focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Postup je celkem jasnej, řemenice kliky odmastit, novej šroub 40 Nm + 90° řemenici přidržet, vačkový kola povolený a dotahovat potom, 60Nm, neutahovat přes pravítko ale kolo si přidržet.. Rozvody skáčou, protože v servisech jsou i debilové co si ulehčujou práci a dělaj to jinak, klidně na fixu, povolovat vačky je zbytečnost atd. Když tu vidim kolik motorů má rozvody nastavený nepřesně (přitom doma si je dělá málokdo) tak se chce brečet. A když mi přijde pod ruku auto napadený servisem, tak jsem na ně nasr. a i když mě to moc nebaví tak si radši všechno dělám sám.. Olej přelitej o litr nad horní rysku a podobný prasárny (a ještě to okecával jakože v pohodě)
Rozvody mám aktuálně nastavený nejspíš perfekt - volnoběh absolutně klidný, táhne dobře v celým rozsahu otáček, spotřeba klidná jízda okreskama ca 5,5. Tak si to změřim kolik tam je - pravítko do vaček a dole změřit jak daleko je klika od otvoru. Akorát teď se mi nechce sundavat ventildekl, tak někdy časem (asi až dojde na ty rozvody)...
Rozvody mám aktuálně nastavený nejspíš perfekt - volnoběh absolutně klidný, táhne dobře v celým rozsahu otáček, spotřeba klidná jízda okreskama ca 5,5. Tak si to změřim kolik tam je - pravítko do vaček a dole změřit jak daleko je klika od otvoru. Akorát teď se mi nechce sundavat ventildekl, tak někdy časem (asi až dojde na ty rozvody)...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- petulak
- Test driver
- Příspěvky: 5657
- Registrován: 06.02.2010 15:45
- Bydliště: Liberec
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Ještě je dobrej přípravek, místo startéru, kterým si blokneš kliku. Pak povolíš a utáhneš šroub na klice raz-dva.



FF-1.8-16V-ZETEC-E, SPORT-hatchback
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 16.10.2020 16:20
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Tak jsem si je znovu seřídil se šroubem, který jsem si ze 40mm upravil na těch 38,8 a problém je pořád stejný
Otáčky mezi 2 a 3 tisíc na neutrál skáčou, volnoběh je nestabilní a vibruje mi celé auto.
Upřímě si nemyslím že by nějaké desetiny mimo, popř i milimetr mimo nebo proklouznuté ozubené kolo na vačkové hřídeli dělalo tolika lidem takto identický problém.
Někdo nějaké další nápady?

Otáčky mezi 2 a 3 tisíc na neutrál skáčou, volnoběh je nestabilní a vibruje mi celé auto.
Upřímě si nemyslím že by nějaké desetiny mimo, popř i milimetr mimo nebo proklouznuté ozubené kolo na vačkové hřídeli dělalo tolika lidem takto identický problém.
Někdo nějaké další nápady?
Ford Focus Mk1.5 combi
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Neni třeba reset ŘJ? (smazání adaptací)
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 16.10.2020 16:20
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Jako, po dobu seřizování rozvodů jsem měl odpojenou baterii (cca 3h) to by snad mělo stačit na reset ne? Nebo se to dělá jiným způsobem?
Ford Focus Mk1.5 combi
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Jo to stačí, mám pocit že stačí jen odpojit a resetuje se hned... Jde i diagnostikou smazat adaptace.
= tak nic.. Třeba to je vlastnost tvýho motoru
Škube to i v záteži nebo jen zakolísá kolem 2k když přidáváš plyn na neutrál. Kdo má Forda, ten se nenudí
(a často to jsou jen pííp..nky naštěstí)
= tak nic.. Třeba to je vlastnost tvýho motoru


FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 16.10.2020 16:20
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Právě vzhledem k tomu že to dělá několika jiným lidem úplně to stejné, tak si nemyslím že by to byla vlastnost mého motoru, to by byla moc velká haluz si myslím
spíš půjde o stejnou chybu
Právě že když jedu tak to při záběru necuká, jinak se mi zdá motor v pořádku, běžně mu dávám 4-5k a zní vklidu, jen v nižších otáčkách je takový línější ale když přejede 3k tak se probudí a jede jak nikdá.
Ty všechny problémy se dějí právě při neutrálu a zaměřil jsem se na předstih, protože to jsou jediná data co skáčou úplně stejně s otáčkami motoru, mezi těmi 2-3k to skáče stejně s otáčkami cca mezi 32°a 12°
Další věc že na volnoběh je předstih kolem 5°-0°, to mi příjde málo... celé auto vibruje a když zapnu nějakou el. zátěž (vyhřívání čelního skla) tak to okamžitě skočí na 30°... měl jsem za to že při zátěži by měl jít předstih spíš dolů k 0° a né naopak
Teď jen přijít na to co způsobuje že počítač dává takový chaotický předstih, měnil jsem čidlo polohy vačkové i klikové hřídele a taky senzor klepání, kabely od nich jsou taky ok... toto jsou jediná dvě čidla co nevidím na diagnostice, tak jsem je měřil multimetrem, ostatní čidla a senzory co pomáhají k výpočtu předstihu mě na diagnostice příjdou v normě a chovají se tak jak by se chovat měly

Právě že když jedu tak to při záběru necuká, jinak se mi zdá motor v pořádku, běžně mu dávám 4-5k a zní vklidu, jen v nižších otáčkách je takový línější ale když přejede 3k tak se probudí a jede jak nikdá.
Ty všechny problémy se dějí právě při neutrálu a zaměřil jsem se na předstih, protože to jsou jediná data co skáčou úplně stejně s otáčkami motoru, mezi těmi 2-3k to skáče stejně s otáčkami cca mezi 32°a 12°
Další věc že na volnoběh je předstih kolem 5°-0°, to mi příjde málo... celé auto vibruje a když zapnu nějakou el. zátěž (vyhřívání čelního skla) tak to okamžitě skočí na 30°... měl jsem za to že při zátěži by měl jít předstih spíš dolů k 0° a né naopak

Teď jen přijít na to co způsobuje že počítač dává takový chaotický předstih, měnil jsem čidlo polohy vačkové i klikové hřídele a taky senzor klepání, kabely od nich jsou taky ok... toto jsou jediná dvě čidla co nevidím na diagnostice, tak jsem je měřil multimetrem, ostatní čidla a senzory co pomáhají k výpočtu předstihu mě na diagnostice příjdou v normě a chovají se tak jak by se chovat měly

Ford Focus Mk1.5 combi
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13469
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
S tym predstihom to vyzera naozaj na posunute rozvody. Ano viem, kontroloval si ich. Kluku si oprel o srob a pravitko sa dalo zasunut? Alebo si moznost zasrobovat srob vyhodnotil ako spravnu polohu kluky?
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Osobne som robil rozvody na 2x. Treba pouzit pripravky s ofic. oznacenim, ziadne home made. Skrutku aretacie kluky zatocit az na uplny doraz, pomaly otacat klukou a ked ste si isty, ze kolik blokuje, treba ho drzat v tejto pozicii a sucasne zalozit pasovinu. Pasovina musi ist do vaciek zlahka, ziadne naklepavanie, alebo suchanie. Po nasadeni pasoviny musi byt vola vo vyrezoch na oboch vackach rovnaka. Este pred vlozenim pasoviny treba pozriet, ci su vacky (vyrezy) v rovnakom uhle. A hlavne. Treba po nastaveni a nasadeni remena aspon 2-3x pretocit bez pripravkov a kludne to skontrolovat aj 3x, a ked sa co i len trochu nieco nezda, opakovat nastavenie.
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
No tak teda ten můj home made šroub nemá na krabičce vyraženo motorcraft, ale už pár motorů udělal. A všechny fungují bezchybně, takže tím to nebude. Jinak další postup souhlasí.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- jojto
- Nováček
- Příspěvky: 104
- Registrován: 23.03.2017 18:59
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Pripravok s ofic. oznacenim, neznamena Motocraft. Zase netreba podsuvat, to co sa nenapise. Je kopec vyrobcov, aj lacnych, ktory predavaju aretacne a casovacie pripravky s presnymi oznaceniami (kodmi) ako samotny Ford. Pre niekoho teda, "netreba pouzit home made pripravky, eliminujete tym chybu z nepresnosti "vyroby", typu nasiel som si rozmery na nete, su spravne? a 5mm pasovinu som nasiel na dvore, moze byt?"
Focus 1.6i Turnier 74kW 2010 SHDA - Moondust
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 16.10.2020 16:20
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Ano našrouboval jsem šroub, kliku opřel o něj a zasunul jsem pravítko, takhle jsem to otočil 2x a pokaždé to sedělo.stano. píše: 24.10.2020 18:40 S tym predstihom to vyzera naozaj na posunute rozvody. Ano viem, kontroloval si ich. Kluku si oprel o srob a pravitko sa dalo zasunut? Alebo si moznost zasrobovat srob vyhodnotil ako spravnu polohu kluky?
Ford Focus Mk1.5 combi
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
-
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 16.10.2020 16:20
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
Tak konkrétně tady mi bylo řečeno že přímo v dílenské příručce je napsaný rozměr 38,8mm délka šroubu, vzhledem k tomu že chápu přesně jak fungují ty aretační přípravky tak mi z toho logicky vyplývá že stačí mít šroub se správným závitem a délkou a k tomu rovnou pásovinu s tloušťkou 5mm a bude to fungovat přesně tak jak to má být, proto si myslím že na to nemá vliv jestli to dělám z vyrobených přípravků nebo origo koupených.jojto píše: 25.10.2020 08:49 Pripravok s ofic. oznacenim, neznamena Motocraft. Zase netreba podsuvat, to co sa nenapise. Je kopec vyrobcov, aj lacnych, ktory predavaju aretacne a casovacie pripravky s presnymi oznaceniami (kodmi) ako samotny Ford. Pre niekoho teda, "netreba pouzit home made pripravky, eliminujete tym chybu z nepresnosti "vyroby", typu nasiel som si rozmery na nete, su spravne? a 5mm pasovinu som nasiel na dvore, moze byt?"
Ford Focus Mk1.5 combi
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
Zetec-SE 1,6L 16V benzín
r.v. 2003
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 640
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: focus 1.6i - kolísanie otáčok okolo 2.200 ot/min
To je kde že je míra napsaná v příručce? Veškerý dostupný info to lítá od 38,8 přes 38,55 po 38,3 co jsem naměřil na koupený asi číně.. Jestli to někdo měřil tak stačí trochu šikmo držet šupléru a ujede to.. Je to detail, motor se kvůli tomu určitě nepotká, ale rád bych to zjistil přesně... A míra se tají aby si to lidi nevyráběli ze šroubu za pět kaček..
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti