jaký motor do SMAXe
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
jaký motor do SMAXe
Ahoj,
poohlížím se po SMAXu od rv. 2010. Obecně nejsem dieselově založenej, proto pokukuji po benzínu i z důvodu pohybování se po městě a delších cest (100+) max 1x týdne, rovněž preferuji manuál, takže mi z toho vychází 1.6 ecoboost + rád bych bluefin (180ps,320nm). Nemá někdo zkušenost s tímto motorem v SMAXu? případně zda to není úplný nesmysl v této kombinaci. Neočávám dynamiku STčka ale zase bych rád, aby se v případě potřeby dalo auto trošku rozpohybovat. Alternativa je 2.0 tdci 120kw ale jel jsem s tím v Mondeu a moc mě to neoslovilo, 2.0T my přijde už asi zbytečné.. díky za jakýkoliv postřeh:)
p.s. recenze na moje.auto jsem už prošel + jsem se snažil hledat na zahraničních forech ale moc informací jsem nedohledal ohledně zkušenosti s SMAXem s 1.6kou
poohlížím se po SMAXu od rv. 2010. Obecně nejsem dieselově založenej, proto pokukuji po benzínu i z důvodu pohybování se po městě a delších cest (100+) max 1x týdne, rovněž preferuji manuál, takže mi z toho vychází 1.6 ecoboost + rád bych bluefin (180ps,320nm). Nemá někdo zkušenost s tímto motorem v SMAXu? případně zda to není úplný nesmysl v této kombinaci. Neočávám dynamiku STčka ale zase bych rád, aby se v případě potřeby dalo auto trošku rozpohybovat. Alternativa je 2.0 tdci 120kw ale jel jsem s tím v Mondeu a moc mě to neoslovilo, 2.0T my přijde už asi zbytečné.. díky za jakýkoliv postřeh:)
p.s. recenze na moje.auto jsem už prošel + jsem se snažil hledat na zahraničních forech ale moc informací jsem nedohledal ohledně zkušenosti s SMAXem s 1.6kou
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- r0mik
- .
- Příspěvky: 9356
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor do SMAXe
rodice maji Smax 2006 2.5 Turbo v LPG, je zabava s tim jezdit 

Focus 2002 RS "WRC Ášín"-track car
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
Focus 2002 RS #1121-radost
Focus 2002 ST170 "BO!!!"-track car
Focus 2002 ST170
Focus 2003 ST170 kombi s tažným
Transit 2004 2.4tddi odtahovka
Smax 2006 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T LPG
Smax 2007 2.5T
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
tak 2,5 je samozřejmě jiná liga:) nejsou se zástavbou na LPG nějaké potíže? nezlobí to? do STčka bych LPG nedal ale pravda, že u SMAXe bych to asi snesl
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: jaký motor do SMAXe
po faceliftu se tam 2.5 nedával ne?
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
po FL se nedával, ale je to asi jediný motor před FL, který má smysl.. ale možná se zbytečně straním nafty 

Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- 321910336
- Zkušený
- Příspěvky: 1071
- Registrován: 20.01.2012 23:10
- Bydliště: Přerov
Re: jaký motor do SMAXe
aha, já měl za to že sháníš jen pofacelift. jinak ta 1.6 EB by mohla být ideál když člověk překoná blok z toho mít v takovém korábu tak malý motor
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: jaký motor do SMAXe
chces s tim jezdit po meste (nafta ma poFL vzdy dpf), takze bych bral i benzin 2.0 107kW - prijde mi, ze to jede plynuleji nez 1.6 ecoboost, ale na zavodeni (a chipovoni) to samozrejme neni
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
po FL jsem uvažoval kvůli tomu, že už má ecoboost motory. Určitě chci turbomotor, věřím že 2.0 atmo nebude špatné na přepravu z místa A do B, ale určitě by mě nijak nebavil. Po městě to jsou případně takové 5km pojezdy ale nejezdím autem po praze každodenně, takže by to DPF i mohl zvládnout. Spíš asi potřebuju nějak zkorigovat jestli úvaha 1.6 ecoboost do SMAXe není úplně lichá i z pohledu spotřeby, která u tak velkého auta bude určitě 8-10l, nehledě na dost omezenou nabídku:) v rámci TDCI je poměrně z čeho vybírat.
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 23.08.2018 22:43
Re: jaký motor do SMAXe
ahoj Johnyy a všichni ostatní, řeším úplně stejný problém, nenalezl jsem však pokračování, jak jsi vyřešil nákup S-maxe, resp. jaký motor. Osobně zvažuji verzi po FL, rok 2013, 2014, a to buď 1.6 ecoboost, nebo 2.0 tdci 103 kW. Benzínových v nabídce moc není, těch naftových je mnohem více.
Jezdím denně krátké trasy - školka, škola, (cca 2 km) a pak denně k metru (10 km) a také pracovně - desítky km, plus rodinné cesty - stovky km.
Jde mi o spolehlivost motoru, zda dostačuje výkonově při plném obsazení (5 osob). Ročně najezdím cca 15 tis Km (+/- 5 tis km) výbavou budou na tom naftové vozy asi lépe, 1.6 byl základní motor, ale to je jiná otázka. koupí TDCI 103 kW asi nic nezkazím, bojím se trochu servisních nákladů kdy tyto vozy mívají od 150 tis km najetých km a více, a ty krátké trasy pro diesel asi nejsou ideální...
mnoho zkušeností na s-max 1.6 eb jsem na webu nenašel.
Budu rád za jakoukoliv radu.
Jezdím denně krátké trasy - školka, škola, (cca 2 km) a pak denně k metru (10 km) a také pracovně - desítky km, plus rodinné cesty - stovky km.
Jde mi o spolehlivost motoru, zda dostačuje výkonově při plném obsazení (5 osob). Ročně najezdím cca 15 tis Km (+/- 5 tis km) výbavou budou na tom naftové vozy asi lépe, 1.6 byl základní motor, ale to je jiná otázka. koupí TDCI 103 kW asi nic nezkazím, bojím se trochu servisních nákladů kdy tyto vozy mívají od 150 tis km najetých km a více, a ty krátké trasy pro diesel asi nejsou ideální...
mnoho zkušeností na s-max 1.6 eb jsem na webu nenašel.
Budu rád za jakoukoliv radu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 809
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
Čau:) vyřešil jsem to tak, že mám aktuálně mondeo 2.2 tdci:D nicméně jezdí převážně delší trasy ačkoliv pojezdům po městě se taky někdy nevyhnu ale euro5 to snáší lépe jak euro4 alespoň z pohledu DPF.
Na Smaxe možná ještě v budoucnu dojde:)
Těžko radit, každý řekne ať jdeš do 2.0 v atmosféře. 1.6 bude určitě fajn přemisťovadlo, všude zmiňují, že na základní motor jede více než slušně. Bohužel otázka spolehlivosti je všelijaká když si to tu přečteš kvůli LSPI a z tohoto pohledu se mi už jeví diesel co by spolehlivější volba. 2.0 tdci bych se nebál, pokud seženeš slušný kousek (103 a 120kw se liší jen softem), včas měnit olej pokud jezdíš kratší trasy (10t), nerasovat to za studena, takže těch 10km šolich, kvalitní naftu a určitě fl euro 5 aby jsi neměl potíže s naftou v oleji při nedokončených regeneracích, pokud to ale o víkendech protáhneš, aby regenerace mohla proběhnout tak bych z DPF neměl strach, nicméně na to jak DPF beží má vliv x věcí (vstřiky,egr, netěsnosti..).
Osobně jestli půjdu do maxe tak asi 2.0 ecoboost a klidně v automatu, na manuálu už nějak nebazíruju:)
Na Smaxe možná ještě v budoucnu dojde:)
Těžko radit, každý řekne ať jdeš do 2.0 v atmosféře. 1.6 bude určitě fajn přemisťovadlo, všude zmiňují, že na základní motor jede více než slušně. Bohužel otázka spolehlivosti je všelijaká když si to tu přečteš kvůli LSPI a z tohoto pohledu se mi už jeví diesel co by spolehlivější volba. 2.0 tdci bych se nebál, pokud seženeš slušný kousek (103 a 120kw se liší jen softem), včas měnit olej pokud jezdíš kratší trasy (10t), nerasovat to za studena, takže těch 10km šolich, kvalitní naftu a určitě fl euro 5 aby jsi neměl potíže s naftou v oleji při nedokončených regeneracích, pokud to ale o víkendech protáhneš, aby regenerace mohla proběhnout tak bych z DPF neměl strach, nicméně na to jak DPF beží má vliv x věcí (vstřiky,egr, netěsnosti..).
Osobně jestli půjdu do maxe tak asi 2.0 ecoboost a klidně v automatu, na manuálu už nějak nebazíruju:)
Nyní: Mondeo MK4 Kombi FL, 2.2 tdci 169kw,500nm, podvozek Titanium S
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
ex: Ford Focus 2 ST, 2008 FL, code red stage 2, mongoose, sportcat =285ps 465Nm
ex: Ford Puma 1.7 VCT, 2000
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: jaký motor do SMAXe
Zdravím. Zvažuju přechod z Focuse mk.3 combi do S-maxe. Rodina se rozrustá a docela bych si to uměl představit.
Ale nechtěl bych aby to bylo eknomické šlápnutí vedle, přeci jen FF3 s atmo 1,6 nemá zas tak drahý provoz.
TAkže pro můj menší nájezd bych volil buď motor 2,0i nebo 1,8Tdci.
Zajímá mě zda ten 1,8Tdci (dáván do r.2010) je ekonomicky přijatelnější oproti třeba 2,0Tdci nebo to vyjde nastejno..?
A 2,0i, jaké s ním máte zkušenost, jaká je spolehlivost a náklady a taky spotřeba?
díky moc.
Ale nechtěl bych aby to bylo eknomické šlápnutí vedle, přeci jen FF3 s atmo 1,6 nemá zas tak drahý provoz.
TAkže pro můj menší nájezd bych volil buď motor 2,0i nebo 1,8Tdci.
Zajímá mě zda ten 1,8Tdci (dáván do r.2010) je ekonomicky přijatelnější oproti třeba 2,0Tdci nebo to vyjde nastejno..?
A 2,0i, jaké s ním máte zkušenost, jaká je spolehlivost a náklady a taky spotřeba?
díky moc.
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: jaký motor do SMAXe
1.8TDCi nema DPF, ale rok vyroby bude max. 2010 ... do stejneho roku se delal i atmosfericky benzin 2.0
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5698
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: jaký motor do SMAXe
1.8 TDCi máme něco přes rok v Galaxy. Spotřeba bez pár deci sedm litrů včetně docela častého tahání vleku a pár jízd s karavanem (to leze spotřeba k 11l). Dynamikou mě motor překvapil...
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: jaký motor do SMAXe
Vim, byl by to s 1,8Tdci starší kus.. ale s 2,0Tdci mám obavu o velké investice... máte přehled co strojí nový DPF filtr, aZaQik píše: 14.06.2020 06:41 1.8TDCi nema DPF, ale rok vyroby bude max. 2010 ... do stejneho roku se delal i atmosfericky benzin 2.0
jak jsou na tom obecně se spolihlivostí ty verze 103 a 120kw.. třeba i oproti 1,8TDci.
Jinak atmo 2,0 benzín se sehnat dá ale stojí (koukam na inzerci) ca o 80t.více než nafta... a to je doost.
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- Mufin01
- Test driver
- Příspěvky: 3959
- Registrován: 04.10.2010 15:32
- Bydliště: štatl jak sviňa
Re: jaký motor do SMAXe
Atmo 2.0i se v tomto věku v zachovalém stavu v ČR špatně shání a ano, ceny benzínů jsou vyšší, než u nafty. Mluvím z vlastní zkušenosti, nedávno jsem ho v maxu kupoval, hledal jsem několik měsíců a nakonec jsem koupil v Německu. Za půl roku mám spotřebu 9 litrů, jezdím hlavně kratší trasy po městě. Můžu srovnávat s 1,8TDCi ve Focusu, který jsem měl předtím. Oba motory patří k tomu spolehlivějšímu, co Ford udělal. Ve focusu jsem měl spotřebu 5,7, v maxu bude pochopitelně vyšší, záleží na zatížení. Tento motor měl v maxu třeba Adow, určitě se podělí se zkušenostma.
Obrovský rozdíl v projevu motoru je daný už z principu turbonafta X atmobenzín. Nafťák je díky turbu svižný od nízkých otáček, ale ve 4 t. ot. umře. Špatně se s mi s ním třeba předjíždělo, v naloženém s-maxu si s tímto motorem nedovedu předjíždění představit vůbec. Atmobenzín je líný v nízkých otáčkách, ale když se vytočí, tak dokáže i s touto velkou krabicí hezky svižně lítat. Radost z jízdy je nesrovnatelná, na okreskách je s ním překvapivě docela zábava
Oba motory nejsou moc vhodné na dálníční provoz kvůli absenci 6 kvaltu. Pocitově se mi na dálnici jezdí líp s benzínem, ta nafta už byla při těch otáčkách hodně hlučná, ale to může být dané i lepším odhlučněním v s-maxu.
Rozdíl v komfortu je taky v zimě, 1,8 TDCi se opravdu hooodně dlouho zahřívá, takže pozdě topí, dodělával jsem tam kvůli tomu el. topení. Benzín je zahřátý skoro hned.
Obrovský rozdíl v projevu motoru je daný už z principu turbonafta X atmobenzín. Nafťák je díky turbu svižný od nízkých otáček, ale ve 4 t. ot. umře. Špatně se s mi s ním třeba předjíždělo, v naloženém s-maxu si s tímto motorem nedovedu předjíždění představit vůbec. Atmobenzín je líný v nízkých otáčkách, ale když se vytočí, tak dokáže i s touto velkou krabicí hezky svižně lítat. Radost z jízdy je nesrovnatelná, na okreskách je s ním překvapivě docela zábava

Oba motory nejsou moc vhodné na dálníční provoz kvůli absenci 6 kvaltu. Pocitově se mi na dálnici jezdí líp s benzínem, ta nafta už byla při těch otáčkách hodně hlučná, ale to může být dané i lepším odhlučněním v s-maxu.
Rozdíl v komfortu je taky v zimě, 1,8 TDCi se opravdu hooodně dlouho zahřívá, takže pozdě topí, dodělával jsem tam kvůli tomu el. topení. Benzín je zahřátý skoro hned.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host