Prosím o radu zkušené kolegy. Auto nešlo nastartovat, byla zcela vybitá baterie, nesvítily ani budíky. Auto jsem nastartoval startovacími kabely, ale po odpojení startovacích kabelů motor zhasnul. Předpokládám tedy problém s dobíjením. Autobaterie je v autě stará necelý rok, pravidelně ji dobíjím a starám se o ní. Alternátor jsem měnil před cca třemi roky za nový, předpokládám, že je ještě v pořádku (ale netestoval jsem ho). Baterii jsem vyjmul a plně dobil a proměřil, je OK. Baterii jsem tedy namontoval zpět a zkusil nastartovat. Po nastartování mi palubní počítač hlásí chybu motoru, motor neudrží rovnoběžné otáčky. Když jsem vizuálně kontroloval kabely, všiml jsem si, že pod airboxem je zcela přerušený a zuhelnatělý kabel. Foto přikládám.
Prosím o následující rady:
1) Může být problém s vadou motoru a dobíjením způsobený tímto kabelem?
2) K čemu tento kabel slouží?
3) Kde mohu tento kabel sehnat nový? - ideálně označení kabelu nebo objednávku kód.
Předem díky za pomoc.
problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
-
i_gnacius
- Nováček

- Příspěvky: 69
- Registrován: 30.08.2021 21:57
- Bydliště: Praha-východ
problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
aktuálně:
C-Max 2007 1.8 16v 92kw, Tit.
Škoda Superb 2023 2.0. TDi 110kw
předtím:
VW Passat 2019 2.0 TDi 110kw, HL
Mondeo 2016 2.0 TDi 110kw Trend
FF3 2015 1.5 TDCi 88kw Tit.
FF3 2012 15 TDCi 85kw Trend
Fiesta 2006 1.25 16v 55kw
C-Max 2007 1.8 16v 92kw, Tit.
Škoda Superb 2023 2.0. TDi 110kw
předtím:
VW Passat 2019 2.0 TDi 110kw, HL
Mondeo 2016 2.0 TDi 110kw Trend
FF3 2015 1.5 TDCi 88kw Tit.
FF3 2012 15 TDCi 85kw Trend
Fiesta 2006 1.25 16v 55kw
- mikki
- Pokročilý

- Příspěvky: 924
- Registrován: 10.01.2012 09:07
- Bydliště: Praha 10, Karlovy Vary.
Re: problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
To je kostra motoru. Tento kabel si můžeš sám vyrobit když si koupíš kabel stejného prúměru a koupíš 2 ks oček a nalisuješ . Nic složitého cena do 100 Kč.
Ford focus 2016 1.5 Titanium 134kw automat
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Byl Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
Ford S-max 2016 Titanium 2.0 132kw
Byl Ford Focus kombi 2005 II Ghia 2,0 107 kW
Byl Ford Focus kombi 1,8 16v 1999
Byl Ford Escort kombi 1,8 16v 1996 ghia
Byl Ford Escort kombi 1,4 1993
-
i_gnacius
- Nováček

- Příspěvky: 69
- Registrován: 30.08.2021 21:57
- Bydliště: Praha-východ
Re: problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
Díky za odpověď.
Nahradil jsem to silnějším měděným vodičem co jsem našel doma, nalisoval očka a dnes namontoval. Auto už zas funguje a baterka se dobíjí 
aktuálně:
C-Max 2007 1.8 16v 92kw, Tit.
Škoda Superb 2023 2.0. TDi 110kw
předtím:
VW Passat 2019 2.0 TDi 110kw, HL
Mondeo 2016 2.0 TDi 110kw Trend
FF3 2015 1.5 TDCi 88kw Tit.
FF3 2012 15 TDCi 85kw Trend
Fiesta 2006 1.25 16v 55kw
C-Max 2007 1.8 16v 92kw, Tit.
Škoda Superb 2023 2.0. TDi 110kw
předtím:
VW Passat 2019 2.0 TDi 110kw, HL
Mondeo 2016 2.0 TDi 110kw Trend
FF3 2015 1.5 TDCi 88kw Tit.
FF3 2012 15 TDCi 85kw Trend
Fiesta 2006 1.25 16v 55kw
-
xSam
- Nováček

- Příspěvky: 65
- Registrován: 07.02.2022 18:41
Re: problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
Elektrice prdlacku rozumim, ale ja osobne bych mozna trochu patral po tom, proc se to stalo?
Hledal kabel kostru a proto se prepalil? Je nekde vetsi odber nez by mel byt?
Kabel prece uprostred jen tak neuhnije, ne?
Hledal kabel kostru a proto se prepalil? Je nekde vetsi odber nez by mel byt?
Kabel prece uprostred jen tak neuhnije, ne?
- ferinko2
- Nováček

- Příspěvky: 12
- Registrován: 26.08.2025 20:36
Re: problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
Múdro píšeš , hľadal by som príčinu v hlavnej kostre motora (kábel hrubý ako malíček medzi motorom alebo rýchlostkou a karosériou )
Pri štartoní si ten prúd hľadal inú cestu ako mal mať.
Pri štartoní si ten prúd hľadal inú cestu ako mal mať.
-
i_gnacius
- Nováček

- Příspěvky: 69
- Registrován: 30.08.2021 21:57
- Bydliště: Praha-východ
Re: problémy s dobíjením a identifikace vadného kabelu
Ale jo, to je dobrá připomínka. Teď v zimě má auto po startu mnohem vyšší odběr. Mám v něm totiž domontovaný PTC heater a ten se spouští automaticky při nízkých teplotách a než se zahřeje, protéká jím vysoký proud. Proto jsem tam později vyměnil i původní alternátor za silnější 150a Denso. Pokud spekuluji, tak je možné, že původní kostřící kabel na to nebyl dimenzován a shořel i třeba z tohohle důvodu. Klidně mě někdo opravte, jestli je to nesmysl. Raději jsem teď použil silnější vodič. Ještě mám v plánu změřit napětí aku při běžícím motoru a napětí na kostře. To mi napoví. Vrhnu se na to hned jak vyměním 9v baterii v multimetru.
aktuálně:
C-Max 2007 1.8 16v 92kw, Tit.
Škoda Superb 2023 2.0. TDi 110kw
předtím:
VW Passat 2019 2.0 TDi 110kw, HL
Mondeo 2016 2.0 TDi 110kw Trend
FF3 2015 1.5 TDCi 88kw Tit.
FF3 2012 15 TDCi 85kw Trend
Fiesta 2006 1.25 16v 55kw
C-Max 2007 1.8 16v 92kw, Tit.
Škoda Superb 2023 2.0. TDi 110kw
předtím:
VW Passat 2019 2.0 TDi 110kw, HL
Mondeo 2016 2.0 TDi 110kw Trend
FF3 2015 1.5 TDCi 88kw Tit.
FF3 2012 15 TDCi 85kw Trend
Fiesta 2006 1.25 16v 55kw
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti

