Smysl naftového motoru
- Blodiac
- Junior
- Příspěvky: 285
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pelhrimov
- Kontaktovat uživatele:
Smysl naftového motoru
Ceny nafty poslední dobou markantně stoupají. Myslíte že se vyplatí naftový motor? Když si vezmete cenu motoru, jeho naklady na udržbu a "větší" problémy s jeho závadami. Přijde mi že už se to snad ani nevyplatí
- bjuty
- Pokročilý
- Příspěvky: 987
- Registrován: 02.02.2008 03:18
-
- Nováček
- Příspěvky: 80
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Detva SK
- Kontaktovat uživatele:
- Blodiac
- Junior
- Příspěvky: 285
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pelhrimov
- Kontaktovat uživatele:
- PedroH
- Zkušený
- Příspěvky: 1439
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Já osobně zástance nafťáků nejsem, ale kdo si ho pořídí, tak pro to má jistě svoje důvody a do těch mi nic neni a plně je respektuju
Já bych ho ale nechtěl, protože jeho konstrukce je složitější (co se může pokazit, pokazí se
), dále v zimě mohou, pouze mohou být problémy se startem (ráno prostě potřebuju odjet), dále jezdim v zimě kratší trasy a tak uvítám, když můžu naplno topit po 2 km jízdy. Spotřeba u mě (do 20 tis. km/rok) nehraje tak podstatnou roli. Proto jezdim s tim, s čim jezdím 



ST150
-
- Test driver
- Příspěvky: 4196
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Levice (SR)
- Kontaktovat uživatele:
Ja som nikdy nechapal preco to kazdy prepocitava na pocet km kolko najazdis a pod. Ano, diesle su vzdy o nieco drahsie, ale ten cenovy rozdiel preratavat a pozerat sa nan len ako na moznost, ze sa mi to oproti benzinu vrati az o x km, je podla mna len cierno-biely pohlad...
Ja osobne sa na to pozeram skor ako na totalne odlisnu filozofiu, ci uz sposobu jazdy, ale aj jazdnych vykonov... Diesel proste vyhra taznou silou, pruznostou, ktore maju pri jazde tiez nieco do seba... Samozrejme, neda sa to porovnavat s "adrenalinom" ked tocim v benzine 6.000 ot/min, ale v dnesnej dobe nie je problem aby diesel natrel a aj v predajosti vyhraval nad benzinom. Dobre to vidiet napr. na BMW. Robi skvele, jednoducho bezchybne 3.0 R6, s viac ako dobrou spotrebou, ale viac na ceste stretnes 3.0d, lebo ma viac ako porovnatelne jazdne vykony, za len o nieco vyssiu cenu.
No a aby som sa nezacyklil, jedine co chcem povedat ze diesel nie je len o spotrebe, "hluku", nakladoch a pod. Volakedy davno vyhraval tym ze jazdil naprd, ale nafta bola lacna. Dnes je nafta drahsia ako benzin, ale v rovnako vykonnej nafte a benzine casto vyhra bez problemov diesel.
Nie som nejaky extra zastanca dieslov, sam mam rad benziny, ale kebyze som "za vodou" tak na bezne jadzenie a pohodove vylety by som si kupil diesel a na santenie, vzrusenie z otacok a zvuk vyfuku by som si kupil nejaky hot hatch a este donho pekne natlacil nejaky balik
Ja osobne sa na to pozeram skor ako na totalne odlisnu filozofiu, ci uz sposobu jazdy, ale aj jazdnych vykonov... Diesel proste vyhra taznou silou, pruznostou, ktore maju pri jazde tiez nieco do seba... Samozrejme, neda sa to porovnavat s "adrenalinom" ked tocim v benzine 6.000 ot/min, ale v dnesnej dobe nie je problem aby diesel natrel a aj v predajosti vyhraval nad benzinom. Dobre to vidiet napr. na BMW. Robi skvele, jednoducho bezchybne 3.0 R6, s viac ako dobrou spotrebou, ale viac na ceste stretnes 3.0d, lebo ma viac ako porovnatelne jazdne vykony, za len o nieco vyssiu cenu.
No a aby som sa nezacyklil, jedine co chcem povedat ze diesel nie je len o spotrebe, "hluku", nakladoch a pod. Volakedy davno vyhraval tym ze jazdil naprd, ale nafta bola lacna. Dnes je nafta drahsia ako benzin, ale v rovnako vykonnej nafte a benzine casto vyhra bez problemov diesel.
Nie som nejaky extra zastanca dieslov, sam mam rad benziny, ale kebyze som "za vodou" tak na bezne jadzenie a pohodove vylety by som si kupil diesel a na santenie, vzrusenie z otacok a zvuk vyfuku by som si kupil nejaky hot hatch a este donho pekne natlacil nejaky balik

- Boban
- Test driver
- Příspěvky: 8641
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Havl. Brod (CZ)
- Kontaktovat uživatele:
Já s tebou naprosto souhlasím.Najezdím tak do 20t Rád se svezu ostřeji a proto mám to co mám.
Ford Galaxy 2.0 \tdci
MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II

MB W124
Ford Fiesta 2007
old Mondeo galerie
old Focus galerie old Focus galerie II
- Jozkablack
- Test driver
- Příspěvky: 2851
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha 6
- Kontaktovat uživatele:
Už toho tady bylo vážně napsáno na toto téma dost, ale je pravda že to vrtá hlavou asi každýmu kdo diesel má. Já to počítal jen orientačně a to při shodných cenách 30kč/1l paliva. Nebudu tady psát že já jezdim za 5.5l na 100km a z benálem 1.6 jsem jezdil za 7l/100km při stejnym stylu (1.5l rozdíl), protože to nemá smysl a nechci aby zde zase benzíňáci nadávali že jim přidávám, proto jsem počítal spotřebu 1.6 benálu jen o 1l vyšší než u nafťáku, tedy diesel 6l/100km a 1.6 benál 7l/100km.
U benálu to vychází na 2.10,-/1km
U nafty to vyšlo 1.80/1km
Pří 10.000km/ ročně ropák 18.000kč benál 21.000,- (3.000)
při 15.000km/ ročně ropák 27.000kč benál 31.500,- (4.500)
při 20.000km/ ročně ropák 36.000kč benál 42.000,- (6.000)
No a teď si musí každej přebrat jestli se mu to vyplaťí! Mě třeba ano, najezdim okolo 20.000km ročně a 6.000,- je celkem slušná částka a to jen při rozdílu 1l/100km Rozhodně tolik neinvestuju do servisu, tim myslim toho co je cenově rozlyšnej mezi benzínem a naftou, protože běžný díly, jak už jsem sem někam psal jsou cenově totožný, nebo jen nepatrně na diesla dražší!
U benálu to vychází na 2.10,-/1km
U nafty to vyšlo 1.80/1km
Pří 10.000km/ ročně ropák 18.000kč benál 21.000,- (3.000)
při 15.000km/ ročně ropák 27.000kč benál 31.500,- (4.500)
při 20.000km/ ročně ropák 36.000kč benál 42.000,- (6.000)
No a teď si musí každej přebrat jestli se mu to vyplaťí! Mě třeba ano, najezdim okolo 20.000km ročně a 6.000,- je celkem slušná částka a to jen při rozdílu 1l/100km Rozhodně tolik neinvestuju do servisu, tim myslim toho co je cenově rozlyšnej mezi benzínem a naftou, protože běžný díly, jak už jsem sem někam psal jsou cenově totožný, nebo jen nepatrně na diesla dražší!
Ford Focus combi, 1.8TDDI, 66KW, 03, červená sériovka kromě alu kol a folií 35%-15%-5%
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
Renault Megane 1.6 benál, 5dv, 1996
Nálevna U Velasů: https://www.restauraceuvelasu.freepage.cz/onas/
- Fokal
- .
- Příspěvky: 3876
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
- Blodiac
- Junior
- Příspěvky: 285
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Pelhrimov
- Kontaktovat uživatele:
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Jozkablack: aby to bolo trošku ferovejšie,treba vypísat tie "zanedbatelne rozdiely" v servisovani:
zapalovacie sviečky 1,6 "cena pro členy 97kc "
žhaviče pre diesel "cena pro členy292kc "
olejový filter benzin "cena pro členy 189kc "
olejový filter nafta "cena pro členy 305kc "
palivový benzin..bohužial nieje ešte cena
palivový nafta TDDi "cena pro členy 731 kc "
palivový TDCi "cena pro členy 990 kc "
neoveril som si cenu emisii,takže ju neuvádzam
k tomu take ešte pripočítat možne problemy, výmena :turbo, čerpadlo, ...po tejto výmene potom jazdí benzín tak rok "zadarmo"
zapalovacie sviečky 1,6 "cena pro členy 97kc "
žhaviče pre diesel "cena pro členy292kc "
olejový filter benzin "cena pro členy 189kc "
olejový filter nafta "cena pro členy 305kc "
palivový benzin..bohužial nieje ešte cena
palivový nafta TDDi "cena pro členy 731 kc "
palivový TDCi "cena pro členy 990 kc "
neoveril som si cenu emisii,takže ju neuvádzam
k tomu take ešte pripočítat možne problemy, výmena :turbo, čerpadlo, ...po tejto výmene potom jazdí benzín tak rok "zadarmo"
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 1 host