Kontrolka regenerace DPF
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Kontrolka regenerace DPF
Stale resim (otevreno jine tema zde na foru) moji P2000 chybu. Nazory se ruzni, nekdo nad tim mavne rukou, ze to nemam resit, nekdo rika, mel bys to vyresit, at auto ma spravny rezim a nezpusobis si tim vetsi pruser.
Jelikoz v autorizovanem servisu mi neumeli ani za 11tacu pomoci a dalsi slepe sypani penez do diry odmitam, tak uz mam zajednany termin v fcd.eu. Ti me spravne a logicky zpovidaji jak to je s autem. A jedno z temat je cetnost regeneraci DPF.
Jelikoz pri jizde se to da poznat velmi spatne, napr na dalnicni jizde se zvedne spotreba pri regeneraci jen o 0.2L/100km, tak mi unikaji velmi dulezite informace, ktere by mi mohly pomoci ke stanoveni diagnozy meho pacienta.
Vedel by nekdo jak v MK5 (motor PSA DW10F bez AdBlue ) umet zobrazit, ze se spustila regenerace DPF ?
Nenulova spotreba, kdyz uvolnim pedal plynu (plachtim) jiste jako indikator funguje, kdyz dojizdim do garaze a vidim, ze to zere po zastaveni na volnobeh aktualne 0.9L/hod, tak to funguje taky, ale uz nemam sanci zjistit spustenou regeneraci, kdyz jedu na vykon. Pri jizde se pri regeneraci DPF zveda spotreba nafty jen o 0.2L/100km a to se velmi jednoduse prehledne, ostatne kdyz regenerace trva jen ca 6min.
Snazil jsem se hledat ruzne po netu, ale nemohu to nikde najit. Vetsina temat je na starsi mondeo. A kdyz uz jsem nejake drobky k tomuto tematu nasel, tak vetsinou byla odpoved od lidi takova, ze "naco to potrebujes vedet, vzdyt regenerace v mk5 funguje spravne".
Jelikoz v autorizovanem servisu mi neumeli ani za 11tacu pomoci a dalsi slepe sypani penez do diry odmitam, tak uz mam zajednany termin v fcd.eu. Ti me spravne a logicky zpovidaji jak to je s autem. A jedno z temat je cetnost regeneraci DPF.
Jelikoz pri jizde se to da poznat velmi spatne, napr na dalnicni jizde se zvedne spotreba pri regeneraci jen o 0.2L/100km, tak mi unikaji velmi dulezite informace, ktere by mi mohly pomoci ke stanoveni diagnozy meho pacienta.
Vedel by nekdo jak v MK5 (motor PSA DW10F bez AdBlue ) umet zobrazit, ze se spustila regenerace DPF ?
Nenulova spotreba, kdyz uvolnim pedal plynu (plachtim) jiste jako indikator funguje, kdyz dojizdim do garaze a vidim, ze to zere po zastaveni na volnobeh aktualne 0.9L/hod, tak to funguje taky, ale uz nemam sanci zjistit spustenou regeneraci, kdyz jedu na vykon. Pri jizde se pri regeneraci DPF zveda spotreba nafty jen o 0.2L/100km a to se velmi jednoduse prehledne, ostatne kdyz regenerace trva jen ca 6min.
Snazil jsem se hledat ruzne po netu, ale nemohu to nikde najit. Vetsina temat je na starsi mondeo. A kdyz uz jsem nejake drobky k tomuto tematu nasel, tak vetsinou byla odpoved od lidi takova, ze "naco to potrebujes vedet, vzdyt regenerace v mk5 funguje spravne".
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kontrolka regenerace DPF
Neviem ci mas verziu s piatym vstrekovacom do vyfuku.
Najlepsie sledovat teplotu vyfuku, za DPF.
Pred DPF ide standardne do nejakych 300 stupnov. Ked spusti regeneraciu a nemas 5. vstrek, vylezie cez 450. S piatym vstrekom nejde myslim tak vysoko.
Za DPF je standardne okolo 250 stupnov. Pri regeneracii aj cez 600.
Najlepsie sledovat teplotu vyfuku, za DPF.
Pred DPF ide standardne do nejakych 300 stupnov. Ked spusti regeneraciu a nemas 5. vstrek, vylezie cez 450. S piatym vstrekom nejde myslim tak vysoko.
Za DPF je standardne okolo 250 stupnov. Pri regeneracii aj cez 600.
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Kontrolka regenerace DPF
A jeste me k tomu napadla jedna otazka:
- jaky je normalni cas regenerace DPF u tohoto motoru ? Neni tech 6 min malo ?
Koukam jeste do jineho fora: https://www.fordclub.eu/forum-tema/moto ... ect=124659
sice to je na starsi mondeo, ale tak nejak tak si rikam, ze ty principy se moc lisit nebudou.
Tam borci popisuji, ze regenerace 10min je kratka a po vymenene cidla tlaku a vaporizeru se jim regenerace protahla na 40min.
Zjistoval jsem ted ve Fordu jaky system v aute je (a bohuzel pro me tj. sber diagnostickych dat je to k nicemu), mam verzi jednotky motoru bez 5teho vstrikovace, tj. regenerace je resena pomoci palivove soustavy s casovanim za horni uvrate pistu.
Odpovida to i memu pozorovani, ze auto pri regeneraci vykazuje zvysenou spotrebu a pri cca 1200otackach je relativne tichounke a pak co klesla spotreba, tak na stejnych otackach trosku chod motoru byl hrubsi -> normalni.
Probiha i po teto dobe jeste nejaky dalsi cas regenerace ? Nebo jak mi klesne spotreba, je hotovo a muzu s klidnym srdcem vypinat motor ?
Dale mi ve Ford servisu nebyli schopni rici, jak dlouho ta regenerace ma trvat. Jedine co vedel, ze servisne spustena (staticka) regenerace jim trva pres pul hodiny a je v tom i nejake dochlazovani...
- jaky je normalni cas regenerace DPF u tohoto motoru ? Neni tech 6 min malo ?
Koukam jeste do jineho fora: https://www.fordclub.eu/forum-tema/moto ... ect=124659
sice to je na starsi mondeo, ale tak nejak tak si rikam, ze ty principy se moc lisit nebudou.
Tam borci popisuji, ze regenerace 10min je kratka a po vymenene cidla tlaku a vaporizeru se jim regenerace protahla na 40min.
Zjistoval jsem ted ve Fordu jaky system v aute je (a bohuzel pro me tj. sber diagnostickych dat je to k nicemu), mam verzi jednotky motoru bez 5teho vstrikovace, tj. regenerace je resena pomoci palivove soustavy s casovanim za horni uvrate pistu.
Odpovida to i memu pozorovani, ze auto pri regeneraci vykazuje zvysenou spotrebu a pri cca 1200otackach je relativne tichounke a pak co klesla spotreba, tak na stejnych otackach trosku chod motoru byl hrubsi -> normalni.
Probiha i po teto dobe jeste nejaky dalsi cas regenerace ? Nebo jak mi klesne spotreba, je hotovo a muzu s klidnym srdcem vypinat motor ?
Dale mi ve Ford servisu nebyli schopni rici, jak dlouho ta regenerace ma trvat. Jedine co vedel, ze servisne spustena (staticka) regenerace jim trva pres pul hodiny a je v tom i nejake dochlazovani...
Naposledy upravil(a) xkendy dne 18.07.2023 17:26, celkem upraveno 1 x.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- Hoffis
- Junior
- Příspěvky: 301
- Registrován: 21.05.2020 15:58
Re: Kontrolka regenerace DPF
stahni si do mobilu aplikaci Fdpf , zobrazuje zda probíhá regenerace, kilometry od poslední, teploty před/po DPF. Prostě to co potřebuješ.
https://play.google.com/store/apps/deta ... rxbt&pli=1
používám to u mého mondea a bez problémů
Mondeo MK5 - 2.0TDCi - 132KW
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kontrolka regenerace DPF
40min moze trvat po vymene vaporizeru. Lebo filter je plny sadzi, zapchany, a regeneracia nema konca. Mam vyskusane viackrat. Standardne trva ovela kratsie, ale na mk5 som to nikdy nemeral. Pozor, novsie mk5 maju 5. vstrekovac/vaporizer ako mk4. Tam bude priebeh iny.
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Kontrolka regenerace DPF
Aha, to dava smysl, ze to je tak zaplneny, ze to trva dlouho.
No a kdyz ten vaporizer nemam (coz mi potvrdili ve fordu) ? Dalo by se v tomto pripade rici "nemas vaporizer" tak podobna auta co ho nemaji jim trva regenerace xyz min ?
Diky, ten softik mam, ale mam asi spatne ELM, protoze ForScan ukazal 88% zaplnenosti DPF ( a pak se na dalnici pustila regenerace ) a ten softik ukazal 0%Hoffis píše: ↑18.07.2023 17:25 stahni si do mobilu aplikaci Fdpf , zobrazuje zda probíhá regenerace, kilometry od poslední, teploty před/po DPF. Prostě to co potřebuješ.
https://play.google.com/store/apps/deta ... rxbt&pli=1
používám to u mého mondea a bez problémů
Tipuju, ze to je proto, ze to sbira informace z MS CAN Busu. No uz jsem si objednal novej kousek: Vgate vLinker MC+ ELM327 V2.2 Bluetooth 4.0, ten ma mit vsechny protokoly. Tak snad s nim to bude ukazovat spravne.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13178
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Kontrolka regenerace DPF
Asi nejaky priemer by sa dal urcit. Nemam momentalne pristup k mk5. Len ta upozornujem, ze porovnavaj regeneraciu s autami bez vaporizera.
Aky je problem s forscanom? Ved filter bol plny, vypalil, potom pisalo 0%. Vies, ze prebehla regeneracia. Toto dokaze aj obycajny torque lite.
Aky je problem s forscanom? Ved filter bol plny, vypalil, potom pisalo 0%. Vies, ze prebehla regeneracia. Toto dokaze aj obycajny torque lite.
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Kontrolka regenerace DPF
S Forscanem (win verze) problem neni, k nemu mam USBckovou verzi ELM, co umi MS CAN, ten mi pred vypalenim ukazal 88%, vypalilo se a po najeti dalsich 110km mi doma ukazal forscan 43% load.stano. píše: ↑18.07.2023 20:52 Asi nejaky priemer by sa dal urcit. Nemam momentalne pristup k mk5. Len ta upozornujem, ze porovnavaj regeneraciu s autami bez vaporizera.
Aky je problem s forscanom? Ved filter bol plny, vypalil, potom pisalo 0%. Vies, ze prebehla regeneracia. Toto dokaze aj obycajny torque lite.
Problemem je appka na mobilu fDPF, kde moje BlueTooth krabicka ELM nema Fordi MS Can Bus (ma jen 500kbps a 250kbps ale mscan je 125kbps sbernice), a ta appka mi pred vypalenim ukazala 0. Takze tipju problem v te ELM krabce. Potvrdim si to az mi dorazi nova krabka vyrobce vgate.
Torque Lite bohuzel uz nejde nainstalovat na Android telefonu s verzi Android 9 a novejsi.
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů