1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod

Odpovědět
Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 13.10.2020 07:35

Tak já mám nejbližší benzinku EO asi 40km. takže vyzkoušet to můžu, ale řešení to asi nebude abych tam jezdil tankovat :D

Ono se to blbě sleduje, za poslední týden mě to třeba neudělalo ani jednou v tomto počasí (zima, vlhko). Takže já so taky myslím, že to nesouvisí s teplotou okolí, ale spíše s délkou stání auta.

Nicméně rozjezd je úplně bezproblémů i za studena, jen po startu autu jemně kolísají otáčky a při tom kolisání to někdy začne se jakoby dusit a otáčky spadnou.

Máte někdo tipy na co se zaměřit ve forscanu pro vysledování rozdílu při OK/NOK startu?
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 13.10.2020 21:56

Ad JurosNebe:
Já tankuju převážně u Benziny, klasickou Efectu. Doposud jsem neaditivoval, s vyjímkou toho, že před zimou jsem vždycky 1-2 nádrže aditivoval Velfobinem, aby se kdyžtak z nádrže "vytáhla" případná voda, která by tam při teplotách pod nulou mohla začít dělat problémy. Až teď jsem nakoupil dvě plechovky VIFu, takže hodlám začít poctivě aditivovat asi každou nádrž. Tady na fóru na VIF většina pěla celkem chvalozpěvy, takže to zkusím taky. Uvidím, jestli se výsledek projeví.

Co se týká toho natočení - určitě. Budu se maximálně snažit na to myslet. Jenom nemůžu slíbit, za jak dlouho to případně bude. Ty problémové starty se totiž aspoň podle mé dosavadní zkušenosti vyskytují spíše nahodile, tažke se musí sejít to, že budu mít zrovna zapnuté nahrávání a že k tomu zrovna při tom onom startu dojde. Takže poprosím o strpení.

Ad Vezir:
Tak do svého FF3 jsem benzín od EuroOilu nedával ani nepamatuju. Tak můžu to zkusit, uvidíme, jestli to pomůže i mně. Problém s rozjezdy, který popisuješ, se mi také stává při valné většině startů. Už jsem se s tím naučil žít, takže oproti dřívějšku startuju motor hned po usednutí do auta, pak až rozsvěcuju světla, zapínám si pás atd., takže pak skutečně vyrážím až třeba tu necelou minutku po startu motoru. A rozdíl oproti vyjetí hned po naskočení je obrovský.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 14.10.2020 09:49

Tak se zdá, že mám štěstí v neštěstí. Dneska ráno jsem si vzpomněl, že zkusím na mobil natočit startování, kdyby se to náhodou projevilo. A zrovna jsem se trefil, zrovna k tomu došlo, takže to mám nahrané. Doufám, že je to z videa dostatečně slyšet. Tak, jak se to projevilo dnes, je takový přibližně průměr v porovnání s ostatními problémovými starty. Někdy, když se to projeví, tak je to ještě výrazně horší, třeba to i zdechne nebo spadne do tak nízkých otáček (ještě nižších, než jsou na tomto videu), že to radši zdechnu sám. Ale jak jsem už psal - takto problematický je chod třeba při 1 z 20 nastartování, vždy pouze při prvním startu motoru. Jak je z videa asi slyšet, když ten chod začal už hodně kolísat, tak jsem se tomu snažil pomoct mírným přidáním plynu. V dnešním případě se to tím podle mě srovnalo, někdy ale ani přidání plynu nepomůže, motor je jakoby tupý, nechce zvednout otáčky a někdy naopak při přidání plynu má tendence zdechnout.


Tady je odkaz na video: https://photos.app.goo.gl/WXiG8q3dzRZfNWgj8
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od pkadecka » 14.10.2020 11:48

Na focusu mk1 1.6 (benzín) se mi velice vyjímečně stávalo něco podobného, tj. po natočení to mělo tak nějak nestabilní chod a přidání plynu moc nepomohlo. Co pomohlo, zhasnout motor a znova natočit.

Ale když se mi rozpadl katalyzátor a ucpal výfukové potrubí, tak motor sotva běžel, neměl žádnou sílu a přidání plynu to jen zhoršilo. (Nevím jestli to souviselo s předchozím, byla to náhlá a fatální závada, den předtím autu nic nebylo, pokud se pamatuju.)

Co z toho plyne: zkontrolovat kat a výfuk, jestli není přicpaný. Jestli je tam obojí původní, má to nárok být rozbité.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 14.10.2020 22:24

Ad pkadecka:
Určitě neříkám, že to nemůže být tím katem nebo výfukovým potrubím. Akorát u toho katu by mi to přišlo zvláštní, protože ani ne měsíc nazpět jsem byl s autem na technické a emisích. A ještě jsem se u emisí toho technika ptal, jak to vypadá, a prý "dobrý, je to v pohodě". Tak si říkám, že kdyby bylo něco s katem (i třeba přicpaný), tak by se to na emisích snad projevilo, ne? Ale nejsem na tohle žádný odborník, takže nevím, je to spíš můj tip. Jsem velice rád za jakékoliv rady ať už týkající se toho, jak to vyřešit, nebo aspoň týkající se zjištění, v čem je problém :)
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od pkadecka » 15.10.2020 07:32

Umím si představit, že je v katu nějakej úlomek / úlomky, který proud výfukových plynů někdy zvedne a zacpe díru. Píšeš, že je to nahodilé, cca jednou z 15 startů, pokud se to neprojevilo na STK, tak na nic nepřišli. Navíc kat je velká roura s mřížkou uvnitř, mění CO na CO2 a HC na H2O + CO2 - na emisích se měří přítomnost CO a HC, kat má nějakou životnost, stárne, ta mřížka se rozpadá, kat rezne, musí to mít nějakou rezervu, aby tam vydržel několik let i když postupně degraduje. Na mk1 se mi rozsypal, když bylo autu asi 8 let (a mělo najeto asi 140 000 km). A ve 200 000 km jsem ho měnil znova *), ne kvůli funkci, emisema jsem vždycky prošel, ale tehdy na něm prorezla trubka na vstupu, auto se chovalo divně (při prudkým přidání plynu cukání a nešlo do otáček), takže jsem kat radši vyměnil... nepomohlo to, pak jsem zmenšil odtrh svíček (nových) z 1,3 asi na 1,1 mm a auto se umravnilo. Taky jsem dal nové zapalovací kabely. Krátce na to jsem auto prodal, mohlo to být i cívkou, ale pokud byla načatá, tak odešla novému majiteli a já už to nemůžu ani potvrdit ani vyvrátit.

*) Starej kat jsem prodal do sběru, měřili tam množství platiny a prej nic moc, očividně mi tam ve 140 000km v servisu dali nějakej šit (proto taky tak rychle proreznul).

Emise nejsou směroplatný, auto projde, ale klidně nějaký problém mít může. Zvlášť když se to projevuje jen někdy. Taky jsem měl auto (před focusem), kde technik na emisích musel trochu pomáhat, hadr do výfuku, přendaval snímač otáček před a za rozdělovač, protože to bylo mírně přes a když jsem se ptal, jestli to mám dát do servisu opravit, tak říkal, že ne, protože je to jen o trochu a s tím se nic dělat nedá.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
TomBaa
Junior
Junior
Příspěvky: 224
Registrován: 28.06.2010 18:08
Bydliště: JmK

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od TomBaa » 16.10.2020 23:40

Taky se přidám mezi ty, kteří pozorujete nestabilní chod po startu.I když v mém případě to není tak výrazný. Ale i tak je každý druhý rozjezd se studeným autem cukačka. Udělá to pouze poukud auto stojí delší dobu, typicky přes noc. Vy kterým to dělá, jak parkujete. Já stojím v nájezdu s docela velkým sklonem, předek nahoru. Nemůže taky přispět, že je odtekly benzin..?
Jinak lehce nestabilní chod a lehké pocukování občas i při akceleraci je asi jediná věc co mě na Ti-vct poměrně štve.. Prostě u starého FF1 Tddi toto neznám, tam je to samet, nikdy mi to auto necuklo, nevybrovalo... tak bych rád taky nějak tohle odfiltroval u Ti-vct.
Ale těch možností co mě napadá... prvně je to možná i vlatnost eletroniky nutící motor urdžet Euro5 limit, nevím
Ale pokud ne tak co vše to může způsobovat: svíčky, cívka, kabely, škrtící klapka, lambda, snímač váhy vzduchu, nebo snad i rozštelovaný ventil??
Já zatím měnil svíčky a ko lambdu, a rozvody nový (bez ventilů - ty snad nikdo neseřizuje, mechoši se s tím asi nebudou chtít drbat- nebo někdo máte ventily na Ti-vct seřizovaný?)
Trochu rébus přijít na to... i když jak říkám v mém případě to nění nijak výrazný, dá se s tím fungovat ale lehce mě to nahlodává...
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black

Uživatelský avatar
pkadecka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4765
Registrován: 18.08.2009 12:39
Bydliště: Kostelec nad Labem

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od pkadecka » 17.10.2020 06:38

Trojkombinace svíčky - kabely - cívka, blbě se hledá, co z toho je špatně, svíčky se stejně mění jednou za čas, kabely můžou probíjet a cívka dtto. Za studena se to může projevovat, protože je to mokré, orosené, jak se motor ohřeje, všechno se tam vysuší a je po problému.

A u svíček zkontrolovat odtrh a případně zmenšit, u mě to pomohlo. Možná by místo toho pomohla nová cívka, ale tu jsem neměnil.
Pavel Kadečka
Mazda 6, 2.0i, 2004
Citroën Xsara, 1.4i, 2004
Ford Focus Turnier, 1.6i, 2002

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 18.10.2020 14:08

Tak zrovna ty svíčky bych asi vyloučil. Ty jsem dával nové 1-2 tis km nazpět a jsou to originál Motorcraft, kupované přímo v autorizáku Ford podle VINka. Odtrh jsem zatím neměnil, spárovou měrkou vycházel u těch nových 1,15-1,2 mm. Kabely bych snad mohl proměřit normálně doma, jestli jsou v pořádku, nebo ne.

Jinak napadly mě ještě dvě možnosti:
1) Volnoběžný ventil - jestli třeba není ucpaný. Ale na druhou stranu si nejsem jistý, jestli tam vůbec volnoběžný ventil jako takový mám, tzn. jestli nejsou volnoběžné otáčky řešené regulací škrtící klapky řídící jednotkou. Škrtící klapka samotná je čistá, čistil jsem ji tak 1-2 měsíce nazpět a ani téměř čistit nepotřebovala.

2) Přisávání falešného vzduchu. Snažil jsem se důkladně prohlédnout vedení vzduchu sacím potrubím, jestli třeba někde není něco prasklého nebo někde není nedotažená spona na hadici. Nic jsem nenašel (to ale neznamená, že to tam není). Když totiž při volnoběhu klepnu po plynu, tak v okamžiku, kdy začnou otáčky růst, se ozve takové lehké syknutí (viz toto video https://photos.app.goo.gl/yY8WRZsASJJHB3ox8). Na videu každé jedno syknutí odpovídá jednomu klepnutí po plynu. Nevím ale, jestli to třeba není úplně normální a nesouvisí to třeba s činností škrtící klapky. Takže pokud mi někdo poradíte, že třeba tento zvuk je úplně normální a mám problém hledat jinde, budu každopádně taky velice rád.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 11.11.2020 10:02

UPDATE #4: Tak zase něco přispěju - od posledního příspěvku bylo auto v servise, nechal jsem jim to tam několik dní, aby mohli vyzkoušet ty ranní starty. Ozvali se, že jim skutečně po startu chladného motoru začal zlobit volnoběh, chvílema to jakoby běželo na tři válce a podobně. Tak to napíchli na diagnostiku a že prý to vypsalo chybu zapalování na 3. válci. Tak se vyměnila cívka a prý to mám vyzkoušet, jestli to pomohlo. Hned při předávání mi ale otevřeně řekli, že si nejsou jistí, jestli se to vyřešilo. Že prý ještě připadá v úvahu, že by odcházel jeden vstřik, který by dle jejich slov "při prvním startu chladného motoru po delším stání ze začátku obšas zaspával". V takovém případě prý hold leda počkat, až odejde úplně, a pak ho vyměnit.

No, bohužel to nebyly plané obavy. Výměna cívky problém bohužel vůbec nevyřešila, dokonce bych si troufl říct, že výměna cívky na problém ani neměla žádný vliv. Starty stojí pořád za prd. Dá se říct, že v současné době při každém startu je ten volnoběh katastrofální (minimálně tak špatný, jak je to vidět na videu, co jsem sdílel o několik příspěvků výše, často ale i horší). Řeším to tak, že motor vypnu klíčkem, chvíli počkám a pak startuju znova. Druhý start je obvykle již výrazně lepší, ani ten ale poslední dobou nebývá dle mých představ.

Jinak ještě ad TomBaa - pokud vím, tak ventily na tom nikdo nedělal. Auto mám od roku 2018, je to dovoz z Německa. Kupoval jsem ve 125tkm, teď mám 171tkm. Dá se říct, že tento problém se starty se občas projevoval i dřív, ale bývalo to spíš velmi výjimečně. Teď je to ale prakticky každý start. Palivem by to snad být nemuselo, za mého vlastnictví jsem tankoval prakticky výhradně Benzinu, v poslední době palivo aditivuju VIFem. Parkuju ve vlastní garáži, auto stojí na rovině. Ten odteklý benzín po delším stání jsem zvažoval taky. Na druhou stranu jsem si říkal, že jelikož startuju tak, že klíček několik vteřin nechám sepnutý do kontrolek než začnu točit startérem, tak za tu dobu by to snad palivové čerpadlo mohlo stihnout natlačit, ne?

V tuto chvíli mě jako další postup, který si jsem schopen udělat sám doma, napadají dvě zkoušky:
1) Proměřit zapalovací kabely multimetrem, jestli náhodou některý není špatný. Sice si říkám, že to by se snad projevovalo i u ohřátého motoru, ale tak v nouzi hledám už možná řešení všude.
2) Někdo by mi nastartoval chladné auto a já bych zkoušel stetoskopem poslouchat, jestli všechny vstřiky "cvakají" plus-mínus stejným způsobem.

Kdybyste někdo měli jakékoliv rady, tipy, přípomínky - budu určitě rád za cokoliv. Problém bude asi v nečem blbě diagnostikovatelném, když se to servisu nepodařilo vyřešit.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 12.11.2020 09:25

U mě se problém s kolísavým startem už minimálně měsíc neprojevil. Mezitím jsem vyměnil svíčky za originál Motorcraft. (Preventivně, nevím jak dlouho ty staré byly v autě).

Nemyslím si, že by se problém vyřešil, jen se nyní zrovna neprojevuje.

Jen mě napadla taková věc, nemáš zapalovací kabely poškozené? Třeba od kuny? Na jiném autě jsem s tím měl problém, že kuna kabel nakousla, ale nebylo to vidět. Jen při detailním zkoumání v kabelu byly dírky jakoby po jehle a byly vidět jen při ohnutí kabelu. Samozřejmě to dělalo binec.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 23.11.2020 09:37

Pokud by byl problém ve vstřikovači. Máte někdo zkušeností s jejích repasí/ čištěním u motoru Ti-VCT? Případně u obdobných?
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 23.11.2020 09:55

Co se týká té kuny - to si nemyslím. Auto je garážované normálně ve zděné garáži, kam se podle mě nemá jak dostat. Navíc kabely jsem - byť ne úplně detailně - prohlížel a žádné poškození jsem nenašel. Tím ale nutně netvrdím, že tam není. Plánuju, že ty kabely odpojím od cívky a proměřím, jestli mají všechny stejný ohmický odpor a součnasně bych je detailněji prohlédl. Pořád si tak nějak říkám, že pokud by byla chyba jenom v zapalování jako takovém, tak by se to projevovalo jak u studeného, tak i u teplého motoru. Na druhou stranu možná je to při prvním studeném startu nějaké "citlivější" na hozenou jiskru, ale to už bych opravdu jenom tipoval.

Co se týká vstřikovačů - taky by mě to zajímalo. Já hlavní kámen úrazu vidím v tom, jak určit, že je problém fakt právě ve vstřicích. V dílenské příručce ke starému Renaltu Meganu jsem četl, že jedna z metod, jak vstřiky diagnostikovat, spočívá v tom, že je vyndáš a pak s vyndanými vstřiky (ale stále zapojenými) ti někdo zastartuje. Ty během toho sleduješ ty obláčky vyletující ze vstřikovačů. Pokud vše funguje tak, jak má, tak by měly vystřikované obláčky paliva být u všech čtyř vstřiků stejně velké a mít +- stejný kuželovitý tvar. Je to sice z příručky k Meganu, ale třeby by se to dalo použít.

Poradil by někdo nějakou metodu, jak vyzkoušet, jestli jsou vstřik nebo vstřiky špatné? Popřípadě jestli přichází v úvahu jejich čištění / repase / výměna?
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Uživatelský avatar
Juros89
Nováček
Nováček
Příspěvky: 143
Registrován: 31.01.2018 08:05

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Juros89 » 23.11.2020 09:58

Sclerry píše: 11.11.2020 10:02 V takovém případě prý hold leda počkat, až odejde úplně, a pak ho vyměnit.
Nebylo by lepší ten vstřik vyměnit preventivně ihned? Pokud se motor každý strat trápí? Na kolik by to asi vyšlo. Chápu, že problém je asi v tom, že si nejsou jistí, že to bude tím vstřikem.
Naposledy upravil(a) Juros89 dne 24.11.2020 13:54, celkem upraveno 1 x.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw

Uživatelský avatar
Sclerry
Nováček
Nováček
Příspěvky: 105
Registrován: 20.07.2020 14:08

Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod

Příspěvek od Sclerry » 24.11.2020 13:00

Co se týká ceny, tak jeden vstřik se pohybuje pokud vím kolem tisícovky bez práce. O preventivní výměně jsem taky uvažoval, ale má to právě ten háček, který zmiňuješ - já ani mechanici v tom servise si nejsme jistí, že je za tím právě vstřik. A pokud by to i byl vstřik, tak který? Výměna všech čtyř by byla jenom v materiálu počítám tak kolem 5 tis a stejně bych si nemohl být jistý, jestli to bylo právě tím.

Já si hlavně nejsem jistý, jestli se ten problém při prvním startu vyskytuje vždy jenom na jednom stejném konkrétním válci a ostatní jsou OK, nebo jestli se na problémovém chodu podílejí válce všechny. V prvním případě by to skutečně nasvědčovalo problému se vstřikem. Napadlo mě zkusit to sám otestovat tak, že bych při prvním startu měl otevřenou kapotu a pokud by byl špatný start (což je teď skoro při každém prvním startu dne), tak bych rychle zkusil odpojit některý zapalovací kabel. A pokud by se chod motoru zhoršil ještě víc nebo by to zhaslo úplně, tak asi buď byl ten daný válec OK, nebo se na problému podílejí všechny válce rovnou měrou. A při dalším špatném startu bych takto zase zkusil další zapalovací kabel v řadě atd, až bych je postupně vyzkoušel všechny čtyři. Pokud by se mi někdy stalo, že odpojení zapalovacího kabelu by na už tak špatný chod po prvním startu nemělo vliv, dá se očekávat, že právě s tím válcem je něco v nepořádku. Pokud bych ale takto postupně vyzkoušel všechny 4 válce a pokaždé by odpojení zapalovacího kabelo mělo za následek to, že už tak špatný chod po nastartování by se ještě zhoršil nebo by motor zhasl, asi by se dalo očekávat, že se válce na problému "podílejí rovnoměrně". Nevím, no, za zkoušku snad nic nedám.

Pokud by se na problému podílely všechny válce stejnou měrou, napadlo mě, jestli třeba nemůže být problém s dodávkou paliva. Někde tady na fóru jsem četl, že palivový filtr jako takový to nemá, takže v tom by neměl být problém (myslel jsem třeba ucpání). Ale napadlo mě samotné palivové čerpadlo. Jestli třeba není nějaké už načaté a nestihne pro první start dodat dostatečný tlak. A jelikož první start jde bohatá směs, tak třeba jsou vstřiky v pořádku, ale jenom prostě "nemají co vstřikovat". Tím ale netvrdím, že problém nemůže být ve vstřicích samotných.

Ještě si trochu pohrávám s myšlenkou, jestli problém nemůže být v přisávání falešného vzduchu. Sice si myslím, že by se to mělo projevovat i u ohřátého motoru, ale třeba je na to chladný motor při prvním startu citlivější. Neporadil by mi někdo, jak nějak snadno ty případné netěsnosti odhalit nebo naopak vyloučit?

Ještě mě napadl zanesený volnoběžný ventil, tak se chci zeptat - má ho tento motor? Někde jsem četl, že ano, jinde zase, že si to reguluje řídící jednotka jenom pomocí škrtící klapky.

Díky moc

PS: Mám sadu na měření kompresních tlaků ve válcích, takže bych si to mohl pro klid duše změřit. Poradil by mi prosím někdo, jaké tak hodnoty by byly v pořádku? Vím pouze, že by měly být na všech válcích +- stejné.
Focus Mk3, 1,6 Ti-VCT, 77kw, 2011, Frozen White Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 2011 - 2018“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti