Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Večer to tady pak roztřídím a přesunu.
Tak si to tady teďka pěkně rozebereme.
Teplota ve spalovací komoře dosahuje cca 2000°C ( v oblasti spalovacího plamene), ale stěny válců mají o hodně míň, protože jsou chlazený vodou a musí dlouhodobě vydržet, takže reálně můžou mít 200 - 400°C.
Sací ventily jsou chlazený protékajícím vzduchem, hlavně nás motor má intercooler, tak si vem diagnostiku a koukni na teplotu nasávaného vzduchu, což bude maximálně okolo 70°C v létě.
Už jenom logicky bude na vrchu sacího ventilu kde se usazuje karbon maximálně do 250°C
Z toho vyplývá, že jedině jak dekarbonovat sání je buď rozdrcenými oříšky, nebo BG co se vstřikuje do sání. Právě proto i z tohohle důvodu je dekarbonizace vodíkem blbost, dokonce ty co to provádí, přiznali, že sací ventily to nevyčistí.
Já na dekarbonizaci naliju jednou za 7k km BG 44k do nádrže, dokonce sem endoskopem koukal do válců a něco to vyčistilo. Takže si nalhávám, že tím jak 1.0 nemá klasický EGR ventil, ale prenastavi si vačky, aby část výfukových plynů zůstalo v sání, tak přípravek se dostane, alespoň trošku na sací ventily.
Auto pravidelně protahuji, poslední dobou taham pořád vozík a u nás v Liberci je fakt spoustu kopců, takže ho musím držet ve vyšších otáčkách, ale v životě bych netvrdil, že se mi tímhle dekarbonizuji sací ventily.
Jinak hlavně ventily karbonizuji olejem z odvětrávání a olejovou mlhou z turba. Ideální by bylo dávat do oleje BG MOA, ale měl bych strach jak to bude reagovat s řemenem v oleji.
Tak si to tady teďka pěkně rozebereme.
Teplota ve spalovací komoře dosahuje cca 2000°C ( v oblasti spalovacího plamene), ale stěny válců mají o hodně míň, protože jsou chlazený vodou a musí dlouhodobě vydržet, takže reálně můžou mít 200 - 400°C.
Sací ventily jsou chlazený protékajícím vzduchem, hlavně nás motor má intercooler, tak si vem diagnostiku a koukni na teplotu nasávaného vzduchu, což bude maximálně okolo 70°C v létě.
Už jenom logicky bude na vrchu sacího ventilu kde se usazuje karbon maximálně do 250°C
Z toho vyplývá, že jedině jak dekarbonovat sání je buď rozdrcenými oříšky, nebo BG co se vstřikuje do sání. Právě proto i z tohohle důvodu je dekarbonizace vodíkem blbost, dokonce ty co to provádí, přiznali, že sací ventily to nevyčistí.
Já na dekarbonizaci naliju jednou za 7k km BG 44k do nádrže, dokonce sem endoskopem koukal do válců a něco to vyčistilo. Takže si nalhávám, že tím jak 1.0 nemá klasický EGR ventil, ale prenastavi si vačky, aby část výfukových plynů zůstalo v sání, tak přípravek se dostane, alespoň trošku na sací ventily.
Auto pravidelně protahuji, poslední dobou taham pořád vozík a u nás v Liberci je fakt spoustu kopců, takže ho musím držet ve vyšších otáčkách, ale v životě bych netvrdil, že se mi tímhle dekarbonizuji sací ventily.
Jinak hlavně ventily karbonizuji olejem z odvětrávání a olejovou mlhou z turba. Ideální by bylo dávat do oleje BG MOA, ale měl bych strach jak to bude reagovat s řemenem v oleji.
- mivi
- Nováček
- Příspěvky: 94
- Registrován: 14.06.2020 16:49
- Bydliště: Praha 8 - Bohnice
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
To co zmiňuješ, že používáš po 7 tis. km je "BG 208 44K - Fuel System Cleaner"?
Já používám při každém tankování "VIF Super Benzin Aditiv" vidíš v tom nějaký zásadní rozdíl?
Já používám při každém tankování "VIF Super Benzin Aditiv" vidíš v tom nějaký zásadní rozdíl?
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Vif sem používal, ale přestal sem ho používat, mě přišlo, že dehtuje, měl sem to na svíčkách, přestal sem ho používat a už to tam nemám. To stejný sem měl i na fabii co máme doma.
BG 44k když sem dal poprvé do nádrže, tak sem měl strach a i sem se proklínal, motor měl hrubý chod cca 100-200km a pak ho začal mít pomalu krásně sametový, volnoběh se mi za studena ustálil a klesla mi i spotřeba na volnoběh, a když sem koukal endoskopem do válců, tak se dali i QR kódy přečíst na pístech, což předtím nešlo. Poprvé sem to tam dal někde v 60k km.
BG 44k když sem dal poprvé do nádrže, tak sem měl strach a i sem se proklínal, motor měl hrubý chod cca 100-200km a pak ho začal mít pomalu krásně sametový, volnoběh se mi za studena ustálil a klesla mi i spotřeba na volnoběh, a když sem koukal endoskopem do válců, tak se dali i QR kódy přečíst na pístech, což předtím nešlo. Poprvé sem to tam dal někde v 60k km.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
A teplota výfukového ventilu se pohybuje kolem 550-850 st. Sacího bude nižší. Jelikož je ovšem část ve spalovací komoře, není problém docílit teplotu blížící se potřebné teplotě minimálně ve spodní části a kolem sedla. Tam, kde to potřebujete řešit nejvíce.phofy píše: 02.05.2025 13:23 Večer to tady pak roztřídím a přesunu.
Tak si to tady teďka pěkně rozebereme.
Teplota ve spalovací komoře dosahuje cca 2000°C ( v oblasti spalovacího plamene).
Znovu píšu, že kýženého efektu docílíme prohřátím kritické části ventilu na teplotu blížící se 500st.C. Při této teplotě karbon mění strukturu a zpopelnatí.
Naposledy upravil(a) Antonín Plhal dne 02.05.2025 16:43, celkem upraveno 3 x.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Tohle iž je vysloveně blbost. Viz moje svíčky výše v prvním mém příspěvku tohoto vlákna. Je tam fotka.phofy píše: 02.05.2025 14:39 Vif sem používal, ale přestal sem ho používat, mě přišlo, že dehtuje, měl sem to na svíčkách
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/t ... ka-udrzba/
Tak tady to máš popsaný jaké teploty kde jsou...
Foto válce po BG44k Foto svíčky po použití OMV NA95 + millers oils aditiva Pokud najdu v garáži po VIF, tak je sem taky dám
Tak tady to máš popsaný jaké teploty kde jsou...
Foto válce po BG44k Foto svíčky po použití OMV NA95 + millers oils aditiva Pokud najdu v garáži po VIF, tak je sem taky dám
- reckoname
- Nováček
- Příspěvky: 179
- Registrován: 03.08.2008 21:38
- Bydliště: Třinec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Začal jsem dávat do benzínu aditiva Millers, tvé fotky s Millersem vypadají dost bídně. Jaký máš s timto aditivem zkušenost?
FF4, 1.0L EcoBoost, 114 kW, ST Line, Bílá
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
Byl:
FF3, 1.0L EcoBoost, 92 kW, Trend Sport, Red Candy
FF2, 1.6, 74kW
FF1, 1.6, 74kW
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Těžko říct, dával sem to tam zezačátku co sem koupil auto, tohle je svíčka co má 30k km. Dneska do paliva nic nedávám, pouze vyjmečně, stejně paliva jsou aditivovaný. Aditiva dávám pouze, když vezmu někde fakt obyčejný benzín, ale poslední dobou beru jenom MOL a nic do paliva nepřidávám.
- lewis
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Jinak hlavně ventily karbonizuji olejem z odvětrávání a olejovou mlhou z turba. Ideální by bylo dávat do oleje BG MOA, ale měl bych strach jak to bude reagovat s řemenem v oleji.
BG do oleje u našich motorů není určen, ale poslední dobou, co se zajímám, co by prodloužilo životnost (kromě výměny oleje a filtru po max.10t.km) jsem narazil na Liqui moly CERATEC...jasně je známý
...ale je i schálený pro motor s mokrým řemenem. Schválený je i jejich proplach...tak jen pro někoho, kdo je vyznavačem kouzelných vodiček...
BG do oleje u našich motorů není určen, ale poslední dobou, co se zajímám, co by prodloužilo životnost (kromě výměny oleje a filtru po max.10t.km) jsem narazil na Liqui moly CERATEC...jasně je známý
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Jestli chceš, tak přijeď do Liberce, sundáme hadici za klapkou a koukneme do tvého motoru endokopem na ventilyAntonín Plhal píše: 02.05.2025 15:57A teplota výfukového ventilu se pohybuje kolem 550-850 st. Sacího bude nižší. Jelikož je ovšem část ve spalovací komoře, není problém docílit teplotu blížící se potřebné teplotě minimálně ve spodní části a kolem sedla. Tam, kde to potřebujete řešit nejvíce.phofy píše: 02.05.2025 13:23 Večer to tady pak roztřídím a přesunu.
Tak si to tady teďka pěkně rozebereme.
Teplota ve spalovací komoře dosahuje cca 2000°C ( v oblasti spalovacího plamene).
Znovu píšu, že kýženého efektu docílíme prohřátím kritické části ventilu na teplotu blížící se 500st.C. Při této teplotě karbon mění strukturu a zpopelnatí.

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
A teď si vem, že sem psal přímo do BG a napsali mi, že to do auta můžu nalítlewis píše: 02.05.2025 20:31 Jinak hlavně ventily karbonizuji olejem z odvětrávání a olejovou mlhou z turba. Ideální by bylo dávat do oleje BG MOA, ale měl bych strach jak to bude reagovat s řemenem v oleji.
BG do oleje u našich motorů není určen, ale poslední dobou, co se zajímám, co by prodloužilo životnost (kromě výměny oleje a filtru po max.10t.km) jsem narazil na Liqui moly CERATEC...jasně je známý...ale je i schálený pro motor s mokrým řemenem. Schválený je i jejich proplach...tak jen pro někoho, kdo je vyznavačem kouzelných vodiček...
![]()

- phofy
- Moderátor
- Příspěvky: 9474
- Registrován: 23.07.2011 11:32
- Bydliště: Liberec
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Moje otázka:
Dobrý den, mám Ford Focus 3 1.0 ecoboost 2016 najeto 60 000km, pravidelně měním olej mezi 7k-10k km, tankuji pouze prémiová paliva 98-100okt. Má v tomhle případě smysl aplikovat před výměnou do starého oleje BG EPR?
Vzhledem k tomu, že 1.0eb má gumový řemen máčený v oleji je BG EPR šetrný vůči řemenu a když bych chtěl aplikovat BG MOA je šetrný vůči řemenu v oleji, jde mi o to aby se řemen nerozleptal. Děkuji za odpovědi.
Odpověď od BG centrum:
Dobrý den, určitě to má velký smysl. Za prvé olejový prostor s palivem moc neošetříte, takže jakákoliv očista-dekarbonizace je 100% důležitá. Za druhé pak následně aplikujete olej do čistého systému a není ihned kontaminovaný. A za třetí je kompletní kit velmi důležitá právě pro tyto motory (přímý vstřik, malý objem) tím ho udržíte v dobrém stavu. Pokud se neaplikuje preventivní dekarbonizace, tak řešíme už kolem 50.000 km problémy zákazníků. Prevence je levnější. Oba produkty BG 109 i 115 MOA jsou plně kompatibilní s gumou, pryží, těsněním,.........
A ještě sem psal na youtube Tomášovi z "naša garáž" a napsal mi to stejný
Dobrý den, mám Ford Focus 3 1.0 ecoboost 2016 najeto 60 000km, pravidelně měním olej mezi 7k-10k km, tankuji pouze prémiová paliva 98-100okt. Má v tomhle případě smysl aplikovat před výměnou do starého oleje BG EPR?
Vzhledem k tomu, že 1.0eb má gumový řemen máčený v oleji je BG EPR šetrný vůči řemenu a když bych chtěl aplikovat BG MOA je šetrný vůči řemenu v oleji, jde mi o to aby se řemen nerozleptal. Děkuji za odpovědi.
Odpověď od BG centrum:
Dobrý den, určitě to má velký smysl. Za prvé olejový prostor s palivem moc neošetříte, takže jakákoliv očista-dekarbonizace je 100% důležitá. Za druhé pak následně aplikujete olej do čistého systému a není ihned kontaminovaný. A za třetí je kompletní kit velmi důležitá právě pro tyto motory (přímý vstřik, malý objem) tím ho udržíte v dobrém stavu. Pokud se neaplikuje preventivní dekarbonizace, tak řešíme už kolem 50.000 km problémy zákazníků. Prevence je levnější. Oba produkty BG 109 i 115 MOA jsou plně kompatibilní s gumou, pryží, těsněním,.........
A ještě sem psal na youtube Tomášovi z "naša garáž" a napsal mi to stejný

- lewis
- Junior
- Příspěvky: 268
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Beroun
- Kontaktovat uživatele:
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Tam sorry, jestli to říkali v BG, tak to musí být pravda
...jako všichni co to prodávají. Já jsem jen hledal firmu, která to má černé na bílem kde je to doslova napsané. Také jsem použil proplach a čistič do benzinu od BG, jen tu MOA jsem tam nedával...
Ford Focus 1.0 ecoboost ActiveX, 114kW, kombi, 2023, červená Fantastic
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
Ford Focus 1.0 ecoboost Trend Plus, 92 kW, kombi, 2017, Candy Red
Byl: Ford Focus 1.8 TDCi, 74 kW, kombi, 2004, modrá met.
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Rozvody Ecoboost 1.0 92kW
Citace:phofy píše: 02.05.2025 18:38 https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/t ... ka-udrzba/
Tak tady to máš popsaný jaké teploty kde jsou...
Zároveň ovšem dodává, že pokud už k usazení karbonu dojde, nejspíše motoru nepomůže jednou „osolit”, bude to chtít vytrvale rychlou jízdu na dálnici či na okruhu, která sací ventily rozpálí
O čem tady celou tu dobu mluvím? Opakovaně píšu, že je nutné minimálně 10-15 minut motor držet v teplotě. A on to motorář potvrdí, ale mně tu za to kamenujete?
Nebo budete bazírovat nad mojí argumentací, že při teplotě blížící se 500st. karbon popelnatí, a že je potřeba se té teplotě přiblížit? Motorář píše, že už k tomu dochází při 325st, a že toho lze dosáhnout, mně tu budete napadat, že takto sací ventily dekarbonizovat nelze?
Pak nechápu, proč motorář má pravdu a já nikoli...
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
- Antonín Plhal
- Nováček
- Příspěvky: 137
- Registrován: 02.07.2011 00:30
Re: Karbon na ventilech Ecoboost 1.0 92kW
Jinak svíčka s VIFem zde
viewtopic.php?p=1250862#p1250862
Mimochodem aditivovaný Orlen, je aditivovaný VIFem. Jen nevíte, jestli v tom poměru, co doporučuje VIF, nebo méně. Pokud si jej dáváte sami, máte příplatek cca 0,5kč/l benzínu v požadovaném poměru.
viewtopic.php?p=1250862#p1250862
Mimochodem aditivovaný Orlen, je aditivovaný VIFem. Jen nevíte, jestli v tom poměru, co doporučuje VIF, nebo méně. Pokud si jej dáváte sami, máte příplatek cca 0,5kč/l benzínu v požadovaném poměru.
Focus Mk3 (2013) 5dv. hatch, 1.0 Ecoboost 74kW
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot], Bing [Bot] a 0 hostů