Smysl naftového motoru

Motor, převodovka ...
Moderátor:ZaQik
Odpovědět
Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 30.11.2007 12:56

to ze vychadzam pri konstrukcii z niecoho neznamena, ze vlastnosti toho noveho vyrobku su porovnatelne s vlastnostami povodneho. Navyse ked si vezes, ze seriovy motor musi vydrzat radovo stovky tisic km a motor v speciale tak maximalne jeden vikend, tak mas uplne ine poziadavky a aj ked vychadzaju z toho isteho bloku dajme tomu, tak su to absolutne odlisne kusky.
A este ked si pisal o tom, ze v rally jazdia v extremnych podmienkach (pri mori, v zime, prach,...), tak v Le Mans zase jazdia pod plnou zatazou extremne dlhu dobu ;).
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 30.11.2007 13:10

nechce sa mi uz o tom pisat, toto vlakno je o niecom inom.

Ale pre porovnanie. Jedna sutaz v rally (napr. teraz Wales) sa ide 3 dni, pricom prejdu 1271 km a merane useky maju 359 km. Priemerny okruh ma okolo 4-5 km, teda je to podobne ako keby si isiel 80-90 kol na okruhu (merane useky). Pritom este musia prechadzat medzi jednotlivymi rychlostnymi skuskami po standardnych komunikaciach kde platia dopravne predpisy. Takze konstrukcia auta musi tymto predpisom vyhovovat. Jeden motor sa bezne pouziva na viacerych sutaziach, na domacich sutaziach aj niekolko sezon.

Pisme radsej o rozdieloch medzi naftovym a benzinovym motorom :wink:
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 30.11.2007 13:24

na tom le man to vyjde aj tak viac na kilometre :).
Ale pravda, je to OT, takze spat k teme....

Osobne som neni vobec zamerany proti benzinom, dokonca sa mi benziny pacia, ale nesnazim sa ignorovat vyhody naftakov. A myslim si, ze s naftou sa tiez da jazdit pekelne rychlo. NEbude to sprevadzane revom vytoveneho motora, ale ten pre mna aj tak moc nema vyznam ked to neni nejaky 8 valec v 7-8 tisicoch... je jasne, ze niecomu takemu sa nafta nevyrovna.


edit chmelko:omik prosim necituj každý prispevok :wink: :idea:
edit omik: chmelko, budem sa snazit :).
Naposledy upravil(a) omik dne 30.11.2007 13:44, celkem upraveno 1 x.
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
Blodiac
Junior
Junior
Příspěvky: 285
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Pelhrimov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Blodiac » 30.11.2007 13:29

to omik: 1.6 TDCi je urcite hodne dobry motor že..poměr spotřeba a výkon
FoFo red combi 1.8TDDi Ghia
Obrázek

Uživatelský avatar
jamaka
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2509
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Slovakia

Příspěvek od jamaka » 30.11.2007 13:40

vcedula - na margo rozdielov medzi WRC a seriovkou. Skus pozriet napr uz len na FFI RS a seriu a zistis, ze uz rozdiel zacina v karoserii, brzdy ani nehovorim a v podstate ma rovnaku asi len palubnu dosku, a mozno este par veci. Aj moje ST uz ma ine brzdy a aj motory su ine ako obycajna 2,0. Ale tiez som rad ked ten motor reve na 3ke 6500otaciek :) Len ma ta radost potom rychlo prejde ked pridem k stojanu na pumpe.
3D 1,8TDCi SPORT 85kW(116PS) 2003
3D 2,0 ST170 127kW(173PS) 2002

Uživatelský avatar
omik
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od omik » 30.11.2007 13:47

1.6tdci je dobry motor, mam tu 80kw verziu a som spokojny. za 5 litrov sa s tym sice jazdit da len ked sa clovek uplne obmedzuje, ale ked sa neobmedzujem, tak sa do 6tich zmestim. a ked blbnem poriadne, tak do 7. Raz sa mi podarilo ist asi 40km za 10, ale to bol fakt uz extrem (sportova jazda?? ;) v kazdom pripade som nesiel ani raz dverami dopredu ;). Ale vzhladom na podvozok by to dakych 20kw navyse v klude znieslo a este by bola aj tak viac ako velka rezerva...
Ford Mondeo 2011 Titanium S, 2.0TDCi (120kW), panther black
ex: FoFo2 Ghia 5hatch, 1.6 TDCi (80kW), tonic blue, +eibach pro kit 

Uživatelský avatar
misoka
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 951
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoka » 30.11.2007 14:54

to vcedula: tiez by som s tebou nesuhlasim , teraz ukazovali na discovery team subaru na wrc a zo serioveho auta tam je mozno len tak blinker. Maju specialne vyrobenu prevodovku, upravene brzdy, motor. Je ale pravda , ze do wrc moze ist len auto , ktoreho sa vyrobilo tiez sa mi zda minimalne 25tisic kusov v serii.
FORD FOCUS mk 3 1.6 Ecoboost 2011
FORD FOCUS ST 2.5T (166 kw), 3/2008, ST3, snow white, STOCK
FORD FOCUS 2,1.6 TI-VCT (95.1kw), 10/2005, Ghia first edition
Ford Focus 2 kombi , 1.8 tdci (85kw) , 10/2005
Skoda Favorit 135 Sport 1990

Uživatelský avatar
misoo
Test driver
Test driver
Příspěvky: 14839
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava SR
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od misoo » 30.11.2007 16:24

tiez som kukal (bohuzial len 1 diel) ten serial a paradicka. bola to ta cast o rally japonsko. tusim tam spominali, ze zo serioveho auta su len tvary karoserie a inac je vsetko upravovane alebo ine.

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Příspěvek od vcedula » 30.11.2007 16:38

V podstate mate pravdu s tymi upravami. Ale skelet musi byt taky isty (s tym suvisi aj razvor a rozchod kolies), blok motora musi byt z bezne vyrabaneho auta, takisto vnutorna konstrukcia motora (materialy uz mozu byt ine, ale obmedzene). Tie brzdy som si pomylil z N kategorie. Samozrejme tlmice, struny, pneumatiky, prevodovka, spojka a podobne veci su speci.

Hladal som technicke predpisy ale neviem ich najst. Su tam vsak obmedzenia na to, ze WRC sa moze skladat z max 5 kitov na upravy pricom kazdy kit sa musi dat umiestnit na povodne auto, takze konstrukne musia byt prisposobene na povodne auto.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
Honzajs
Nováček
Nováček
Příspěvky: 18
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Skalice

Re: Smysl naftového motoru

Příspěvek od Honzajs » 30.11.2007 18:06

cage píše:Já mám benzín hlavně i kvůli tomu,protože všechny mé auta parkují venku, a když vidím každou zimu ty naftové zoufalce jak se snaží po ránu nastartovat tak naftu nikdy.
A co do toho lejou ? Pravda, doteď jsem měl 1.9SDI Fabku a ta chytala i při -20 přes noc na první nahození. A to má 250 000. Ono to chce občas zbavit nádrž vody :-) a obecně netankovat kdejakej lacinej šurvajs

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9136
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Příspěvek od chmelko » 30.11.2007 18:08

tak to je zaklad, číslo 1 cez ktorý nejde vlak :wink:
ale chce to mat v super stave baterku, žhaviče a budeš startovat aj na Sibire na prvý šup :wink:

Uživatelský avatar
ElBunda
Nováček
Nováček
Příspěvky: 37
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Vyškov

Příspěvek od ElBunda » 30.11.2007 23:45

Má pravdu ten, kdo napsal, že vývoj dieslu se musí zaplatit a proto je motor dražší. Dneska ale s rozšířením common railu ceny dílů klesají /vstřikovače TDCi z 15000 na 6500 a jdou opravovat!/. Benzíňáci trošku zaspali a teď dohánějí diesla. A bude to nastejno s naftou, VW 1.4 benzin s kompresorem pro nízké a turbem pro vysoké otáčky je špička, jenže s cenou je výš než diesl, má víc součástek - a drahých - co se můžou pokazit, takže jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. A co se týče benzínu, tak po novém roce do něj přimíchají líh z obilí, co mělo být na pečivo a cena bude stejná. Naše moudrá vláda jaksi zapomněla biopalivo méně zdanit, jak to dělají jinde ve světě. 15 let jsem jezdil s benzínem, teď 2 roky nafta /TDDi, TDCi jsem se bál/, každé je o něčem jiném. Vidím to tak nějak nerozhodně.
Focus Combi TDDi 66kW 2002
Obrázek

Uživatelský avatar
cage
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 763
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Opava

smysl naftového motoru

Příspěvek od cage » 01.12.2007 00:00

Já to vidím asi tak:Ti co šetří tak si koupí dýsla,no a ti co mají radost z jízdy tak jdou do benzínu :lol: :lol: :lol:
Ford Transit Connect Long a Ford Tourneo Courier

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 01.12.2007 00:08

ElBunda: přesně tak, ty nový kompresoro-turbo nevim co motory :lol: budou asi skvělý, ale prostě už ztráceji tu největší výhodu benzinových motorů a tou je jednoduchá konstrukce :roll: Takže pravidla "co se může pokazit, pokazí se" platí zde už dvojnásob :lol:
ST150

Uživatelský avatar
Fokal
.
.
Příspěvky: 3876
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Fokal » 01.12.2007 00:17

Prostě nechci mít turbomotor na běžné jezdění (to neplatí u dieslu, tam je to "nutností"). Po turbobenzinu sáhnu teprve až se rozhodnu, že chci, aby mi každý sešlápnutí pedálu zlomilo vaz a od státu budu dostávat příspěvky na benzin :lol:
ST150

Odpovědět

Zpět na „Motor“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host