Kvalita motorové nafty
- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Kvalita motorové nafty
Tady sem našel článek v idnes, že dražší palivo se vyplatí :
http://auto.idnes.cz/drazsi-palivo-se-v ... jetiny_fdv
http://auto.idnes.cz/drazsi-palivo-se-v ... jetiny_fdv
-
- Test driver
- Příspěvky: 9136
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Jablonec nad Nisou
Re: Kvalita motorové nafty
super článok dík
snad to už konecne otvori oči niektorým čo tu kecaju o placebo efekte a pod..
len vyberiem..
"Benzin s nižším oktanovým číslem nalitý do staršího automobilu (bez čidla klepání) způsobí detonační spalování. Krom známého klepavého zvuku to způsobuje i velmi rychlé opotřebení motoru, u výkonných agregátů třeba i okamžité zničení.
Voda v naftě způsobí korozi vstřikovacího zařízení a i u nového vozidla pak výrobce odmítne reklamaci, protože toto nebylo konstruováno na čerpání vody. Nedostatečná mazivost způsobí rychlé opotřebení a zadírání třeba vysokotlakého čerpadla systému Common Rail.
Největší záruku dávají povýrobně aditivované pohonné hmoty. Na českém trhu je prodávají pouze společnosti Benzina, OMV a Shell
Nelze však od těchto paliv čekat, že by po jednorázovém natankování vyčistily zanesený motor, jejich účinky jsou až dlouhodobé. Snížení spotřeby je u nafty s vyšším cetanovým číslem prokázáno, je ovšem na hranici pozorovatelnosti (nanejvýš pět procent, v praxi dvě až tři).
Prémiové benziny prodávané za vyšší cenu jsou aditivovány mazivostní přísadou, která přechází do motorového oleje a vyrovnává tak zhoršování jeho vlastní mazivosti.
Opět je však potřeba jezdit na toto palivo stále, efekt na hranici pozorovatelnosti se dostaví po několika tisících kilometrů. Od značkových paliv proto nečekejme snížení výdajů při tankování, ale rozhodně v dlouhodobém horizontu přinášejí nižší náklady na opravy a delší životnost auta.!

snad to už konecne otvori oči niektorým čo tu kecaju o placebo efekte a pod..
len vyberiem..
"Benzin s nižším oktanovým číslem nalitý do staršího automobilu (bez čidla klepání) způsobí detonační spalování. Krom známého klepavého zvuku to způsobuje i velmi rychlé opotřebení motoru, u výkonných agregátů třeba i okamžité zničení.
Voda v naftě způsobí korozi vstřikovacího zařízení a i u nového vozidla pak výrobce odmítne reklamaci, protože toto nebylo konstruováno na čerpání vody. Nedostatečná mazivost způsobí rychlé opotřebení a zadírání třeba vysokotlakého čerpadla systému Common Rail.
Největší záruku dávají povýrobně aditivované pohonné hmoty. Na českém trhu je prodávají pouze společnosti Benzina, OMV a Shell
Nelze však od těchto paliv čekat, že by po jednorázovém natankování vyčistily zanesený motor, jejich účinky jsou až dlouhodobé. Snížení spotřeby je u nafty s vyšším cetanovým číslem prokázáno, je ovšem na hranici pozorovatelnosti (nanejvýš pět procent, v praxi dvě až tři).
Prémiové benziny prodávané za vyšší cenu jsou aditivovány mazivostní přísadou, která přechází do motorového oleje a vyrovnává tak zhoršování jeho vlastní mazivosti.
Opět je však potřeba jezdit na toto palivo stále, efekt na hranici pozorovatelnosti se dostaví po několika tisících kilometrů. Od značkových paliv proto nečekejme snížení výdajů při tankování, ale rozhodně v dlouhodobém horizontu přinášejí nižší náklady na opravy a delší životnost auta.!
-
- Nováček
- Příspěvky: 67
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomoucko - Vacanovice
Re: Kvalita motorové nafty
Sice mám benzín, ale článek je o naftě:
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
http://auto.idnes.cz/test-drazsi-nafty- ... tomoto_fdv
- zewl
- Test driver
- Příspěvky: 8644
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Olomouc
- Kontaktovat uživatele:
- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Kvalita motorové nafty
ČOI: Kvalita pohonných hmot se zhrošila
Letos zatím nejvíc nekvalitních pohonných hmot zjistila v srpnu obchodní inspekce u čerpacích stanic.
Zatímco v první polovině roku nevyhovělo testům 5,2 procenta odebraných vzorků, tak v srpnu tento ukazatel vyskočil na 7,2 procenta.
Nejvyšší podíl nekvalitních vzorků v srpnu připadl na LPG. V jednom případě inspekce odhalila motorovou naftu s obsahem biosložky vyšším, než povolují normy. Vyplývá to ze zprávy, kterou ČOI zveřejnila na svých internetových stránkách.
Inspekce v srpnu odebrala celkem 237 vzorků, přičemž kontrolami neprošlo 17 z nich. Nejvyšší podíl nedostatků bylo u LPG - z 15 vzorků byly nevyhovující čtyři.
"Z 95 vzorků benzínu nevyhověl jen jeden. Kontrolováno bylo 127 vzorků motorových naft. Nevyhovělo jich 12," uvedla ČOI.
Kvůli prodeji nekvalitních pohonných hmot letos inspekce udělila rekordní milionovou pokutu síti čerpacích stanic, jejíž jméno ale inspekce nezveřejnila.
Letos zatím nejvíc nekvalitních pohonných hmot zjistila v srpnu obchodní inspekce u čerpacích stanic.
Zatímco v první polovině roku nevyhovělo testům 5,2 procenta odebraných vzorků, tak v srpnu tento ukazatel vyskočil na 7,2 procenta.
Nejvyšší podíl nekvalitních vzorků v srpnu připadl na LPG. V jednom případě inspekce odhalila motorovou naftu s obsahem biosložky vyšším, než povolují normy. Vyplývá to ze zprávy, kterou ČOI zveřejnila na svých internetových stránkách.
Inspekce v srpnu odebrala celkem 237 vzorků, přičemž kontrolami neprošlo 17 z nich. Nejvyšší podíl nedostatků bylo u LPG - z 15 vzorků byly nevyhovující čtyři.
"Z 95 vzorků benzínu nevyhověl jen jeden. Kontrolováno bylo 127 vzorků motorových naft. Nevyhovělo jich 12," uvedla ČOI.
Kvůli prodeji nekvalitních pohonných hmot letos inspekce udělila rekordní milionovou pokutu síti čerpacích stanic, jejíž jméno ale inspekce nezveřejnila.
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
- georgi
- Zkušený
- Příspěvky: 1285
- Registrován: 24.08.2008 11:49
- Bydliště: BA (94%) / BB (4%) / RA (2%)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Kvalita motorové nafty
Hello, co sa tyka Slovenska, v spotrebitelskych testoch dlhodobo vedie JET - ak neprekaza absencia specialneho paliva, menej nablyskane stojany, dvere bez fotobunky a ziadne akcie (typu zbieraj nalepky - dostanes plysaka), vrelo doporucujem. Okrem toho, ze palivo vzdy splna vsetky nalezitosti, maju z "normalnych" pump (neratam Jurki, Batax, Tesco, Metro...) vdaka hore spomenutemu vypusteniu zbytocnosti aj najnizsiu cenu.
FF II FL HB Titanium X 1.8TDCi Sea Grey, Galerka: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=11402 - predaný :'-(

- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Kvalita motorové nafty
Co se týká "benzinek" tak já mám také nejraději "džetku" vždy když jsme jeli na Moravu po dálnici tak to bylo naše na 144,5km stavět na kávu a sváču
- Anndy
- Test driver
- Příspěvky: 4963
- Registrován: 10.08.2008 22:07
- Bydliště: Bratislava
Re: Kvalita motorové nafty
Na starom aute som tankovaval na esso. Potom som presiel na Jet-ku. A neskor som skoncil u Shell - vpower 95. Spotreba - najprv sa mi zdalo, ze je nizsia, avsak asi len placebo, ale urcite motor menej hucal, preto som pouzival.
Na novom fordiku, zatial chodim na shell ale obyc. 95. Mam 4 pumpy 2x v BA a 2x v KE - kde najcastejsie tankujem. 1x som tankoval aj v BB na shell.
Na novom fordiku, zatial chodim na shell ale obyc. 95. Mam 4 pumpy 2x v BA a 2x v KE - kde najcastejsie tankujem. 1x som tankoval aj v BB na shell.
- CODY
- Junior
- Příspěvky: 364
- Registrován: 24.08.2008 19:58
- Bydliště: Prostějov
Re: Kvalita motorové nafty
Tankujete někdo na Agipu? Pokud ano tak jakou máte zkušenost? Mají cca o korunu levnější naftu. Tak pokud bude v pořátku + VIF vznikla by dobrá nafta, za dobrou cenu 

- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Kvalita motorové nafty
Myslím, že OMV, Benzina, Shell, Agip i Cepro jsou OK a v klidu bych tam čerpal, ale vše je v obsluze+vždy VIF a je to ready-snad





- CODY
- Junior
- Příspěvky: 364
- Registrován: 24.08.2008 19:58
- Bydliště: Prostějov
Re: Kvalita motorové nafty
Taky myslím, prostě to při dalším tankování vyzkouším a uvidím 

- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
mě dostala informace ,že VP od Shellu neobsahuje sintetickou naftu a na Slovensku ji mají náš trh je plnej hlupáků
a nebo je náš trh míň důležitej než ten Slovenskej??? je menší??? Shell to samo sebou držel pod pokličkou 


byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- tomason
- Test driver
- Příspěvky: 4248
- Registrován: 02.03.2008 13:00
- Bydliště: Praha na půl
Re: Kvalita motorové nafty
Ok by mělo být i Čepro v síti Eurooil obnovuje státní rezervy paliv a z dodaných paliv dělá ještě svůj vlastní test tzn.nestačí jim papír z rafinerie a na některých stanicích prodávají i aditivovanou naftu ,druhá možnost je použít Vif kvalita by zde měla být zaručena 

byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI
- panther7
- Test driver
- Příspěvky: 2265
- Registrován: 15.04.2008 20:50
- Bydliště: PRAHA
Re: Kvalita motorové nafty
Je fakt, že Eurooil je jediná ještě státní benzínka-čepro-tj. státní-s tím bych souhlasil, že si to hlídá
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host