DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.12.2019 22:16
DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
Zdravím.
půjdu rovnou k věci... Mondeo mk3 2.0 CJBB r.v. 2006 zlobí mi volnoběh při startování - když auto delší dobu stojí a vychladne,po nastartování chytne,otáčky vyskočí zhruba na 1300 ale po vteřině začnou padat třeba až ke 400ot/min. Motor se zakucká,přidá si plyn a v ideálním případě se dál drží klasický volnoběh na sytič. Občas se takle zakucká i dvakrát,třikrát. Dá se mu pomoct jemným pošimráním plynu. (volnoběžný ventil vyměněn,tím to není) +pokud motor nastartuju a okamžitě zhasnu,druhé nastartování je už hladké.
Druhý problém je taky s otáčkama. Projevuje se za jízdy. Auto jede,pustím plyn,sešlápnu spojku kvůli přeřazení a otáčky,místo aby začly padat, poskočí zhruba o 200-300ot nahoru a pak teprve začnou padat. Blbě řečeno si auto udělá vlastní meziplyn. V dalším případě ,modelová situace -přijíždím ke křižovatce a mám tam 2500 otáček sešlápnu spojku,otáčky začnou padat ale zastaví se na hodnotě 1500ot/min a tak se drží až dokud úplně nezastavím auto,pak teprve spadnou na volnoběh 800ot/min.
Volnoběh jako takový drží kolem 800ot/min a nijak razantně neskáče.
OBĚ tyto kulišárny mi mondeo nedělá setrvale,ale nahodile (přesto velmi často a při každé jízdě) + se mi zvedla spotřeba během14 dní zhruba o 2l/100.
Seznam(prozatím) vyměněných dílu: obě lambdy,vlnovec,termostat,volnoběžný ventil,čidlo polohy vačky, zapalovací cívka,svíčky 2x ,rozvody s vodní pumpou,drážkový řemen + kladky,palivový filtr.
Auto nehlásí check engine - diagnostika ukázala pouze slabý signál na čídle vačky(vyměněno) a prapodivné hodnoty první lambdy při volnoběhu(vyměněno)
půjdu rovnou k věci... Mondeo mk3 2.0 CJBB r.v. 2006 zlobí mi volnoběh při startování - když auto delší dobu stojí a vychladne,po nastartování chytne,otáčky vyskočí zhruba na 1300 ale po vteřině začnou padat třeba až ke 400ot/min. Motor se zakucká,přidá si plyn a v ideálním případě se dál drží klasický volnoběh na sytič. Občas se takle zakucká i dvakrát,třikrát. Dá se mu pomoct jemným pošimráním plynu. (volnoběžný ventil vyměněn,tím to není) +pokud motor nastartuju a okamžitě zhasnu,druhé nastartování je už hladké.
Druhý problém je taky s otáčkama. Projevuje se za jízdy. Auto jede,pustím plyn,sešlápnu spojku kvůli přeřazení a otáčky,místo aby začly padat, poskočí zhruba o 200-300ot nahoru a pak teprve začnou padat. Blbě řečeno si auto udělá vlastní meziplyn. V dalším případě ,modelová situace -přijíždím ke křižovatce a mám tam 2500 otáček sešlápnu spojku,otáčky začnou padat ale zastaví se na hodnotě 1500ot/min a tak se drží až dokud úplně nezastavím auto,pak teprve spadnou na volnoběh 800ot/min.
Volnoběh jako takový drží kolem 800ot/min a nijak razantně neskáče.
OBĚ tyto kulišárny mi mondeo nedělá setrvale,ale nahodile (přesto velmi často a při každé jízdě) + se mi zvedla spotřeba během14 dní zhruba o 2l/100.
Seznam(prozatím) vyměněných dílu: obě lambdy,vlnovec,termostat,volnoběžný ventil,čidlo polohy vačky, zapalovací cívka,svíčky 2x ,rozvody s vodní pumpou,drážkový řemen + kladky,palivový filtr.
Auto nehlásí check engine - diagnostika ukázala pouze slabý signál na čídle vačky(vyměněno) a prapodivné hodnoty první lambdy při volnoběhu(vyměněno)
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9424
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
Mondeo nám něco podobného dělalo taky. Po několika denní odstávce první start následovalo zhasnutí motoru. V létě jakž - takž, v zimě prakticky pokaždé. Druhý start už motor volnoběh udržel.
Zkoušel jsem vyměnit svíčky, VIF do benzínu, tankování jinde, vyčištění škrtící klapky a volnoběžného ventilu. Jisté zlepšení nastalo, ale nevyřešilo.
Časem se projevila závada naplno - vysoký volnoběh doprovázený syčením. Motor prisaval falešný vzduch, v našem případě skrz trhlinu v hadici odvětrání bloku motoru po sáním.
Od výměny té hadice, vše funguje jak má -starty za všech okolností bez potíží...
Jinak podle mého, vzhledem k tomu, že Mondeo má volnoběžný ventil, zanesení škrtící klapky karbonem není tak kritické. Resp. projeví se spíš v přechodu po přidání plynu než při samotném volnoběhu.
Navíc škrtící klapka těsní dost širokou plochou, ne jenom břitem.
Není od věci vyzkoušet, co se stane, odpojis-li za chodu motoru konektor volnoběžného ventilu.
Zkoušel jsem vyměnit svíčky, VIF do benzínu, tankování jinde, vyčištění škrtící klapky a volnoběžného ventilu. Jisté zlepšení nastalo, ale nevyřešilo.
Časem se projevila závada naplno - vysoký volnoběh doprovázený syčením. Motor prisaval falešný vzduch, v našem případě skrz trhlinu v hadici odvětrání bloku motoru po sáním.
Od výměny té hadice, vše funguje jak má -starty za všech okolností bez potíží...
Jinak podle mého, vzhledem k tomu, že Mondeo má volnoběžný ventil, zanesení škrtící klapky karbonem není tak kritické. Resp. projeví se spíš v přechodu po přidání plynu než při samotném volnoběhu.
Navíc škrtící klapka těsní dost širokou plochou, ne jenom břitem.
Není od věci vyzkoušet, co se stane, odpojis-li za chodu motoru konektor volnoběžného ventilu.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.12.2019 22:16
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
To uz jsem zkousel, motor se jeste jednou protoci a postupne umre. Pokud startuju s odpojenym ventilem, motor na pul vteriny chytne ale hned umre.
Netesnost a prisavani by mohlo davat smysl. Konkretne privod podtlaku do posilovace brzd je v posilovaci takovy volnejsi. +brzdovy pedal ihned po zhasnuti motoru ztvrdne (neresil jsem to, protoze brzdny ucinek za jizdy je vic nez dobry) ostatni auta co jsem mel si podtlak drzely a clovek musel jeste 2x slapnout nabrzdu, nez byl pedal tvrdy.
Zkusim prekontrolovat to prisavani a dam vedet. Diky.
+ skrtici klapka cistena, zadna zmena.
Netesnost a prisavani by mohlo davat smysl. Konkretne privod podtlaku do posilovace brzd je v posilovaci takovy volnejsi. +brzdovy pedal ihned po zhasnuti motoru ztvrdne (neresil jsem to, protoze brzdny ucinek za jizdy je vic nez dobry) ostatni auta co jsem mel si podtlak drzely a clovek musel jeste 2x slapnout nabrzdu, nez byl pedal tvrdy.
Zkusim prekontrolovat to prisavani a dam vedet. Diky.
+ skrtici klapka cistena, zadna zmena.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.12.2019 22:16
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
UPDATE: tak našel jsem netěsnost mezi trubičkou ze sání a posilovačem brzd. Závada odstraněna, vyskakování otáček při řazení zmizelo. Bohužel kuckání při startu zůstává a pocukávání v nízkých otáčkách při šimrání plynu taky (klapka?)
Auto projeto diag -žádná chyba. Obnoveny hodnoty uploně všeho na základní -žádný rozdíl.
Auto projeto diag -žádná chyba. Obnoveny hodnoty uploně všeho na základní -žádný rozdíl.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 07.12.2019 22:16
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
OTÁZKA pro fajnšmekry:
- po vypnutí motoru by měl ventil ovládání vířivých klapek podržet podtlak a nechat klapky zavřené až do dalšího startování A NEBO po vypnutí motoru má podtlak pustit a klapky se mají otevřít?
Po vypnutí motoru se mi od ovládání klapek ozve jemné syčení a za dvě,tři vteřinky se táhlo ovládání klapek s cvaknutím přesune do polohy otevřeno. Tak jestli mám hledat netěsnost nebo to nemám řešit.
- po vypnutí motoru by měl ventil ovládání vířivých klapek podržet podtlak a nechat klapky zavřené až do dalšího startování A NEBO po vypnutí motoru má podtlak pustit a klapky se mají otevřít?
Po vypnutí motoru se mi od ovládání klapek ozve jemné syčení a za dvě,tři vteřinky se táhlo ovládání klapek s cvaknutím přesune do polohy otevřeno. Tak jestli mám hledat netěsnost nebo to nemám řešit.
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
Mondeo budu mít příští týden u sebe, tak mohu zkusit, za jak dlouho po zhasnutí motoru se vířivé klapky otevřou. Nevybavuji si ale, že by to bylo v řádu vteřin a doprovázené syčením.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3041
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
Takže - mám u sebe mondeo, ale zase nemam pomocnika :-/. V jednom a ještě padající kapotou to není úplně ono.
Co jsem zatím vypozoroval:
- po zhasnutí motoru (resp. vypnutí zapalování) by se měly vířivé klapky takřka okamžitě otevřít.
Ovládání je řešeno elektromagnetickým tricestnym ventilem - buďto spojí aktuator ovládání klapek s atmosférou (výchozí stav - není přivedeno ovládací napětí), nebo po přivedení ovládacího napětí k solenoidu k podtlaku že sání motoru.
Syčení by se teda mohlo ozývat jen při překlápění klapek z jedné polohy do druhé, ale to je rychlé, v rámci vteřiny... Pro představu stačí zahýbat s ovládací páčkou vířivých klapek.
Co jsem zatím vypozoroval:
- po zhasnutí motoru (resp. vypnutí zapalování) by se měly vířivé klapky takřka okamžitě otevřít.
Ovládání je řešeno elektromagnetickým tricestnym ventilem - buďto spojí aktuator ovládání klapek s atmosférou (výchozí stav - není přivedeno ovládací napětí), nebo po přivedení ovládacího napětí k solenoidu k podtlaku že sání motoru.
Syčení by se teda mohlo ozývat jen při překlápění klapek z jedné polohy do druhé, ale to je rychlé, v rámci vteřiny... Pro představu stačí zahýbat s ovládací páčkou vířivých klapek.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 09.10.2019 18:29
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
Ahoj Fanoušci Fordu
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.
Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.
Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky
Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?
Díky za každou radu.
Dave II
Obracím se na vás jako na poslední záchranu. Prošel jsem všechna fóra, vyloučil všechny dostupné nápovědy.
Prosím o info, zda někdo máte někdo zkušenost s následujíc závadou, zejména však s jejím řešením.
Moje auto Monde BWY 1,8 Duratec 92 kW
Při jízdě z kopce při brždění motorem po cca 10 sekundách samo přidá plyn (fakticky se rozeběhnou palivové střiky malé množství paliva volnoběžné otáčky udrží, ale vozidlo na rovince rychle zpomaluje). Pokud při jízdě z kopce vyřadím na neutrál, tak volnoběžné otáčky klesají velmi pomalu ke 2 tis ot/min a tam se zastaví a drží 2 tis ot/min.
Pokud za jízdy držím vyšláplou spojku tak otáčky začnou pomalu klesat k volnoběžnym.
Pokud prošlápnu plyn opět zůstanou viset na 2 tis ot/min.
Častěji se děje když jedu na pohodu a plyn jen šolíchám, nebo když jsem před vyřazením brzdil motorem.
Pokud jedu pilu a vyhodím motor chcípne. Pokud zachytím plynovým pedálem, tak musím zachytit tak 2 až 3 krát než se volnoběh chytí a udrží. Pokud pojíždím v koloně tak také chcípá.
Vše se děje jen za jízdy, jakmile se zastaví kola otáčky na volnoběh spadnou a drží na 750 ot/min. Identické na benzin i LPG. Už ladím jen na benzín. Dokud nebude chodit na benzín nemá cenu řešit LPG.
Dosud vykonáno:
1. Tlaky na válcích 16 At všechny stejné
2. ventilové vůle OK
3. svíčky výměny za orig- byly OK
4. Nový volnoběžný ventil PIERBURG
5. Nový snímač polohy škrtící klapky Delphi
6. Nový senzor tlaku sacího potrubí Bosch
7. Sací potrubí na stojícím vozidle absolutně těsné, po ucpání na filtru motor okamžitě chcípne.
8. Po odpojení volnoběžného ventilu na stojícím vozidle motor okamžitě chcípne
9. Klapka absolutně čistá a absolutně těsná, mechanicky ovládaná, pružina silnázavírá spolehlivě
10. Výfukové potrubí absolutně těsné, jarová voda a kompresor ve výfuku ani bublinka
11. Nové lambda sondy Bosch
12. Nový snímač teploty motoru
13. Lanovod k pedálu plynu OK
14. Tempomat odpojen ale jinak OK
15. Odvětrávání klikovky zkontrolováno opticky, nikde nic nefouká ani nevzlíná olej
16. Diagnostika čistá, závady žádné, všechny budíky ukazují perfektně jak otáčky, rychlost, teplotu
17. Snímač spojky a brdy funkční.
18. Po každém úkonu smazány adaptace a reset řídící jednotky
Poslední dvě otázky.
1. Kolik naměříte napětí na baterce voltmetrem při běžícím motoru na volnoběh. Faktický test na stejném motoru?
2. Od kud bere řídíci jednotka teplotu nasávaného vzduchu?
Díky za každou radu.
Dave II
-
- Test driver
- Příspěvky: 2653
- Registrován: 25.12.2011 16:56
- Bydliště: Novojičínsko
Re: DuratecHE 2.0 CJBB - volnoběh/otáčky při řazení skáčou
Může opět blbnout volnoběžný ventil. Zaměřil bych se i na benzínové vstřikovače. Při provozu na LPG jsou benzínové vstřikovače téměř nevyužité a zanášejí se. Zkusit vyjet nádrž s přidanými aditivy nebo oslovit LPG servis, někteří nabízejí čištění vstřikovačů roztokem. Čištění ultrazvukem je k ničemu.
je: Ford Focus, 09/2020, hatchback, 2.3 ecoboost, 228kW, ST
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
bylo: Ford Mondeo, 09/2013, kombi, 2.0 SCTi 202,3kW, Titanium S
bylo: Ford Mondeo, 10/2005, liftback, 2.5 V6, Trend SE, LPG Elpigaz
bylo: Ford Escort, 08/1995, kombi, 1.6 16V, GHIA, LPG Elpigaz
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host