Motor treba zohriat...

Moderátor:phofy
zirafak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8970
Registrován: 02.02.2008 03:18

Motor treba zohriat...

Příspěvek od zirafak » 28.10.2008 05:49


Uživatelský avatar
madbugie
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1637
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: SK - Trnava

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od madbugie » 28.10.2008 06:16

tak tak presne kvoli tomuto som kupoval benzinak... proste kratke trasy v meste dieslom nesvedčia...

a ešte možno jedna poznamočka,... to že sa mi chladiaca kvapalina zohriala na 90 °C neznamena že je zahriaty cely motor a zvlašť oleje... tak ako píšu min. 10 min aj ked voda je zohriata za 2 min. v niektorych autach sa prevodovkovy olej zohreje až po 20 - 30 km jazdy...

takže opatrno a žiadne vytáčanie do červeného... mali sme u nás jedneho experta šoféra "profesionála" ktoremu sa podarila zničiť nove Audi A8 takymto spôsobom,... až sa sem prišli na to pozrieť "Experti" z nemecka lebo toto sa im ešte na A8ke nestalo... potom sa priznal že natvrdo štarty na studeno a vytáčal to až do červeného... :D :D :D
------ ===== < as mad as possible > ===== ------
modrá je dobrá ale iba ako farba auta :-) + 100 fordích koníkov
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
CODY
Junior
Junior
Příspěvky: 364
Registrován: 24.08.2008 19:58
Bydliště: Prostějov

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od CODY » 28.10.2008 18:55

Taky nechávám motor chvilku běžet, nastartuju, pak zapínám rádio a zjistím, co hrajou, pak světla, připoutám se a pomalu v klidu vyrážím. Jakmile jsem venku z města na dálnici, začnu mu lehce přidávat až do povolených 130 km/h :D No a tak až do Brna, kde to zopakuju, ale obráceným postupem :D
Ford Focus 1.8 TDCI Combi 74kW, vyr. 10/2004 prov. 1/2005, modrá-metal
Obrázek
Obrázek

Uživatelský avatar
tomason
Test driver
Test driver
Příspěvky: 4248
Registrován: 02.03.2008 13:00
Bydliště: Praha na půl

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od tomason » 28.10.2008 19:01

to je prase ne profik to snad musel vědět co to dělá s motorem :roll:
madbugie píše:tak tak presne kvoli tomuto som kupoval benzinak... proste kratke trasy v meste dieslom nesvedčia...

a ešte možno jedna poznamočka,... to že sa mi chladiaca kvapalina zohriala na 90 °C neznamena že je zahriaty cely motor a zvlašť oleje... tak ako píšu min. 10 min aj ked voda je zohriata za 2 min. v niektorych autach sa prevodovkovy olej zohreje až po 20 - 30 km jazdy...

takže opatrno a žiadne vytáčanie do červeného... mali sme u nás jedneho experta šoféra "profesionála" ktoremu sa podarila zničiť nove Audi A8 takymto spôsobom,... až sa sem prišli na to pozrieť "Experti" z nemecka lebo toto sa im ešte na A8ke nestalo... potom sa priznal že natvrdo štarty na studeno a vytáčal to až do červeného... :D :D :D
byl focus 2005 1.8TDCI
je Focus 2008 1.8TDCI

Uživatelský avatar
Ahmed
Test driver
Test driver
Příspěvky: 3751
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Ostrava

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od Ahmed » 28.10.2008 20:36

Podle toho článku bych s tím autem vůbec nesměl jezdit a když jo, tak bych pořád někde stál na volnoběh. To abych u sebe nosil dva klíče a když jdu nakoupit, tak jedny nechám v zapalování a nastartovaný motor a druhým zamknu auto :mrgreen:

- nevyužívať ťah turbodúchadla, kým sa nezohreje

Jak, když se točí pořád? Mám jet do kopce na 4ku s 1200ot., abych to dúchadlo nezničil? :lol: To by se ten motor za chvíli rozsypal a setrvačník byl vyletěl z kůže. Ale turbodúchadlo by bylo ok :wink:
Obrázek
Ford Focus II Combi, Gold Collection 1,6 TDCi, 66kW, 22/08/2007, panther black
Obrázek
Byl: Ford Focus Combi 1,8 TDDi, 2001, panther black

Uživatelský avatar
WnemOne
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1074
Registrován: 14.04.2008 16:27
Bydliště: Krupina/Banskobystricky kraj
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od WnemOne » 28.10.2008 21:47

ja byvam na kopci, rano sadnem a na rychlosti sa spustim dole ...ale tak do cca 2000 otacok ... motor nevytacam a zbytocne nestojim so zapnutym motorom, pokial necistim skla, pri velkej zime ... :mrgreen:
Ford Focus 1.8 TDCi 85 kW HatchBack (3-doors) Bol ....
Galeria: https://forum.ford-focus.cz/viewtopic.ph ... 4&start=45
Obrázek

Uživatelský avatar
kajo-garage
Junior
Junior
Příspěvky: 478
Registrován: 06.10.2008 21:14
Bydliště: slovakia

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od kajo-garage » 28.10.2008 22:00

hmm pozeram ze musim kupit dalsie auto, benzinak do mesta :D kym sa mi doma zohreje diesel obehnem mesto na benzinaku :D ale nie su to uzitocne rady urcite treba setrit v zime motory a vsetko...
1,8 TDdi, 10/2000,perlet Lamborghiny Arancio, vrch metaliza Ford :D
1,6 VTEC, Civic KIWI Coupe..............................:P
Obrázek https://www.garage-tuning.sk , https://www.carbontoys.sk

Uživatelský avatar
KubaU
Junior
Junior
Příspěvky: 200
Registrován: 19.10.2008 13:21

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od KubaU » 28.10.2008 22:12

No, v podstatě se to dá zkrátit na "nechat to chvíli zahřát, a ze začátku jet citlivě a motor zbytečně nevytáčet".

Další věc, co jsem četl, bylo nechat po nastartování baterku chvíli vydechnout - čili nenahodit hned světla, rádio a klimu na plnej knedlík, nechat jí trochu vzpamatovat po zátěži a až tak za 30 sekund to postupně pozapínat.
FoFo II Trend 5dv. hatchback, 1,6 TDCi 80kW, 2005, stříbrná

Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od zewl » 29.10.2008 06:19

kubaU: tak naco je pak lidem v aute vyhrivani skla? Ja v zime nastartuju a zapnu vyhrev predniho/zadniho skla, abych mohl co nejdriv vyjet. Prece nebudu stat pred barakem s nastartovanym motorem a cekat, aby to pro baterku nebylo tak spatne a skrabat led rukama... Pokud v aute jsou takove zarizeni jako vyhrivani, auto musi byt snad konstruovane tak, ze to vsechno "utahne"... Ano, radio muzu pustit pozdeji, ale svetla ne. Vyhrivani by taky uplne ztratilo smysl. Treba i sedacek.
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
vcedula
.
.
Příspěvky: 4065
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Bratislava

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od vcedula » 29.10.2008 08:41

mam sice benzin, ale nastartujem, chvilu pockam (radio, pasy, parkovisko), a potom sa hlavne nesnazim drzat motor na co najnizsich otackach, ako sa to podaktori snazia. Snazim sa jazdit tak 2000 - 3000 otacok. Pod tieto otacky zmes za studena nepravidelne vybuchuje a motor tym hrozne trpi.
Co sa tyka baterky, startujem cez zapnute svetla (automaticke svietenie), okamzite zapinam rozmrazovanie, ak je treba. Setrit baterku sa podla mna vobec neoplati, pretoze ide o investiciu 2000 Sk na 2 roky, teda 1000 Sk rocne alebo 85 Sk mesacne. To ti uz auto pri starte zozerie viac ako usetris tym, ze jej das cas, teda ak by to bola pravda, o com si dovolim vahat :(

EDIT: este dopisem, ze za studena ma olej vyssiu hustost, co ma za nasledok ze pri vysokych otackach vznika prilis vysoky tlak oleja, ale aj naopak, pri prilis nizkych otackach nedostrekne olej do vsetkych casti.
Ford Focus II 2.5T Duratec ST 166kW/320 Nm Electric Orange
bol: Ford Focus II 2.0 Duratec 110 kW/194 Nm Panther Black + 60mm throttle body

Uživatelský avatar
panther7
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2265
Registrován: 15.04.2008 20:50
Bydliště: PRAHA

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od panther7 » 29.10.2008 14:35

Ještě sem to v zimě moc neřešil, světla nezapínám-ty se zapnou sami hned, max. vypnu radio, ale jelikož mám auto v garaži sice otevřené, tak počítám, že to takový záhul nebudu, ale hold nejlépe se radí odborníkům viz. do města benzínové motory :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus 1,8TDCi 85kW, Trend Celebration 6/2008 Combi
Obrázek fotogalerie
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2234
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od Stehnak » 29.10.2008 14:48

Ja to resim takhle:
Obrázek

http://cor.defa.com/
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 -> 40 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Uživatelský avatar
panther7
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2265
Registrován: 15.04.2008 20:50
Bydliště: PRAHA

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od panther7 » 29.10.2008 14:52

No jo no, vy ve Finsku musíte mít vše extra, že :?: :?: zlaté české ručičiky :mrgreen: :mrgreen:
Ford Focus 1,8TDCi 85kW, Trend Celebration 6/2008 Combi
Obrázek fotogalerie
Obrázek

Uživatelský avatar
zewl
Test driver
Test driver
Příspěvky: 8644
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Olomouc
Kontaktovat uživatele:

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od zewl » 29.10.2008 14:53

hlavne mate ve Finsku zasuvky a nikdo to nedemoluje a nezneuziva. Nedovedu si predstavit, kdyby nekteri nasi spoluobcane tohle zjistili, tak ty zasuvky tam do rana nebudou :evil:
Ford Focus combi 1.8 TDDi, 90 PS, narozen 12/2002
Obrázek

Uživatelský avatar
Stehnak
Test driver
Test driver
Příspěvky: 2234
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Modřice@JM@CZ

Re: Motor treba zohriat...

Příspěvek od Stehnak » 29.10.2008 14:59

Aj tak. A este jedna dulezita vec kterou sem tu uz myslim psal.
Eletrika (pro maloodberatele) se tu plati pausalne a ne podle toho kdo kolik spotrebuje. Proste mas zaplombovanej hlavni jistic urcite hodnoty a podle neho platis. Pak je myslim v baraku jeden centralni informacni elektromer....
Kdyby jsi musel kazdou zasuvky vytahnout na ten ci onen elektromer, tak by se instalace tech zasuvek radne prodrazila...
Jinak mam pred barakem tu s casovym spinacem, takze mi "auto topi" 2 hodiny pred nastavenym casem.
Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI AWD 2019 / Nissan Leaf 24 -> 40 kWh 2012 / bylo Ford Mondeo ST 220 2006 / byl Ford Focus 1.6 16V 1999

Odpovědět

Zpět na „Pokec“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 3 hosti