Rozvody 1.6 16V
- tox232
- Nováček
- Příspěvky: 117
- Registrován: 22.05.2010 10:36
- Bydliště: Chomutov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody 1.6 16V
Jůj to že jsem ve vláknu pro MK1 jsem nějak překoukl. Omlouvám se
Každopádně, kilometry souhlasí stoprocentně. Rozvody udělám po novém roce.
Každopádně, kilometry souhlasí stoprocentně. Rozvody udělám po novém roce.
Ford Focus II FL 1.6L 16V 74kW 03/11
- Jardak
- Test driver
- Příspěvky: 2714
- Registrován: 10.01.2010 10:52
- Bydliště: Kaznějov
Re: Rozvody 1.6 16V
Asi bych se nebál to nechat do příštího roku pokud jsou km poctivý. Rozvodový řemen není u tohoto motoru příliš namáhaný a ani napnutí automatickou kladkou není moc silný. Řemeny který jsem z těchto motorů demontoval byly většinou jako nový.tox232 píše:No jo ale mechanik mi tvrdí že nová sada stojí 4500 Kč. A tam jak jsem psal jsou okolo 2000 Kč. Ale spíše mi jde o to jestli mohu bejt v klidu s intervalem a nechat to treba na příští rok. Roční najezd mám cca 15000km.
Děkuji
Jinak cena rozvodový sady INA vč. šroubů je na cardu 650 kč + vodní pumpa 613 kč. To jen aby jste věděli kolik na dílech má servis, protože ten to má za podobný peníze (ať už bere kdekoliv).
je: Rapid 1,6 TDI 85 kW 2015, Fabia kombi 1,4 TDI 70 kW 2008
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
byl: Focus kombi 1,8 TDCi 74 kW 2002,
- vita_k
- Člen klubu
- Příspěvky: 4025
- Registrován: 05.11.2010 17:55
- Bydliště: Brno a okoli
Rozvody 1.6 16V
4500 je za materiál fakt blbost. A i když to to mechanik zvora a motor se zruší, tak jak víte, že on nahradí škodu? Nevěřím tomu ani trochu. Na něco se výmluvi
Mondeo MK5 2015, 2.0 nafta 110kW viewtopic.php?p=1209319#p1209319
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
byl: Mondeo 1.6 EB viewtopic.php?f=256&t=46148 byl: FFII 07', 1.6tdci 80kw byl: escort 97', 1.8tdi 66kw
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody 1.6 16V
U rozvodů jsem u řemenice kliky narazil na utahovací moment pro MK2 - 1,6i 2010 SHDA: (M14)100Nm-90°-(Čakajte 10 sekúnd)-15°
Proč ta změna? U MK1 to je v Etzoldovi 40Nm + 90° Je tam jiný železo nebo to je změna kvůli protáčení řemenice při původním dotažení a bude lepší použít to nový??
Proč ta změna? U MK1 to je v Etzoldovi 40Nm + 90° Je tam jiný železo nebo to je změna kvůli protáčení řemenice při původním dotažení a bude lepší použít to nový??
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Rozvody 1.6 16V
B je správně
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody 1.6 16V
40Nm + 90°a 100Nm+90°+15°je docela rozdíl.. Stejně to jsou kreténi, ušetřili jedno pero a pak se to musí dotahovat totálně na krev
By to chtělo hodit někam k návodům, tady to zapadne.. Jsem si toho všiml jen náhodou...

By to chtělo hodit někam k návodům, tady to zapadne.. Jsem si toho všiml jen náhodou...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody 1.6 16V
To si dělaj prdel, měřit díru do špičky
To kótoval mistr strojař, asi ten samej co to vymyslel bez péra
Jaká je pevnostní třída toho šroubu? Tipnul bych že součástí rozvodový sady bude ten nejkratší...?
A koukám že ten větší moment je pro M14, na starší verzi je tedy M12 a přitahovat ho víc je pitomost..
PS 2 Miki21: A je správně je tam jiný železo...


Jaká je pevnostní třída toho šroubu? Tipnul bych že součástí rozvodový sady bude ten nejkratší...?
A koukám že ten větší moment je pro M14, na starší verzi je tedy M12 a přitahovat ho víc je pitomost..
PS 2 Miki21: A je správně je tam jiný železo...
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Rozvody 1.6 16V
Za mě je naopak změření hloubky díry naprosto v pohodě - pokud víš, že máš 3 varianty, které mají 3 různé hloubky díry, respektive závitu, tak to změří správně i cvičená opice.
Je to prostě udělaný tak, aby to bylo co nejlevnější na výrobu a montáž v prvovýrobě (takže bez pera) - servis platí jiná parta.
Je to prostě udělaný tak, aby to bylo co nejlevnější na výrobu a montáž v prvovýrobě (takže bez pera) - servis platí jiná parta.
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 639
- Registrován: 09.01.2013 21:02
Re: Rozvody 1.6 16V
Jenik nastuduj si jak se kótujou a měří díry - do tý špičky to nemáš čim změřit, musel bys měřit hrotem a ten na šupléře ani hloubkoměru jaksi moc neni. Je tam ploška která do tý špičky nedosáhne = to na obrázku je paskvil. Sice detail, ale ve strojařině podstatný. Díra se měří po straně k začátku kuželu a tak to má být i na výkrese.
Ano levná výroba, ale moc se jim to teda nepovedlo, a zrovna na spoji tak zásadním pro motor. Zlatej Fiat.
Ano levná výroba, ale moc se jim to teda nepovedlo, a zrovna na spoji tak zásadním pro motor. Zlatej Fiat.
FF MK1 kombík 1,6 74 kW FYDD 2004, 280 kkm
- jenikHK
- Moderátor
- Příspěvky: 3098
- Registrován: 10.03.2008 14:30
- Bydliště: Praha
Re: Rozvody 1.6 16V
Ja ti rozumím, vím, jak se správně kotuje hloubka díry a závitu, ale snažím se tím říct, že správným postupem měření dle výrobního výkresu se v servisu nikdo zabývat nebude a vlastně ani není potřeba. Navíc tady nejde o milimetrové rozdíly a to zvládne poleno v servisu tou suplerou a nebo klidně špejlí z jitrnice i kdyby se dotknul dna díry špičkou kdekoli.
Věř, že návody pro servisy dělají lidí, který moc dobře vědí, s jakým "materiálem" se tam bude pracovat a ještě za nima budou stát se stopkama.
A jestli se ta řemenice po předepsaném utažení za provozu neprotočí, tak proti tomu řešení nelze moc namítnout , protože funguje a dražší řešení s perem a drážkou ve vedení nikdo neschválí (jo, servis doma bez speciálních přípravků nikoho nezajímá).
Věř, že návody pro servisy dělají lidí, který moc dobře vědí, s jakým "materiálem" se tam bude pracovat a ještě za nima budou stát se stopkama.
A jestli se ta řemenice po předepsaném utažení za provozu neprotočí, tak proti tomu řešení nelze moc namítnout , protože funguje a dražší řešení s perem a drážkou ve vedení nikdo neschválí (jo, servis doma bez speciálních přípravků nikoho nezajímá).
Ford C-Max 1.8i 16V, 2010, Titanium
Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX

Byl: Ford Focus 1.8 TDdi kombi, 1999, ghia
Byl: Ford Sierra 2.0i DOHC kombi, 1989, LX
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host