1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19.12.2020 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Mám stejný problém po nastartování za studena....chci se zeptat, jestli už se to někomu podařilo vyřešit a případně v čem byl problem, dík.
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Žádný posun?? Jakmile tohle rozlouskneme, tak nás bude víc štastnejch
Ale říkám si nemůže to být prostě řidicí jednotkou, prostě kombinace bohatá směs vs. emisní norma, to se spolu docela bije a řj třeba pár vteřin spíš hádá kolik čeho nadávkovat,, nevím.
Každopoádně to jak je ve videu od Sclerryho už normální není. Přiznám se, že tolik mi to nedělá. Popíšu můj ranní rozjezd
Auto parkuje v nájezdu, předek dost nahoru. Nastartuju, otáčky jemně oscilují kolem 1200, motor nehlučí ani se nijak netřese. Než si nastavím ventilaci či rádio, většinou uplyne cca 10s, odbrzdim a pozadu scouvnu na silnici. Ta má taky sklon. Pokud jedu dolů tak nic, to řadím až po chvíli za 2, auto občas trochu taky cukne ale nic moc nepozoruju. Většinou ale jedu směrem nahooru do kopce. Takže zařadím za 1, plyn ca 2 - 2,5tis.ot. a spojku citlivě pouštím. Auto se začne rozjíždět ca ve 3ti či 4té vteřině najednou jakoby přestal proudit benzin. Plyn pedál mám stále stejně sešlapnuty, otáčky však padají někam na 1000, to trvá ca 3 vteřiny a pak se auto chytne, jakoby jste pustili sytič, někdy méně, občas i víc kopne, že skoro prohrábnou kola a začne zrychlovat, na 2 kvalt když ho tam dám brzo je taky ještě znát měnší zaváhání, ale to již lehce, no a poté již auto šlape ok.
Toto se děje nyní ca každý druhý ranní start. Někdy lehčeji, někdy výrazněji, vyjímečně že to chce skoro chcípnout...
Každopádně když třeba po 50 metrech zastavím, stále v kopci, a hodím tam 1čku, tak rozjezd je již Ok.
Toť můj projev rozjezdu studeného motoru 1,6ti-vct.

Ale říkám si nemůže to být prostě řidicí jednotkou, prostě kombinace bohatá směs vs. emisní norma, to se spolu docela bije a řj třeba pár vteřin spíš hádá kolik čeho nadávkovat,, nevím.
Každopoádně to jak je ve videu od Sclerryho už normální není. Přiznám se, že tolik mi to nedělá. Popíšu můj ranní rozjezd

Auto parkuje v nájezdu, předek dost nahoru. Nastartuju, otáčky jemně oscilují kolem 1200, motor nehlučí ani se nijak netřese. Než si nastavím ventilaci či rádio, většinou uplyne cca 10s, odbrzdim a pozadu scouvnu na silnici. Ta má taky sklon. Pokud jedu dolů tak nic, to řadím až po chvíli za 2, auto občas trochu taky cukne ale nic moc nepozoruju. Většinou ale jedu směrem nahooru do kopce. Takže zařadím za 1, plyn ca 2 - 2,5tis.ot. a spojku citlivě pouštím. Auto se začne rozjíždět ca ve 3ti či 4té vteřině najednou jakoby přestal proudit benzin. Plyn pedál mám stále stejně sešlapnuty, otáčky však padají někam na 1000, to trvá ca 3 vteřiny a pak se auto chytne, jakoby jste pustili sytič, někdy méně, občas i víc kopne, že skoro prohrábnou kola a začne zrychlovat, na 2 kvalt když ho tam dám brzo je taky ještě znát měnší zaváhání, ale to již lehce, no a poté již auto šlape ok.
Toto se děje nyní ca každý druhý ranní start. Někdy lehčeji, někdy výrazněji, vyjímečně že to chce skoro chcípnout...
Každopádně když třeba po 50 metrech zastavím, stále v kopci, a hodím tam 1čku, tak rozjezd je již Ok.
Toť můj projev rozjezdu studeného motoru 1,6ti-vct.
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
K předchozímu příspěvku ještě dodám, že dříve jsem na totožném místě v nájezdu parkoval s Focusem 1 Tddi, a tohle mi nikdy při studeném ranním rozjezdu nedělal. Tam te rozjezd byl proti vct samet...
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3094
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Sice jiný motor, ale tohle mi přesně dělala zanesená škrtící klapka. Rozjezd se studeným motorem byl mnohdy na úrovni žáka autoškoly, někdy po přidání plynu motor dokonce chcípnul, aniž bych hnul spojkou.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Nemám teda 1.6, ale já teda po nastartování nechám tak půl minuty běžet motor na volnoběh, určitě teda teď v zimě, rozhodně to motoru prospěje víc, než jet hned. Když už náhodou vyjedu hned, tak se tomu na prvních pár set metrech nechce, musím víc šlapat na plyn - motor ale nekucká, má pravidelný chod. Přisuzuju to tomu, že za těch půl minuty si ŘJ nastaví parametry pro aktuální teplotu atd.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Já myslím, že to bude více problémů dohromady. Problém scerlyho je v tom, že autu kolísají otáčky po nastartování (auto se nehýbe). Co se týče toho rozjezdu, co tady popisuješ ty, tak to jsem už viděl hodně zkušeností, že se takto tento motor chová. Z jak dlouho po startu motoru se rozjíždíš?TomBaa píše: 10.01.2021 23:51 Takže zařadím za 1, plyn ca 2 - 2,5tis.ot. a spojku citlivě pouštím. Auto se začne rozjíždět ca ve 3ti či 4té vteřině najednou jakoby přestal proudit benzin. Plyn pedál mám stále stejně sešlapnuty, otáčky však padají někam na 1000, to trvá ca 3 vteřiny a pak se auto chytne, jakoby jste pustili sytič, někdy méně, občas i víc kopne, že skoro prohrábnou kola a začne zrychlovat, na 2 kvalt když ho tam dám brzo je taky ještě znát měnší zaváhání, ale to již lehce, no a poté již auto šlape ok.
Toto se děje nyní ca každý druhý ranní start. Někdy lehčeji, někdy výrazněji, vyjímečně že to chce skoro chcípnout...
Každopádně když třeba po 50 metrech zastavím, stále v kopci, a hodím tam 1čku, tak rozjezd je již Ok.
Toť můj projev rozjezdu studeného motoru 1,6ti-vct.
Mě to nyní v zimním období prakticky nedělá (kolísání otáček po nastartování). Od té doby, co dávám VIF se to v podstatě neděje. Nevím jestli je to náhoda,
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Neni to náhoda. VIF čistí od karbonů.. Jeden z důvodů kolísání může být že se část benzínu místo rozptýlení "nacucá" do karbonu a výsledek je chudá směs, tak ŘJ reaguje, obohatí směs, karbon se nasytí že už víc nepojme, tak je směs zase moc bohatá atd.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Po startu se rozjíždím většninou tak za 10-15s. Někdy i delé. Ale i když třeba za 30s tak to někdy udělá. Na čase od startu to dle mě není závislé.
Prostě spíš každý studený rozjezd je originál
to je co mě překvapuje. Někdy jak píšu výše, ztráta tahu. Někdy normální. No a výjimečně to při těch otáčkách vyletí jak splašený.
Teď dva ranní starty, teploty kolem -4C a ok, bez větší ztráty tahu. To je to co mě překvapuje. Na jaře vyčistím škrticí klapku - doufám že to lze
vymontovat celkem snadno... v servise co jsem se ptal za to chtěli bratru 2,5 tis.
Jinak VIF používám.
Prostě spíš každý studený rozjezd je originál

Teď dva ranní starty, teploty kolem -4C a ok, bez větší ztráty tahu. To je to co mě překvapuje. Na jaře vyčistím škrticí klapku - doufám že to lze
vymontovat celkem snadno... v servise co jsem se ptal za to chtěli bratru 2,5 tis.

Jinak VIF používám.
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9476
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Určitě ji vyčisti, tím nic nezkazíš 

-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 19.12.2020 11:51
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak můj problém s cukáním za studena vygradoval až k tomu, že jednoho mrazivého rána už jsem nenastartoval vůbec. Auto bylo odtaženo do autorizovaného servisu Ford. Tam jej napíchli, testovali, zkoušeli měnit určité díly, ale nic nepomohlo. Také si všimli, že když už se auto podařilo nastartovat, tak že z výfuku neustále kape voda. Ujistil jsem je, že tankuji kvalitní benzin ze státní čerpačky, ale i tak se rozhodli vypustit nádrž a nalét benzin z OMV. Poté auto nastartovali a bylo po problému. S cukáním za studena jsem se potýkal od doby co jsem auto koupil, tedy rok. Tankoval jsem totiž neustále na jedné čerpačce, kterou mám kousek od domu. Aktuálně auto jede jako nové, takže možná celý problem všech vás tady je jen v nekvalitním benzinu. Tento motor je opravdu hodně háklivý na nekvalitní benzin, protože stejný benzin tankuji i do své starší Hondy CRV a ta na něj normálně jezdí.
Včetně odtahu mě celá věc vyšla na cca 10.000Kč a aktuálně to řeším s provozovatelem čerpačky. Pravděpodobně mi za týden přijde vyjádření, že jejich paliva jsou dokonalá, neustále testovaná a podboné sračky. Benzin mi v servisu dali do kanistru na památku, takže jej mám u sebe. Je mi jasné, že od státního molocha nedostanu ani korunu náhrad, protože se budou vykrucovat, že jsem mohl mít v nádrži cokoliv a bla bla. Jsem ovšem odhodlaný celou věc nahlásit na ČOI a napsat na facebook, aby si ostatní dávali pozor!
Včetně odtahu mě celá věc vyšla na cca 10.000Kč a aktuálně to řeším s provozovatelem čerpačky. Pravděpodobně mi za týden přijde vyjádření, že jejich paliva jsou dokonalá, neustále testovaná a podboné sračky. Benzin mi v servisu dali do kanistru na památku, takže jej mám u sebe. Je mi jasné, že od státního molocha nedostanu ani korunu náhrad, protože se budou vykrucovat, že jsem mohl mít v nádrži cokoliv a bla bla. Jsem ovšem odhodlaný celou věc nahlásit na ČOI a napsat na facebook, aby si ostatní dávali pozor!
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
A co je to za benzinku?
To by me fakt zajimalo. Ale fakt je, ze co jsem cetl, na nektere veci pomuze vyjet nadrz co nejvic a dat tam nejaky N100.
Za 10000 jsi mohl na to jezdit roky (myslim ten rozdil mezi standard N95 a N100)

Za 10000 jsi mohl na to jezdit roky (myslim ten rozdil mezi standard N95 a N100)

Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Benzín časem "vodovati". Měl jsem kdysi problém takto s motorkou. Na podzim jsem ji uklidil a na jaře už nechytla. Také jsem nevěděl co s tím a nejela a nechytla. Tehdy mi kamarád poradil, že bude asi starý benzín. Vypustil jsem, dal nový a vesele to jezdilo. Zkoušel jsem ten starý tenkrát trošku vylit a zapálit zapalovačem, no a ani nehorel, prostě oranžová voda.
Tenkrát byla u nás všude po okolí jen BENZINA, takže přímo problém bezninky to ani být nemusí...
Tenkrát byla u nás všude po okolí jen BENZINA, takže přímo problém bezninky to ani být nemusí...
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
-
- Test driver
- Příspěvky: 2867
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
To ale zřejmě není jeho případ, ze by mu auto pul roku stalo...
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 302
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Co je to státní čerpačka'?
to není nic neobvyklého , je to v podstatě známka dobré funkce katalyzátorusaccon píše: 14.01.2021 12:59 Také si všimli, že když už se auto podařilo nastartovat, tak že z výfuku neustále kape voda.
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: lewis a 1 host