Posilovač řízení - servo
- stand
- Zkušený
- Příspěvky: 1010
- Registrován: 06.10.2008 09:09
- Bydliště: Plzeň
Re: Posilovač řízení
Petře ty jsi smolař.. kdyžtak se stav výčtem chyby, jestli jsou stejné jako před výměnou..
Dokonce mam ntb s funkcni baterii..
Dokonce mam ntb s funkcni baterii..
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.06.2017 16:24
Servo - spínání až při vyšší síle na volantu
Zdravím,
mám FFII 2011 s 1,6 SHDC, (tedy bez EHPAS) a mám poměrně špatně specifikovatelný problém s posilovačem. V létě a na zahřátém autě OK, v chladném počasí (do zahřátí) se projevuje závada, která způsobuje, že posilovač při pokusu o otočení volantem sepne až od určité síly na volant. V praxi se to projevuje tak, že máte pocit, jako by se auto utrhlo (volant najednou pod rukama "povolí"). Problém je, že to dělá hlavně v zimě (sníh, led atd), takže je to minimálně nepříjemné, protože nevím, co se děje s adhezí na předku. Dělá to pouze za studena a pouze při otočení z neutrální polohy vlevo (doprava OK, přechod při plynulém otáčení přes neutrální polohu na obě strany taky OK). Jinak nic nevynechává, nejde ztuha, ani se neozývají žádné divné zvuky, hladina kapaliny OK. Po ohřátí (cca 5-10km) problém zmizí.
Napadá mě snad jen nějaké čidlo, které teplotně "plave" - předpokládám, že by někde mělo být snímání síly, kterou působím na volant a posilovač se dle toho zařídí? Nebo to platí pouze pro EHPAS a u HWDA je to čistě mechanický (alias hydraulický) problém?
Nemáte někdo zkušenost či radu?
Edit: tak včil jsem to byl projet a dělá to už na obě strany (moc s tím nejezdím, výše popisovaný stav byl před 15tkm). Vždy ale pouze z ustálené neutrální polohy. Přechody přes neutrální polohu OK.
Díky
Michal
mám FFII 2011 s 1,6 SHDC, (tedy bez EHPAS) a mám poměrně špatně specifikovatelný problém s posilovačem. V létě a na zahřátém autě OK, v chladném počasí (do zahřátí) se projevuje závada, která způsobuje, že posilovač při pokusu o otočení volantem sepne až od určité síly na volant. V praxi se to projevuje tak, že máte pocit, jako by se auto utrhlo (volant najednou pod rukama "povolí"). Problém je, že to dělá hlavně v zimě (sníh, led atd), takže je to minimálně nepříjemné, protože nevím, co se děje s adhezí na předku. Dělá to pouze za studena a pouze při otočení z neutrální polohy vlevo (doprava OK, přechod při plynulém otáčení přes neutrální polohu na obě strany taky OK). Jinak nic nevynechává, nejde ztuha, ani se neozývají žádné divné zvuky, hladina kapaliny OK. Po ohřátí (cca 5-10km) problém zmizí.
Napadá mě snad jen nějaké čidlo, které teplotně "plave" - předpokládám, že by někde mělo být snímání síly, kterou působím na volant a posilovač se dle toho zařídí? Nebo to platí pouze pro EHPAS a u HWDA je to čistě mechanický (alias hydraulický) problém?
Nemáte někdo zkušenost či radu?
Edit: tak včil jsem to byl projet a dělá to už na obě strany (moc s tím nejezdím, výše popisovaný stav byl před 15tkm). Vždy ale pouze z ustálené neutrální polohy. Přechody přes neutrální polohu OK.
Díky
Michal
-
- Junior
- Příspěvky: 423
- Registrován: 27.04.2008 17:17
- Bydliště: Hradec Králové
Re: Posilovač řízení - servo
Ahoj, poslední dobou jsem si všimnul, že mi mizí kapalina z nádržky posilovače řízení. Tak 1 cm v nádržce / 5000 km. Kouknul jsem do motoru a našel jenom to, co je na fotce. Mohlo by to být ono? Jaký díl mám případně poptat v servise? Třeba bych ušetřil čas opravy a stihlo by se to za den. Ušetřil bych pár desítek kiláků na kole ze servisu. V těchhle teplotách mě ty cyklovýlety úplně nebaví
... Díky moc. BTW, taky mi při vytočení do dorazu hrozně píská posilovač nebo řemen (poznám podle toho, že manželka parkuje na ulici i docela z dálky). Stačí vrátit volant o pár stupňů zpátky a je ticho. Asi to nesouvisí, ale radši to zmiňuju. Ještě jednou díky. V.

Ford Focus II Combi 1,6 16V, 2006, 74 kW, Stříbrný
- mirda1122
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 24.02.2019 20:25
- Bydliště: Bílina
Re: Servo - spínání až při vyšší síle na volantu
Rekl bych ze je to na strane hydrauliky.Budou asi v haji prepousteci ventilky.Volantem jde otacet plynule nebo ma snahu jakoby pocukavat(na volnobeh)?
-
- Nováček
- Příspěvky: 14
- Registrován: 02.06.2017 16:24
Re: Servo - spínání až při vyšší síle na volantu
Jde to normálně plynule, problém je pouze z ustálené neutrální polohy, otáčky nemají vliv. Nejspíš to bude hydraulika - před týdnem jsem dělal olej a prolezl to. Jediný snímač je na čerpadle a ten předpokládám slouží jen k tomu, aby při ztrátě tlaku naskočila chybová hláška.
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení
Jak to dopadlo s chybama?
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení
Elektrohydraulický posilovač má standardně 3 režimy (Comfort/Normal/Sport) - lze přepínat jen při stojícím vozu v menu palubního počítače.MajklHe píše:Nejaká novinka pre mňa...jenikHK píše:A není vhodnější upravit nastavení posilovače? Tj. Jeden režim na léto a druhý na zimu?TomFocus píše:Včera proběhl další velký zimní upgrade![]()
Po výměně kol z 225mm - ET 35 na 195mm - ET 52 sem ztratil kontakt s vozovkou, tak .....
ELM config to umí.nejaké bližšie info?
Přes ELM Config lze všechny režiny upravit, je to karta Configuration v nabídce EHPAS. Níže příklad nastavení našeho auta:
Porovnáním tabulky pro každý jednotlivý řežim (svisle - rychlost vozu v km/h a vodorovně - rychlost otáčení volantu ve ° natočení/s), přičemž tabulce rozumím tak, že číslo v každé buňce jsou otáčky motoru čerpadla posilovače, tj. vyšší číslo znamená vyšší účinek posilovače a tudíž menší ovládací sílu na volantu.
Comfort: Normal: Sport: Auto jsem si přivezl s režimem Comfort a byl jsem krajně znechucen přeposilováním řízení (nejpíš skutečně auto po německém důchodci), ale s režimem Sport jsem vcelku spokojen, ev. bych je (krom hodnoty při nulové rychlosti) max o 10% snížil.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení
Netusite prosím, kolik je potřeba kapaliny pro výměnu v elektrohydraulickém posilovači řízení? Stačí litr i s nějakým proplachem?
Díky.
Díky.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení
Záleží co bereš jako proplach?
Ideální jako s olejem... zahřát jizdou, odsát z nádobky, u řízení oddělat hadice a vypustit z nich ol.
Poté by litr silou vůle mohl stačit a tahle operace je k něčemu.
Pokud jen odsajes z nádobky a zbytek z hadic smíchas proplachem s novým olejem moc tomu neprospejes a litr ti stačit nebude.
Ideální jako s olejem... zahřát jizdou, odsát z nádobky, u řízení oddělat hadice a vypustit z nich ol.
Poté by litr silou vůle mohl stačit a tahle operace je k něčemu.
Pokud jen odsajes z nádobky a zbytek z hadic smíchas proplachem s novým olejem moc tomu neprospejes a litr ti stačit nebude.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení
To ano, takhle s rozpojením dostanu olej z hadic a trubek, ale stejně zůstane v řízení.
Měl jsem na mysli odsát nádobku, nalít novou kapalinu, řízení několikrát od dorazu k dorazu. Odsát kapalinu a tak dále - aspoň 3x zopakovat (dle vymeneneho množství a množství nové kapaliny).
Jde mi teda o to, kolik může být objem nádobky a kolik celková náplň.
Měl jsem na mysli odsát nádobku, nalít novou kapalinu, řízení několikrát od dorazu k dorazu. Odsát kapalinu a tak dále - aspoň 3x zopakovat (dle vymeneneho množství a množství nové kapaliny).
Jde mi teda o to, kolik může být objem nádobky a kolik celková náplň.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- TomFocus
- Test driver
- Příspěvky: 8239
- Registrován: 12.05.2013 17:06
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení
Tak to ti litr určitě stačit nebude. Až dostanu ,,chuť,, a budu měnit vyřazené servo, pořídím dva litry kapaliny. Rozpojím hadice, zbytkem kapaliny propláchnu řízení.
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
Pánové dotaz: mám FF2, 2010, 1.8i a při otočení volantem píska - asi servo, jak přestanu točit, tak par vteřin to ještě píská, pak přestane a začne znovu otočením volantu. Je to hodně slyšet vevnitř a pak od nádobky s olejem pro servo. Přijde mi, že je to víc slyšet po zahřátí.
Oleje mám dost.
Co by to mohlo být a jak to odstranit?
Díky!
Oleje mám dost.
Co by to mohlo být a jak to odstranit?
Díky!
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Posilovač řízení - servo
zacina se (asi) loucit cerpadlo
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- solfan
- Test driver
- Příspěvky: 2984
- Registrován: 09.12.2008 10:01
- Bydliště: Praha
Re: Posilovač řízení - servo
hmm, to jsi me nepotesil 
auto je v podstate nejete, najezdilo v prumeru 3000 km rocne.
a ma smysl to resit predem, nebo pockat az to bude i blbnout. Zatim to jen huci, rizeni jde hezky.
A kydz uz te mam na drate, nemas nahodou k prodeji nejakou jednoduchou diagnostiku na vycet chyb? nebo doporuceni. Nepotrebuji nic nastavovat, jen chci po koupi vycist chyby.
Diky.

auto je v podstate nejete, najezdilo v prumeru 3000 km rocne.
a ma smysl to resit predem, nebo pockat az to bude i blbnout. Zatim to jen huci, rizeni jde hezky.
A kydz uz te mam na drate, nemas nahodou k prodeji nejakou jednoduchou diagnostiku na vycet chyb? nebo doporuceni. Nepotrebuji nic nastavovat, jen chci po koupi vycist chyby.
Diky.
Focus II, 1.8i, 2010
Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

Focus I 3D, 1.6i, 2003
Mondeo Mk4, 2.0 TDCi, 2011, automat
Ford Focus Kombi II, 1.6i, 2009, automat

Focus Kombi II, 1.8 TDCi, 2005,

- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Posilovač řízení - servo
nechal bych to, nez to odejde uplne
diagnostika - koukni do inzerce PRODEJ nebo si sam inzerat napis do KOUPIM
diagnostika - koukni do inzerce PRODEJ nebo si sam inzerat napis do KOUPIM
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů