Všímám si, že hodně S-maxů, Galaxy, Mondí nebo Edge má porblém s bočnicí sedáku řidiče. S-Max a podobné modely mají ve výbavě Titanium nebo ST-line moc pěkně tvarovaná sedadla s výrazným bočním vedení jak opěráku, tak sedáku. Sedák při neopatrném nastupování dostává hodně zabrat. Uvnitř pod vrstvou molitanu je kovová výztuž, o kterou se molitan časem prodře. Byl to i můj případ.


Poměrně dlouho jsem sledoval vrakoviště, abych našel sedadlo s vystřeleným airbagem, ale dobrým stavem sedáku.. No, je to bída. Ikdyž má tento model už nějakých 6 let, pořád je na vrakovištích zastoupen dost vyjímečně. Sjížděl jsem i Allegro a našel i pěkné sedadlo - ale tam prodejce pro změnu nebyl ochoten prodat samotný sedák - přestože jsem mu nabízel peníze jako za sedadlo celé... No, nebudu to napínat. Začal jsem pátrat na internetu a zjistil, že by asi šel sehnat ten molitan nový. Dejte si ale velký pozor na to, že sedáky (levý a pravý) mají mírně odlišný tvar - o potahu nemluvě. Původní myšlenka totiž byla, že jednoduše prohodím molitan spolujezdce a řidiče - tak jak jsem to třeba v minulosti udělal na Focusu.... Po drobných zmatcích v objednacích číslech a popisech v ETISu jsem využil služeb
djdekla molitan objednal. Molitanů existuje samozřejmě více verzí. Klasické a sportovně tvarované a také vyhřívané a nevyhřívané. Molitan sedáku s výhřevem vyjde na cca 5000 Kč a to platit asi nechcete. Samotný molitan bez výhřevu je potom kolem 1200 Kč. Zajímavé je, že molitan spolujezdce je asi za polovinu

... Takže správné objednací číslo (FINIS) pro molitan "sportovního" sedadla řidiče bez výhřevu je
1918677. Ještě jednou díky za asistenci,
djdekl.
Tak teď už zbývá to jen přehodit

. Hned na začátek můžu napsat, že je to jednoduché. Práce asi na 2 hodinky, kdy nejvíc času sežere odlepení vyhřívací dečky z původního molitanu. Dobrá zpráva hned na začátek: sedadlo není potřeba demontovat, jde to docela v pohodě i v autě. Odpojíme konektor sedadla. Následně odšroubujeme 2x šroub (vepředu a vzadu, viz foto) bočního plastu sedadla. V oblasti nad kloubem opěradla je plast zaháknutý, je potřeba vyháknout směrem nahoru. Po vycvaknutí odpojíme konektor ovladače sedadla. Popisuju plně elektrickou sedačku, u ručního ovládání je to trošku jinak. Ale v příloze je i návod z ETISu, kde je popsáno i ručně ovládané sedadlo. Za návod ještě jednou mockrát díky jedné dobré duši.



Nyní je potřeba oddělat sedák z kovové konstrukce. Sedák drží pouze potahem, není nikde přišroubován. Vepředu je po obvodu zacvaklý do plechové konstrukce a je potřeba vyháknout. Jediný problém je vepředu, kde je uchycení krytu, který při demontáži zavazí. Odděláme jeden bok sedáku, kousek shrneme potah a dostaneme se ke šroubu. To stejné potom z druhé strany. Zezadu je sedák chycen stejným způsobem - je potřeba zespodu sedadla vyháknout. Poté už jen odpojit konektor výhřevu a sedák je venku.