Galaxy / Smax
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.01.2022 21:19
powershift alebo manual pre smax od roku 2017
Dobry den,
potrebujem kupit vacsie auto (tiez uz mame 3 deti). A vaham nad precodovkou. Zobrat radsej manual alebo powershift? Kde tu na internete citam ze powershift je problemovy, ale neviem ci aj v s maxe alebo to bolo vo focusoch ?
Jeenalo by sa o auto od roku 2017 kvoli sync 3.
Dakujem za rady.
potrebujem kupit vacsie auto (tiez uz mame 3 deti). A vaham nad precodovkou. Zobrat radsej manual alebo powershift? Kde tu na internete citam ze powershift je problemovy, ale neviem ci aj v s maxe alebo to bolo vo focusoch ?
Jeenalo by sa o auto od roku 2017 kvoli sync 3.
Dakujem za rady.
- rob456
- Junior
- Příspěvky: 318
- Registrován: 10.04.2018 20:03
Re: powershift alebo manual pre smax od roku 2017
Tipuji že se zde objeví chvála na obojí. Rozhodnutí bude stejně nakonec na tobě . Ale za mě, automat s adaptivním tempomatem je k nezaplacení. Nemluvě o pojíždění v kolonách. Najeto 90.000km.
Mondeo MK5, 132 kw, automat, AWD, STLine, 2018
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 705
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: powershift alebo manual pre smax od roku 2017
PSko mělo průserové jen některé typy a proto má dodnes hodně špatnou pověst.
Manuál je obvykle levnější na opravu/údržbu. Automat zase nabídne vyšší komfort. (fakt je to k nezaplacení )
Prostě rozhodnutí je jen a jen na tobě a hodně záleží na tvých preferencích
Manuál je obvykle levnější na opravu/údržbu. Automat zase nabídne vyšší komfort. (fakt je to k nezaplacení )
Prostě rozhodnutí je jen a jen na tobě a hodně záleží na tvých preferencích
-
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Registrován: 06.01.2022 21:19
Re: Galaxy / Smax
Dakujem za odpovede. A napriklad auto 2.0Tdci 132kW rok vyroby 2018 s najazdom cca 120 000km ma potencialne problemovy powershift ?
-
- Junior
- Příspěvky: 297
- Registrován: 20.04.2020 06:54
- Bydliště: Nusle
Re: Galaxy / Smax
To nevím, ale podle většiny diskuzí může být problém, pokud je tam původní olej. Pokud tam byl vyměněný na 60k, tak jen vyměníš znovu a měl by být v pořádku.
Co se týká jízdního stylu, tak automat je pohodlný a velmi plynulý bez cukání, ale třeba přesné načasování řazení při předjíždění je docela oříšek. Než si auto uvědomí, co po něm chci, tak s manuálem bych měl už pěkně rozjeto.
Co se týká jízdního stylu, tak automat je pohodlný a velmi plynulý bez cukání, ale třeba přesné načasování řazení při předjíždění je docela oříšek. Než si auto uvědomí, co po něm chci, tak s manuálem bych měl už pěkně rozjeto.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Galaxy / Smax
1. Problemove powershifty boli do 2013 alebo 2014, nejaka vyrobna vada, nejako castejsie tieklo myslim gufero vstupneho hriadela. Neskorsie rocniky to mali opravene.
2. V Amerike boli sudne spory zakaznici vs. Ford. V krajine, kde zazaluju Mc Donald za horucu kavu. V krajine, kde cely zivot poznaju len hydromenicovy automat. Preto sa stazovali na dvojspojky, ze to ma trhany prejav, iny zaber, atd.
3. Vela padnutych powershiftov boli 6DCT250 verzie so suchymi spojkami vo Focusoch/Fiestach. Tam pri plazeni sa v kolonach spojky vela nevydrzali, lebo auto ide vlastne so spojkou napoly otvorenou/zatvorenou - presmykuje. Smax, Galaxy, Cmax/Grand Cmax od 2015 maju iba 6DCT450 s mokrymi spojkami - su chladene olejom. Tie vydrzia podstatne viac. Stale je vhodne jazdit na jednotke tak, aby zatvorilo spojky. Je to citit, takze sa da vyvarovat zbytocnemu opotrebeniu.
4. Treba menit pravidelne olej. A to niektori nerobia. Pripadne kupia stocene auto z pozicovne/firmy, kde isli s prevadzkovymi nakladmi co najnizsie. 180t km vydrzal povodny olej, potom zacala prevodovka blbnut, auto islo prec. Kupil ho bazarnik za lacno, vymenil olej za novy a dufal, ze sa to preda.
5. Odsledovat si najazd a servis oleja. Musi byt 100%. Aj ked je fakt, ze jednu vynechanu vymenu oleja ta prevodovka vie prezit, ked potom dostane preplach a dalsia vymena sa skrati (odskusane na zopar autach), ale nie je to nieco, s cim by som take auto vedome kupil.
6. Na novsich rocnikoch mas na radiacej pake tlacitko + a -. Takze ak si nepodradis kickdownom, vies to spravit tlacitkom, len potom pocas predbiehania treba kliknut aj radenie hore, inak si drzi podradeny stupen. Ak by to bolo auto bez moznosti manualneho radenia (co myslim smax/galaxy ani neboli), tak take by som nekupil.
7. Ak na skusobnej jazde auto zblbne pri radeni, alebo pod plynom a radeni smerom hore je citit/pocut presmyknut spojky, ruky prec. Takisto pri radeni hore a dole nesmie autom trhat. Jemne cuknutie je vzdy, nemoze sklbnut.
2. V Amerike boli sudne spory zakaznici vs. Ford. V krajine, kde zazaluju Mc Donald za horucu kavu. V krajine, kde cely zivot poznaju len hydromenicovy automat. Preto sa stazovali na dvojspojky, ze to ma trhany prejav, iny zaber, atd.
3. Vela padnutych powershiftov boli 6DCT250 verzie so suchymi spojkami vo Focusoch/Fiestach. Tam pri plazeni sa v kolonach spojky vela nevydrzali, lebo auto ide vlastne so spojkou napoly otvorenou/zatvorenou - presmykuje. Smax, Galaxy, Cmax/Grand Cmax od 2015 maju iba 6DCT450 s mokrymi spojkami - su chladene olejom. Tie vydrzia podstatne viac. Stale je vhodne jazdit na jednotke tak, aby zatvorilo spojky. Je to citit, takze sa da vyvarovat zbytocnemu opotrebeniu.
4. Treba menit pravidelne olej. A to niektori nerobia. Pripadne kupia stocene auto z pozicovne/firmy, kde isli s prevadzkovymi nakladmi co najnizsie. 180t km vydrzal povodny olej, potom zacala prevodovka blbnut, auto islo prec. Kupil ho bazarnik za lacno, vymenil olej za novy a dufal, ze sa to preda.
5. Odsledovat si najazd a servis oleja. Musi byt 100%. Aj ked je fakt, ze jednu vynechanu vymenu oleja ta prevodovka vie prezit, ked potom dostane preplach a dalsia vymena sa skrati (odskusane na zopar autach), ale nie je to nieco, s cim by som take auto vedome kupil.
6. Na novsich rocnikoch mas na radiacej pake tlacitko + a -. Takze ak si nepodradis kickdownom, vies to spravit tlacitkom, len potom pocas predbiehania treba kliknut aj radenie hore, inak si drzi podradeny stupen. Ak by to bolo auto bez moznosti manualneho radenia (co myslim smax/galaxy ani neboli), tak take by som nekupil.
7. Ak na skusobnej jazde auto zblbne pri radeni, alebo pod plynom a radeni smerom hore je citit/pocut presmyknut spojky, ruky prec. Takisto pri radeni hore a dole nesmie autom trhat. Jemne cuknutie je vzdy, nemoze sklbnut.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Galaxy / Smax
No, s novym poweshiftem mam najeto dost kilometru jak s predchozim Mondeem tak ted s S-Maxem. Ja si teda na funkcnost nemuzu stezovat. Necuka, radi jak potrebuji (ta prevodovka se uci jizdni styl a po case je v souladu). Nikdy se mi nestalo, ze bych pri kickdownu cekal az preradi. Proste to funguje bleskove. Manualne radit nemam potrebu. U tehle novych prevodovek neni na pace + a -, ale jsou tam vzdy padla pod volantem. Pri dosazeni urcitych otacek i na manualni rezim prevodovka sama preradi. U rezimu D sama radi cca kolem 3500 a u S to toci klidne pres 4tis. otacek, ale v obou pak sama preradi (na D urcite, na S si teda myslim, ze taky, ale uz jsem to dlouho netestoval....). Jak uz bylo napsano vyse - klicove je dolozeni, ze byl meneny pravidelne olej po 60tis. km (da se zjistit pres Ford ucet po zadani VINka), pripadne si nechat vytahnout elektronickou servisku a jeste lepe faktury ze servisu. Bez provereni km auto nekupuj - to auto muze i pri 200tis. km vypada skoro jako nejete (obzvlast, kdyz to bylo najeto na delsich trasach). Na druhou stranu, kdyz budes mit ponicenej interier i pri nizkem najezdu tak to auto jezdilo kratky trasy po meste a to je jeste horsi varianta - motor porad ve studenem provozu, vetsi opotrebeni prevodovky. Te prevodovce nesvedci popojizdeni v zacpach jen bez plynu - menic to zvladne, dvojspojka dlouhodobe ne.
Ja uz bych manual nechtel (a to ho mam v druhem aute na kratke trasy). Na delsi cesty je to mega pohodlny a jak uz bylo psano tak ve spojeni s adaptakem je to skvely. Ano, kdyz se to podela tak to stoji vic penez nez manual, ale je to jako s opici a bananama...
Ja uz bych manual nechtel (a to ho mam v druhem aute na kratke trasy). Na delsi cesty je to mega pohodlny a jak uz bylo psano tak ve spojeni s adaptakem je to skvely. Ano, kdyz se to podela tak to stoji vic penez nez manual, ale je to jako s opici a bananama...
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Galaxy / Smax
Grand Cmax 2019 6DCT450 - Ma tlacitka na pake. Na sport/manual rezim si sama preradi az v uplnom extreme nizkych alebo vysokych otacok - a tam diesel nechcem tlacit. Pri kickdowne si preradi sama, rychlo, predbiehanie neradim manualne, naucil som sa s plynom. Stale je moznost aj v automatickom rezime tlacitkom preradit, ale potom si ten stupen par sekund drzi, nepreradi (az v obmedzovaci).
Mas tam 6 ci novsi 7 rychlostny powershift? Nove 7 rychlostne bud maju padla pod volantom, alebo vobec nic, bez moznosti manualneho radenia. 6 rychlostne stare powershifty mali manualne radenie tak, ze paka sa vytlacila bokom a potom dopredu/dozadu s pakou sa radilo. Novsie 6 rychlostne mali tlacitko na pake.
Mozno tam boli aj ine kombinacie, neviem o nich.
Mas tam 6 ci novsi 7 rychlostny powershift? Nove 7 rychlostne bud maju padla pod volantom, alebo vobec nic, bez moznosti manualneho radenia. 6 rychlostne stare powershifty mali manualne radenie tak, ze paka sa vytlacila bokom a potom dopredu/dozadu s pakou sa radilo. Novsie 6 rychlostne mali tlacitko na pake.
Mozno tam boli aj ine kombinacie, neviem o nich.
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Galaxy / Smax
Ahoj, kdyz uvadis 2019 C-max tak to mozna bude jeste jiny typ, ktery se uz do S-Maxu/Mondea/Galaxy nedaval. Tam od 2015 existuje do cca 2018 jeden typ dvojspojky Powershift, ktera je 6 stupnova. Manualni razeni je vzdy padly pod volantem (i u po FL modelu), na pace neni zadna moznost (jako to bylo u modelu Mk.1 do roku 2015). Od 2018 (po FL) je tam jiny typ prevodovky (hydromenic, 8 stupnovy), ktera se pozna tim, ze nema paku, ale ovladaci kolecko. Tyhle modely ale taky maji i jinej motor s AdBlue, ktery splnuje normu Euro 6.2. Motor je pry horsi nez ten starsi, ale prevodovka by mela byt spolehlivejsi. Nove motory se nazyvaji EcoBlue a maji vykony standardne 110kW a 140kW, 8st. automat hydromenic. Starsi byly Duratorq 110 a 132kW, 6st. dvojspojka. V obou vykonovych variantach se da obcas najit i nejaka verze kolem 85kW. Jina varianta u S-Maxe Mk.2 se nedelala.
- pavek1
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 05.04.2018 11:47
Re: Galaxy / Smax
Kolegové, ke svému grand C-maxu chci pořídit druhé auto. Chtěl bych Galaxy Mk3 ve slušném stavu. Potřebuju nějakou všeobecnou radu, jaký motor zvolit....ježděni denně cca 20 km do práce, víkendy delší výlety s rodinou...protože to bude nákup staršího vozu, budu preferovat manual....pokud poradíte i na co si dát případně dát pozor, budu rád. Všem moc děkuju za pomoc.
Ford Grand C-Max 1.5 TDCi 88kw r.v.12/ 2018 Titanium
-
- Test driver
- Příspěvky: 2856
- Registrován: 25.04.2008 19:25
- Bydliště: Praha
Re: Galaxy / Smax
To bych viděl zcela jednoznačně, 2.0 TDCI po cca 2010/2011, kdy u DPF je pátá tryska. Celkem to hezky pojede, nežere to moc a je to velmi spolehlivý motor.
Ford Mondeo Turnier, 2.0 107kW, 2010 FL
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
no start&stop, no TPMS, no shift advisor, no FAP, no turbo, no direct injection, no intelligent charging = no features getting you down
Dříve: Ford Mondeo Turnier, 1.8 92kW, 2001
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Galaxy / Smax
Souhlas, divej se na auta po faceliftu tj. 2011 a vice (uvnitr cerny interier), manual a 2.0 TDCi. Je jedno, zda je to 103kW nebo 120kW - ten slabsi se da prepnout diagnostikou na silnejsi 120kW. Motor uz splnuje Euro V. a DPF ma vlastni vstrikovac jak uz bylo receno. To je nejspolehlivejsi varianta. Doporucuji vzit auto s digitalni klimou - ty uplne nejchudsi vybavy mely jeste manualni a ta se jen tak snadno nenda predelat (jsou zde ale vyjimky, ze ZaQik ). Jinak Concverse+ (digitalni pristrojovka) se da sehnat dodatecne za cca 5-6tis. Kc, lepsi autoradio MCA taky , vyhrev sedacek a pripadne i cely sedacky v elektrice taky, jen se musi hledat. Chci tim rici, ze kdyz objevis super auto, ale s horsi vybavou tak se to da dodatecne predelat. Lepsi je samozrejme koupit vybavenejsi auto rovnou.
Co bych urcite doporucil at to auto ma: vyhrev sedacek, vyhrev celniho skla, digi klimu, tempomat (ten se da taky dodatecne domontovat). Titanium bude mit i predni LED denni svetla (po FL).
Co bych urcite doporucil at to auto ma: vyhrev sedacek, vyhrev celniho skla, digi klimu, tempomat (ten se da taky dodatecne domontovat). Titanium bude mit i predni LED denni svetla (po FL).
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Galaxy / Smax
Takisto hlasujem za 2.0TDCi 103kW. Pripadne 120kW.
Lenze dobre vybavene verzie, nebodaj 120kW, asi nebudu mat realne najazd uvedeny v inzerate.
Lenze dobre vybavene verzie, nebodaj 120kW, asi nebudu mat realne najazd uvedeny v inzerate.
- pavek1
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 05.04.2018 11:47
Re: Galaxy / Smax
Tak nejak jserm si na tenhle motor myslel....inzerat jsem tady stano zadny nedaval.... dekuji panove...
Ford Grand C-Max 1.5 TDCi 88kw r.v.12/ 2018 Titanium
- Raada
- Test driver
- Příspěvky: 2620
- Registrován: 07.09.2008 00:35
- Bydliště: Exit 10 na D10
Re: Galaxy / Smax
On to myslel tak, ze v inzeratech se mohou objevit kusy se stocenym tachometrem. Proste zakladni rada - poradne si auto pred nakupem proverit a overit realnost km. Takze jako prvni ziskat VIN a pak jit treba na fordzona.sk, nekdy napovi i historie ve Fordpass (aplikace od Fordu), kde se objevi prohlidky ve Fordu. U CZ aut taky https://www.kontrolatachometru.cz/. Pak uz bude zalezet na konkretnim stavu auta, idealne si prizvat nejakyho mechanika s diagnostikou - tam se da nekdy taky zjistit realny km a urcite se daji vycist chyby (pokud je ovsem prodavajici nesmazal...).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host