Ford Focus Mk2 1.8 92kW
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11.03.2022 12:18
Ford Focus Mk2 1.8 92kW
Zdravím všechny,
mám ofiko svoje první auto a to Ford Focus Mk2 1.8 92kW r.v 2009. Předtím jsem drandil jen v jednickove Fábii a v Octavce. Všude vidím jen informace kolem 1.6ky a kolem 1.8 nic moc. Má nalítáno 230 XXX a s prezutim bych chtěl rovnou vyměnit olej s filtrem. Jaký olej do toho nalít ?
+ jak je to tu s rozvody ? Základní práce si na autě udělám, ale práce okolo motoru jdou lehce kolem mě. Původní majitel říkal, že je tam řetěz, takže rozvody řešit prý vůbec nemusím, ale malinko se mi to nezdá. Pravidlo po koupi znám. Tak jen chci kdyžtak zasvětit do světa Fordů a nechat si poradit, co a jak. Díky moc všem !
mám ofiko svoje první auto a to Ford Focus Mk2 1.8 92kW r.v 2009. Předtím jsem drandil jen v jednickove Fábii a v Octavce. Všude vidím jen informace kolem 1.6ky a kolem 1.8 nic moc. Má nalítáno 230 XXX a s prezutim bych chtěl rovnou vyměnit olej s filtrem. Jaký olej do toho nalít ?
+ jak je to tu s rozvody ? Základní práce si na autě udělám, ale práce okolo motoru jdou lehce kolem mě. Původní majitel říkal, že je tam řetěz, takže rozvody řešit prý vůbec nemusím, ale malinko se mi to nezdá. Pravidlo po koupi znám. Tak jen chci kdyžtak zasvětit do světa Fordů a nechat si poradit, co a jak. Díky moc všem !
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1666
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
Původní majitel má pravdu, u benzínových 1.8 a 2.0 je místo rozvodového řemenu bezúdržbový řetěz. Řetěz je i na pohonu olejového čerpadla. Nic ale není zcela bezúdržbové, i řetěz se mění, ale jen v případě že při volnoběhu chrastí, bývá to kolem 300t km a je to individuální.
K olejovému filtru je dobrý přístup, olej je předepsaný 5W-30 (specifikace Ford - ideálně Ford Formula F nebo Motorcraft). Pokud se s motorem jezdí krátké trasy, je třeba měnit olej častěji než je předpis (já měním po 10t km - během cyklu nemusím dolévat), jinak hrozí vyšší spotřeba oleje, může dosáhnout 1l/1000 km i více. Nejčastěji jsou na vině zapečené pístní kroužky. Někdy se může vyskytovat i kolísající volnoběh, celkem úspěšně to lze řešit nahráním novějšího firmware do ŘJ motoru.
Po těch 230t km bych ještě zkontroloval ventilové vůle. Motor nemá hydraulické vymezování ventilových vůlí, v případě nutnosti se mění hrníčková zdvihátka jmenovitých rozměrů tak, aby byla ventilová vůle na studeném motoru v předepsaném rozpětí.
Jinak nevím o žádném vážném problému s tímto motorem.
Pokud tu nejsou informace přímo o 1.8, stejný motor je 2.0 a dost věcí včetně specifikace oleje je stejných s ostatními motory. Myslím, že všechny informace tady na fóru už jsou, stačí si je jen vyhledat.
K olejovému filtru je dobrý přístup, olej je předepsaný 5W-30 (specifikace Ford - ideálně Ford Formula F nebo Motorcraft). Pokud se s motorem jezdí krátké trasy, je třeba měnit olej častěji než je předpis (já měním po 10t km - během cyklu nemusím dolévat), jinak hrozí vyšší spotřeba oleje, může dosáhnout 1l/1000 km i více. Nejčastěji jsou na vině zapečené pístní kroužky. Někdy se může vyskytovat i kolísající volnoběh, celkem úspěšně to lze řešit nahráním novějšího firmware do ŘJ motoru.
Po těch 230t km bych ještě zkontroloval ventilové vůle. Motor nemá hydraulické vymezování ventilových vůlí, v případě nutnosti se mění hrníčková zdvihátka jmenovitých rozměrů tak, aby byla ventilová vůle na studeném motoru v předepsaném rozpětí.
Jinak nevím o žádném vážném problému s tímto motorem.
Pokud tu nejsou informace přímo o 1.8, stejný motor je 2.0 a dost věcí včetně specifikace oleje je stejných s ostatními motory. Myslím, že všechny informace tady na fóru už jsou, stačí si je jen vyhledat.
Naposledy upravil(a) Jemar dne 11.03.2022 14:44, celkem upraveno 1 x.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11.03.2022 12:18
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
odstraněna citace M21
Díky moc, jak je to první auto a jsem lehce laik, tak jsem se chtěl poradit s někým přímo. takže ještě jednou děkuji.
Díky moc, jak je to první auto a jsem lehce laik, tak jsem se chtěl poradit s někým přímo. takže ještě jednou děkuji.
- servisman
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 06.08.2017 12:14
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
Není potřeba citovat předešlý příspěvek.
Každý auto má své. Já mám podobný ,ale rok 2006 Turnier / kombi. Mohu říci olej bere minimum, spotřeba dle kde jedu a jak, zda na spotřebu či čas.
Dá se dělat na autě nějaký dodělávky , záleží co máš ve výbavě. Jsem zatím spokojen, budeš snad i ty.
Každý auto má své. Já mám podobný ,ale rok 2006 Turnier / kombi. Mohu říci olej bere minimum, spotřeba dle kde jedu a jak, zda na spotřebu či čas.
Dá se dělat na autě nějaký dodělávky , záleží co máš ve výbavě. Jsem zatím spokojen, budeš snad i ty.
FORD FOCUS MKII TURNIER 5/2006 , 1.8 16V 92Kw ,
-
- Test driver
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
Shedow: A vis, na jaky olej to jezdilo doteď?
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11.03.2022 12:18
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
servisman: Jo promiň, nevěděl jsem jak někoho označit. Tu rozdílnou spotřebu jsem už pocítil no
Ma.rt: To nevím.
Ma.rt: To nevím.
- servisman
- Nováček
- Příspěvky: 68
- Registrován: 06.08.2017 12:14
- Bydliště: Č.Budějovice
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
Podívej se u řidiče či okolo motoru zda tam není samolepka kdy se měnil olej a co tam dával. Já to měl u řidiče.
FORD FOCUS MKII TURNIER 5/2006 , 1.8 16V 92Kw ,
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 11.03.2022 12:18
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
Takže jsem trošku pohledal.. u motoru je štítek na kterém je uvedena výměna oleje, olejového filtru a vzduchového filtru v servise v 226tkm. Olej je 5w30 Ford Formula F. Takže to krásně vyjde na ten začátek dubna a udělám to rovnou s přezutím, to si to i hodím na zvedák a mrkneme na to i zespodu. Mohlo mě to napadnou... prostě první auto, nelinčujte mě.
-
- Test driver
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW 2009
To je dobry. Jestli to doted jezdilo na Formulu, tak tam zrejme nikdo nemaskuje spotrebu oleje nějakým hustsim. Měnit po 10 tis. km a jeste by to mělo držet.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- bruno1
- Nováček
- Příspěvky: 72
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Kontaktovat uživatele:
GO motoru Duratec HE
Zdravím všechny, mám tady Focus II 2006 s 1.8 Duratec HE 92kW, najeto 177.000. Je zcela bez komprese na 3.válci, neměřeno, ale po sundání víka ventilů (na vačkách pohledově vše OK) jsem zkoušel s motorem lehce otáčet se zařazenou trojkou při vyšroubovaných svíčkách, které jsem jen vložil do závitu. Na ostatních válcích komprese silně vtahovala svíčky dovnitř, doprovázeno syčením a na 3. válci ani ťuk. Zkusil jsem udělat někde doporučený "petrolejový test" na těsnost kroužků. Zkusil jsem při horní úvrati 2. a 3. válce do těchto nalít petrolej až po závit svíčky (odhadem se tam vešel tak "velký panák". Petrolej určitě přímo neprotekl. za cca 2hod ho tam byla tak polovina (na 3.válci možná malinko méně), ale do rána sucho v obou. Přitom druhý válec zdá se normálně funguje, kompresi má (a odpojení zapalování či vstřiku má velký vliv na chod motoru - kulhá pak jen na 2 válce), kdežto odpojení třetího nezpůsobí téměř nic. Na ty 3 válce se tím celkem jet dá - 100 to dá bez problémů. Nejhorší je volnoběh (hlavně po zahřátí) a „dým a smrad“ z výfuku. Po vypnutí zahřátého motoru ještě občas udělá 1-2 samozápaly. Dedukuji z těchto testů správně že nejpravděpodobnější jsou podpálené ventily na 3.válci a že píst/válec jako takový by mohly být OK? Repase hlavy by se možná ještě vyplatila (nebo výměna za zdravou z vrakáče). Řešení "spodku motoru" myslím již ne...díky za názory.
Je: S-MAX 2.5T DuratecST 220PS, 2007, Titanium, Nav NX, LPG BRC
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek
Byl: FF II Combi 2.0i 145PS DuratecHE, 2007, Titanium, Xenony, DENSO nav.
Byl: - FF I Combi 1.8i 115PS ZetecE, 1999, orig. sport. podvozek
- Skodax
- Pokročilý
- Příspěvky: 542
- Registrován: 02.12.2012 22:01
- Bydliště: Plzeň
Re: GO motoru Duratec HE
Vyměnit za jiný motor nebo komplet GO. Pokud s tím jezdíš tak i EGR a kat budou mít dost.
Je: Ford B-Max 1.4 66kW
Byl: Ford Ka 1.2 2013 51kW
Byl: Ford Focus Bordeaux 2.0 16V Duratec HE 107kW
- gecko-x
- Pokročilý
- Příspěvky: 680
- Registrován: 08.04.2015 00:38
- Bydliště: Holešov
Re: Ford Focus Mk2 1.8 92kW
Go hlavy me stala 4tkc, vcetne vymeny 2 ventilů, ktere byly ohnuté...zrejme se darce potkal.
Oprava (výměna) pístních kroužků neni taky nic závratného a myslim si, ze se oprava oplatí...uz jen proto, ze vymena celeho motoru je minimalne stejně nákladná loterie, jestli nema (nebo nebude brzo mit) stejne problémy...
Oprava (výměna) pístních kroužků neni taky nic závratného a myslim si, ze se oprava oplatí...uz jen proto, ze vymena celeho motoru je minimalne stejně nákladná loterie, jestli nema (nebo nebude brzo mit) stejne problémy...
FoFo II 1,6 16V 74kW rv 2007 byl
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
FoFo II 2,0i 107kW rv 2009
Ford C-max 1,6 ti-vct 77kW rv 2012
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů