Výfuk
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 325
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Oprava výfuku
Ahoj,
jak jsi dopadl na te STK?
Ja jsem bastlil podobne, tak bych chtel vedet, co mam cekat.
Samozrejme vim, ze to neni oprava natrvalo, ale ja jsem nestihl vymenu vyfuku pred dovolenou v Chorvatsku a nechtel jsem tam jezdit s tou prdlavkou.
Pouzil jsem vice vrstev:
- bily tmel do 1500 st. C na zacpani diry ve spoji plaste
- diraty plech na zpevneni
- pasky na stazeni a upevneni toho dirateho plechu
- sedivy tmel do 600 st. C na vnejsi dotesneni a usazeni dirateho plechu a pasku
- "bezpecnostni dira" cca 2mm prumer do spodni casti tlumice (na odtok kondenzatu a omezeni pretlaku na opravovanou cast) Z fotek to je, myslim, nazorne videt nejlepe. Hlavne je to zase tiche a tesne:
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 19.09.2023 11:55, celkem upraveno 2 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- Stanley_vy
- Člen klubu
- Příspěvky: 5480
- Registrován: 06.03.2011 23:29
- Bydliště: Vyškov
Re: Výfuk
S tímto by se mi babrat nechtělo. Ale rozpadal se mi vnější plast na Galaxy, tak jsem část ostříhal, nechal zbytek a pouze vnitřní část. Na STK beze slova.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 325
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
No, po pravde priznavam, ze k oprave (misto vymeny celeho vyfuku) jsem mel jeste dalsi duvod.
Mam na aute jeste original sestavu vyfuku, ktera ma rozebiraci misto pouze mezi strednim tumicem a vlnovcem u katalyzatoru. A tento spoj je na dva srouby, ktere jsou schovane za pricnou vyztuhou podvozku. Je to tak blbe pristupne, ze ani odrezavani sroubu neni resenim, protoze tam neni prostor na kotouc od flexy.
Takze jedina reseni, co mne zatim napadla jsou:
- osroubovani te vyztuzne tyce napravy, aby tam byl pristup (to bude zase vopruz s 6 zarezlymi srouby)
- odrezani vyfukove trubky v pristupnem miste, tj. napr. 20cm za spojovaci prirubou a napojeni pomoci nejake univerzalni spojky (to bych pak musel ponechat starou prirubu a z noveho vyfuku odriznout take asi 20cm i s novou prirubou, coz mi prijde jako dost prasacke reseni)
Nebo ma z vas nekdo jiny prakticky tip, jak na to?
Vsemozna videa ny YTB jsem prohledaval, ale postup vymeny vyfuku pro Focus II jsem nenasel.
Varianta vymeny pouze zadniho tlumice mne nelaka, protoze vim brzy bych i ten stredni menil za novy. Tak bych to rad udelal jako vymenu obou tlumicu pri jedne akci.
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 27.08.2022 09:17, celkem upraveno 2 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Výfuk
IMHO se části výfuku prodávají pouze zvlášť. Jako celek jdou výfuky jen do prvovýroby. Udělat to nadvakrát není dvojí práce. Třeba střední tlumič vydrží...
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 325
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Možná ano, možná ne, ve včelách se jeden nevyzná...
...podle reakcí uživatelů na diskuzních fórech jsem si udělal závěr, že ten střední díl vydrží tak nejvýše o 1-2 roky déle, než ten zadni. Ten můj už je povrchově slušně orezlý, tak jsem se naladil, že prostě bude jedna velká akce s výměnou obou tlumičů.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13254
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 325
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Tak čerstvé info pro všechny kutily: oprava tmelem na dovolenou pomohla, ale je to bohužel jen dočasné řešení.
Jinými slovy - když není pevný podklad, tak ten tmel nemá na čem pořádně držet a na tom vibrujícím plechu se po čase vydrolí. Také je otázka, co se stalo uvnitř - jestli se tam nějaký odrezlý kus připlácnul na výstupní otvor, tak si ty výfukové plyny budou hledat cestu jinudy. Tedy, výměně výfuku není možné se vyhnout...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 01.09.2022 17:16, celkem upraveno 2 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- hihi
- Zkušený
- Příspěvky: 1007
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Výfuk
Výfuk stojí pár peněz (jak která značka), na správném místě se stávající uřízne, stáhne se to svorku k tomu určenou a za půl hodiny (dvacet minut) je po problému. Tmelení zdarma není a čas s tím strávený ... to člověk musí prostě mít u práci rád . Mám to podobně, ale tady bych dělal rovnou zadní část.
FF MK3, 2015, 1.5 TDCi 88 kW
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
byl FF kombi 09,TDCi,66kW+DPF
byl FoFo kombi 99, TDDI,66kW,Ghia, Diamond White
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 325
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Jojo, pro zběhlého automechanika je to opravdu rychlá práce. Domácí kutil může dopadnout tak, jako tenhle anglický nadšenec, který na své Fiestě dělal výfuk měsíc s různými komplikacemi, kdy si při demontáži výfuku omylem poškodil trubku tuningového sání vzduchuhihi píše: ↑31.08.2022 20:45 Výfuk stojí pár peněz (jak která značka), na správném místě se stávající uřízne, stáhne se to svorku k tomu určenou a za půl hodiny (dvacet minut) je po problému. Tmelení zdarma není a čas s tím strávený ... to člověk musí prostě mít u práci rád . Mám to podobně, ale tady bych dělal rovnou zadní část.
V čase 8:50 až 10:00 tam demontuje spodní příčku (výztuhu podlahy), aby mohl výfuk vytáhnout, což si myslím, bude u mého FFII také nutné .
https://www.youtube.com/watch?v=e610jjCq5bc
Já vím, dá se to odřezat... (ale jak píšu výše, nejde se k tomu dobře dostat normální flexou a když já bych chtěl demontovat to přírubové napojení středního tlumiče a vlnovce - to má ten maník na videu od 4:20 do 5:30)
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výfuk
Teraz som prave zhadzoval z kombika. Ak sa ti podari rozpojit vyfuk medzi vlnovcom a DPF, mas vyhrane. Dalsi spoj je nad spominanou prieckou, tam sa da tazko dostat s klucami, nebodaj razovym utahovakom, kvoli priecke. Potom az po koncovku vyfuku je to jeden kus.
Ja som to robil takto, priecku som nechytal:
1. Povolil spoj medzi DPF a vlnovcom. Od tohto momentu je vsetko dalej poskoditelne, kedze ide z auta von.
2. Kedze cely vyfuk odpredu dozadu je jeden kus, bez demontaze zadnej napravy by nesiel vytiahnut. Zvesil som posledny silentblok pri koncovke, a 2 silentbloky okolo tlmica. Tlmic som polozil na zadnu napravu a odrezal cca 50cm od koncovky. Najprv polozil dole, aby som kotucom nesmykol nieco, co nechcem. Teraz rozmyslam, ze ked som ho nakoniec musel rezat aj pred tlmicom, tento rez mozno nebol nutny.
3. Teraz bud das dole priecku a povolis spoj nad nou. Alebo vyvesis 2 silenbloky, kde visi vlnovec pri spoji, vyfuk polozis na priecku, a odrezes ho niekde pred tlmicom. Ja som rezal.
4. Spod auta som vyhadzal prvy kus vlnovec, spoj na vyfuk a cca meter rovnej trubky. Druhy kus tlmic s ohnutou trubkou pred nim a nejakych 50 cm za nim. Treti kus pol posledneho pol metra rury ku koncovke.
Ja som to robil takto, priecku som nechytal:
1. Povolil spoj medzi DPF a vlnovcom. Od tohto momentu je vsetko dalej poskoditelne, kedze ide z auta von.
2. Kedze cely vyfuk odpredu dozadu je jeden kus, bez demontaze zadnej napravy by nesiel vytiahnut. Zvesil som posledny silentblok pri koncovke, a 2 silentbloky okolo tlmica. Tlmic som polozil na zadnu napravu a odrezal cca 50cm od koncovky. Najprv polozil dole, aby som kotucom nesmykol nieco, co nechcem. Teraz rozmyslam, ze ked som ho nakoniec musel rezat aj pred tlmicom, tento rez mozno nebol nutny.
3. Teraz bud das dole priecku a povolis spoj nad nou. Alebo vyvesis 2 silenbloky, kde visi vlnovec pri spoji, vyfuk polozis na priecku, a odrezes ho niekde pred tlmicom. Ja som rezal.
4. Spod auta som vyhadzal prvy kus vlnovec, spoj na vyfuk a cca meter rovnej trubky. Druhy kus tlmic s ohnutou trubkou pred nim a nejakych 50 cm za nim. Treti kus pol posledneho pol metra rury ku koncovke.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 325
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Výfuk
Ahoj Stano, díky za praktické komentáře. Vidím, že jsi to asi dělal na dieselovém autě, které se od mého benzinového liší v tom, že na benzinu není ten další spoj mezi DPF a vlnovcem - viz obrázky. Takže mi asi nezbývá nic jiného, než se pokusit nějakým klíčem dostat k tomu nepřístupnému spoji nad příčkou...
Naposledy upravil(a) LeonardoTM dne 07.09.2022 23:56, celkem upraveno 1 x.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Výfuk
Aha. Ty mas benzin. Tak pomoze dufam niekomu inemu. V kazdom pripade musis rezat pred zadnym tlmicom, inak to nevytiahnes z auta von. Mozno keby ho mas na zdvihaku vysoko nad zemou. Na podperach to nejde.
Hm. Asi hej. A preco nemozes dat dole priecku? 4 sroby.
Vlnovec mas spolu s katom jeden diel so zvodmi, ze? Ako na mk1. Ci aj ten nemas prasknuty.
Hm. Asi hej. A preco nemozes dat dole priecku? 4 sroby.
Vlnovec mas spolu s katom jeden diel so zvodmi, ze? Ako na mk1. Ci aj ten nemas prasknuty.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 0 hostů