Škrtící klapka

Odpovědět
Uživatelský avatar
chalomi
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Kromeriz

Škrtící klapka

Příspěvek od chalomi » 17.03.2009 10:16

hledal jsem ale nenasel tak se ptam.nevite nekdo jak se prenastavuje skrtici klapka??
Ford Focus 1,6 16v r.v.2001 stříbrná metalíza

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1692
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Čištění škrtící klapky

Příspěvek od Jemar » 23.03.2009 22:27

Možná se někomu z vás stává, že při prvním sešlápnutí plynu v chladném, či spíše mrazivém počasí, lze sešlápnout plynový pedál u benzínových motorů jen s velkými obtížemi. Drží jako přilepený. Když pak pedál povolí, již funguje normálně, lehce. Loňskou zimu jsem přetrpěl, letošní zdá se taky, ale abych otestoval svůj postup, musel jsem se do čištění pustit ještě během chladných dnů.
Rozebrat a vyčistit klapku je úplně jednoduché a nezabere mnoho času. Demontáž jsem začal sundáním spony sací hadice na tělese škrtící klapky. Stačí trochu zapáčit šroubovákem v místě ohybu a spona povolí. Dalším krokem bylo odšroubováním krytu airboxu včetně hadice. Pro lepší přístup jsem sundal i kryt baterie.
Vlastní klapka je přišroubovaná k sacímu potrubí čtyřmi šrouby (torx). Po odpojení konektoru snímače polohy klapky (zmáčknout a stáhnout) a demontování šroubů lze klapku sundat. Doporučuji vzniklý otvor ucpat nějakým hadrem, aby se nemohlo stát, že do sacího potrubí něco spadne.
Škrtící klapka.jpg
Klapka je ještě připojena k lanku plynového pedálu. Lanko jsem odpojil odšroubováním třech (torx) šroubů z plechového držáku bowdenu lanka. Tahem vytlačíme pojistku:
Zajištění lanka plynu.jpg
Vlastní objímku lanka ještě musíme stáhnout z pryžového silentbloku (lze i rukou) a klapka je volná.
Po sundání hadice sání se na hrdle klapky objeví tento nápis:
překlad - chmelko
překlad - chmelko
Opravdu na hraně vlastní klapky a v místě kde klapka uzavírá je nanesena hmota, která je podobná silikonovému tmelu.
Klapka.jpg
Asi z důvodů výrobních tolerancí má za úkol klapku v tělese dotěsnit. Dorazový šroub aretuje klapku v uzavřené poloze a hlava šroubu je taktéž zajištěna tmelem proti povolení. Zajímavé je, že klapka ze strany sací hadice je čistá, z opačné strany, tedy ze strany sacího potrubí jsou na tělese klapky patrné usazeniny:
Znečištění klapky.jpg
Vlastní čištění jsem dělal štětečkem a technickým benzínem, který usazeniny z tělesa klapky odstranil, ale zároveň nepoškodil těsnící tmel kolem klapky. Ta nadále těsní (zkoušeno nalitím tech. benzínu na klapku - po minutě jen nepatrný průsak). Klapku jsem nechal oschnout a montáž proběhla v obráceném pořadí. Jen připomínám, že ten gumový silentblok je dobré potřít nebo postříkat nějakým mazadlem (WD-40, MD-sprej), jde pak lépe nasadit do objímky lanka. Jen stahovací pásku jsem vyměnil za šroubovací, je s ní přeci jen jednodušší práce. Na tu origo nemám kleště.
Test proběhl při -4ºC, klapka jde lehce. Otázkou je, za jak dlouho bude potřeba čištění zopakovat. Vzhledem k tomu, že je to jednoduchý úkon, tak mě to už netrápí :wink:
Naposledy upravil(a) Jemar dne 24.03.2009 07:40, celkem upraveno 1 x.

chmelko
Test driver
Test driver
Příspěvky: 9134
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Jablonec nad Nisou

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od chmelko » 23.03.2009 22:51

no Jemare, klobuk dole..

mam podobny problem v mrazoch, ale je to len prvy menší odpor, tak sa do toho pustím, aj ked mne to dvakrat jednoduche na prve prečítanie neprišlo :? :lol: :wink:

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od hide » 24.03.2009 11:20

U mě pomohlo pouhé vystříkání klapky sprejem na usazeniny karbonu. Stačilo pouze oddělat sponu (speciální kleště) a poté potrubí. Pak se to vystříkalo sprejem, očistilo hadrou a byl klid. Práce asi na 5 minut. 8)

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1692
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od Jemar » 24.03.2009 12:06

Jasně že to stačí, já jsem to rozebíral protože jsem šťoura a zajímalo mě to jak je to řešený. Ale vzhledem k tomu, že veškerý karbonový usazeniny jsou na dosedacích plochách klapky a pod ní, je vyčištění s rozborkou asi účinnější. Další výhoda je v tom, že se ten uvolněný sajrajt nedostane do motoru :wink:

Uživatelský avatar
hide
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 872
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Šumperk

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od hide » 24.03.2009 13:10

To jo. Mně ten sajrajt zatekl pod klapku do sání, potom jsem to startoval asi na třikrát, ale pak se to vypálilo a byl klid.

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od stigi » 28.03.2009 17:19

Potreboval bych vedet jaky je vnejsi prumer na skrcici klapce pro 1.6 pred FL, na kterym je nasazeno "gumove potrubi" ke vzduchovemu filtru. Vi nekdo, at to nemusim cele rozebirat jenom kvuli zmereni??
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1692
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od Jemar » 28.03.2009 17:43

Když jsem sháněl nový stahovací pásek na hadici hrdla škrtící klapky tak jsem to měřil. Na tom hrdle, včetně té hadice je to Ø80 mm.

Uživatelský avatar
stigi
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1354
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Zlínsko
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od stigi » 28.03.2009 19:27

80mm i s hadici? ja bych potreboval bez, ciste jen vnejsi prumer toho hrdla... potrebuju koupit silikonovy koleno a nevim jaky prumer
FORD Focus 1.6 16V, r.v.04/00, 5-dv. stříbrná MOONDUST, K&N, REMUS
Obrázek

Uživatelský avatar
Twisster
Pokročilý
Pokročilý
Příspěvky: 640
Registrován: 22.03.2008 15:19
Bydliště: Myjava
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od Twisster » 05.04.2009 16:29

Tak som tiez klapku vycistil ale na jednom mieste som zrusil aj ten silikonovy sajrajt co tam je, tak aj ked je zavreta je tam malinka netesnost. Po vycisteni ok pedal uz nezadrhava, vsetko ok, volnobezne otacky ok, tak neviem moze mat ta malinka netesnost nejaky negativny vplyv napr. na spotrebu alebo tak, alebo by bo lo lepsie kupit novu klapku? Dik za rady.
Focus 1.6 16v 2008 hatchback Panter black
Obrázek

Uživatelský avatar
Jemar
Zkušený
Zkušený
Příspěvky: 1692
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: čáslavsko

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od Jemar » 06.04.2009 06:17

Myslím, že by to nemuselo vadit. Zřejmě je poškození minimální a řídící jednotka ještě dokáže vhodnou regulací nastavit kmitání obtokového ventilu tak, že se volnoběžné otáčky drží na předepsaných hodnotách.

jrpasmo
Nováček
Nováček
Příspěvky: 15
Registrován: 05.02.2008 17:04
Bydliště: Bratislava

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od jrpasmo » 16.04.2009 21:46

Ja som skrtiace cistil uz x-krat na oboch autach a dokonca nahradil inymi. 2.0L ma 65mm (vnutorny priemer) a SVT (ST170) ma 67mm skrtiacu klapku.volnobezne kanaliky su uplne inak robene. Co je na tom super je neskutocne citlivy pedal...jemny dotyk a auto sa hybe.
#4208/4788 Procharged SVT 8PSI : 236whp/190wtq (on Mustang Dyno) by Focus-Power
N/A ZTW : 117whp/116wtq (on Mustang Dyno) by Tecmotion

Uživatelský avatar
venaf
Junior
Junior
Příspěvky: 236
Registrován: 02.02.2008 03:18
Bydliště: Teplice
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od venaf » 20.04.2009 18:57

Eee se obavam že jsem tu klapku čistil jěště před přečtením tohoto příspěvku a nejspíš jsem Jemarem zmiňovaný sil.tmel kolem klapky považoval za usazeninu a šel taky dolu. Co by to mohlo zapříčinit? Nechci říkat co to dělá pře už jsem si zvykl a nerozumím tomu. Zajímá co tomu řeknete vy, jako z technickýho hlediska.
Ford Focus 1.6 16V, 74kw, r.v.99

Obrázek

Uživatelský avatar
maniak.dj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 05.05.2008 20:49
Bydliště: Kutné Hoře a Kolínu nadohled
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od maniak.dj » 21.04.2009 14:40

No sice z toho mam strach, ale taky se do toho asi pustim sam. Mne se plyn sice v zime nesekal ani nesel ztuha, ale diagnostika mi vyhodila chybu na škrtící klapce a ten frajer na emisich rikal, ze to staci jen vycistit a promazat. O víkendu se do toho dám ... snad tam nic neponičim :)
Moje:Ford Focus 1.8i Zetec 16V Combi 85kw, r.v. 1999
Přítelkyně:Ford Ka 1.3i 44kw, r.v. 1997 (Piškot)
Obrázek
Moje webové stránky: Obrázek

Uživatelský avatar
maniak.dj
Junior
Junior
Příspěvky: 226
Registrován: 05.05.2008 20:49
Bydliště: Kutné Hoře a Kolínu nadohled
Kontaktovat uživatele:

Re: Škrtící klapka

Příspěvek od maniak.dj » 27.04.2009 18:23

:cry: Tak jsem se do toho dal ... kdyz jsem chtel vysroubovat ty srouby ktery drzej klapku, tak se mi hned ten prvni ukroutil, ty ostatni jsem radsi ani nezkousel, zase jsem to zadekloval ... byl jsem to projet a jede to stejne jako predtim, ale moc se mi to nelibi ... drzi mi ted ta klapka jen na 3 sroubech. Nevite nahodou nekdo co s tim, nebo za kolik a kde bych sehnal cely ten kus (nevim jak se to jmenuje) co je na tom klapka prisroubovana?? Odvrtat to asi nepujde a nic podobnyho. :cry: :cry: :cry: . Ja uz se z toho auta pujdu asi obesit. Diky za rady, pokud nekdo budete vedet :cry: :cry:
Moje:Ford Focus 1.8i Zetec 16V Combi 85kw, r.v. 1999
Přítelkyně:Ford Ka 1.3i 44kw, r.v. 1997 (Piškot)
Obrázek
Moje webové stránky: Obrázek

Odpovědět

Zpět na „Focus - benzínové 1998 - 2004“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host