
Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
- jirkaj
- Člen klubu
- Příspěvky: 865
- Registrován: 28.04.2013 20:47
- Bydliště: Vsetín
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Díky za reakce, jdu shánět origo 

- Stastlivec
- Zkušený
- Příspěvky: 1212
- Registrován: 19.05.2016 12:40
- Bydliště: Jesenice
Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
jo to asi taky pozorujujenikHK píše:Co mám teda zkušenost s TYC se světly z MK1 ( hlavní a mlhovky), tak naprosto tragická kresba světla - buďto to svítilo jen kousek před auto a nebo to oslňovalo - nedalo se rozumně seřídit.
Jinak co se týče svítivosti, tak byla výrazně lepší, než vysvěcené původní.

- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Chcel by som doplniť (dúfam, že užitočnú) informáciu, hlavne asi pre tých, ktorí nemajú ESP a dorábajú AFS - stačí im do krúžku pod volantom priviesť 12V, kostru a signál z AFS jednotky.
Originál káblik od Fordu je prakticky nemožné zohnať, ale konektor sa dá získať aj z iného miesta - napr. S-Max 2006 používa ten istý konektor pre výstražné svetlá-smerovky. Predpokladám, že niečo také už bude aj na vrakoviskách omnoho viac dostupnejšie, než prepojovací káblik, ktorý tam Ford používa pre Focus. Ešte som to netestoval u seba, ale z pohladu na ten konektor sa zdá, že to bude pasovať. Pre variantu z ESP sa dá samozrejme použiť tiež, len je asi treba prepinovať pôvodný konektor do tohto nového, keďže tam nebude tá "redukčná" časť.
Ďalšie miesto kde Ford používa tento konektor by mal byť signalizačný panel pre vypnutý airbag spolujazdca pre Focus mk3 a Fiestu mk7 (po FL myslím).
Originál káblik od Fordu je prakticky nemožné zohnať, ale konektor sa dá získať aj z iného miesta - napr. S-Max 2006 používa ten istý konektor pre výstražné svetlá-smerovky. Predpokladám, že niečo také už bude aj na vrakoviskách omnoho viac dostupnejšie, než prepojovací káblik, ktorý tam Ford používa pre Focus. Ešte som to netestoval u seba, ale z pohladu na ten konektor sa zdá, že to bude pasovať. Pre variantu z ESP sa dá samozrejme použiť tiež, len je asi treba prepinovať pôvodný konektor do tohto nového, keďže tam nebude tá "redukčná" časť.
Ďalšie miesto kde Ford používa tento konektor by mal byť signalizačný panel pre vypnutý airbag spolujazdca pre Focus mk3 a Fiestu mk7 (po FL myslím).
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 19.01.2020 18:57
Nefunkční natáčení světel AFS Focus MK2
AHoj Forďáci,
potřeboval bych poradit, co by mohlo způsobovat nefunkční natáčení světel do zatáček? Nevím si popravdě rady. Děkuju za každou radu. Díky Valdy
potřeboval bych poradit, co by mohlo způsobovat nefunkční natáčení světel do zatáček? Nevím si popravdě rady. Děkuju za každou radu. Díky Valdy
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Najlepšie napojiť na kábel a zistiť chybu. Môže to byť čokolvek od motorčeka vo svetlách až po krúžok pod volantom.
Prestali sa ti natáčať obidve svetlá, alebo len jedno? Chcelo by to aj trochu lepší popis problému...
Prestali sa ti natáčať obidve svetlá, alebo len jedno? Chcelo by to aj trochu lepší popis problému...
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
V elmconfigu mám pri nastavení HCM možnosť nastaviť Focus pred-FL alebo Focus ST pred-FL. Vie niekto v čom sa tieto dve nastavenia líšia, čo ovplyňujú? Napr. Focus ST po-FL už v nastavení nie je, je tam len Focus po-FL samostatne...:

Ďakujem za info

- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Chcem sa spýtať či je nejaký strašný problém ak by som na čas zapojil namiesto AFS svetiel pôvodné? Predpokladám že minimálne hlášku mi to vyhodí na palubáku, ale môžem čakať ešte niečo? Nefunkčnosť naklápania hore-dole? To by mi asi nevadilo, ale pre istotu...?
A ešte podotázka, dokážem ručne (12V zdrojom) overiť natáčanie doprava-dolava...predpokladám že asi prevrátiť polaritu a viem s tým hýbať do oboch strán...ale ešte čo je najdôležitejšie, ak to nechám napríklad vpravo ja, tak dokáže si to potom auto zrovnať samo?
A ešte podotázka, dokážem ručne (12V zdrojom) overiť natáčanie doprava-dolava...predpokladám že asi prevrátiť polaritu a viem s tým hýbať do oboch strán...ale ešte čo je najdôležitejšie, ak to nechám napríklad vpravo ja, tak dokáže si to potom auto zrovnať samo?
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
chyba na palubaku od ridici jednotky (muzes ji odpojit) + nenastavovani svetel nahoru/dolu (muzes upravit kabelaz) ... ani s jednim neprojdes na STK
testovani nataceni doleva/doprava jsem nikdy nedelal
testovani nataceni doleva/doprava jsem nikdy nedelal
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ok, to je v pohode, ja to potrebujem tak cca na deň, možno dva, kým vymyslím ako tam správne osadiť LED žiarovky aby sa tam zmestili...ale keby som potreboval autom niekam ísť, tak nech môžem svietiť aspoň pôvodnými svetlami...
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24542
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
funkcnost vsech zarovek zustava zachovana
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- ScorpionSX
- Zkušený
- Příspěvky: 1805
- Registrován: 29.01.2011 18:05
- Bydliště: Trenčín, SR
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Super, ďakujem! 

- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Sešly se mi kablik k AFS kroužku i výše zmíněnýspínač varovných světel z S-Max/Galaxy/Mondeo (jako záloha, pokud by akce s kablikem neklapla) a přidávám fotku - je potřeba konektor varovek (na fotce ustřižený) trochu upravit nožem/pilníkem.ScorpionSX píše: 11.12.2019 08:31 Originál káblik od Fordu je prakticky nemožné zohnať, ale konektor sa dá získať aj z iného miesta - napr. S-Max 2006 používa ten istý konektor pre výstražné svetlá-smerovky. Predpokladám, že niečo také už bude aj na vrakoviskách omnoho viac dostupnejšie, než prepojovací káblik, ktorý tam Ford používa pre Focus.
FORD-S-MAX-I-06r-PRZELACZNIK-SWIATEL-AWARYJNYCH-Funkcje-inne.jpg
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ještě zajímavý postřeh, který určitě nebude náhoda
Při správném seřízení světel (v horizontální rovině) a vzdálenosti 10m od kontrolní stěny je maximální natočení světel směrem ke středu přesně tolik, kolik je vzdálenost mezi světly. Neboli levé světlo natočené doprava svítí právě do místa, kam svítí pravé světlo svítící přímo vpřed a analogicky pravé světlo natočené doleva svítí právě tam, kam svítí levé přímo vpřed.
V průběhu úvodní kalibrace po zapnutí světel se tak vlastně paprsky světel překříží a na kontrolní stěnu svítí stejně, jako pro jízdu rovně
rychlá a snadná kontrola
správného nastavení a funkce světel

Při správném seřízení světel (v horizontální rovině) a vzdálenosti 10m od kontrolní stěny je maximální natočení světel směrem ke středu přesně tolik, kolik je vzdálenost mezi světly. Neboli levé světlo natočené doprava svítí právě do místa, kam svítí pravé světlo svítící přímo vpřed a analogicky pravé světlo natočené doleva svítí právě tam, kam svítí levé přímo vpřed.
V průběhu úvodní kalibrace po zapnutí světel se tak vlastně paprsky světel překříží a na kontrolní stěnu svítí stejně, jako pro jízdu rovně


Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- jirkaj
- Člen klubu
- Příspěvky: 865
- Registrován: 28.04.2013 20:47
- Bydliště: Vsetín
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Upřesnění pro předělávače světel u Focusu rok výroby 2010/2011, drobně se změnilo zapojení elektriky, mimo jiné i konektoru C111 a světel.
změny jsou tučným
f/ draty ukoncime 6x samec a zapojime:
levy pin 5 - C111-20
levy pin 10 - C111-32
levy pin 2 (maly konektor) - C111-34
pravy pin 5 - C111-21
pravy pin 10 - C111-26
pravy pin 2 (maly konektor) - C111-35
pin na C111-8 vytáhnou, ucvaknout jeden drát a přidat koncovku. BN-RD (pravé světlo) na C111-33, druhý barva - BN (levé světlo) na C111-30
pin na C111-3 vytáhnout, ucvaknou jeden drát a přidat koncovku. WH-GN (pravé světlo) na C111-11, druhý barva - WH-BU (levé světlo) na C111-31
b/ odmerime delku dratu (dale popisuji nejkratsi cesty pro alternativni umisteni):
pin 1 - natahneme az k volantu (ke snimaci polohy volantu)
pin 2 - C112-12 (sbernice HS CAN)
pin 3 - C112-11 (sbernice HS CAN)
pin 4 - nic
pin 5 - C111-35
pin 6, 7 a 8 - nic
pin 9 - C111-34
pin 10, 11, 12 a 13 - nic
pin 14 - naklápění světel - vytáhneme z C111-3, ucvakneme pin a připojíme sem (barva drátu WH-RD)
pin 15 - C111-21
pin 16 - C111-31
pin 17 - C111-20
pin 18 - C111-32
pin 19 - C111-30
pin 20 - C111-26
pin 21 - C111-33
pin 22 - C111-11
pin 23 - C102-13 - napajeni (velky modry na GEMu, pojistka F115)
pin 24 - kostra - vytáhneme pin z C111-8, ucvakneme pin a připojíme sem (barva drátu BK)
pin 25 a 26 - nic
obrázek:
změny jsou tučným
f/ draty ukoncime 6x samec a zapojime:
levy pin 5 - C111-20
levy pin 10 - C111-32
levy pin 2 (maly konektor) - C111-34
pravy pin 5 - C111-21
pravy pin 10 - C111-26
pravy pin 2 (maly konektor) - C111-35
pin na C111-8 vytáhnou, ucvaknout jeden drát a přidat koncovku. BN-RD (pravé světlo) na C111-33, druhý barva - BN (levé světlo) na C111-30
pin na C111-3 vytáhnout, ucvaknou jeden drát a přidat koncovku. WH-GN (pravé světlo) na C111-11, druhý barva - WH-BU (levé světlo) na C111-31
b/ odmerime delku dratu (dale popisuji nejkratsi cesty pro alternativni umisteni):
pin 1 - natahneme az k volantu (ke snimaci polohy volantu)
pin 2 - C112-12 (sbernice HS CAN)
pin 3 - C112-11 (sbernice HS CAN)
pin 4 - nic
pin 5 - C111-35
pin 6, 7 a 8 - nic
pin 9 - C111-34
pin 10, 11, 12 a 13 - nic
pin 14 - naklápění světel - vytáhneme z C111-3, ucvakneme pin a připojíme sem (barva drátu WH-RD)
pin 15 - C111-21
pin 16 - C111-31
pin 17 - C111-20
pin 18 - C111-32
pin 19 - C111-30
pin 20 - C111-26
pin 21 - C111-33
pin 22 - C111-11
pin 23 - C102-13 - napajeni (velky modry na GEMu, pojistka F115)
pin 24 - kostra - vytáhneme pin z C111-8, ucvakneme pin a připojíme sem (barva drátu BK)
pin 25 a 26 - nic
obrázek:
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3104
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Přisvícení do zatáčky - adaptivní světla (AFS)
Ja jsem k tomu pristoupil takto, abych mohl v pripade potreby vymenit svetla zpet za provedeni bez AFS (na C-max neni druhovyroba a i pouzitych je malo) bez vetsich zasahu.
Tudiz jsem jen doplnil prislusne piny do C111 a nic nestrihal, piny 3 a 8 jsem rozdovojil (dotahl je k jednotce AFS) - a vymenil kodovaci konektor svetel v motorovem prostoru.
viewtopic.php?f=239&t=47790&start=285
V pripade potreby tak staci vymenit svetlomety a kodovaci konektor.
Tudiz jsem jen doplnil prislusne piny do C111 a nic nestrihal, piny 3 a 8 jsem rozdovojil (dotahl je k jednotce AFS) - a vymenil kodovaci konektor svetel v motorovem prostoru.
viewtopic.php?f=239&t=47790&start=285
V pripade potreby tak staci vymenit svetlomety a kodovaci konektor.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host