Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Ahoj borci, zvazuju koupit zanovni kousek Focus a nechci naftu, zaroven jsem se zarekl ze nechci EcoBoost, kvuli tomu jak se motory posiraji, hromadna zaloba apod.. Mondeo (ktere bych radeji) uz nove koupit nejde a zanovnich benzinu je doslova jako safranu.
Pri hledani ruznych informaci o motorech vsech znacek jsem nahodou objevil tato videa o EcoBoost motorech:
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=S-PYa8aBM4Q[/YouTube]
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=0yx1-50iqnA[/YouTube]
Kde v tom prvnim mechanci popisuji jak moc jsou konstrukcne spatne ty ecoboosty a diky te chladici drazce mezi valci se pece tesneni, praska to a tim vznikaji z toho mrtve motory. Avsak maji tam v popisku 1.5, 1.6 a vetsi motory.
Na tom druhem videu je rozebrany 1.0, kde vidim ty drazky taky (presne 18min), tzn. stejne vadna konstrukce chlazeni u valcu napric vsemi ecoboosty.
Ale pak v tom prvnim videu pri rozborce tech nakresu (1min 12sec) a motoru rikali, ze novejsi kousky (2020 a mladsi) uz nemaji ty drazky, ale nejaky kanalek (3min 2sec), ktery uz je pry ok, avsak rozebiraji ty motory 1.5L a vetsi...
Nevite nahodou, jestli motory 1.0 EcoBoost maji nejaky rok vyroby, ktere jsou uz v tom popisovanem mistu konstrukcne jine - fixnute ? Nakres 1.0 tam nemaji...
Pri hledani ruznych informaci o motorech vsech znacek jsem nahodou objevil tato videa o EcoBoost motorech:
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=S-PYa8aBM4Q[/YouTube]
[YouTube]https://www.youtube.com/watch?v=0yx1-50iqnA[/YouTube]
Kde v tom prvnim mechanci popisuji jak moc jsou konstrukcne spatne ty ecoboosty a diky te chladici drazce mezi valci se pece tesneni, praska to a tim vznikaji z toho mrtve motory. Avsak maji tam v popisku 1.5, 1.6 a vetsi motory.
Na tom druhem videu je rozebrany 1.0, kde vidim ty drazky taky (presne 18min), tzn. stejne vadna konstrukce chlazeni u valcu napric vsemi ecoboosty.
Ale pak v tom prvnim videu pri rozborce tech nakresu (1min 12sec) a motoru rikali, ze novejsi kousky (2020 a mladsi) uz nemaji ty drazky, ale nejaky kanalek (3min 2sec), ktery uz je pry ok, avsak rozebiraji ty motory 1.5L a vetsi...
Nevite nahodou, jestli motory 1.0 EcoBoost maji nejaky rok vyroby, ktere jsou uz v tom popisovanem mistu konstrukcne jine - fixnute ? Nakres 1.0 tam nemaji...
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- Adow
- Člen klubu
- Příspěvky: 6791
- Registrován: 20.05.2011 09:52
- Bydliště: Kousek od Brna
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Novější verze je v motorovém prostoru montována opačně.. To je asi hlavní poznávací znamení.
Je: Ford S-max II, 2.0 TDCi
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
Je: Ford B-max, 1.0 EB
Je: BMW i3, BEV 125 kW
Byl: Ford S-max I, 1.8 TDCi
Byl: Ford Focus III Combi FL, 1.5 EB
Byl: Ford Focus II Combi FL, 1.6i
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
A je to ta sama co ma 6 vstrikovacu a ma retez misto maceneho remene ? Nebo to je zase specialitka pro 1.5eco v Kuga ?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
- Ksanda
- Nováček
- Příspěvky: 183
- Registrován: 31.08.2018 09:39
- Bydliště: Orlová
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
1.0eb má jen přímé vstřikování, litinovy blok, hydraulicke vymezovani ventilovych vuli, vahadla s rolnami, rozvody řetězem, je tam snad ale pohon olejového čerpadla ozubeným řemenem. Odpojovani prvního válce při nízké zátěži, které se vytratilo někde kolem přelomu roku 22/23.
Ford Focus kombi MK3,5 1.5EB 110kW Magnetic Grey (2017)
-
- Nováček
- Příspěvky: 122
- Registrován: 31.08.2013 23:00
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
A budeš vědět od jakého měsíce/roku jsou ty vahadla s rolnami (rozvody řetězem...) v tomto 1.0eb ?
Mondeo MK5 Combi 2.0 TDCi 2017
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
FF MK3 Combi 1.6 VTi-CT 2013
FF MK3 Hatch 1.6 VTi-CT 2011
FF MK1 Hatch 1.8i Zetec 2000
-
- Nováček
- Příspěvky: 9
- Registrován: 04.06.2016 22:21
- Bydliště: Praha
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Jsou od doby, kdy se začal vyrábět model MK4. Jediná změna v průběhu výroby: vozy od 19. dubna 2021 se vyrábějí bez deaktivace válců.
Ford Focus mk4 Trend Edition 1.0 EcoBoost 92kW (profil)
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
ex: Ford Focus mk2 Trend 1.8 TDCI 85kW
ex: Ford Fiesta mk5 1.4 TDCI
- letec666
- Nováček
- Příspěvky: 8
- Registrován: 03.09.2022 01:18
- Bydliště: Chýně
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Je to někdy od dubna 2018. Do Focusu se tyhle nové motory dávali hned od začátku výroby MK4. Do Fiesty a ostatních modelů cca o rok později. Mám ho z června 2018, ale když na něj něco hledám, tak píšu 2019, protože 2018 se vyráběli chvíli souběžně s MK3.5 a vyhledávač mě tam pak cpe věci na ten starší model. Kdo pozná MK4 tak se ani nemusí dívat pod kapotu. Rozebraný EB 1.0 druhé generace jsem na YT ještě neviděl, byť jsem hledal...xkendy píše: 31.07.2023 09:57 A budeš vědět od jakého měsíce/roku jsou ty vahadla s rolnami (rozvody řetězem...) v tomto 1.0eb ?
Jinak ta deaktivace prvního válce nefunguje ve sportovním režimu a steně tak start/stop. A protože se mě po nastartování sport režim aktivuje automaticky, tak to neznám/neřeším.
Focus mk4 1.0/92@110 Titanium
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Zdravím, jak jsou na tom obecně 1.0 v mk4 se spolehlivostí? Už je to použitelný auto, nebo stejně špatný jako v MK3? Potřebuji něco na skákání po městě a MK3 kromě 2.0 nic solidního nemá, tak začínám pokukovat po mk4. Díky
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
-
- Člen klubu
- Příspěvky: 13464
- Registrován: 18.07.2011 19:55
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Priamovstrekovy motor je nevhodny na "skakanie po meste".
- Cimmi
- Nováček
- Příspěvky: 50
- Registrován: 23.04.2012 21:04
- Bydliště: Brno
Re: Novejsi 1.0 EcoBoost motor - jeho konstrukce
Vím že přímý vstřik a turbo není do města ok, ale ono toho už dnes moc koupit nejde. Proto se ptám na mk4 1.0. Ideálně hledám MK3 1.6i, ale v NE kombi verzi, ve verzi titanium po FL jich je ještě méně než šafránu na poušti. Už hledám 3 měsíce a zatím když auto stojí za to a má nějakou historii, tak je to kombi.
Ford Focus, 1.6, r.v. 2002, 74kW, hatch, motor FYDD1.,
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Mazda 6 GH, 2.5, 125kW, r.v. 2008 - bejvalka
Ford Focus ST, 2.0 EB, 184kW, r.v. 2017
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host