Pro 2.0i 200Nm to platí taky, jen se ten moment na kolech zvětší mnohem více než u 320Nm/92kW. Kdo je líný s atmobenzinem podřazovat, tak mu ujede kdeco. Ale 190Nm/4500ot. už s autem trochu hýbe a odpovídá to 380Nm/2250 ot při stejné rychlosti.TomFocus píše: 16.06.2020 14:40 Sorry jako možná - doopravdy... vzdávám se je vás víc.
Takže přepočítávám...320Nm na brzdě jen motor, na kolech mnohem mnohem míň to platí pro diesely. Pro 2.0i a 200Nm tohle neplatí.
A pružné zrychlení dělá výkon za doprovodu podražení... OK je to tu Vaše![]()
Jen proč to na silnicích vypadá jinak![]()
jaký motor do SMAXe
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: jaký motor do SMAXe
Chlapi fajn, ale můj dotaz nebyl na dynamické ambice v provozu,ale na ekonomickou stránku věci.
Na kolik vyjde výměna nebo oprava PDF filtru u 2,0Tdci... ví někdo... nechce se mi zase psát do Carentu a zjištovat origo cenu..
A možný provozní výdaje u 10 let starého S maxe s 1,8Tdci vers 2,0i... to bych uvítal.. ty auta tu někteří vlastníte, tak asi víte..
Na kolik vyjde výměna nebo oprava PDF filtru u 2,0Tdci... ví někdo... nechce se mi zase psát do Carentu a zjištovat origo cenu..
A možný provozní výdaje u 10 let starého S maxe s 1,8Tdci vers 2,0i... to bych uvítal.. ty auta tu někteří vlastníte, tak asi víte..
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- vitut
- Člen klubu
- Příspěvky: 3029
- Registrován: 25.06.2008 13:03
- Bydliště: Milovice(NB), Štoky(HB)
- Kontaktovat uživatele:
Re: jaký motor do SMAXe
https://www.fordshop.cz/1-filtry-pevnyc ... dpf-filtry
Ja mam na svem S-Maxu 2.0 TDCi najeto 245 tis. km a filtr je puvodni (rok 2009 - Euro 4). V rodine mame jeste jeden S-Max 2.0 TDCi (rok 2014 - Euro 5), ten ma zatim bez problemu najeto 177 tis. km.
Ja delal letos spojku a setrvak, predni tlumice, zadni pruziny a excentry, mam novou baterii. Vloni jsem menil hadice k DPF a cidlo tlaku. Cekaji me zadni brzdy. Pak samozrejme olej a filtry. Jezdim kombinaci za 6,8 l/100 km (50 % okresky, 35 % dalnice, 15 % Praha). Mnohem vic penez zerou upravy - ACC, kamera, xenony, Webasto, Premium sound, sedacky s pameti, atp.
Druhy S-Max jezdi jen mimo dalnice (nema znamku), ve meste taky moc ne (spis po vesnici - Jihlava). Kombinaci ma za 6,2 l/100 km. Zatim si rekl o zadni excentry, baterii, opravu tepelnych clon v narazniku a pak blbosti. Pak samozrejme olej a filtry.
Ja mam na svem S-Maxu 2.0 TDCi najeto 245 tis. km a filtr je puvodni (rok 2009 - Euro 4). V rodine mame jeste jeden S-Max 2.0 TDCi (rok 2014 - Euro 5), ten ma zatim bez problemu najeto 177 tis. km.
Ja delal letos spojku a setrvak, predni tlumice, zadni pruziny a excentry, mam novou baterii. Vloni jsem menil hadice k DPF a cidlo tlaku. Cekaji me zadni brzdy. Pak samozrejme olej a filtry. Jezdim kombinaci za 6,8 l/100 km (50 % okresky, 35 % dalnice, 15 % Praha). Mnohem vic penez zerou upravy - ACC, kamera, xenony, Webasto, Premium sound, sedacky s pameti, atp.
Druhy S-Max jezdi jen mimo dalnice (nema znamku), ve meste taky moc ne (spis po vesnici - Jihlava). Kombinaci ma za 6,2 l/100 km. Zatim si rekl o zadni excentry, baterii, opravu tepelnych clon v narazniku a pak blbosti. Pak samozrejme olej a filtry.
S-Max, 2.0 TDCi, 103 kW, 2009, modrá Blazer
FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

FoFo1 combi, 2.0 16V, 127 kW, 2003, modrá Imperial
C-Max mk1, 1.8 16V, 88 kW, 2004
byl: FoFo1 combi, 1.8 TDCi, 85 kW, 2002, šedá

-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
Jestli najedes ročně malo a na kratkych trasach, tak asi ten benzin. Na 2.0i nejspis nic resit nebudes,jedine ze bys mel fakt smulu a koupil auto, ktere nebylo dobre servisovano a motor by zral olej. Ja jsem mel 1.8ku (stejny motor jako 2.0i) a ve 200tkm nezrala nic. Chce to měnit olej po 10tkm. Spojka u benzinu vydrzi podstatně dele. Svicky stoji 4x 180Kc. Rozvody retezem,ktery se kontroluje az pri 250tkm.
Dpf na diesel pro forda je za rozumnou cenu, kolem 15t.
https://www.fordshop.cz/1-filtry-pevnyc ... dpf-filtry
Proto jsem psal, ze bych tu naftu urcite zvazil, tim spis, pokud je auto s benzinem vyrazne drazsi.
Dpf na diesel pro forda je za rozumnou cenu, kolem 15t.
https://www.fordshop.cz/1-filtry-pevnyc ... dpf-filtry
Proto jsem psal, ze bych tu naftu urcite zvazil, tim spis, pokud je auto s benzinem vyrazne drazsi.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: jaký motor do SMAXe
Zdar chlapi. Když se vrátím zpět k dieselu 2,0 TDCi do Smaxe, tak který nějlépe hledat... je jich přece víc, některé ještě bez DPF, pak
různé výkonové varianty atd. Četl jsem že novější (asi po r. 2011) mají i vstřik do katalyzátoru pro lepší čístění ...
Díky za info kterou variantu byste zvolili vy..
různé výkonové varianty atd. Četl jsem že novější (asi po r. 2011) mají i vstřik do katalyzátoru pro lepší čístění ...
Díky za info kterou variantu byste zvolili vy..
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
Jednoznačně od r.v. 2011, přesně z důvodu, který popisuješ. Vcelku bezproblémově fungující FAP i při ne úplně vyhovujícím jízdním režimu. Asi není lepší varianta z pohledu použitelnosti/nákladů/spolehlivosti.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: jaký motor do SMAXe
Díky. Ještě dotaz jak se tahle varianta pozná, jen při zvednutí zpod auta, nebo i na štítku vozidla či motoru poznám, že jde o variantu se vstřikovačem u katu...?
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
-
- Junior
- Příspěvky: 261
- Registrován: 25.01.2012 21:03
- Bydliště: Vejprnice
Re: jaký motor do SMAXe
Verze euro 5 od fl.
je Ford S-Max 2,0TDCI 120kw Titanium
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
byl Ford Focus Titanium 1,6 ecoboost 134kw
je Ford Focus Trend 1,6 74kw 2005
byl Ford Focus c-max 2,0TDCI 100kw
byl Ford Sierra 2,0 DOHC 88kw
byl Ford Escort 1,6 66kw 1989
byl Ford Taunus Ghia 2,0 V6 66kw 1980
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: jaký motor do SMAXe
Na závěr taková úvaha... Jaký cenový rozdíl je akceptovatelný mezi Smaxem 2,0i a 2,0Tdci, pokud vím že najedu tak 10tis ročně a pominu běžnou údržbu stejnou pro oba ... pouze opravy toho co má nafta a u benzinu nehrozí...
Cenový rozdíl kusů s podobným nájezdem je tak 40tis. kč (s vysokým nájezdem Tdci pak třeba i 80 tis..) co myslíte je to ok nebo byste naftu risknuli?
Cenový rozdíl kusů s podobným nájezdem je tak 40tis. kč (s vysokým nájezdem Tdci pak třeba i 80 tis..) co myslíte je to ok nebo byste naftu risknuli?
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3097
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: jaký motor do SMAXe
To si musíš odpovědět sám, kolik je akceptovatelné. Klasický naftový víceboj.
Krom nájezdu je taky dobrý zohlednit i profil. Na hrkání do 15km mi nedává nafta smysl, sotva se ohřeje a už zase stydne.
Takže:
- vstřikovače
- vysokotlaké čerpadlo
- turbodmychadlo
- dvouhmotovy setrvačník (byť ten má zrovna tenhle benzín taky, ale nedostává tolik zabrat)
- DPF
Takže si vezmi, kdyby se to sešlo a bylo nutné řešit třeba jen tři z výše uvedených naráz, kolik to bude a zda to cena reflektuje.
Krom nájezdu je taky dobrý zohlednit i profil. Na hrkání do 15km mi nedává nafta smysl, sotva se ohřeje a už zase stydne.
Takže:
- vstřikovače
- vysokotlaké čerpadlo
- turbodmychadlo
- dvouhmotovy setrvačník (byť ten má zrovna tenhle benzín taky, ale nedostává tolik zabrat)
- DPF
Takže si vezmi, kdyby se to sešlo a bylo nutné řešit třeba jen tři z výše uvedených naráz, kolik to bude a zda to cena reflektuje.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
- warflyer
- Junior
- Příspěvky: 407
- Registrován: 17.09.2009 11:03
- Bydliště: Středočeský kraj
Re: jaký motor do SMAXe
Ahoj, to pořád strašíte
Vždycky je riziko.
Jak někdo nahoře psal, že už má 240T najeto a v pohodě, tak já mám na MOndeo kombi 2,2 TDCi TSport (R.2008) EURO4+DPF, najeto nyní cca 320t a na začátku po koupi se akorát měnilo servo. Jinak jen kotouče. Taktéž před rokem zadní brzdiče protože je to u Mondea III/IV stále nemoc (no nevim jak u nového). Jinak nic, ani 2hmota, ani spojka,vstřiky, čerpadlo, startér... DPF taky ne!
Jen po výměne rozvodů až v 270t
(páni v AMB jděte do prdele), se dále po výměně gumového řemenu v podstatě vše beem týdne rozsypala volnoběžka alternátoru a zárověň i kompresor. Asi ten novej pevnej řemen už neuneslo. No a to je všechno.
Jo začínaj blbnout dveře, v létě se levý občas nedají odevřít klikou, pravý v zimě zamrzá zámek (pomuže líh), kvete přední sklo po okrajích a tudíž hřejou v zimě jen některé části. Zatéká do zámku zadních dveří od stěrače takže hnijou kontakty... jo kluk už stárne...
Ale když ho na jaře 2014 koupíš za 130t Kč (v bazarech bežně za 280t) tak máš docela rezervu na to co potřebuješ.
Ale pořád lítá krásně.
a dlouho bude doufám.
Jo a jednou ročně olej, filtry, (2000,-?včetně práce) jednou za dva roky palivák za 700,- včetně práce.

Jak někdo nahoře psal, že už má 240T najeto a v pohodě, tak já mám na MOndeo kombi 2,2 TDCi TSport (R.2008) EURO4+DPF, najeto nyní cca 320t a na začátku po koupi se akorát měnilo servo. Jinak jen kotouče. Taktéž před rokem zadní brzdiče protože je to u Mondea III/IV stále nemoc (no nevim jak u nového). Jinak nic, ani 2hmota, ani spojka,vstřiky, čerpadlo, startér... DPF taky ne!
Jen po výměne rozvodů až v 270t

Jo začínaj blbnout dveře, v létě se levý občas nedají odevřít klikou, pravý v zimě zamrzá zámek (pomuže líh), kvete přední sklo po okrajích a tudíž hřejou v zimě jen některé části. Zatéká do zámku zadních dveří od stěrače takže hnijou kontakty... jo kluk už stárne...
Ale když ho na jaře 2014 koupíš za 130t Kč (v bazarech bežně za 280t) tak máš docela rezervu na to co potřebuješ.
Ale pořád lítá krásně.

Jo a jednou ročně olej, filtry, (2000,-?včetně práce) jednou za dva roky palivák za 700,- včetně práce.
Mondeo/2017/2.0TDCi/ST LINE/180PS/Magnetic Gray
Mondeo/2008/2.2TDCi/TITANIUM X SPORT/175PS/Black Pearl
BYLO:
Mondeo/2002/2.0TDCi/130PS/Diamond white/ZETEC-Spacket
Escort/1998/1.6Zetec/16V/90PS/Diamond white
Escort XR3i/1982/1.8Zetec/16V/130 PS/Pearl Black
Mondeo/2008/2.2TDCi/TITANIUM X SPORT/175PS/Black Pearl
BYLO:
Mondeo/2002/2.0TDCi/130PS/Diamond white/ZETEC-Spacket
Escort/1998/1.6Zetec/16V/90PS/Diamond white
Escort XR3i/1982/1.8Zetec/16V/130 PS/Pearl Black
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti