Palivove cerpadlo?
- norias
- Nováček
- Příspěvky: 64
- Registrován: 18.03.2017 09:10
- Bydliště: Havířov
Re: Palivove cerpadlo?
Podle me odchazi lambda sonda u plynobenzinu bezna vec.
Problem s cerpadlem je ze auto skube, vynechava motor chcipa to. Muze byt taky spina na cerpadlovem sitku ktera pri mene benzinu v nadrzi brani spravnemu nasavani. Vse se da pouze vycistit zadarmo doma.
Problem s cerpadlem je ze auto skube, vynechava motor chcipa to. Muze byt taky spina na cerpadlovem sitku ktera pri mene benzinu v nadrzi brani spravnemu nasavani. Vse se da pouze vycistit zadarmo doma.
Ford focus combi mk2 1.6 16V 74kw HWDA
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Palivove cerpadlo?
Chtěl bych se zeptat expertů na "dírky" - stano a miki21, jestli jsem to pochopil správně.stano. píše: 01.04.2018 12:24 ...Bud prevrtat viecko alebo odpojit hadicu z toho podtlakoveho ventilu na priecke motora.
Udělá se prostě malá dírka do plastového šroubovacího víčka - takto? Tj. odstraní se podtlak v nádrži tím, že se umožní vyrovnání tlaků s okolím.
Máte s tím nějaké dlouhodobější zkušenosti?
Nebude to třeba přisávat nějaký falešný vzduch do motoru?
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Palivove cerpadlo?
Žádný problém, žádný podtlak.
Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže. Dá se jezdit i bez víčka, jenže pak se můžou do nádrže dostat nečistoty.
Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže. Dá se jezdit i bez víčka, jenže pak se můžou do nádrže dostat nečistoty.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13469
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Palivove cerpadlo?
Nestaci prevrtat len cierny plast, ale este nieco pod nim. Ja som zarazil tenky vrtak az na doraz, nejake 4cm, a je to ok.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Palivove cerpadlo?
Ano, předpoklad je, provrtat to skrz.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Palivove cerpadlo?
Ano, to by byla pravda, pokud by z nádrže nasávalo jen čerpadlo, tj. do motoru by šel jen benzín.miki21 píše: 17.03.2023 16:58 Pokud se nad tím zamyslíš, tak logicky se do motoru žádný falešný vzduch dostat nemůže.
Jenže nádrž má mít ještě nějakou rekuperaci výparů, tj. z prostoru nad hladinou benzínu a o tom nevím, jak je napojené do motoru
a jestli ten podtlak tam není z nějakého pohledu funkčnosti vlastně nutný.
No, každopádně jsou užitečné vaše dlouhodobé praktické zkušenosti.
Můj problém s problémem při startu a občasným chcípáním asi souvisí spíš se startérem, tak začnu tam a pak se časem případně vrátím k pokusu s navrtáním víčka.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13469
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Palivove cerpadlo?
Odvetranie par je cez elmag ventil pripevneny na stene pod stieracmi, za nadrzkou chladiacej. Jedna trubka do nadrze, druha do sania. Ventil sa po case pokazi a neotvara, preto zostava podtlak v nadrzi.
Ja som pre istotu odpojil hadicku smerom do sania a poriadne zaslepil.
Ja som pre istotu odpojil hadicku smerom do sania a poriadne zaslepil.
- LeonardoTM
- Junior
- Příspěvky: 329
- Registrován: 10.04.2012 23:11
Re: Palivove cerpadlo?
Tak potvrzuji, že můj problém se občasným výpadkem při startování nebyl zřejmě způsobem přísunem paliva,
ale vadným startérem (občas se nevysunul pastorek), popsáno je to tedy:
viewtopic.php?t=47905&start=22
Takže navrtávání víčka zatím odkládám, zdá se, že (snad) nebude potřeba.
ale vadným startérem (občas se nevysunul pastorek), popsáno je to tedy:
viewtopic.php?t=47905&start=22
Takže navrtávání víčka zatím odkládám, zdá se, že (snad) nebude potřeba.
Escort 5dv., 1.6 16V, 66kW, 1996 (2002-2008), ~6,5l/100km
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
Focus I 5dv., 1.6 16V, 74kW, 2003 (2008-2012), ~6,9l/100km
Focus II 5dv., 1.6 16V, 85kW, 2008 (2012-), ~7l/100km
Fusion, 1.6 16V, 74kW, 2006 (2020-), ~7l/100km (podle trasy +/- 1l)
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
Re: Palivove cerpadlo?
rybi píše: 18.09.2016 13:19 Zdravim, řešim taky problém s palivovým čerpadlem, hlavně tedy s konektorem. Auto nestartovalo, po vyndání nádrže se zjistilo, že je odpálený konektor, čerpadlo je ok. Ví někdo, kde sehnat nový konektor? Nechce se mi kupovat celá sada za 5 tisíc kvůli konektoru. Díky
Ten konektor co drzis v ruce ten cernej to je teda dvoupinovej,co je primo na cerpadlu a v nem je ten faston,ktery se vypaluje?A ten konektor takovej nazloutlej ctyrpinovej na te fotce,to je konektor jeste kousek nad cerpadlem a je to privodni konektor pro cerpadlo i hladinomer?Jestli to chapu spravne?Nejcastejsi zavada byva upaleny ten pin v tom cernem konektoru teda?Me se nechce to resit tak,ze necham pripajet ten cernej konektor vypalenej a pak zjistit,ze muze byt problem i se samotnym cerpadlem,navic jsem tu cetl,ze i v te cele jednotce je i filtr,takze pokud vymenim rovnou nove cerpadlo s hladinomerem,tak budu mit jistotu,ze ten cerny konektor bude novy a ok,pak taky cerpadlo nove a i ten filtr a taky novy hladinomer a veme se to jednym vrzem pri sundavani nadrze.Budu davat Bosch,sice nekdo pise,ze piska,ale nasel jsem to u tematu pro dvojkoveho Focuse s jinym partnumberem.U toho Bosche pro jednickoveho Focuse sjem nesasel,ze piska a ikdyby,tak mam tam stejne ladak,takze to piskani by stejne prehlusil ladak a kdyz ne,tak nejsel cita,abych to resil,nejake slabe piskani,dulezite je,ze cerpadlo bude fungovat,nkedo tu psal,ze s piskajicim Boschem najel 90 000 km uplne v pohode,takze v klidu.Navic Bosch mi vyjde levneji,nez Pielburg,takze neni co resit.
Jedna vec me vrta hlavou,proc k te nadrzi vede 5 kabelu (dva silny cerny,zrejme zemaky,pak jeden silnejdvoubarevnej,nevim z hlavy barbu,je to ten stejnej,jak u narazovy pojistky vlevo dole u spolujezdce,takze plus kontakt k cerpadlu a pak dva taky dvoubarevny,ale slaby,ty bych tipoval k tomu hladinomeru),ale je mi divny,ze na tech fotkach,co tu jsou,tak nad cerpadlem ten konektor je 4 pin.Tou malou montazni dirou z vyroby tam neni videt a strihat ten plech nebudu,necham to na servis v lednu,at sunda nadrz a vymeni mi to.Ale je mi to divny,abych obednal spravne cerpadlo,v shopu me pan vyhledal podle VINu toto Bosch https://www.autorozvody.cz/cs/hledani/1 ... 94/1062851
Tak nevim,aj je to resene,bral bych,ze ten silnej dvoubarejnej je plus pol silovyna k cerpadlu,pak ty dva slaby dvoubarevny jsou h ladinomeru.A ty dva cerny bud je jeden zemak k cerpadlu a jeden k hladinomeru s tim,ze ten hladinomer funguje jako tridrat,to je,ze je tam plus,minus a pak nejaka analogova hodnota proudu nebo napeti jako vstup do nejake vyhodnocovaci jednotky a ty dva cerne zemaky jsou v tom konektoru spojeny do jednoho spolecneho zemaku a pak zase rozdeleny jeden do cerpadla a druhy do hladinomeru anebo ten hladinomer funguje jako dvoudrat,jeden bud plus nebo minus a druhej zase signal nejaka analogova hodnota nekam do jednotky a pakl ty dva cerny zrejme zemaky vedou oba do cerpadla a to je mi divny,proc do cerpadla cedou dva zemaky.Ne nejake fotce jsem to takto i videl.Ono ve vysledku je to jedno,tak to je,me jde jen o to,abych objednal spravne cerpadlo,kdyz k tomu konektoru vede 5 vodicu,ale ten konektor je 4 pinovej.
Diky!
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
Re: Palivove cerpadlo?
Tadynatom obrazku teda vedou do cerpadla dva ty cerny a jeden cervenej a vedle jsou videt dva modry,zrejme k hladinomeru.A tady na tom obrazku je vsech 5 vodicu cca stejnej prurez,zrejem asi aby silnejsi izolace lepe odolala vlivu paliva a pak dal v interiuru vozu uz je to rozdelene podle proudove zateze,takze k hladinomeru ty dva slabe a k cerpadlu 3 silne.Ale stejne je mi divny,proc k cerpadlu vedou 3 vodice,co tam je vubec za motor?
Diky!
Diky!
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
Re: Palivove cerpadlo?
Co jsem se koukal i na tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=YK8_P4_eTa0
tak tam je na cerpdle cervenej a cernej a na haldinomeru dva modry nebo zeleny,takze celkem 4 kabely.A i na nejakejch obrazkach cerpadel na Focuse mk1 benzin cervenej a cernej na cerpadlo a dva zeleny nebo modry na hladinomer,takze celkem 4.
Tak nevim,proc na te fotce,co jsem nekdo daval jsou na cerpadle 3 kabely,budto je to nejaky dodatecne pridelany kabel a natazeny skrz konektor,prootze ten puvodni byl spatny nebo je to nejake zkreslene na te fotce a neni to ani kabel do konektoru,ale jen tak vedlea nejaky jiny.
Ale me do te pruchozky vede 5 kabelu,tak nevim,co to ma byt,jestli ten jeden cernej navic me nejake prizemneni nadrze nebo plechu nad nadrzi a ani to neni vedeno do konektoru,ale rovnou na nejaky sroub a je to vedeno ve stejnem stazku s ostatnimi kabely,takze to mate.
https://www.youtube.com/watch?v=YK8_P4_eTa0
tak tam je na cerpdle cervenej a cernej a na haldinomeru dva modry nebo zeleny,takze celkem 4 kabely.A i na nejakejch obrazkach cerpadel na Focuse mk1 benzin cervenej a cernej na cerpadlo a dva zeleny nebo modry na hladinomer,takze celkem 4.
Tak nevim,proc na te fotce,co jsem nekdo daval jsou na cerpadle 3 kabely,budto je to nejaky dodatecne pridelany kabel a natazeny skrz konektor,prootze ten puvodni byl spatny nebo je to nejake zkreslene na te fotce a neni to ani kabel do konektoru,ale jen tak vedlea nejaky jiny.
Ale me do te pruchozky vede 5 kabelu,tak nevim,co to ma byt,jestli ten jeden cernej navic me nejake prizemneni nadrze nebo plechu nad nadrzi a ani to neni vedeno do konektoru,ale rovnou na nejaky sroub a je to vedeno ve stejnem stazku s ostatnimi kabely,takze to mate.
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
Re: Palivove cerpadlo?
Co jsem se koukal i na tohle video
https://www.youtube.com/watch?v=YK8_P4_eTa0
tak tam je na cerpdle cervenej a cernej a na haldinomeru dva modry nebo zeleny,takze celkem 4 kabely.A i na nejakejch obrazkach cerpadel na Focuse mk1 benzin cervenej a cernej na cerpadlo a dva zeleny nebo modry na hladinomer,takze celkem 4.
Tak nevim,proc na te fotce,co jsem nekdo daval jsou na cerpadle 3 kabely,budto je to nejaky dodatecne pridelany kabel a natazeny skrz konektor,prootze ten puvodni byl spatny nebo je to nejake zkreslene na te fotce a neni to ani kabel do konektoru,ale jen tak vedlea nejaky jiny.
Ale me do te pruchozky vede 5 kabelu,tak nevim,co to ma byt,jestli ten jeden cernej navic me nejake prizemneni nadrze nebo plechu nad nadrzi a ani to neni vedeno do konektoru,ale rovnou na nejaky sroub a je to vedeno ve stejnem stazku s ostatnimi kabely,takze to mate.
Tadynatom videu jsou taky 4 kabely
https://www.youtube.com/watch?v=D1AyqeftAmA
ale ja jich tam mam proste 5

https://www.youtube.com/watch?v=YK8_P4_eTa0
tak tam je na cerpdle cervenej a cernej a na haldinomeru dva modry nebo zeleny,takze celkem 4 kabely.A i na nejakejch obrazkach cerpadel na Focuse mk1 benzin cervenej a cernej na cerpadlo a dva zeleny nebo modry na hladinomer,takze celkem 4.
Tak nevim,proc na te fotce,co jsem nekdo daval jsou na cerpadle 3 kabely,budto je to nejaky dodatecne pridelany kabel a natazeny skrz konektor,prootze ten puvodni byl spatny nebo je to nejake zkreslene na te fotce a neni to ani kabel do konektoru,ale jen tak vedlea nejaky jiny.
Ale me do te pruchozky vede 5 kabelu,tak nevim,co to ma byt,jestli ten jeden cernej navic me nejake prizemneni nadrze nebo plechu nad nadrzi a ani to neni vedeno do konektoru,ale rovnou na nejaky sroub a je to vedeno ve stejnem stazku s ostatnimi kabely,takze to mate.
Tadynatom videu jsou taky 4 kabely
https://www.youtube.com/watch?v=D1AyqeftAmA
ale ja jich tam mam proste 5



Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
- Jemar
- Zkušený
- Příspěvky: 1685
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: čáslavsko
Re: Palivove cerpadlo?
Konektor je šestipinový, zapojené jsou jen čtyři piny. Motor čerpadla je připojený na pin 1 a 5. Pin 1 má mít u běžného motoru barvu drátu červenou, u modelů flexi fuel je barva zeleno oranžová. Druhý kabel motoru je připojen na pin 5 a jeho barva je u obou motorizací černá.
Další dva dráty jsou na měření hladiny paliva pomocí plováku. Dráty jsou na pinech 2 a 4 a jsou oba zelené (u flexifuel by měly být bílo červený a modro červený).
Čerpal jsem z oficiálních zdrojů, tak to mají snad dobře
Na pět drátů jsem ve schematech nenarazil.
Další dva dráty jsou na měření hladiny paliva pomocí plováku. Dráty jsou na pinech 2 a 4 a jsou oba zelené (u flexifuel by měly být bílo červený a modro červený).
Čerpal jsem z oficiálních zdrojů, tak to mají snad dobře

Na pět drátů jsem ve schematech nenarazil.
-
- Junior
- Příspěvky: 253
- Registrován: 27.03.2011 19:53
Re: Palivove cerpadlo?
Parada,diky moc me to pomohlo.Kde bych pak nasel nejake ty schemata atd?U BMW je dost veci na realoem.com,pripadne jeste dalsi stranky.
Ohledne cerpadla na Focuse,ten koukam u Helly
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/d ... 21/8274758
je ten konektor kracne celyvidet,ja fakt 6-ti pinovy a zapojene je to jak pises,jsou vyuzite 1 a 2,pak je 3 vynechano a pak 4 a 5 a pak je 6 vynechano.
Tak jestli tam jsou ty kabely fakt 4 k cerpadlu,tak ten muj patej kabel navic,ta jedna cerna zem asi bude k necemu na spodku auta vzadu a je to vedeny ve stejnem svazku s temi kabely pro cerpadlo a stejnou prochodkou.A vubec to nesouvisi s cerpadlem.Ten kabel je stejna cerna barva i pruzer,jako ten druhej cernej,co tam je,takze to bude original zapojeni a je to i spotane k sobe v tom svazku
,takze to nebude nejaky dodatecny bastl,co by si tam nekdo udelal.Az to servisak sunda,tak mi rekne,jak to tam bylo.Cerpadlo uz objednam to co tam ma byt 4 vodicove,protoze 5-ti vodicove stejne asi zadne ani neni.A ten patej vodic co je tam navic co bude resit az pak pri te demontazi,co je to vlastne zac.Ale k cem ten patej tam je,kdyby to bylo k nejakemu cidlu nebo k taznemu atd.,tak by v tom svazku spis vedla jak na cerna zem a pak i ostatni vodice k te veci.Me spis prijde,ze to bude nejake uzemneni primo bud plechu karoserie v te casti anebo neneho kovoveho u te nadrze kvuli bezpecnosti.Necham se prekvapit,co rekne servisak,az to sunda.
Diky!
Ohledne cerpadla na Focuse,ten koukam u Helly
https://www.autorozvody.cz/cs/katalog/d ... 21/8274758
je ten konektor kracne celyvidet,ja fakt 6-ti pinovy a zapojene je to jak pises,jsou vyuzite 1 a 2,pak je 3 vynechano a pak 4 a 5 a pak je 6 vynechano.
Tak jestli tam jsou ty kabely fakt 4 k cerpadlu,tak ten muj patej kabel navic,ta jedna cerna zem asi bude k necemu na spodku auta vzadu a je to vedeny ve stejnem svazku s temi kabely pro cerpadlo a stejnou prochodkou.A vubec to nesouvisi s cerpadlem.Ten kabel je stejna cerna barva i pruzer,jako ten druhej cernej,co tam je,takze to bude original zapojeni a je to i spotane k sobe v tom svazku
,takze to nebude nejaky dodatecny bastl,co by si tam nekdo udelal.Az to servisak sunda,tak mi rekne,jak to tam bylo.Cerpadlo uz objednam to co tam ma byt 4 vodicove,protoze 5-ti vodicove stejne asi zadne ani neni.A ten patej vodic co je tam navic co bude resit az pak pri te demontazi,co je to vlastne zac.Ale k cem ten patej tam je,kdyby to bylo k nejakemu cidlu nebo k taznemu atd.,tak by v tom svazku spis vedla jak na cerna zem a pak i ostatni vodice k te veci.Me spis prijde,ze to bude nejake uzemneni primo bud plechu karoserie v te casti anebo neneho kovoveho u te nadrze kvuli bezpecnosti.Necham se prekvapit,co rekne servisak,az to sunda.
Diky!
Focus I., 1,8 benzin 85kW, 5 dv.
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
BMW E46, 330Ci, sport paket, 170kW
- ZaQik
- Admin
- Příspěvky: 24508
- Registrován: 30.05.2010 17:33
- Bydliště: exit 82 na D0
Re: Palivove cerpadlo?
Ford Focus mk3 combi 1.6 Ti-VCT, r.v.2018 + Ford Fiesta mk7 3D 1.25, r.v.2014
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
byl Ford Focus mk2 combi 1.6, r.v.2009 + Ford Fiesta mk6 1.4 TDCi r.v. 2004
Nejsem poradna, encyklopedie ani hotline spolecnosti Ford - ptejte se na foru, od toho je.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host