Baterie / autobaterie / nabijecka
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 19.10.2010 13:53
- Bydliště: BRNO
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
možná by stačilo nechat starou baterii připojenou přes kabely jako záložní zdroj a opatrně vyměnit za novou. To jsem měl v úmyslu i já, ale bohužel jsem neměl nikoho po ruce kdo by to přidržel a spěchal jsem odjet, tak jsem to risknul a výsledek už znáš. Ve Fordu jsem se ptal jestli je nutné to při výměně držet pod napětím a řekli že ne. Takže proč se tak stalo je záhadou
Ford Focus 1.8TDCi 74KW r.v. 2003
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 19.10.2010 13:53
- Bydliště: BRNO
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
ano to jsem zkoušel, dvakrát vycvaknout a zacvaknout, takže je možnost, že jsem ohnul nějaký pin ale v servise to neřekli.C-Maxis píše: 27.02.2023 15:02 Nepohnulo se tím velkým, mnohapinovým konektorem v motoru? Protože ona pak ani DIAG nejde napojit...
Ford Focus 1.8TDCi 74KW r.v. 2003
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015
- C-Maxis
- Zkušený
- Příspěvky: 1849
- Registrován: 21.07.2009 20:39
- Bydliště: Praha 9
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Mě se právě 1 PIN ohnul a nefungovalo NIC. Ani ta komunikace, aby to řeklo, kde je asi chyba. A pak stačilo párátko na narovnání PINu. Já do toho padl tak, že se po zaparkování auta šlusnul alternátor a úplně vycucl baterku.
-
- Nováček
- Příspěvky: 15
- Registrován: 19.10.2010 13:53
- Bydliště: BRNO
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Tak to jsi měl sakra smůlu, já jen doufám, že další výměnu už budu dělat na novém autě 

Ford Focus 1.8TDCi 74KW r.v. 2003
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015
změna : FF 1.5TDCi 88kW r.v. 2015
-
- Junior
- Příspěvky: 308
- Registrován: 20.04.2020 06:54
- Bydliště: Nusle
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
nnixonn: Jestli se na to necítíš, tak ti baterii na počkání přehodí i každý větší prodejce baterií, třeba
https://www.battery-import.cz/vymena-au ... -agm-efb-/
https://www.battery-import.cz/vymena-au ... -agm-efb-/
-
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 20.02.2023 18:31
- Bydliště: Vysočina
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
V pohodě, já se na to teprve chystám v budnocnu
Máme tady dobrý obchod/servis s autobateriemi kousek. Ale zajímalo mě, jestli je na to potřeba autorizák, nebo ne.

Ford Focus mk4 combi 2.0 TDCi, r.v.2019
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Hlavne bych si ohlidal datum vyroby nove baterky a jeji stav napeti pred instalaci...
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 845
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Endurance je už doma
a je to váhově opravdu poznat že je těžší než ta stará VARTA , je 6 měsíců stará, záruka 3 roky a samozřejmě je k ní výsledek testu baterie. Měla 12,8 V a to i ve skutečnosti, za mě spokojenost. 

Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Jakou mas a jaka je hmotnost ?
Varta 65 EFB ma 19kg
Ford 60 EFB po 5 letech ma 18.2kg
Varta 65 EFB ma 19kg
Ford 60 EFB po 5 letech ma 18.2kg
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 845
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Byla to baterie, v 3 mondeu. Byla tam VARTA 60 měla 13 kg a Endurance 67 má 16 kg.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 19.05.2022 12:52
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Zjistil jsem, že při SS nevypíná motor, i když SS po startu vždy vypnu, zapomněl jsem a všiml jsem si toho. Naměřeno 12.24V v klidu.
Takže baterií jsem vykuchal (otrava, ale bez problémů). Předtím jsem ještě experimentoval s vytaženou pojistkou 22 (BMS) a měřákem v zapalovači. 1x s pojistkou, 1x bez - asi lze potvrdit ten úžasný nesmysl.
Baterii jsem nabil, nabitá byla asi za 3 hodiny, takže kapacita je kaput. Byla to origo, zakoupena 07/2021. Bohužel jezdíme total městskou jízdu, jen obchody, děti kroužky atd. Byť pravidelně různé delší výlety atd, tak jinak auto stojí.
Nyní prdím na origo, vidím to na koupi Exide Start-Stop EFB 12V 65Ah 650A EL652 a trvalé vyřazení pojistky F22.
Vaše názory?
Pokud umře opět za 2 roky, pořád to bude méně než poloviční investice. Dle OEN je to náhrada, rozměry sedí, akorát trochu jiná kapacita, origo je 60Ah a proud 590A, to by ale asi nemělo vadit. Současnou nechám, dokud startuje, kabely mám
.
Musí se v diagnostice nějak nová nastavit, když vyřadím pojistkou BMS? Nemám to kde a jak udělat. Bez BMS je ale asi autu jedno, co veze..
Jezdí tady někdo dlouho (rok, dva...) s vytaženou pojistkou BMS? Nějaké problémy?
Takže baterií jsem vykuchal (otrava, ale bez problémů). Předtím jsem ještě experimentoval s vytaženou pojistkou 22 (BMS) a měřákem v zapalovači. 1x s pojistkou, 1x bez - asi lze potvrdit ten úžasný nesmysl.
Baterii jsem nabil, nabitá byla asi za 3 hodiny, takže kapacita je kaput. Byla to origo, zakoupena 07/2021. Bohužel jezdíme total městskou jízdu, jen obchody, děti kroužky atd. Byť pravidelně různé delší výlety atd, tak jinak auto stojí.
Nyní prdím na origo, vidím to na koupi Exide Start-Stop EFB 12V 65Ah 650A EL652 a trvalé vyřazení pojistky F22.
Vaše názory?
Pokud umře opět za 2 roky, pořád to bude méně než poloviční investice. Dle OEN je to náhrada, rozměry sedí, akorát trochu jiná kapacita, origo je 60Ah a proud 590A, to by ale asi nemělo vadit. Současnou nechám, dokud startuje, kabely mám

Musí se v diagnostice nějak nová nastavit, když vyřadím pojistkou BMS? Nemám to kde a jak udělat. Bez BMS je ale asi autu jedno, co veze..
Jezdí tady někdo dlouho (rok, dva...) s vytaženou pojistkou BMS? Nějaké problémy?
Naposledy upravil(a) votas dne 25.03.2023 12:20, celkem upraveno 2 x.
Grand C-Max 2014, 1.6 EB 110kw
- djdekl
- Test driver
- Příspěvky: 4028
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 9
- Kontaktovat uživatele:
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Deaktivuj to poradne diagnostikou
Me baterka vydrzela 5 let (vydrzela by asi jeste dele, starty porad stejne, ale uz nedrzela napeti)

- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6856
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
jak napsalvotas píše: 24.03.2023 07:53 Jezdí někdo s trvale vytaženou pojistkou F22 (BMS)? Myslím delší dobu, třeba rok či dva? Nejsou s tím problémy? Teď řeším opět vybitou baterií - origo. Koupím už asi nějakou Exide, pokud mi vydrží 2 roky, jako origo, tak se to stále vyplatí. Pokud budu mít vytaženou pojistku BMS, tak změna parametrů baterie v diagnostice asi není potřeba, ne?
Jezdim cca 40k km s vytazenou pojistkou a puvodni baterka, tehdy jsem uvazoval asi takhle, kdy se nejvice k..i baterie, pokud je dlouho nenabita a pri pohledu na merak co ukazoval 12,5V i mene a za jizdy se mne to dost nelibilo, jako bonus pri vyndani pojistky a mozna puvodni zamer bylo zruseni startstop kurvitka. Bohuzel ne vsechny typy Fordu tuhle jednoduchou "upravu" umoznuji, pak uz jedine ta diagnostika, ale urcite ne ve ford servisu.
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
-
- Nováček
- Příspěvky: 21
- Registrován: 19.05.2022 12:52
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Příspěvek jsem upravil, sorry, obsah je stejný, jen celý příběh...
Přes diagnostiku právě nikoho neznám, ale pojistkou to funguje, vyzkoušeno. Automatický svítí deaktivace SS a jiný problém se neukazuje, voltmetr v zapalovači ukazoval trvale 14,7. Teď jsem baterií dobil a pokud bude startovat, počkám pak koupím již neorigo, jak jsem doplnil výše...
Přes diagnostiku právě nikoho neznám, ale pojistkou to funguje, vyzkoušeno. Automatický svítí deaktivace SS a jiný problém se neukazuje, voltmetr v zapalovači ukazoval trvale 14,7. Teď jsem baterií dobil a pokud bude startovat, počkám pak koupím již neorigo, jak jsem doplnil výše...
Grand C-Max 2014, 1.6 EB 110kw
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 845
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Baterie / autobaterie / nabijecka
Švagr má kugu 1.6 EB a řešil to rozpojenim konektoru BMI přímo u baterie. Tam ještě funguje vše i výhřev čelního skla a jezdí tak už 4 roky. A místo původní EFB baterie tam koupil klasickou zaplavenou baterii se šroubovacíma zátkama na dolétí destilky. A funguje dodnes.
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] a 1 host