Ecoboost 1.5 automat
-
- Nováček
- Příspěvky: 31
- Registrován: 10.10.2022 11:26
Re: Ecoboost 1.5 automat
A ten remeň na olejové čerpadlo majú aj 3 valcové 1.5 EB ? Aký interval dáva Ford na ich výmenu prosím ?
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.04.2023 00:39
Re: Ecoboost 1.5 automat
Caute. Mate s tymto motorom niekto nejake dlhsie skusenosti ? 1.5 R3 ecoboost 110kw s 8st hydromenicom ?
Co sa tyka ako motora ci su uz vychytane muchy co sa objavovali napr 1.5 R4 110kw ? A ten automat ? Myslim ze lepsie ako dvojspojka ci ?
Co sa tyka ako motora ci su uz vychytane muchy co sa objavovali napr 1.5 R4 110kw ? A ten automat ? Myslim ze lepsie ako dvojspojka ci ?
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Ecoboost 1.5 automat
Mam 1.5EB R3 150koni s 8st automatem 2 roky. Motor nema nic spolecneho s motorem 1.5EB R4. Pokud ma/bude mit motor nejake chyby, tak to s R4 primo nesouvisi. Tento motor je spise pribuznejsi s 1.0EB R3. Vyhoda je, ze ma hydrostely, rozvod retezem a kombinovany vstrik. Nevyhoda je, ze pohon olejoveho cerpadla je remenem.
S motorem jako tak problem nemam. Pred rokem mi tekla olejova vana, to bylo vyreseno vymenou vany. Nekdo mel problemy s netesnosti v jinych castech motoru. Motor je pekne zivy a ma podle me dobry zvuk. Spotreba je zavisla na stylu jizdy, resp. typu trasy. Po meste to neni zadna vyhra, tam se pohybuju kolem 8-9l/100km. Cim delsi trasa, tim samozrejme lepsi. Dalnice a okresky nejsou problem, tam se da dostat i pod 6l/100km. S manualem by to mozna bylo lepsi. Celkove mam za 2 roky spotrebu 7,7l/100km, ale jezdim prakticky denne po meste a nejezdim vylozene eko. Stejnou spotrebu jsem mel i s 1.6EB R4 a s 1.6 atmosferou.
Prevodovka je celkem OK. Nekdo si stezuje na tvrdsi reakce pri razeni P/N -> D/R - ano, je to takove humpolacke obcas (ne vzdy). Nemam ale zkusenost s jinym menicem. Minuly rok jsem resil, ze mi obcas nechtelo zaradit zpatecku a vydavalo to divne zvuky a zpatecka tam padala velmi hrube, zacalo to po aktualizaci PCM (predtim zase obcas hrube podrazovala). Doctes se o tom v me galerii nekde. Pak jsem to reklamoval, nevim, co s tim udelali, jestli neco, ale od te doby to nedela, resp. jen velmi zridka a jinym zpusobem, uz ne tak hrube. Pokud jde o jizdu, tak tam nemam s touto prevodovkou zatim (po 31k km) problem. Mam jinak zkusenosti pouze s DSG u Skodovky, takze neumim uplne porovnat s jinym hydromenicem. Ale proste menicova prevodovka neni dvouspojka, kazda ma svoje vlastnosti. Pokud je studena, projevuje se mene uhlazene, nez se ohreje olej v prevodovce. Na druhou stranu treba rozjezd, poamel popojizdeni a parkovani mi prijde lepsi nez u DSG. Z hlediska trvanlivosti by mel byt menicovy automat odolnejsi, ale dnes kdovi.
Ford nepredepisuje vymenu oleje v prevodovce. V servisu jsem se ptal a rikali, ze by olej menili po 60k km, jako u jinych. Ve Svete motoru psali prvni vymena po 120k a pak po 60k...
U me vybavy neni moznost manualniho razeni, coz by se nekdy hodilo, ale da se s tim zit. Dalsi (pro me) drobnou vadou je, ze prevodovka od nejakeho 4/5. stupne podle me zbytecne brzo prerazuje na vyssi stupen a nenecha otacky vystoupat do pasma vykonu ani kdyz drtis plyn do podlahy. To se tedy projevi hlavne ve vyssich rychlostech, dalnice a tak. S manualem by tedy motor asi dokazal jet svizneji. U 180 konove verze je to totez, proto se podle me s automatem vubec nevyplati.
S motorem jako tak problem nemam. Pred rokem mi tekla olejova vana, to bylo vyreseno vymenou vany. Nekdo mel problemy s netesnosti v jinych castech motoru. Motor je pekne zivy a ma podle me dobry zvuk. Spotreba je zavisla na stylu jizdy, resp. typu trasy. Po meste to neni zadna vyhra, tam se pohybuju kolem 8-9l/100km. Cim delsi trasa, tim samozrejme lepsi. Dalnice a okresky nejsou problem, tam se da dostat i pod 6l/100km. S manualem by to mozna bylo lepsi. Celkove mam za 2 roky spotrebu 7,7l/100km, ale jezdim prakticky denne po meste a nejezdim vylozene eko. Stejnou spotrebu jsem mel i s 1.6EB R4 a s 1.6 atmosferou.
Prevodovka je celkem OK. Nekdo si stezuje na tvrdsi reakce pri razeni P/N -> D/R - ano, je to takove humpolacke obcas (ne vzdy). Nemam ale zkusenost s jinym menicem. Minuly rok jsem resil, ze mi obcas nechtelo zaradit zpatecku a vydavalo to divne zvuky a zpatecka tam padala velmi hrube, zacalo to po aktualizaci PCM (predtim zase obcas hrube podrazovala). Doctes se o tom v me galerii nekde. Pak jsem to reklamoval, nevim, co s tim udelali, jestli neco, ale od te doby to nedela, resp. jen velmi zridka a jinym zpusobem, uz ne tak hrube. Pokud jde o jizdu, tak tam nemam s touto prevodovkou zatim (po 31k km) problem. Mam jinak zkusenosti pouze s DSG u Skodovky, takze neumim uplne porovnat s jinym hydromenicem. Ale proste menicova prevodovka neni dvouspojka, kazda ma svoje vlastnosti. Pokud je studena, projevuje se mene uhlazene, nez se ohreje olej v prevodovce. Na druhou stranu treba rozjezd, poamel popojizdeni a parkovani mi prijde lepsi nez u DSG. Z hlediska trvanlivosti by mel byt menicovy automat odolnejsi, ale dnes kdovi.
Ford nepredepisuje vymenu oleje v prevodovce. V servisu jsem se ptal a rikali, ze by olej menili po 60k km, jako u jinych. Ve Svete motoru psali prvni vymena po 120k a pak po 60k...
U me vybavy neni moznost manualniho razeni, coz by se nekdy hodilo, ale da se s tim zit. Dalsi (pro me) drobnou vadou je, ze prevodovka od nejakeho 4/5. stupne podle me zbytecne brzo prerazuje na vyssi stupen a nenecha otacky vystoupat do pasma vykonu ani kdyz drtis plyn do podlahy. To se tedy projevi hlavne ve vyssich rychlostech, dalnice a tak. S manualem by tedy motor asi dokazal jet svizneji. U 180 konove verze je to totez, proto se podle me s automatem vubec nevyplati.
-
- Nováček
- Příspěvky: 4
- Registrován: 22.04.2023 00:39
Re: Ecoboost 1.5 automat
Super dakujem ti pekne 

-
- Příspěvky: 1
- Registrován: 28.02.2025 15:37
Re: Ecoboost 1.5 automat
Ahoj, jelikož je to nejobsáhlejší vlákno s 1.5 a automatem, rád bych porovnal projev, jde mi o to zda se jedná o vadu či vlastnost, auto je ještě v záruce, ale při garančce sem byl víceméně odbyt se slovy, že si ničeho divného nevšimli a přijde jim to ok.
focus z konce 2020 1.5 ecoboost s automatem. Na volnoběh jsou poměrně citelné vibrace, volnobězné otáčky kolem 800-900. (po garančce a mé stížnosti se drží kolem 1000 ale ani slovo že by to upravili. nicméně zvednutím otáček se poměrně razantně snížili vibrace.
Hlavní problém ale jsou vibrace při zařazeném D a stání. Typicky semafory či kolona.
Jakmile je zařazené D a stojím na brzdě, auto citelně vibruje komplet celé. Cítím to já, i všichni v autě. Otáčky v ten moment drží kolem 700rpm
zajímalo by mě zda to mám brát tedy jako běžný projev nebo chybu
Jízda samotná je naprosto ok, řazení mi přijde občas že zbytečně brzy řadí a nechává motor padat nízko tím má řazení občas trochu hrubší projev. jinak ok.
Dodal bych že sem druhý majitel a auto mělo v rámci záruky měněný minulý rok celý motor při 75 000km, aktuálně 82 000. Auto mám až od nového motoru, tak mě napadá zda se nemohlo něco pokazit s uložením během výměny.
Děkuju za případné postřehy
focus z konce 2020 1.5 ecoboost s automatem. Na volnoběh jsou poměrně citelné vibrace, volnobězné otáčky kolem 800-900. (po garančce a mé stížnosti se drží kolem 1000 ale ani slovo že by to upravili. nicméně zvednutím otáček se poměrně razantně snížili vibrace.
Hlavní problém ale jsou vibrace při zařazeném D a stání. Typicky semafory či kolona.
Jakmile je zařazené D a stojím na brzdě, auto citelně vibruje komplet celé. Cítím to já, i všichni v autě. Otáčky v ten moment drží kolem 700rpm
zajímalo by mě zda to mám brát tedy jako běžný projev nebo chybu

Dodal bych že sem druhý majitel a auto mělo v rámci záruky měněný minulý rok celý motor při 75 000km, aktuálně 82 000. Auto mám až od nového motoru, tak mě napadá zda se nemohlo něco pokazit s uložením během výměny.
Děkuju za případné postřehy

-
- Junior
- Příspěvky: 308
- Registrován: 20.04.2020 06:54
- Bydliště: Nusle
Re: Ecoboost 1.5 automat
Je to normální, při stání na brzdě při D pořád jede hydroměnič. Na N by ty vibrace měly výrazně polevit.
- Anduril
- Test driver
- Příspěvky: 5099
- Registrován: 07.11.2009 16:56
- Bydliště: Ostrava
Re: Ecoboost 1.5 automat
Ano vibrace při D jsou asi normální. Dělá mi to taky a auto mám od novoty. Při zařazení N nebo P vibrace ustanou.
- oscaar
- Pokročilý
- Příspěvky: 844
- Registrován: 18.10.2011 20:09
- Bydliště: Zlín
Re: Ecoboost 1.5 automat
Vaculík má zajímavé video o automatech Ford, opravy a jak s ním jezdit.
https://youtu.be/HMhlFcCbryE?si=KnTHflMq3sCg19Z_
https://youtu.be/HMhlFcCbryE?si=KnTHflMq3sCg19Z_
Galaxy Trend-Business Edition 1.5 EcoBoost,118 kW, 2016, šedá metal. (Magnetic)
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
Transit Connect 1.8 TdCi 81 kw, r.v. 2010
Mondeo Sedan, r.v. 01, 1.8 Duratec HE, 81 Kw, Ghia, Silver
Focus kombi, r.v. 99, 1.8,85 kw, - prodáno
-
- Junior
- Příspěvky: 308
- Registrován: 20.04.2020 06:54
- Bydliště: Nusle
Re: Ecoboost 1.5 automat
Překvapilo mě, že nezmiňuje šestistupňový hydroměnič (6F).
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host