hmotnost bez řidiče - 1252 kg
- Největší točivý moment - 170 Nm (1400 - 4500 ot./min.)
- Maximální rychlost - 193 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h - 11 s
Ecoboost 1.5 - 110 kW Hatchback
- Hmotnost bez řidiče - 1250 kg
- Největší točivý moment - 240 Nm (1600 - 4000 ot./min.)
- Maximální rychlost - 210 km/h
- Zrychlení z 0 na 100 km/h - 8,9 s
Nechám vše bez komentáře a je na vás, posoudit jak velká je propast mezi starým a novým.
-
Ma.rt
- Test driver

- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Rozhodne to nerika, jak atmosfera nejede a zere 
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- IvanSt
- .

- Příspěvky: 304
- Registrován: 16.07.2017 18:01
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Dal sis práci, škoda že ne všechno úplně sedí. Focus Durateců 2.0 - 107 kW na Spritmonitor.de není registrováno pouze 27 kousků, ale dobře, čísla celkem odpovídají, jen u 1.0EB pokud neomezíš výběr, tak ze cca 750 Focusů 92kW je spotřeba 6.7. Od 2015 necelých 500 aut spotřeba 6.75.
Ale stejně je to marné. Když napíšeš, že 1.0EB žere normálně o dva litry méně než 2.0l, na další stránce ti někdo napíše, no přece že on má spotřebu s dvoulitrem 6.5 a že by si s 1.0EB vlastně nepomohl. Je to prostě marné.
Takže jsme zpátky na straně cca 25 - jak píšeš, riziko opravy je pro tebe jediným mínusem k tomu, pořídit si Ecoboosta. Tenhle strach chápu. Ale jsme zpátky u peněz. A zpátky na Ukrajině, kde ve svých očích objektivně obhajují jiná auta, protože nic nad rok 1992 si už neopraví, tam už je Euro 1, drtivý nátlak úředníků...
Jak je to nakonec jednoduché
Ale stejně je to marné. Když napíšeš, že 1.0EB žere normálně o dva litry méně než 2.0l, na další stránce ti někdo napíše, no přece že on má spotřebu s dvoulitrem 6.5 a že by si s 1.0EB vlastně nepomohl. Je to prostě marné.
Takže jsme zpátky na straně cca 25 - jak píšeš, riziko opravy je pro tebe jediným mínusem k tomu, pořídit si Ecoboosta. Tenhle strach chápu. Ale jsme zpátky u peněz. A zpátky na Ukrajině, kde ve svých očích objektivně obhajují jiná auta, protože nic nad rok 1992 si už neopraví, tam už je Euro 1, drtivý nátlak úředníků...
Jak je to nakonec jednoduché
Ford Focus ST 2014
- kozelos
- Pokročilý

- Příspěvky: 688
- Registrován: 28.12.2011 23:17
Atmosféra vs. downsizing motory
Ja osobne vidím rozdíl:
Akcelerace na 4 60-100
FFII HB 2.0 - 9s
FFIII HB 1.5EB - 6.5s
Zdroj automobile-catalog.com
Dynamika pri běžném provozu + predjizdeni, to je to, co člověk potrebuje resit kazdy den. Ne akcelerace z 0 na 100,ani litr sem litr tam ve spotrebe.
Jinak diskuzi nechápu. Ta auta jsou výkonově i spotrebou srovnatelná, jen 2.0 už prostě není a nebude. Přestaňte se nesmyslne hadat, na vyvoji a EU narizenich nic nezmenite... Je jasne, ze obavy z nakupu ojetého TB jsou na místě, ale taková je situace a nadavky na EU ani sobě navzájem k ničemu nevedou..
Akcelerace na 4 60-100
FFII HB 2.0 - 9s
FFIII HB 1.5EB - 6.5s
Zdroj automobile-catalog.com
Dynamika pri běžném provozu + predjizdeni, to je to, co člověk potrebuje resit kazdy den. Ne akcelerace z 0 na 100,ani litr sem litr tam ve spotrebe.
Jinak diskuzi nechápu. Ta auta jsou výkonově i spotrebou srovnatelná, jen 2.0 už prostě není a nebude. Přestaňte se nesmyslne hadat, na vyvoji a EU narizenich nic nezmenite... Je jasne, ze obavy z nakupu ojetého TB jsou na místě, ale taková je situace a nadavky na EU ani sobě navzájem k ničemu nevedou..
Je: Ford S-max MK2, 2.0 TDCi 110kW (MY2016)
Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)
Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)

Byl: Ford Focus kombi MK3, 1.5EB 110kW Magnetic Grey (MY2018)

Byl: Ford Focus kombi MK1, 1.6 74kW, Silver (MY2002)
- Cowley
- Zkušený

- Příspěvky: 1145
- Registrován: 15.09.2008 11:44
- Bydliště: Praha
Re: Atmosféra vs. downsizing motory
Presne tak. Muzeme se dohadovat, jak chceme, ale stejne nemame na vyber
A bude hur
A bude hur
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Amazon [Bot] a 2 hosti




