
1.6 Ti-VCT 77 / 92 kW - občasný nestabilní chod
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Jo, taky mi jedna z jednotek ukazuje kilometry v milionech, všechny ostatní se shodují na "normálním" čísle. Nevidím v tom problém. 

- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Se asi byli v CARentu trochu projet
Taková klasická pondělní 5,5 milionu km dlouhá projížďka, znáte to.
Taky by mě zajímalo, kde se to tam vzalo. Já s tím nic nedělal (aspoň ne vědomě).
Ale jak píše Marlosk - i u mě (jak je ostatně vidět) ostatní jednotky píšou pravdivých 175tis km.


Taky by mě zajímalo, kde se to tam vzalo. Já s tím nic nedělal (aspoň ne vědomě).
Ale jak píše Marlosk - i u mě (jak je ostatně vidět) ostatní jednotky píšou pravdivých 175tis km.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak jsem tu s další zprávou o vývoji mých problémů. Mám dvě zprávy - dobrou a špatnou.
Dobrá: Co se týká špatných chladných startů a obecně rozhádaného chodu chladného motoru - zdá se, že to už bude snad definitivně pryč. Mám od přehrání PCM najetých cca 750 km a startů už taky bylo dost, u žádného z nich se zatím problémy nevyskytly.
Špatná: Bohužel nezmizelo to škubání kolem nulové polohy pedálu plynu (níže přikládám citaci sebe sama, kde jsem to popisoval). Toto škubání se projevuje i u zcela ohřátého motoru, takže jsem od začátku tak nějak tipoval, že to nemusí mít stejnou příčinu jako problémy u chladného motoru, které mi vyřešilo přehrání PCM. Napadá někoho, jak zkusit toto pořešit? Už jsem i přemýšlel, jestli se vzhledem k nájezdu (175tis km) nemohou třeba hlásit vstřiky o výměnu. Že by vstřiky nějak blbnuly v té fázi na hranici mezi vstřikováním (přiložená noha na plynu) a nevstřikováním (sundaná noha z plynu, brzdění motorem). Ale to je jenom takový tip od boku...
Dobrá: Co se týká špatných chladných startů a obecně rozhádaného chodu chladného motoru - zdá se, že to už bude snad definitivně pryč. Mám od přehrání PCM najetých cca 750 km a startů už taky bylo dost, u žádného z nich se zatím problémy nevyskytly.
Špatná: Bohužel nezmizelo to škubání kolem nulové polohy pedálu plynu (níže přikládám citaci sebe sama, kde jsem to popisoval). Toto škubání se projevuje i u zcela ohřátého motoru, takže jsem od začátku tak nějak tipoval, že to nemusí mít stejnou příčinu jako problémy u chladného motoru, které mi vyřešilo přehrání PCM. Napadá někoho, jak zkusit toto pořešit? Už jsem i přemýšlel, jestli se vzhledem k nájezdu (175tis km) nemohou třeba hlásit vstřiky o výměnu. Že by vstřiky nějak blbnuly v té fázi na hranici mezi vstřikováním (přiložená noha na plynu) a nevstřikováním (sundaná noha z plynu, brzdění motorem). Ale to je jenom takový tip od boku...
Sclerry píše: 07.05.2021 15:57 Jinak k těm problémům se škubáním, o kterých tu mluví Marlosk a TomBaa - nevím, jestli se mi děje přímo totéž. U mě se kromě toho žalostného běhu po nastartování studeného motoru (poslední dobou se projevuje pouze občas) projevuje taky občasné "škubání". Je to ale spíš tak, že auto škubne dozadu v okamžiku, když byť z minimálního sešlápnutí plynu sundám noho z plynu úplně. A také naopak když z nulového sešlápnutí plynu plynový pedál stlačím sebejemněji (klidně i jen 1/8 chodu), opět nastane škubnutí (tentokrát dopředu). A je jedno, jak jemně nohu na plyn pokládam / nohu z plynu sundávám.
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Sclerry, jenom nápad: v jakém stavu máš silentbloky motoru? Z Felicie pamatuju škubnutí vždy ve chvíli, kdy motor přecházel mezi brzděním motorem a záběrem a naopak. Po výměně silentbloku tzv. "reakce" (Felicie ho měla dole u převodovky) se to zlepšilo, motor se asi přestal kývat.
EDIT: Zjistil jsem to tak, že jsem zařadil jedničku, odbrzdil a na rovině do auta s pomocníkem zatlačil střídavě dopředu-dozadu, aby se rozhoupalo. A bylo vidět, jak se při opření o převody motor houpal v uložení snad 0.5 až 1 cm.
EDIT: Zjistil jsem to tak, že jsem zařadil jedničku, odbrzdil a na rovině do auta s pomocníkem zatlačil střídavě dopředu-dozadu, aby se rozhoupalo. A bylo vidět, jak se při opření o převody motor houpal v uložení snad 0.5 až 1 cm.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Marlosk: To mě popravdě ani nenapadlo, ale rozhodně to vyzkouším. Navíc je to jedna z věcí, co si i sám otestuju poměrně snadno.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak jsem to zkoušel a ty silentbloky to podle mě asi nebudou... Auto jsem sice nerozhoupával žádnou brutální silou, ale přišlo mi, že tlumí celkem obstojně. Vždy při zapření bylo patrné, jak se motor "napružil" do silentbloků, ale žádný vyloženě netlumený volný pohyb jsem nezaznamenal.Marlosk píše: 12.06.2021 17:56 Sclerry, jenom nápad: v jakém stavu máš silentbloky motoru? Z Felicie pamatuju škubnutí vždy ve chvíli, kdy motor přecházel mezi brzděním motorem a záběrem a naopak. Po výměně silentbloku tzv. "reakce" (Felicie ho měla dole u převodovky) se to zlepšilo, motor se asi přestal kývat.
EDIT: Zjistil jsem to tak, že jsem zařadil jedničku, odbrzdil a na rovině do auta s pomocníkem zatlačil střídavě dopředu-dozadu, aby se rozhoupalo. A bylo vidět, jak se při opření o převody motor houpal v uložení snad 0.5 až 1 cm.
Přiznám se, že pořád polemizuju nad těmi vstřiky... Kromě výše popsaného škubání se mi totiž - sice velmi zřídka - stává, že při silné akceleraci (3/4+ plynu) na nižší kvalty když se snažím auto roztáhnout (např. na dvojku od 2,5 tis do 5 tis ot. min.), tak v určitý moment auto na cca půl vteřiny přestane táhnout, ale hned v zápětí se znovu chytne a táhne dál. Jakoby takové "zaškobrtnutí".
U vstřiků bych ale asi funkčnost jednoznačně ověřil leda jejich vyndáním a odesláním někam na vyzkoušení, nebo ne?
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Sclerry: Jak to jde, změnilo se něco od minula? Aditivum jsi už asi dávno vyjel, takže ještě bych zkusil radši udělat jednou tradiční magii typu "vyčistit klapku, odpojit baterku -> resetovat adaptace, vyčistit lihem váhu vzduchu", protože to nic kromě času nestojí. Jestli buď klapka na začátku chodu nevázne, nebo je jednotka ještě zblblá z toho pročištění... jestli už to neřešíme jen z perfekcionizmu, že nemáme žádné opravdu vážné poruchy 

- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak mám od včerejška také updatované PCM. Je sice pravda, že problém se objevuje velmi málo, ale občas to nastane, tak tomu dám nějaký čas a případně dám také vědět s odstupem času, zda to je ok.
Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Tak zatím se nic nezměnilo, bohužel. Pokud něco, tak se mi možná zdá, že to má lehce zhoršující se tendence. Ze škubání "občas" se postupně stává "většinou", asi to ale bude taky souviset s tím, že se na to teď hodně zaměřuju, takže jsem si toho víc vědom. Normálně bych řekl, že to hodím znovu do autorizáku, zvlášť když ty špatné starty vyřešili (sice postupem, který jsem jim přímo "nadiktoval", ale vyřešiliMarlosk píše: 24.06.2021 14:03 Aditivum jsi už asi dávno vyjel, takže ještě bych zkusil radši udělat jednou tradiční magii typu "vyčistit klapku, odpojit baterku -> resetovat adaptace, vyčistit lihem váhu vzduchu", protože to nic kromě času nestojí. Jestli buď klapka na začátku chodu nevázne, nebo je jednotka ještě zblblá z toho pročištění...

Taky se sám sebe snažím postupně přesvědčit o této myšlenceMarlosk píše: 24.06.2021 14:03 jestli už to neřešíme jen z perfekcionizmu, že nemáme žádné opravdu vážné poruchy![]()


Já bych myslel, že je reálné, že se to ještě spraví. Podle mě se to zlepší spíš postupně než skokově ze dne na denJuros89 píše: 25.06.2021 08:34 Tak mám od včerejška také updatované PCM. Je sice pravda, že problém se objevuje velmi málo, ale občas to nastane, tak tomu dám nějaký čas a případně dám také vědět s odstupem času, zda to je ok.



- Juros89
- Nováček
- Příspěvky: 143
- Registrován: 31.01.2018 08:05
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Já to myslel tak, že se to projevovalo velmi zřídka i předtím. Od toho updatu se zatím nic nestalo. Takže snad to bude OK 

Focus MK3 1,6Ti-VCT 77kw Candy Red, Fiesta MK7 1,25 44kw
- TomBaa
- Junior
- Příspěvky: 224
- Registrován: 28.06.2010 18:08
- Bydliště: JmK
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Co jsem možná nezmínil u mého případu škubání při rozjezdu... stane se to téměř vždy ca kolem 2.200 ot.
Což mě vede k úvaze na vct mechaniku... jenže ta je komplet měněná... ano záruka bezchybnosti práce servisu to není.
Ale obecně, při jakých otáčkách ta mechanika přestavuje chod vaček??
Což mě vede k úvaze na vct mechaniku... jenže ta je komplet měněná... ano záruka bezchybnosti práce servisu to není.
Ale obecně, při jakých otáčkách ta mechanika přestavuje chod vaček??
Focus mk 3 1,6 Ti_vct ; 2011 ; black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
Focus mk 2 1,6 Zetec ; 2009; Black
Focus mk 1 1,6 Zetec ; 2003 ; Ink blue
byl Focus mk.1 Tddi ; 99 ; Panthera black
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
TomBaa: Přečasování nabíhá plynule a podle otáček a zátěži (plynu) se časování obou vaček různě mění dopředu/dozadu. Zvládneš-li to anglicky, dost se o Ti-VCT (původním 85 kW, ale v principu se asi moc neliší) píše zde:
https://vdocuments.mx/the-new-ford-dura ... ngine.html
https://fliphtml5.com/lhec/gcvv/basic
Německy včetně obrázků a grafů:
https://dokumen.tips/documents/der-neue ... motor.html
Jsou tam i mapy, kde by se dalo vyčíst, jak se má časovat při jakých otáčkách.
https://vdocuments.mx/the-new-ford-dura ... ngine.html
https://fliphtml5.com/lhec/gcvv/basic
Německy včetně obrázků a grafů:
https://dokumen.tips/documents/der-neue ... motor.html
Jsou tam i mapy, kde by se dalo vyčíst, jak se má časovat při jakých otáčkách.
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Ad Marlosk: Moc pěkná dokumentace, takové vyložené oddychové čtení
Ale ne, vážně je to zajímavé.
Jinak moje současná situace:
Zdá se, že přehrání SW starty resp. nestabilní chod na 100% vyřešilo (nerad bych to zakřikl, ještě uvidím, co letos v zimě). Zatím všechny starty naprosto bez problému (znovu díky Marlosk za info z německého fóra, že by problém mohl být právě ve špatné kalibraci PCM).
Škubání kolem nulové polohy pedálu plynu bohužel zatím trvá. Zkusil jsem v motorovém prostoru porozpojovat všechny možné konektory a prostříknout je kontaktolem, kdyby byla chyba ve špatném kontaktu. To bohužel nepomohlo. Ještě mě napadá zkusit. takto pročistit konektor na plynovém pedálu (pokud je to nějak rozumně přístupné). Jinak asi moc nevím, co by mohlo být za tím škubáním. Svíčky mají pár jednotek tisíc km, škrtící klapku jsem čistil teď (preventivně, nebyla znečištěná) a totéž v případě váhy vzduchu. Diagnostika chybu nevypisuje. Nějaké nápady, čím by to mohlo být nebo co zkusit?

Jinak moje současná situace:
Zdá se, že přehrání SW starty resp. nestabilní chod na 100% vyřešilo (nerad bych to zakřikl, ještě uvidím, co letos v zimě). Zatím všechny starty naprosto bez problému (znovu díky Marlosk za info z německého fóra, že by problém mohl být právě ve špatné kalibraci PCM).
Škubání kolem nulové polohy pedálu plynu bohužel zatím trvá. Zkusil jsem v motorovém prostoru porozpojovat všechny možné konektory a prostříknout je kontaktolem, kdyby byla chyba ve špatném kontaktu. To bohužel nepomohlo. Ještě mě napadá zkusit. takto pročistit konektor na plynovém pedálu (pokud je to nějak rozumně přístupné). Jinak asi moc nevím, co by mohlo být za tím škubáním. Svíčky mají pár jednotek tisíc km, škrtící klapku jsem čistil teď (preventivně, nebyla znečištěná) a totéž v případě váhy vzduchu. Diagnostika chybu nevypisuje. Nějaké nápady, čím by to mohlo být nebo co zkusit?
- Marlosk
- Junior
- Příspěvky: 213
- Registrován: 18.10.2020 08:40
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Pořád tak nějak myslím na ty 3 silentbloky motoru, zvlášť jestli jsou tam 10 let původní. Před 14 dny mi ten hydraulický u expanzni nadrzky chlazení praskl a vytekl a bylo znát, že to při řazení (povolovani spojky do zaberu, nebo přidávání a ubirani plynu na nulu) a rozjezdu skubalo. Po výměně o 80% lepší, asi vymenim i ty zbylé 2, až se mi bude chtít montovat .Ale ručním zatahanim za motor to skoro nebylo poznat, spis jen placebo...
- Sclerry
- Nováček
- Příspěvky: 105
- Registrován: 20.07.2020 14:08
Re: 1.6 Ti-VCT 77 kW - občasný nestabilní chod
Já nevylučuju, že to může být i těmi silentbloky. Dost si i pohrávám s myšlenkou je vyměnit preventivně, právě skrz stáří / nájezd, ať mám od toho klid. Osobně si ale myslím, že můj problém tím způsoben nebude. Ono totiž prodleva mezi stisknutím plynu (sebejemnějším) a právě škubnutím je dle mého názoru příliš velká na to, aby byla způsobena tím, že motor cestuje v silentblocích. Navíc ono škubání se projevuje skutečně pouze okolo "nulové polohy plynu". Když například i na zařazenou jedničku z 1/3 sešlápnutí dám klidně plný plyn, žádné škubnutí se neprojeví. Kdyby to bylo silentbloky, tak by to v takovéto situaci mělo škubnout taky, ne?
Možná řeknu úplnou blbost, ale není možné, že je chyba v samotném plynovém pedálu? Např. ochozený potenciometr jako u starých rádií nebo tak něco?
Možná řeknu úplnou blbost, ale není možné, že je chyba v samotném plynovém pedálu? Např. ochozený potenciometr jako u starých rádií nebo tak něco?
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti