
Může auto zabít člověka???
- venaf
- Junior
- Příspěvky: 236
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
PeS teď jsem se opravdu od srdce zasmál.
No a jestli chápu stanovisko...tak jestli nejsem v 1% populace tak mě to v nejhorším případě pěkně popálí. Nicméně zkoušet to teda nebudu no.

Ford Focus 1.6 16V, 74kw, r.v.99


- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
tý jo, dobře se to tu rozběhlo, to by jeden nevěřil, na co se lidi chytí....
ale furt se tu nehlásí žádnej dobrovolník....
jen doufám, že to fakt nikdo nevezme vážně a nepůjde to zkoušet.... (apropo, že bych pro pokusy posloužil temelínskými bateriemi 2400Ah - napětí dodám podle požadavků až do 242V....
)


ale furt se tu nehlásí žádnej dobrovolník....



Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- venaf
- Junior
- Příspěvky: 236
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Teplice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Viď
Já jsem taky koukal. Ale jsem rád:ú Budu teď za mastra s tolika informacema 


Ford Focus 1.6 16V, 74kw, r.v.99


- Dany
- Test driver
- Příspěvky: 3790
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: Bílovec,Nový Jičín
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Jsem bývalý elektrikář a současný zdravotník a můžu potvrdit, že je to blbost.novako píše:tý jo, dobře se to tu rozběhlo, to by jeden nevěřil, na co se lidi chytí....![]()
![]()
ale furt se tu nehlásí žádnej dobrovolník....jen doufám, že to fakt nikdo nevezme vážně a nepůjde to zkoušet.... (apropo, že bych pro pokusy posloužil temelínskými bateriemi 2400Ah - napětí dodám podle požadavků až do 242V....
![]()
)
Neměl bych se s tím chlubit, ale kdysi jsem pochcal elektrický ohradník a taky mi neupadnul

- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Může auto zabít člověka???
neviem, co to tu pisete, ale 12V vam neurobi absolutne nic. Nema to nic spolocne s kapacitou baterky, ani prudom, ktory je schopna dodat. Normalny clovek so suchymi rukami sa moze drzat polov autobaterie kolko chce.
Nikdy ste ako deti neskusali baterky jazykom? 4.5V v pohode, 9V uz vedela urobit peknu supku do jazyka
A uznajte ze mokry jazyk a poly par mm od seba je nieco uplne ine ako cesta ruky - ruky cez cele telo.
12V baterka, aj keby mala kapacitu xmegaAh a vedela pretlacit xkA, Vam nema sancu nic urobit
Nikdy ste ako deti neskusali baterky jazykom? 4.5V v pohode, 9V uz vedela urobit peknu supku do jazyka

12V baterka, aj keby mala kapacitu xmegaAh a vedela pretlacit xkA, Vam nema sancu nic urobit
- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Znáš Murphyho zákony? Na tuto situaci by určitě šel taky nějaký naroubovat, lepší se mít na pozoru a nic se nepřihodit, než nad mrtvolou dumat, jak se to mohlo přihodit, vždyť teoreticky se nemělo nic státDzefer píše:neviem, co to tu pisete, ale 12V vam neurobi absolutne nic.



je to nadsázka, ale sám ze své praxe elektrikáře vím, že kolikrát ti míň udělá procházející proud, jako leknutí z toho (těch obušenejch hlav a rukou, fakt...) a ještě hůře vytažený oblouk (popálení), nebudu více popisovat, ale včera jsem měl bohužel možnost se této nepříjemné situace zůčastnit (jako kolega) a nepřál bych to nikomu - byly to sice jiné podmínky, ale stejně - jedno z pravidel elektrikáře zní - elektriky se neboj, ale stále měj před ní (z ní...) respekt!


Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
No já bych s váma polemizoval. Viděli jste kolik ampérů mají pojistky?
- hlavní přívod 40 A
- vyhřívané přední sklo 50 A
- žhavicí svíčka vznětového motoru 60 A
Kde myslíte, že se ten proud bere, z baterky.
- hlavní přívod 40 A
- vyhřívané přední sklo 50 A
- žhavicí svíčka vznětového motoru 60 A
Kde myslíte, že se ten proud bere, z baterky.
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Může auto zabít člověka???
2 petersbond: vysvetli prosim, co si tymi prudmi chcel povedat
2 novako: s tym respektom rozhodne suhlasim, ale zase nerobme z 12V strasidlo. Je to bezpecne napatie, dokonca myslim aj v nebezpecnom prostredi, ci ako sa to vola (elektrikari budu vediet, ja som tu skusku robil uz davno). Pri svieckach, kde je niekolko kV, je samozrejme situacia uplne ina
2 novako: s tym respektom rozhodne suhlasim, ale zase nerobme z 12V strasidlo. Je to bezpecne napatie, dokonca myslim aj v nebezpecnom prostredi, ci ako sa to vola (elektrikari budu vediet, ja som tu skusku robil uz davno). Pri svieckach, kde je niekolko kV, je samozrejme situacia uplne ina

- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Může auto zabít člověka???
tak som pobrowsoval a tu je zopar info:
Dotkneme-li se místa pod napětím pokožkou (např. rukama), leží práh vnímání v pásmu
0,5 až 2 mA. Proudy v rozmezí 2 až 8 mA vyvolávají podráždění nervů. Proudy 8 až 15 mA
způsobují stahování svalů až na hranici křeče. V tomto rozmezí leží hranice, kdy je ještě
možno vědomě se odtrhnout od částí pod napětím. Proudy 15 až 25 mA vyvolávají svalové
křeče, ztěžují dýchání a silně dráždí nervovou soustavu. Protéká-li lidským tělem proud kolem
30 mA, způsobuje již fibrilaci srdečních komor a srdce přestává plnit svoji funkci. Podle
normy ČSN 33 2000-4-41 nemůže lidským tělem (Rt = 2000 Ω) procházet větší střídavý
proud než 3,5 mA nebo stejnosměrný proud 10 mA (mezní hodnoty pro ustálený proud se
sinusovým průběhem s kmitočty 15 - 100 Hz).
Ochrana bezpečným napětím
Tato ochrana je nejbezpečnější ochranou vůbec. Elektrické zařízení je připojeno na takové
napětí, které v daném prostředí neumožní, aby tělem člověka prošel nebezpečný proud.
Velikost bezpečného napětí závisí na prostředí a druhu napětí.
V normálním (suchém) prostředí je to pro střídavé napětí 50 V, pro stejnosměrné 100 V.
V nebezpečném prostředí (např. horkém nebo vlhkém) je povoleno pro střídavé napětí
25 V, pro stejnosměrné 60 V.
Ve zvláště nebezpečném prostředí (např. horkém a současně vlhkém) je povoleno pro střídavé
napětí 12 V, pro stejnosměrné 25 V.
Dotkneme-li se místa pod napětím pokožkou (např. rukama), leží práh vnímání v pásmu
0,5 až 2 mA. Proudy v rozmezí 2 až 8 mA vyvolávají podráždění nervů. Proudy 8 až 15 mA
způsobují stahování svalů až na hranici křeče. V tomto rozmezí leží hranice, kdy je ještě
možno vědomě se odtrhnout od částí pod napětím. Proudy 15 až 25 mA vyvolávají svalové
křeče, ztěžují dýchání a silně dráždí nervovou soustavu. Protéká-li lidským tělem proud kolem
30 mA, způsobuje již fibrilaci srdečních komor a srdce přestává plnit svoji funkci. Podle
normy ČSN 33 2000-4-41 nemůže lidským tělem (Rt = 2000 Ω) procházet větší střídavý
proud než 3,5 mA nebo stejnosměrný proud 10 mA (mezní hodnoty pro ustálený proud se
sinusovým průběhem s kmitočty 15 - 100 Hz).
Ochrana bezpečným napětím
Tato ochrana je nejbezpečnější ochranou vůbec. Elektrické zařízení je připojeno na takové
napětí, které v daném prostředí neumožní, aby tělem člověka prošel nebezpečný proud.
Velikost bezpečného napětí závisí na prostředí a druhu napětí.
V normálním (suchém) prostředí je to pro střídavé napětí 50 V, pro stejnosměrné 100 V.
V nebezpečném prostředí (např. horkém nebo vlhkém) je povoleno pro střídavé napětí
25 V, pro stejnosměrné 60 V.
Ve zvláště nebezpečném prostředí (např. horkém a současně vlhkém) je povoleno pro střídavé
napětí 12 V, pro stejnosměrné 25 V.
- novako
- Junior
- Příspěvky: 492
- Registrován: 02.02.2008 03:18
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
máš samozřejmě pravdu, tohle se zkouší každé 3roky z vyhl.50....., proto jsem si na začátku dělal z experimentů srandu, v podstatě jsem tam psal, že by se nemělo nic psát (na začátku tématu), ALE, viz. Murphy, někdo si (třeba nevědomky) experiment vylepší (viz můj "šílený scénář") a je to, proto jsem také psal, ať to nikdo vědomně nijak nezkouší, viz. neházet klíč na kontakty ap.. Nerad bych byl strůjce nějakého neštěstí, toť vše. Možná jsem také přeopatrný z praxe (práce mj. s aku), ale je fakt, že tam dělám úplně s jinými parametry. Takže, závěrem - 12V se nebojte, přímo vás nezabije, ale v jeho okolí mějte obecně zvýšenou opatrnost (zkrat atd.). 

Ford Focus r.v.99 2.0i 16V Trend 5dv. sv.modrá metal. 

- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Chtěl jsem tím říci, že v autě jsou místa, kde tečou velké proudy. (sice asi jen špičkově)
Viz "jak na to" strana 49, kde píšou, že proud ve vedení ke startéru je až 150 A.
Takže při startování bych nezkoušel se držet.
Měl bys to vydržet, pokud máš 2000 ohmů.
Viz "jak na to" strana 49, kde píšou, že proud ve vedení ke startéru je až 150 A.
Takže při startování bych nezkoušel se držet.
Měl bys to vydržet, pokud máš 2000 ohmů.
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Může auto zabít člověka???
ano, pri startovani ide vyse 100A, ale z baterky rovno do startera. Keby si sa zapojil do toho obvodu ty, tak sa nestane nic. To je rovnako, ako keby si tam namiesto seba zapojil 2kohmovy odpor. Skus, ziadnych 150A sa nebude konat a auto samozrejme nenastartuje. A este to prezije aj ten odpor, aj keby bol len 0.25W
- Dzefer
- Zkušený
- Příspěvky: 1831
- Registrován: 26.03.2008 15:42
- Bydliště: Bratislava
Re: Může auto zabít člověka???
ok, jasne.novako píše:máš samozřejmě pravdu, tohle se zkouší každé 3roky z vyhl.50....., proto jsem si na začátku dělal z experimentů srandu, v podstatě jsem tam psal, že by se nemělo nic psát (na začátku tématu), ALE, viz. Murphy, někdo si (třeba nevědomky) experiment vylepší (viz můj "šílený scénář") a je to, proto jsem také psal, ať to nikdo vědomně nijak nezkouší, viz. neházet klíč na kontakty ap.. Nerad bych byl strůjce nějakého neštěstí, toť vše. Možná jsem také přeopatrný z praxe (práce mj. s aku), ale je fakt, že tam dělám úplně s jinými parametry. Takže, závěrem - 12V se nebojte, přímo vás nezabije, ale v jeho okolí mějte obecně zvýšenou opatrnost (zkrat atd.).
Kluc priamo na 12V autobateriu bude asi pekne rosambo, ale to som nikdy neskusal a je to iny pripad ako sa tej baterky dotknut rukami.
- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Souhlas mělo by to tak být. Stále platí Ohmův zákon.Dzefer píše:ano, pri startovani ide vyse 100A, ale z baterky rovno do startera. Keby si sa zapojil do toho obvodu ty, tak sa nestane nic. To je rovnako, ako keby si tam namiesto seba zapojil 2kohmovy odpor. Skus, ziadnych 150A sa nebude konat a auto samozrejme nenastartuje. A este to prezije aj ten odpor, aj keby bol len 0.25W
Naposledy upravil(a) petersbond dne 13.02.2009 11:23, celkem upraveno 1 x.
byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
- petersbond
- Test driver
- Příspěvky: 2880
- Registrován: 27.02.2008 17:50
- Bydliště: kousek od Plzně
- Kontaktovat uživatele:
Re: Může auto zabít člověka???
Já to vyzkoušel ve 120, zapálil jsem jí.Dzefer píše:ok, jasne.novako píše:máš samozřejmě pravdu, tohle se zkouší každé 3roky z vyhl.50....., proto jsem si na začátku dělal z experimentů srandu, v podstatě jsem tam psal, že by se nemělo nic psát (na začátku tématu), ALE, viz. Murphy, někdo si (třeba nevědomky) experiment vylepší (viz můj "šílený scénář") a je to, proto jsem také psal, ať to nikdo vědomně nijak nezkouší, viz. neházet klíč na kontakty ap.. Nerad bych byl strůjce nějakého neštěstí, toť vše. Možná jsem také přeopatrný z praxe (práce mj. s aku), ale je fakt, že tam dělám úplně s jinými parametry. Takže, závěrem - 12V se nebojte, přímo vás nezabije, ale v jeho okolí mějte obecně zvýšenou opatrnost (zkrat atd.).
Kluc priamo na 12V autobateriu bude asi pekne rosambo, ale to som nikdy neskusal a je to iny pripad ako sa tej baterky dotknut rukami.

byl Ford Focus I combi 1.8, 85kW Ghia 07/99
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
byl Ford Focus II combi 2.0 107 kW Titanium 09/2005
Ford Grand Cmax 2.0 TDCI 07/2015
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Amazon [Bot] a 3 hosti