Budoucí vývoj automobilismu
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1297
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Přesouvám diskusi z Monitoringu tisku.
Tady je porovnání mezi Kodiakem a Enyakem.
Pokud si toto přečte člověk, který si jde koupit auto, uvidí jen samá pozitiva pro elektrická auta. vyzkouší si předváděcí jízdu a nemá důvod si elektroauto nekoupit, protože článek.
Takže ne každý kdo si kupuje elektroauto musí být hlupák. Prostě jen podlehne vlivu a neuvědomí si jak bude auto používat a jestli opravdu jeho potřebám bude vyhovovat.
https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova- ... v-21010812
Edit: Opravil jsem větu: nemá důvod si elektroauto koupit, na nemá důvod si elektroauto nekoupit
Tady je porovnání mezi Kodiakem a Enyakem.
Pokud si toto přečte člověk, který si jde koupit auto, uvidí jen samá pozitiva pro elektrická auta. vyzkouší si předváděcí jízdu a nemá důvod si elektroauto nekoupit, protože článek.
Takže ne každý kdo si kupuje elektroauto musí být hlupák. Prostě jen podlehne vlivu a neuvědomí si jak bude auto používat a jestli opravdu jeho potřebám bude vyhovovat.
https://www.garaz.cz/clanek/testy-nova- ... v-21010812
Edit: Opravil jsem větu: nemá důvod si elektroauto koupit, na nemá důvod si elektroauto nekoupit
Naposledy upravil(a) robbert dne 17.08.2023 14:17, celkem upraveno 1 x.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pretoze clanok? A co ked mu vyhovuje? Ked nepotrebuje dojazd viac ako 400km? Alebo ho potrebuje raz do roka? Taki ludia nie su, su to vsetko len hlupaci pod vplyvom.robbert píše: 17.08.2023 13:42 vyzkouší si předváděcí jízdu a nemá důvod si elektroauto koupit, protože článek.
Takže ne každý kdo si kupuje elektroauto musí být hlupák. Prostě jen podlehne vlivu a neuvědomí si jak bude auto používat a jestli opravdu jeho potřebám bude vyhovovat.
A teda aj ty si (bol) pod vplyvom? Ako si si mohol kupit elektromobil? Niekto si dokaze kupit ako druhe/tretie auto GLC Mercedes. Alebo Enyaq. A?
Co sa tyka dojazdu. Realny limit 400-450km by konkretne mna obmedzoval 0 az 2x do roka. Tolkokrat by som musel naplanovat prestavku 20-25 min (ktoru mam aj tak) pri nabijacke, nie kdekolvek. Akoze fakt brutal obmedzenie. Realne mi to zaberie menej casu a komplikacii ako ked porovnam neustale tankovanie na stojane a platenie (v priebehu celeho roka) vs. pichnutie kabla do auta doma.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1297
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Díky za upozornění. Má být nemá důvod si elektroauto nekoupit.
Opravím to. chybička se vloudí.
A byla to reakce na Sentika, který psal, že
Tak mu odpovídám, že ne každý musí být blbej. Ne každý se o auta zajímá atd...
A proč jsem si jej pořídil já? Protože jsem to chtěl zkusit. Všude se píše, jaké je to super, tak jsem to chtěl taky mít super. Ale nakonec jsem ho vrátil. tedy jedno jsem vrátil a druhé mám na pojíždění po městě a tam si ho nemůžu vynychválit, byť máme v rodině ještě stejné CNG, které nákladově vychází levněji. Mimo Prahu nejsou úspory na parkování, a CNG už je zase na přijatelných cenách, takže pokud člověk nenabíjí doma fotovoltaikou, tak se to na veřejných nabíječkách prodraží.
Opravím to. chybička se vloudí.
A byla to reakce na Sentika, který psal, že
Sentik píše: 17.08.2023 09:56 No jo, ale tohle je furt dokola, pořídí si obrovský elektro auto za miliony a nemá zjištěnou situaci jak to s nabíjením reálně funguje a pak se diví?
Sorry jako, ale to je zas fakt vhodný jen pro to, aby se to rozebralo někde na bulvárním webu. To že je někdo blbej je dobrý pro klikací článek, ale pro život moc ne![]()
Tak mu odpovídám, že ne každý musí být blbej. Ne každý se o auta zajímá atd...
A proč jsem si jej pořídil já? Protože jsem to chtěl zkusit. Všude se píše, jaké je to super, tak jsem to chtěl taky mít super. Ale nakonec jsem ho vrátil. tedy jedno jsem vrátil a druhé mám na pojíždění po městě a tam si ho nemůžu vynychválit, byť máme v rodině ještě stejné CNG, které nákladově vychází levněji. Mimo Prahu nejsou úspory na parkování, a CNG už je zase na přijatelných cenách, takže pokud člověk nenabíjí doma fotovoltaikou, tak se to na veřejných nabíječkách prodraží.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- Sentik
- Test driver
- Příspěvky: 4004
- Registrován: 30.05.2018 13:00
- Bydliště: JČ
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pokud si jdu koupit auto za 1,5mil, tak snad mám alespoň základní představu kolik to dojede, jak často, kde a kdy to budu nabíjet. Né že mi prodejce něco nabulíkuje, já mu to zaplatim a jedu štastně domu a tam pak čumim jak tele na vrata. To už je jednodušší ty peníze poslat do zázračnýho zhodnocení podvodníkovi s kryptoměnama....robbert píše: 17.08.2023 14:15 Tak mu odpovídám, že ne každý musí být blbej. Ne každý se o auta zajímá atd...
Ten člověk si pořídil elektromobil s naprosto nereálnýma představama, byl naivní, ještě to podává jako "podvod století", tak já jen kontruju, že lidi byli, jsou a budou blbci a na tom se nic nemění

Wiki:
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
"Zahryovat, býti Zahryován" - náhodná a opakovaná bezdůvodná kontrola účastníka sil. provozu, kdy je příslušníkem PČR tento vyhodnocen jako živel podvratný, přičemž zpravidla jde o řidiče slušného, bezúhonného a předpisů dodržujícího
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Ok, vyznieva to inak.
Stale to nemusi byt o nezaujme o auta. Su ludia, ktorym to vyhovuje. Dokonca taki, ktori to chcu. Ved o tom je sloboda volby.
Nevidim tu dovod na zavrhnutie celeho konceptu. Len osobne (u niekoho predpojate) nazory.
Nabijat doma zo zasuvky?robbert píše: 17.08.2023 14:15 takže pokud člověk nenabíjí doma fotovoltaikou, tak se to na veřejných nabíječkách prodraží.
Jeden debil ma byt znak coho?Sentik píše: 17.08.2023 14:20 Ten člověk si pořídil elektromobil s naprosto nereálnýma představama, byl naivní, ještě to podává jako "podvod století", tak já jen kontruju, že lidi byli, jsou a budou blbci a na tom se nic nemění![]()
Blbci boli stale. Kupia byt nad elektrickovymi kolajami a potom vypisuju na dopravny podnik, ze nech vecer a rano nejazdia elektricky, lebo ich to rusi. Alebo poslu "americkemu vojakovi" celozivotne uspory. Vyberat si takychto ako argumentacnu barlicku je take...

- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1297
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Sentik:
Já mám takový pocit, že na netu jsou vidět dvě výrazné skupiny. Jedna je naprosto a zcela proti elektroautům a tam člověk čte jen to nejhorší. V podstatě s tím autem ani nevyjedeš z garáže a uhoříš nebo nevím co a druhá, která je zase bezmezně miluje a pro ně je nabíjení životním snem a posláním.
Tak nějak se přiznám, že jsem nenarazil (moc jsem nehledal) na nějaké objektivní srovnání. Třeba to, co je z Garáže výše za objektivní moc nepovažuji. Nemusí řadit, sledovat otáčky atd, pokud má člověk automat, tak to také neřeší. Hluk? Tam opravdu převažuje ten aerodynamický a ty ostatní nad motorovým atd.
Takže pro člověka neznalého to může být složité. Já už jsem myslím psal, že jsem původně Mondeo 4 za 5 nechtěl měnit, protože mi 5 přišla na první svezení horší. Až týdenní zapůjčení předváděčky mě přesvědčilo, že člověk musí zažít více než jen jednu projížďku. U Edge to bylo jinak. Tak jsem ho začal shánět svezení
Láska na první pohled.
To, že jsou lidé snadno ovlivnitelní je fakt a o tom asi nemá smysl diskutovat. Člověk to vidí dnes a denně.
Stano:
S tou zásuvkou je to složité. Fotovoltaikou myslím i wallbox, protože to spolu hodně souvisí.- nabíjení ze zásuvky na 220 je řekněme zdlouhavé. Nevím, jestli jsi někdy zkoušel, ale nabití na nějakých 80% je cca 5-6 hodin. Nabíjí to extrémně pomalu. takže je to spíše přes noc a ne jako operativní. To pokud člověk potřebuje musí na nabíječku a tam se to zase prodraží. případně musí docela dost plánovat a to už je o tom, přizpůsobit život autu.
Já mám takový pocit, že na netu jsou vidět dvě výrazné skupiny. Jedna je naprosto a zcela proti elektroautům a tam člověk čte jen to nejhorší. V podstatě s tím autem ani nevyjedeš z garáže a uhoříš nebo nevím co a druhá, která je zase bezmezně miluje a pro ně je nabíjení životním snem a posláním.
Tak nějak se přiznám, že jsem nenarazil (moc jsem nehledal) na nějaké objektivní srovnání. Třeba to, co je z Garáže výše za objektivní moc nepovažuji. Nemusí řadit, sledovat otáčky atd, pokud má člověk automat, tak to také neřeší. Hluk? Tam opravdu převažuje ten aerodynamický a ty ostatní nad motorovým atd.
Takže pro člověka neznalého to může být složité. Já už jsem myslím psal, že jsem původně Mondeo 4 za 5 nechtěl měnit, protože mi 5 přišla na první svezení horší. Až týdenní zapůjčení předváděčky mě přesvědčilo, že člověk musí zažít více než jen jednu projížďku. U Edge to bylo jinak. Tak jsem ho začal shánět svezení

To, že jsou lidé snadno ovlivnitelní je fakt a o tom asi nemá smysl diskutovat. Člověk to vidí dnes a denně.
Stano:
S tou zásuvkou je to složité. Fotovoltaikou myslím i wallbox, protože to spolu hodně souvisí.- nabíjení ze zásuvky na 220 je řekněme zdlouhavé. Nevím, jestli jsi někdy zkoušel, ale nabití na nějakých 80% je cca 5-6 hodin. Nabíjí to extrémně pomalu. takže je to spíše přes noc a ne jako operativní. To pokud člověk potřebuje musí na nabíječku a tam se to zase prodraží. případně musí docela dost plánovat a to už je o tom, přizpůsobit život autu.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
- Karel2
- Test driver
- Příspěvky: 6855
- Registrován: 10.09.2011 09:51
- Bydliště: Přerov
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Bosch vypustil elektro a zameril se na vodik.
https://www.autozive.cz/nemecky-gigant- ... tromobily/
https://techzle.com/why-bosch-is-fully- ... o-hydrogen
https://www.autozive.cz/nemecky-gigant- ... tromobily/
https://techzle.com/why-bosch-is-fully- ... o-hydrogen
Ford Focus III ST-Line, 1.5, 110kW, Red and Black ed. (r.v. 17)
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
byl: Ford Focus 1.6 16V 74kW+ 7/2011 Hatchback
byl: Ford Escort 1.8TD 51kW 10/1996 Hatchback
Galerie
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1297
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Taky jsem to četl a zaujalo mě to.
Myslím, že vodík je schopnější nahradit konvenční paliva lépe než elektro. Inu uvidíme, jestli se to povede a jestli to bude považováno za eko stejně jako je dneska elektřina. Mnohdy mám totiž pocit, že elektřina je to jediné, co může být.
Myslím, že vodík je schopnější nahradit konvenční paliva lépe než elektro. Inu uvidíme, jestli se to povede a jestli to bude považováno za eko stejně jako je dneska elektřina. Mnohdy mám totiž pocit, že elektřina je to jediné, co může být.
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Vodik je este nebezpecnejsi ako baterie.
Vybuchuje nielen ako plyn zmiesany s kyslikom (a to prudsie ako zemny plyn), ale aj ako plyn v nadrzi pod obrovskym tlakom.
Vybuch vodika rozptyleneho v garazi zasiahne vacsiu plochu a narobi viac skody ako horiaci elektromobil.
Je velky problem izolovat a zatesnit vodikove nadrze a potrubia.
Nemame vybudovanu siet cerpaciek na vodik.
Vodik ma enormne straty pri kompresii do nadrzi.
Vodik sa stale vyraba neekologicky zo zemneho plynu/uhlia, a musi sa stlacat, kedy uhlikova stopa je este vacsia ako pri nabijani elektromobilu.
Motory takisto nemaju "ten pravy zvuk".
Elektromobily su zle, ale vodik je buducnost. Zaujimave. Inak vobec nie ste predpojati hejteri.
Vybuchuje nielen ako plyn zmiesany s kyslikom (a to prudsie ako zemny plyn), ale aj ako plyn v nadrzi pod obrovskym tlakom.
Vybuch vodika rozptyleneho v garazi zasiahne vacsiu plochu a narobi viac skody ako horiaci elektromobil.
Je velky problem izolovat a zatesnit vodikove nadrze a potrubia.
Nemame vybudovanu siet cerpaciek na vodik.
Vodik ma enormne straty pri kompresii do nadrzi.
Vodik sa stale vyraba neekologicky zo zemneho plynu/uhlia, a musi sa stlacat, kedy uhlikova stopa je este vacsia ako pri nabijani elektromobilu.
Motory takisto nemaju "ten pravy zvuk".
Elektromobily su zle, ale vodik je buducnost. Zaujimave. Inak vobec nie ste predpojati hejteri.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
- robbert
- Zkušený
- Příspěvky: 1297
- Registrován: 02.02.2008 03:18
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Tady je výhled do ještě vzdálenější budoucnosti:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... omoto_dohr
Ford Edge Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2018 Black Agate (bílá folie)
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
Ford Mondeo Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2016 Green Guard
Ford Kuga Titanium AWD, 2,0 TDCi r.v. 2011, White Frozen
Ford Mondeo Titanium, TDCi 103 kw, r.v. 2009 Black Panter - prodaný
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Burka v serbli. Ked hasicske auto ide do krizovatky na cervenu, este dokonca v protismere, nema absolutnu prednost. Jeho vodic je zodpovedny za bezpecny prejazd. Takze je uplne jedno, ci ten taxik bol automaticky alebo riadeny clovekom.
Ucelovy zaujaty clanok. V prvom rade tam chyba najpodstatnejsia informacia, kolko nehod zavinili automaticke taxiky a kolko zranenych osob sposobili pri urcitom pocte najazdenych kilometrov. A porovnat to so statistikou obycajnych taxikov.
Ucelovy zaujaty clanok. V prvom rade tam chyba najpodstatnejsia informacia, kolko nehod zavinili automaticke taxiky a kolko zranenych osob sposobili pri urcitom pocte najazdenych kilometrov. A porovnat to so statistikou obycajnych taxikov.
-
- Pokročilý
- Příspěvky: 755
- Registrován: 24.01.2020 17:38
- Bydliště: Chrudim/PCE
Re: Budoucí vývoj automobilismu
vsak sami přiznávají, že s tím SW nepočítal a i když vůz zaregistroval hasiče, tak špatně vyhodnotil situaci a dokončil manévr.
btw těch incidentů je opravdu mnoho a některé dosti nepochopitelné.
btw těch incidentů je opravdu mnoho a některé dosti nepochopitelné.
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13466
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Budoucí vývoj automobilismu
Pochopenie textu opat nula cela nic.
- miki21
- Test driver
- Příspěvky: 13399
- Registrován: 01.04.2009 18:21
- Bydliště: Třinec
Re: Budoucí vývoj automobilismu
. S něčím takovým software vozidla nepočítal.
Hasičský vůz se takto pohybovat samozřejmě může, s výstražnými prvky má na silnici absolutní přednost. A je k nepřehlédnutí i nepřeslechnutí. Autonomní vůz jej také řádně zaregistroval, ale už nesprávně vyhodnotil situaci a dokončil manévr otáčky.
Kdo tu co nechápe? Software prostě zereagoval blbě, normální řidič by nejspíš zastavil.
Hasičský vůz se takto pohybovat samozřejmě může, s výstražnými prvky má na silnici absolutní přednost. A je k nepřehlédnutí i nepřeslechnutí. Autonomní vůz jej také řádně zaregistroval, ale už nesprávně vyhodnotil situaci a dokončil manévr otáčky.
Kdo tu co nechápe? Software prostě zereagoval blbě, normální řidič by nejspíš zastavil.
Fofo II 1,8 16v modrá combi
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Funguje zde funkce HLEDAT Prosím,používejte ji před založením nového tématu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 2 hosti